Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 13:24   #41
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

U hebt hier vierkant gelijk in.
Natuurlijk. Ik geef daar zelf ook de voorkeur aan, maar wat iemand moet zijn geld doet, is zijn zaak.
Oud 1 november 2011, 13:26   #42
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht

4 jonge Marrokanen + BMW

Conclusie: gepikt ofwel verdiend met het dealen.

Begrijpt ge mijn probleem echt niet?
We spreken hier wel over een bmw van over de 100.000 euro he

Waarin zich dan 4 Marrokaantjes bevinden die niets anders doen dan ganser dagen rondtoeren.
Bij mij is de som snel gemaakt hoor

Ik heb genoeg tussen die gasten gezeten en er genoeg gekend om te weten wanneer er bepaalde zaken niet zo koosjer zijn.

Der zijn er die hard werken en zich een mooie, min of meer bescheiden bmw kunnen permiteren, maar als ik zulk volk zie rondrijden met de nodige show en arrogantie dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen hoor.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:27   #43
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Dat enkel criminelen of grootverdieners zich zulk een wagen kunnen veroorloven.
4 20 jarige Marrokaantjes behoren niet tot die laatste groep
* Marokkaantjes
Leer eens schrijven, meneer de Flaam. Zelfs ik als Marokkaans crapuul weet hoe ik zo'n woord correct moet schrijven. Zielig, heel zielig. Overigens, kom je over als een heel laaggeschoolde racist. Gelukkig zijn wij er nog om mensen als jou eens goed jaloers te maken door hard te studeren en dan een dikke BMW aan te schaffen. De mijn staat alvast voor mijn deur. Binnenkort eens zien voor een mooie volvo, ook zo een leuk merk
Oud 1 november 2011, 13:29   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik zelf niet,
Da's een duidelijk antwoord.

Citaat:
mijn broer zonder problemen.
Tof diplommeke, of is die zoveel jonger dat U en en Uw ouders hem goed op weg hebben geholpen?
Citaat:
Ik vind het trouwens moeilijk te schatten (zeker vanop een afstand) of iemand schoolverlater is.
Citaat:
Dus ik vind het eigenlijk idioot om van dit voorbeeld uit te gaan.
Wat weet ge hierover:4 jonge Marrokanen + BMW
Evenveel als U. Dat het meestal kansarme gediscrimineerde jongeren zijn.

Citaat:
Conclusie: gepikt ofwel verdiend met het dealen.
Gepikt, da's eigenlijk een lage kans. De meeste van die wagens zijn tegenwoordig voorzien van deftige startonderbrekingen ,trackers en dergelijke.
Car of homejacking is waarschijnlijker dan. Maar ook dat is dan dom van er mee te gaan paraderen. Opladen en naar verreweggistan voeren is dan de betere optie.
Laten huren door een goed geklede ouder familielid, lenen van kennissen of familie is al een betere optie.

Maar betaald met eerlijk werk, dat staat laag op mijn vermoedenslijstje.

Citaat:
Begrijpt ge mijn probleem echt niet?
U bent politiek correct, als U dat een probleem vind.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 november 2011 om 13:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:29   #45
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeie startjob moet ik zeggen.
Auto €50 000$
Voor 30k hebt ge een jonge tweedehandse die niet van nieuw te onderscheiden is.

10k voorschot, (ik had gespaard en gewerkt).

20k op 3 jaar = 555€ per maand.

Citaat:
En dan gaan we nu even denken aan de lonen van startbanen van de arme gediscrimineerde allochtoontjes.
Nu, ik ken allochtonen met dezelfde job als ik, dus die kunnen het ook, zeker als papa een pitta-zaak heeft bv.

Maar ge hebt een punt dat er wel tussen zullen zitten die ofwel hun afbetalingen niet kunnen waarmaken en voor de rest van hun leven in de shit gaan zitten, ofwel die de betalingen of de auto via louche zaakjes kunnen regelen.
Oud 1 november 2011, 13:31   #46
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waarin zich dan 4 Marrokaantjes bevinden die niets anders doen dan ganser dagen rondtoeren.
Stalker!
Oud 1 november 2011, 13:31   #47
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat enkel criminelen of grootverdieners zich zulk een wagen kunnen veroorloven.
4 20 jarige Marrokaantjes behoren niet tot die laatste groep
Mijn klasgenoot van indertijd zal het graag horen.
Oud 1 november 2011, 13:32   #48
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Maar ge hebt een punt dat er wel tussen zullen zitten die ofwel hun afbetalingen niet kunnen waarmaken en voor de rest van hun leven in de shit gaan zitten, ofwel die de betalingen of de auto via louche zaakjes kunnen regelen.
Dat valt alleen niet af te leiden uit de weinige gegevens die hier ter beschikking worden gesteld. Dat is mijn grote probleem met deze anekdote.
Oud 1 november 2011, 13:33   #49
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
* Marokkaantjes
Leer eens schrijven, meneer de Flaam. Zelfs ik als Marokkaans crapuul weet hoe ik zo'n woord correct moet schrijven. Zielig, heel zielig. Overigens, kom je over als een heel laaggeschoolde racist. Gelukkig zijn wij er nog om mensen als jou eens goed jaloers te maken door hard te studeren en dan een dikke BMW aan te schaffen. De mijn staat alvast voor mijn deur. Binnenkort eens zien voor een mooie volvo, ook zo een leuk merk
Citaat:
Der zijn er die hard werken en zich een mooie, min of meer bescheiden bmw kunnen permiteren, maar als ik zulk volk zie rondrijden met de nodige show en arrogantie dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen hoor.
1. Vooraleer je me begint uit te schelden voor racist zou ik mijn posts ééns goed doorlezen
Ik spreek puur uit ervaringen die ik met Marokkanen heb.

2. Ik maak spellingsfouten, maar dat maakt me niet ongeschoold, ik durf wedden dat als ik jouw posts doorneem dat ik er ook zal vinden
Oud 1 november 2011, 13:35   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Waarom kicken allochtonen zo hard op materiele dingen. Wat hebben ze toch met BMW en Mercedes.
Sinds kort houdt die vraag mij heel hard bezig. Aan de overkant van de straat zijn er (denk ik) roma’s komen wonen in een huis dat eigenlijk onbewoonbaar zou moeten zijn, en ook veel te klein voor het aantal personen dat er woont. Sinds het huis betrokken is, staat de straat vol met zeer lange en brede Mercedesen. Ook de opzichtige (nep) gouden horloges en ketingen en de D&G, Armani, Gucci kleding opschriften.
Ik heb op dit moment geen wagen, omdat dit toch wel moeilijk te bekostigen is voor mij, hoewel ik een normaal inkomen heb. Hoe doe ja dat dan als je heel der dagen gewoon op de stoep zit?
Ook de dagelijkse parade op de Antwerpse meir van brede duitse benzine-zuipers is heel typerend. Een mercedes lijkt wel het valhalla van de opperste gelukzaligheid te zijn.
Is echt een serieuze vraag. Waar komt dit vandaan.
Citaat:
de dagelijkse parade op de Antwerpse meir van brede duitse benzine-zuipers
Is de Meir dan geen voetgangerszone meer?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2011 om 13:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:36   #51
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Stalker!
Als je feiten aanhaalt zie dat ze dan juist zijn!
Oud 1 november 2011, 13:38   #52
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
1. Vooraleer je me begint uit te schelden voor racist zou ik mijn posts ééns goed doorlezen
Ik spreek puur uit ervaringen die ik met Marokkanen heb.

2. Ik maak spellingsfouten, maar dat maakt me niet ongeschoold, ik durf wedden dat als ik jouw posts doorneem dat ik er ook zal vinden
1. Dat is dan heel jammer. Maar mensen halen hier wat debiele anekdotes aan om ons dan maar over eenzelfde kam te scheren. Denk je dat ik niet weet dat er tuig rondloopt binnen het eigen volk? Had je nu de vraag op een juiste manier gesteld (zonder uit te halen naar een hele bevolkingsgroep) dan had je een deftig antwoord kunnen krijgen.

2. Natuurlijk, iedereen maakt fouten. Jouw taalblunders vallen gewoon meer op. Je zeikt op elke allochtoon die niet gestudeerd heeft maar zelf maak je schandalige taalfouten. Ik stoor me daar enorm aan. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik als allochtoon de Nederlandse taal beter beheers dan een doorsnee-autochtoon.
Oud 1 november 2011, 13:39   #53
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je feiten aanhaalt zie dat ze dan juist zijn!
Als gij beweert dat die mannen heel de dag in hun BMW rondrijden en niets anders doen, moet ge ze toch gevolgd hebben. Hoe weet ge dat anders?

Controleer zelf eens of al hetgeen gij hier post, verifieerbaar is, dat zou het een pak eenvoudiger maken.
Oud 1 november 2011, 13:40   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb genoeg tussen die gasten gezeten en er genoeg gekend om te weten wanneer er bepaalde zaken niet zo koosjer zijn.

Kijk eens rond op forum.politics. wie er hier allemaal komt stoefen over hun BMW, Mercedes (en die van hun vrouw)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:41   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Voor 30k hebt ge een jonge tweedehandse die niet van nieuw te onderscheiden is.

10k voorschot, (ik had gespaard en gewerkt).

20k op 3 jaar = 555€ per maand.
Goed bekeken. Is zeker een optie.
Maar dan de vraag, hoeveel startbaners die een "leven" proberen op te bouwen kunnen €555 per maand missen aan vaste kost? (en dan onderhoud, verzekering en wegentaks nog)

Citaat:
Nu, ik ken allochtonen met dezelfde job als ik, dus die kunnen het ook, zeker als papa een pitta-zaak heeft bv.
En hoeveel "bling-knakkers" zitten daartussen?
Citaat:
En dat, zoals ik in mijn openingsposting hier schreef, is niet specifiek voor allochtoontjes.
Oud 1 november 2011, 13:44   #56
Alboreto

Standaard

Citaat:
Goed bekeken. Is zeker een optie.
Maar dan de vraag, hoeveel startbaners die een "leven" proberen op te bouwen kunnen €555 per maand missen aan vaste kost? (en dan onderhoud, verzekering en wegentaks nog)
I know, maar sommigen hechten meer waarde aan haantjesgedrag dan aan een leven opbouwen.

Citaat:
En dat, zoals ik in mijn openingsposting hier schreef, is niet specifiek voor allochtoontjes.
Agreed.
Oud 1 november 2011, 13:45   #57
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als gij beweert dat die mannen heel de dag in hun BMW rondrijden en niets anders doen, moet ge ze toch gevolgd hebben. Hoe weet ge dat anders?

Controleer zelf eens of al hetgeen gij hier post, verifieerbaar is, dat zou het een pak eenvoudiger maken.
Ik maak ook fouten en ik ben de eerste om dat toe te geven.
Zelf leer ik ook nog elke dag bij

Om te antwoorden op je vraag:

Ik ben opgegroeid in Brussel, ik ken die fenomenen maar al te goed van jonge onopgevoed Marokkaantjes met veel te dure wagens.
99% daarvan is verkregen op een illegale manier.
Ze zijn bijna niet uit het straatbeeld weg te krijgen en scheuren met veel show en veel te snel door de straten om iets verderop op de hoek te stoppen om drugs te dealen.

Dat is wat er speelt in Brussel, dat je dat nu graag hoort of niet.

Momenteel woon ik in de rustige Kempen, als ik hier een Marokkaan zie met een mooie bmw stel ik me daar niet te veel vragen bij.
Die vallen ook niet zo op en hangen het niet zo uit als de Marokkanen in Brussel en die zie je ook niet 30 keer op een dag rond dezelfde kerk toeren.
Oud 1 november 2011, 13:47   #58
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik ben opgegroeid in Brussel, ik ken die fenomenen maar al te goed van jonge onopgevoed Marokkaantjes met veel te dure wagens.
Ze zijn bijna niet uit het straatbeeld weg te krijgen en scheuren met veel show en veel te snel door de straten om iets verderop op de hoek te stoppen om drugs te dealen.

Momenteel woon ik in de rustige Kempen, als ik hier een Marokkaan zie met een mooie bmw stel ik me daar niet te veel vragen bij.
Die vallen ook niet zo op en hangen het niet zo uit als de Marokkanen in Brussel en die zie je ook niet 30 keer op een dag rond dezelfde kerk toeren.
Ik spreek nergens tegen dat dat een probleem is, zeker in grote steden. Waar ik wel een probleem mee heb is dat iedereen er vanuit gaat dat "ze wel criminelen zullen zijn". Dat werkt contraproductief.
Oud 1 november 2011, 13:48   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Dat is toch logisch. In de Kempen kom je sowieso niet veel Marokkanen tegen. Overigens, hoe herken jij een Marokkaan? Ik ken alleen Vlamingen die het verschil zelfs niet zien tussen een Turk en een Marokkaan.

(Fijn, ik zie dat je het woord ondertussen correct schrijft)
Oud 1 november 2011, 13:49   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek nergens tegen dat dat een probleem is, zeker in grote steden. Waar ik wel een probleem mee heb is dat iedereen er vanuit gaat dat "ze wel criminelen zullen zijn". Dat werkt contraproductief.
Maar automatisch gaan zeggen dat het niet crimineel is is prima?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be