Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 10:50   #41
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt te imponeren met foto's van politici in gezelschap van rabbijnen en met een kippah op hun hoofd...

Het eerste is het geval voor ongeveer alle bevolkingsgroepen (Sarko met tienermoeders, Sarko met afgekickte drugspatiënten, Sarko met Poetin, ...).

Het tweede is gewoon een teken van respect in een joodse religieuze plaats. Als je eens als toerist een synagoge bezoekt, zul je waarschijnlijk ook zo'n kippah krijgen. Net zoals vrouwen een rok en sluier krijgen als ze een moskee bezoeken (of sommige orthodoxe kerken).

Dus: al je kritiek op het zionisme &c. even opzij geschoven (waar ik zeker niet altijd tegen inga) vind ik het gratuit posten van enkele foto's een beetje voorbarig ter ondersteuning van je punt.
Je hebt gelijk dat die foto's niet bgf's extreme standpunt ondersteunen. Maar vind jij foto's van politici als Sarkozy of Wilders in een moskee? Nee, in hun wereldvisie heeft het weinig "nut" om respect te tonen voor moslims of hun levenswijze. Misschien niet geheel onbegrijpelijk als je leest wat er in de westerse (academische) wereld allemaal over moslims geschreven werd/wordt.
Of het gedrag van sommige politici daarom terecht is, is natuurlijk een andere vraag. Het is algemeen geweten dat bijv Wilders de moslimgemeenschap ronduit schoffeert.

Laatst gewijzigd door Mam : 27 oktober 2011 om 10:52.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 11:52   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Je hebt gelijk dat die foto's niet bgf's extreme standpunt ondersteunen. Maar vind jij foto's van politici als Sarkozy of Wilders in een moskee? Nee, in hun wereldvisie heeft het weinig "nut" om respect te tonen voor moslims of hun levenswijze. Misschien niet geheel onbegrijpelijk als je leest wat er in de westerse (academische) wereld allemaal over moslims geschreven werd/wordt.
Of het gedrag van sommige politici daarom terecht is, is natuurlijk een andere vraag. Het is algemeen geweten dat bijv Wilders de moslimgemeenschap ronduit schoffeert.
Ja natuurlijk, ik wilde enkel maar relativeren. Want "ik vind hen" (bijvoorbeeld) "vuile moslimvriendjes"!

Trouwens: Obama IS een moslim! Hier is het bewijs!

Lukraak foto's posten is onzinnig. Dat wou ik maar zeggen.
Oud 27 oktober 2011, 12:48   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...) Maar vind jij foto's van politici als Sarkozy of Wilders in een moskee? Nee, (...)
Ja:
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 12:50   #44
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Maar Sarkozy is van Joodse komaf (net als Wilders, die zelf getrouwd is met een Jodin). Da's het punt.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 12:54   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar Sarkozy is van Joodse komaf (net als Wilders, die zelf getrouwd is met een Jodin). Da's het punt.
Et alors ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 13:07   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch zou Frankrijk vóór het VN-lidmaatschap van Palestina stemmen...

De vuile jood die hij is zeg!
Oud 27 oktober 2011, 13:12   #47
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Et alors ??
Dat hij niet religieus neutraal is, en hij Frankrijk een zionistisch-kapitalitische inslag gegeven heeft. We zien het recentelijk nog in Libië.
Oud 27 oktober 2011, 13:15   #48
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja:
Ik wil kousevoeten zien !
Oud 27 oktober 2011, 13:17   #49
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hij niet religieus neutraal is, en hij Frankrijk een zionistisch-kapitalitische inslag gegeven heeft. We zien het recentelijk nog in Libië.
Stel dat wij eens een minister of president van (verre) islamitische komaf krijgen. Ga je dan ook zo paranoïde worden?
Oud 27 oktober 2011, 15:52   #50
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Jij kent niets van traditionalisme. Jij met je mislukte visie bent gewoon een dweper met rechtsliberale idioten als Breivik, zo'n kerels kunnen we missen als de pest. Het gaat bij jou enkel om wat islamofobie gecombineerd met zionisme. Typisch.

Om te beginnen, wij, europese volkeren (het gaat natuurlijk niet om het gedrocht EU), hebben niets te maken met en hebben ook geen boodschap aan zionisme en ook niet aan de geimporteerde woestijngodsdiensten, of het nu islam of jodendom of christendom is. Gedaan met vreemde invloeden hier. Geen islam, maar zeker ook geen Rothschild, of zionisme of Talmoed indoctrinatie meer. Er is meer dan genoeg schade aangericht.

Laat dat uitverkoren volk maar verder de VS om zeep helpen met hun machtsgeilheid, hun ziekelijk parasitisme, oorlogstokerij, uitbuiting van gentielen. In europa hebben we ons lesje al geleerd wat die gasten betreft. Dat hebben honderden europese denkers en staatsmensen al gezegd en geschreven doorheen de geschiedenis, en zeker de traditionalisten.

Uw geroep met stopwoorden zoals ''antisemitisme'' toont aan dat ge gewoon de (vreemde) zionistische kaart wilt spelen en weinig affiniteit hebt met europeanen en europese cultuur. Kaap dus een andere ideologie om uw hypocriete agenda erdoor te duwen, zoals uw joodse vriendjes altijd gedaan hebben: die stonden vooraan in de bolsjevistische revolutie en nu zijn ze de meesters van het wall street kapitalisme dat alles om zeep helpt.

Toch niet moeilijk om te verstaan? Tenzij je een andere agenda hebt natuurlijk

.
En daarna vragen ze waarom men anti-zionisten vergelijkt met anti-semieten.
Protocollen van de wijzen van Sion zeker van buiten geleerd.
Niet normaal dat de moderatie niks aan doet,maar dat zijn we gewoon.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 15:59   #51
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
*1. Moed 2. Eer 3. Trouw 4. Beheersing 5. Gastvrijheid 6. Zelfbehulpzaamheid 7. Waarheid 8. IJver en 9
En deze waarden zie ik bij vele mensen,in ieder geval niet bij een neo-nazi.

Oud 27 oktober 2011, 16:01   #52
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neoconservatief Bekijk bericht
In het Oude Testament staat een zeer grote wijsheid.

Beschaamd zullen worden en teurgdeinzen zullen worden allen die Sion haten. Zij zullen zijn als gras op de daken dat verdort voordat men het uittrekt” - Psalm 129:5,6.

En kijk, God heeft de politiek van de antisemiet Erdogan duidelijk afgestraft.

Zware aardbeving bij Turks-Iraanse grens VAN - Een zware aardbeving zondag in het oosten van Turkije nabij de stad Van heeft aan 500 tot 1000 mensen het leven gekost. Dat schat het Turkse geologische instituut Kandilli. De beving had een kracht van 7,2 op de schaal van Richter.

Je ziet maar haat tegen Israël blijft nooit ongestraft.

Luister het is mooi dat je opkomt voor het joodse volk.
Maar je hebt geen directe lijn met God,dus pas op met zulke uitspraken en we lachen niet met doden.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 oktober 2011 om 16:04.
Oud 27 oktober 2011, 16:06   #53
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel dat wij eens een minister of president van (verre) islamitische komaf krijgen. Ga je dan ook zo paranoïde worden?
Op zulke oppervlakkige vragen kan je niet antwoorden met 'ja' of 'neen'. Het hangt er vanaf wat zijn plannen zijn met het land dat hij bestuurd.
Oud 27 oktober 2011, 16:18   #54
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk wat ze hier terug binnen gooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
En daarna vragen ze waarom men anti-zionisten vergelijkt met anti-semieten.
Als je goed op gelet hebt, dan heb je ook gelezen dat we (ik spreek hier over de als maar groter wordende groep anti-zionisten) niets hebben tegen de linkse Joden die geen imperialistische en haatdragende ideeën hebben. Helaas is deze groep behoorlijk klein, en aan uw reactie te zien behoort u allicht niet tot die groep.

Citaat:
Protocollen van de wijzen van Sion zeker van buiten geleerd.
Dat de protocollen neergeschreven zijn door een bende Russische dronkaards is intussen al gekend. Over hoe dicht de inhoud bij de werkelijkheid staat ga ik me dan ook niet uitspreken, maar het valt op hoeveel de protocollen hier voorbij komen om de Joden in een soort van Calimero-rol te duwen.("Kijk, iedereen haat ons"); En het ergste van al is dat het gros van de Europeanen er nog in trapt.

Citaat:
Poltics.be is dan ook een (relatief) vrij medium. Heel wat anders dan de westerse media.

Oud 27 oktober 2011, 16:28   #55
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als je goed kan lezen heb ik iemand anders geciteerd.
Maar je voelde aangesproken,wel terecht :

Citaat:
Een keerzijde van deze gave, is dat ze een enorm slecht karakter hebben.
Ze zijn enorm imperialistisch ingesteld, en hebben de drang om alle Goyims aan hun macht te onderwerpen en ze leeg te zuigen, en daar zijn ze aardig met bezig/in geslaagd.

En dat noemt u beschaafdheid
Citaat:
West-Europa heeft de Joden uitgekotst omdat ze ons uit persten. En gelukkig dat we dat juk van ons afgeworpen hebben, of wij, de Europeanen zaten nu gedrongen in een gaza-strookje aan de Noordzee.
Ik hoop de de Arabieren ooit de zionisten van hun land kunnen afschoppen, net zoals wij dat gedaan hebben. Hier is geen plaats voor het zionisme! Gib fremden Juden in deinem Reich nicht Raum! klonk het vroeger
Dat zijn citaten van je.

Ik weet wel een onderscheid te maken tegen iemand die kritiek heeft tegen de politiek van Israel en iemand die puur uit haat Israel besmeurt.

MVA is de beste voorbeeld van,geen antisemiet(wel radicaal verbonden aan zijn ideologie)maar wel een 'strijder' tegen de Israelische parlement.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 oktober 2011 om 16:33.
Oud 27 oktober 2011, 20:09   #56
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En daarna vragen ze waarom men anti-zionisten vergelijkt met anti-semieten. Protocollen van de wijzen van Sion zeker van buiten geleerd.

Dag Fiere Jood,

1. Je moet die Protocollen er niet bij sleuren als stromansargument (typisch, waarom doet u dit nou toch??...), ik heb daar nog nooit iets uit geciteerd en helemaal nooit gebruikt. Ik heb die protocollen absoluut niet nodig om bepaalde praktijken van uw cult bloot te leggen. Ik doe dat aan de hand van werken van joden (waarvan er sommigen zijn die met uw cult helemaal niets meer te maken willen hebben), dus gelieve geen stromansargumenten te gebruiken.

2. Mijn kritiek is niet gericht op ras, volk of individuen, wel op de CULT, nl zij die u gebruiken. En de kritiek is volledig onderbouwd met joodse bronnen, die ik in 95 % van de gevallen erbij plaats. Van plat racisme kan geen sprake zijn, maar ik begrijp wel dat u dat graag wilt doen geloven, zoals bv de documentaire ''Defamation'' van uw cult genoot Yoav Shamir duidelijk maakte. Gelukkig ziet de moderatie dit ook, die vallen nog niet te rap voor uw drukkingsmiddelen.

3. U noemt zichzelf ''fiere jood'' en u verdedigt de joodse staat. M.a.w. u en Israel definieren en identificeren zichzelf expliciet en openlijk als joods. Dat impliceert evenwel, dat wij niet-joden, gentielen dus, ons mogen afvragen wat dat joods zijn, joodse identity politics e.d. juist betekent en inhoudt en er kritiek op mogen hebben. Of mag dat niet? Hier is wat Gilad Atzmon erover zegt:

Ik citeer hem even:
Citaat:
Jewish identity is tied up with some of the most difficult and contentious issues of today. The purpose in this book is to open many of these issues up for discussion. Since Israel defines itself openly as the ‘Jewish State’, we should ask what the notions of ’Judaism’, ‘Jewishness’, ‘Jewish culture’ and ‘Jewish ideology’ stand for. Gilad examines the tribal aspects embedded in Jewish secular discourse, both Zionist and anti Zionist; the ‘holocaust religion’; the meaning of ‘history’ and ‘time’ within the Jewish political discourse; the anti-Gentile ideologies entangled within different forms of secular Jewish political discourse and even within the Jewish left. He questions what it is that leads Diaspora Jews to identify themselves with Israel and affiliate with its politics. The devastating state of our world affairs raises an immediate demand for a conceptual shift in our intellectual and philosophical attitude towards politics, identity politics and history.
Duidelijk zo? Lees anders eens zijn boek. Wat ik ben nog heel braaf in vgl met Gilad. Maar ja, hij zal wel weer een ''self hating jew'' zijn zeker

Naam: Atzmon.jpg
Bekeken: 221
Grootte: 22,8 KB

4. Verder mag ik uiteraard toch wel citeren wat Weizmann, Herzl, Ben Gurion als ''fiere joden'', zelf gezegd hebben over hun cultgenoten, of is dat ook al gecensureerd wanneer het u goed uitkomt???? Dat zijn toch geen self hating jews, maar ueber zionisten....

Citaat:
Zeg eens op basis van wat??? Met dergelijke uitspraak bevestig je wat Gilad zegt: jij bent zodanig geindoctrineerd en daarmee van uw buitengewone, verheven status overtuigd dat je geen kritiek kan aanvaarden. Sukkelaar toch, de Synagoge van Satan heeft u goed te pakken.

Remember :

I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the Synagogue of Satan."

Revelation 2:9

''Fiere Arier'' .
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 20:47   #57
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En deze waarden zie ik bij vele mensen,in ieder geval niet bij een neo-nazi.
Gastvrijheid: uw cult is overal welkom geweest. Maar wat hebben jullie er telkenmale mee gedaan met die gastvrijheid?

Waarheid: Uw sekte kan niet tegen waarheid, vandaar uw niet aflatende inspanningen en drukkingsmiddelen tot inperken van vrije meningsuiting. ADL, Bnai Brith enz...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 20:58   #58
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Gastvrijheid: uw cult is overal welkom geweest. Maar wat hebben jullie er telkenmale mee gedaan met die gastvrijheid?

Waarheid: Uw sekte kan niet tegen waarheid, vandaar uw niet aflatende inspanningen en drukkingsmiddelen tot inperken van vrije meningsuiting. ADL, Bnai Brith enz...
Waar kan ik jou en bgf324 boeken? Ik zou graag een optreden van jullie als komisch duo willen zien!
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 21:00   #59
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Waar kan ik jou en bgf324 boeken? Ik zou graag een optreden van jullie als komisch duo willen zien!
Je zou zeker op de eerste rij willen zitten?

Volgens mij ben jij gewoon een antisemiet die nog uit de kast moet komen.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 21:03   #60
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Je zou zeker op de eerste rij willen zitten?

Volgens mij ben jij gewoon een antisemiet die nog uit de kast moet komen.
Ik zou ze op de eerste rij recht in hun gezicht uitlachen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be