![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vb http://www.demorgen.be/static/FOTO/p...20100505152540
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Vind je dan ook niet dat de verschillen de laatste tijd wel heel erg worden uitvergroot? Ik heb het gevoel dat ik de Franstaligen nu plots als de vijand moet gaan beschouwen...
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vermoed van wel. In het Schotse onafhankelijkheidsstreven speelt het taalkundige aspect ten andere ook geen enkele rol. Mocht Vlaanderen eentalig Frans geworden zijn, was in ieder geval de tegenstelling tussen de Brusselse elite en de Vlaamse 'boerkes' er nog steeds geweest.
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het probleem is gewoon dat er bij de Franstaligen wordt ingelepeld dat België van oorsprong een Franstalig land is maar dat er plaatsen zijn waar er nog Vlaamse dialecten gesproken wordt en die mogen dan zich "Vlaams" noemen. Maar eens dat er genoeg Franstaligen in dat gebied wonen, wordt dat gebied officieel tweetalig, en de facto Franstalig. spijtig genoeg hebben die Vlaamstaligen in de jaren 60 een coup gepleegd en de vermadelijke taalgrens ingesteld. Gelukkig zijn ze er nadien met succes in geslaagd om die taalgrens wat flou te maken, zodat in feite weinig schrik moeten hebben. Ook zijn ze er in geslaagd om er voor te zorgen dat die Vlaamse meerderheid nooit nog hun meerderheid kan gebruiken, wat goed is voor de democratie. een verhaal dat ik dus bijna letterlijk gehoord heb door een Franstalige collega hé. die was er rotsvast van overtuigd dat België op termijn volledig Franstalig wordt en dat de meeste Franstaligen daar ook van overtuigd zijn. Er waren geen Franstalige collega's om hem tegen te spreken.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 28 oktober 2011 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() En zouden we dat niet beter proberen te voorkomen?
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op dit moment voorkomen we dat, door een gemeenschappelijke vijand te zijn.
het ligt trouwens niet aan de taal hé, ook Nederlandstalige Brusselaars voelen zich verheven boven Vlaanderen en Wallonië. Zij, de inwoners van de metropool, moeten zich toch niet teveel aantrekken wat die provencialen denken? je ziet dat ook een beetje in Antwerpen, maar op een veel kleinere schaal.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest ik in wallonie overal terecht kunnen in het nederlands en iedereen steeds vriendelijk zijn tegen mij in mijn eigen taal zal ik het ook vertikken om een woord frans te leren... Het is niet de schuld van de walen maar net van de vlamingen.... Ze veroorzaken dus zelf hun verfransing. Eigen schuld dikke bult?? Laatst gewijzigd door matthias999 : 28 oktober 2011 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Domme uitspraak. Meer talen kennen is altijd een verrijking en komt het wederzijds begrip ten goede. Misschien is het slimmer om te ijveren voor meer Nederlands in Wallonië.
#56 |
Minister
|
![]() Door het verplichten van Nederlands als tweede taal - in het onderwijs - en de keuze afschaffen?
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de MR praat dat het akkoord goed is voor bxl en de uitbreiding is gewoon "damage control" om niet al te veel kiezers te verliezen aan hun ex kartel partner fdf. Als je probeert onpartijdig naar het akkoord te kijken, is de grote verliezer de MR. Van al hun grote eisen realiseerden ze nauwlijks een fraktie. Over de zes moet je geen zever vertellen : dat was onvermijdelijk. Ik kan me voorstellen dat BDW ook vloekte toen hij dat op papier had gezet maar als zelfs hij dat al besefte... MR verliest gewoonweg haar suprematie over brussel, nu het kartel aan diggelen ligt. Zowat 99% van de vlaams nationale beweging schijnt dat als een faits-divers te beschouwen, terwijl het in werkelijkheid een taktische overwinning van groot belang is. Reden : met fdf erbij kon MR nooit voluit gaan, nu kan er over alles en nog wat een normaal politiek debat plaatsvinden en kan er (eindelijk) na jaren immobilisme snel vooruitgang geboekt worden. Maar voor mij niet gelaten hoor, als je liever mokt over het feit dat je de veldslag maar voor 90% gewonnen hebt en niet voor 100% : feel free to do so. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
xenofobe racist. Je haat wat je niet kent. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 oktober 2011 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |