Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 20:05   #41
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is cholera met de pest verruilen.
zijn dat de voornamen van uw ouders?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 17:02   #42
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Islam heeft dat verholpen in veel gebieden.
Door mee op heksen te jagen?
Oud 1 november 2011, 20:46   #43
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hekserij is een groot probleem in Afrika. Tienduizenden kinderen worden mishandeld, verstoten, gevangen gehouden en misbruikt op beschuldiging van hekserij. Ouders worden gedwongen hun kind af te staan en te betalen voor rituelen om geesten uit te bannen. Het is big business in Afrika.

p.s. even een paar links toevoegen: http://www.maroc.nl/forums/religie/2...-hekserij.html
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=12457
http://www.rnw.nl/nederlands/article...heksenkinderen

Is dan niet vooral de heksenjacht een probleem, in plaats van de hekserij zelf? Ik kan me voorstellen dat schadelijke heksenrituelen effectief nog bestaan in Afrikaanse culturen, maar indien de paus nu op indirecte wijze zou oproepen om de jacht op alle vermeende heksen te openen, is dat middeleeuws en schandelijk, en brengt hij de levens van vele jonge meisjes in gevaar.
Ik vermoed echter ook van uit dat zijn uitspraak (en ik heb nog geen letterlijk citaat gelezen) zwaar uitvergroot wordt door de media.

Laatst gewijzigd door respublica : 1 november 2011 om 20:59.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 20:58   #44
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tegenover iedereen die niet tot zijn sekte behoort.
Ik veronderstel dat jij dan ook, volgens dezelfde standaard, braaf bent tegenover iedereen die wél tot zijn 'sekte' behoort?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
[*]de jaarlijkse georganiseerde diefstal van 600 mijoen euro Belgisch belastinggeld.
Er is enkel sprake van diefstal wanneer de wet overtreden wordt. Overheidsgeld dat naar de kerk vloeit, is dus geen diefstal, evenmin als overheidsgeld dat naar de monarchie vloeit, ook al zou ik dat ook graag anders zien.

Uit wat jij en anderen schrijven blijkt een erg extreme zienswijze, die volgens mij niet geworteld is in een rationele analyse van de feiten, maar net voortgaat op een emotionele afkeer van de godsdienst. Ik vermoed dat je niet in staat bent om een goed woord te uiten over de katholieke kerk, hetgeen wijst op een dogmatische houding; ik prijs en keur af waar ik dat wil, volgens eigen (en voor verandering vatbare) inzichten.

Laatst gewijzigd door respublica : 1 november 2011 om 20:58.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 11:08   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik veronderstel dat jij dan ook, volgens dezelfde standaard, braaf bent tegenover iedereen die wél tot zijn 'sekte' behoort?

Er is enkel sprake van diefstal wanneer de wet overtreden wordt. Overheidsgeld dat naar de kerk vloeit, is dus geen diefstal, evenmin als overheidsgeld dat naar de monarchie vloeit, ook al zou ik dat ook graag anders zien.

Uit wat jij en anderen schrijven blijkt een erg extreme zienswijze, die volgens mij niet geworteld is in een rationele analyse van de feiten, maar net voortgaat op een emotionele afkeer van de godsdienst. Ik vermoed dat je niet in staat bent om een goed woord te uiten over de katholieke kerk, hetgeen wijst op een dogmatische houding; ik prijs en keur af waar ik dat wil, volgens eigen (en voor verandering vatbare) inzichten.
Of, hoe men de naald steekt bij Raf, daar waar het pijn doet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be