Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 22:49   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Aan flaminganten, walliganten en domme politici, kortom hooguit 10% van de Belgische bevolking.
hihi
vandaar dat uw science fiction "nation" op barsten staat

de voorraad imbecielen blijkt onuitputtelijk

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 november 2011 om 22:49.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 00:35   #42
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

In het 19h30 journaal van de haatzender "La Une" was het ook weer van dat, en nog wel 2x.
Eerst ging het over het referendum dat de Grieken organiseren over de EU crisis.
Er werd fijntjes aan herinnerd dat een referendum, hoewel door sommigen gezien werd als het summum van democratie, bij ons een splijtzwam was met de koningskwestie, waarbij de Vlamingen anders stemden dan de Franstaligen.
Zoals zo vaak op deze Goebbeliaanse zender verzweeg men een pikant detail, namelijk dat het de Vlamingen waren die de koning terugwilden, en het Waalse krapuul via geweld dat verhinderde.
Het past immers niet in het kraam van de Franstaligen dat Vlamingen per definitie republikein zijn en Franstaligen monarchist...

En dan over Kuifje was het ook weer van dat.
De Vlamingen houden niet van Tintin, was het nieuwste haatsprookje van de leugenzender.
En dat allemaal omdat het niet Kuifje heette.
Er werd naar de Vlaamse pers verwezen, maar opnieuw "vergat" men te vermelden dat de Vlaamse pers meerdere oorzaken had aangewezen, waarbij het niet gebruiken van de naam "Kuifje" vast en zeker bijzaak gevonden werd.
Men sloot af met smalend te zeggen dat "Harry Potter" in Vlaanderen gewoon Harry Potter heet.

Feit is gewoon dat Kuifje in Vlaanderen vooral door een iets ouder publiek gesmaakt wordt, terwijl de jongsten vooral Jommeke, Suske en Wiske, Urbanus, Kiekeboe en dergelijke lezen.
Er is ook de film "Code 37" die gemakkelijker zijn publiek vindt, vermits hij op een populaire TV reeks gebaseerd is.

Maar zelfs op gebied van smaak worden onze 'landgenoten' steeds racistischer.
Misschien moeten ze maar eens een wet stemmen die de Vlamingen verplicht exact dezelfde smaak te hebben als zijzelf.
Of zoals ze in Nederland zeggen : gekker moet het niet worden.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 2 november 2011 om 00:36.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 01:30   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In het 19h30 journaal van de haatzender "La Une" was het ook weer van dat, en nog wel 2x.
Eerst ging het over het referendum dat de Grieken organiseren over de EU crisis.
Er werd fijntjes aan herinnerd dat een referendum, hoewel door sommigen gezien werd als het summum van democratie, bij ons een splijtzwam was met de koningskwestie, waarbij de Vlamingen anders stemden dan de Franstaligen.
Zoals zo vaak op deze Goebbeliaanse zender verzweeg men een pikant detail, namelijk dat het de Vlamingen waren die de koning terugwilden, en het Waalse krapuul via geweld dat verhinderde.
Het past immers niet in het kraam van de Franstaligen dat Vlamingen per definitie republikein zijn en Franstaligen monarchist...

De Vlamingen houden niet van Tintin, was het nieuwste haatsprookje van de leugenzender.
Er werd naar de Vlaamse pers verwezen, maar opnieuw "vergat" men te vermelden dat de Vlaamse pers meerdere oorzaken had aangewezen, waarbij het niet gebruiken van de naam "Kuifje" vast en zeker bijzaak gevonden werd.
Men sloot af met smalend te zeggen dat "Harry Potter" in Vlaanderen gewoon Harry Potter heet.

Feit is gewoon dat Kuifje in Vlaanderen vooral door een iets ouder publiek gesmaakt wordt, terwijl de jongsten vooral Jommeke, Suske en Wiske, Urbanus, Kiekeboe en dergelijke lezen.
Er is ook de film "Code 37" die gemakkelijker zijn publiek vindt, vermits hij op een populaire TV reeks gebaseerd is.

Misschien moeten ze maar eens een wet stemmen die de Vlamingen verplicht exact dezelfde smaak te hebben als zijzelf.
Ik vraag me echt af waarover de RTBF daarover spreekt terwijl er toch serieuse onderwerpen in het nieuws zijn. Ze zouden liever 20 minuten over de situatie in Griekenland moeten spreken en helemaal niet over die "Kuifje-anecdote" spreken. Voor mij is die anecdote "Koetjes en kalfjes". Sommige Vlamingen hier maken er een berg van vanwege hun grote passie voor het communautair terwijl het een futiliteit is. Wat kan het mij schelen dat Vlamingen liever dit of dat hebben! Ieder zijn/haar standpunt en smaak, punt aan de lijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 01:44   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik vraag me echt af waarover de RTBF daarover spreekt terwijl er toch serieuse onderwerpen in het nieuws zijn. Ze zouden liever 20 minuten over de situatie in Griekenland moeten spreken en helemaal niet over die "Kuifje-anecdote" spreken. Voor mij is die anecdote "Koetjes en kalfjes". Sommige Vlamingen hier maken er een berg van vanwege hun grote passie voor het communautair terwijl het een futiliteit is. Wat kan het mij schelen dat Vlamingen liever dit of dat hebben! Ieder zijn/haar standpunt en smaak, punt aan de lijn.
U vraagt zich dat nog af....

En u wéét het antwoord geeneens,man,man,man....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 01:50   #45
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
50% van de Franstalige Zwitsers stemt ook niet op separatistische partijen die met de regelmaat van de klok Franstaligen van allerlei dingen beschuldigen. Alleen in Vlaanderen is het normaal dat én Vlamingen massaal voor separatisten stemmen én dat Vlamingen massaal tegen separatisme zijn. De meesten waaronder de Franstaligen vinden dat een beetje bizar.
Beschuldigen de Vlamingen de Franstaligen van allerlei dingen?
Mijn God, wat zijn die Vlamingen stout...
Wat een treurnis hier allemaal gepost wordt, men houdt het niet voor mogelijk...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 02:02   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Volgens Everytime wel.
In Vlaanderen nemen ze het communautair veel meer au sérieux dan op de Franstalige kant waar men vooral daarmee zal lachen en waar we er geen belang van maakt. Een bepaalde Vlaanderen neemt het communautair aspect van België echt au sérieux, ze leven ermee (Vlaamse vlaggen aan hun vensters, VL stickers op de wagen, ze zijn lid van TAK, NSV, VNJ, etc...), het is ergens een "godsdienst" voor hen. Ze zijn er meer dan beu met al die Franstaligen en met Franstaligen te moeten samenleven maar wat zien ze? Franstaligen die nog steeds evenveel Vlaanderen bezoeken als vroeger, zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hun aanwezigheid denken.
Oud 2 november 2011, 02:04   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
Als we in het vervolg nu eens die verzonnen artikels van Le Soir, LDH en andere rioolkranten nu eens links laten liggen? Zou dat geen goed idee zijn? Zo stoort niemand er zich aan en sterft dat een stille dood.
Maar die artikels zijn niet bedoeld om door Vlamingen te worden gelezen...

Die zijn uitsluitend voor franstaligen bestemd om een haatsituatie tegenover de Vlamingen te scheppen...

Francofone propaganda, herinner u maar "bye bye belgium",en de reacties daarop vanuit franstalige hoek voor een programma dat ze zélf gemaakt hadden.
Oud 2 november 2011, 02:09   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Maar die artikels zijn niet bedoeld om door Vlamingen te worden gelezen...

Die zijn uitsluitend voor franstaligen bestemd om een haatsituatie tegenover de Vlamingen te scheppen...

Francofone propaganda, herinner u maar "bye bye belgium",en de reacties daarop vanuit franstalige hoek voor een programma dat ze zélf gemaakt hadden.
Dat lukt niet echt, geloof me!
Oud 2 november 2011, 02:14   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak dat de ganzen wijs,de verontwaardigde reacties na "bye bye belgium" waren slechts een begin waar de franstalige media handig op voortborduurd,en waarbij steeds meer franstaligen in schijnen te trappen...

Radio Milles colinnes was blijkbaar een inspirerend voorbeeld...
Oud 2 november 2011, 07:43   #50
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen nemen ze het communautair veel meer au sérieux dan op de Franstalige kant waar men vooral daarmee zal lachen en waar we er geen belang van maakt.
Omdat ze maar al te goed beseffen dat zij niet op hun eentje kunnen bestaan, natuurlijk.
Dan maar liever het idee op zich belachelijk maken...

Citaat:
Een bepaalde Vlaanderen neemt het communautair aspect van België echt au sérieux
De Walen ook, het is hun koevoet om in te breken in Vlaanderen en altijd maar meer geld te jatten ('solidariteit'...).

Citaat:
maar wat zien ze? Franstaligen die nog steeds evenveel Vlaanderen bezoeken als vroeger, zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hun aanwezigheid denken.
Zoals een koloniaal dus...
Oud 2 november 2011, 07:48   #51
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Maak dat de ganzen wijs,de verontwaardigde reacties na "bye bye belgium" waren slechts een begin waar de franstalige media handig op voortborduurd,en waarbij steeds meer franstaligen in schijnen te trappen...

Radio Milles colinnes was blijkbaar een inspirerend voorbeeld...
Ook de Franstalige reacties bij de artikels over Tintin in LDH, Le Swaar en LLB gelezen? Zulke taal , zulke scheldpartijen, zulk misprijzen lees je op geen enkel Vlaams forum tov de Franstaligen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 07:53   #52
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ook de Franstalige reacties bij de artikels over Tintin in LDH, Le Swaar en LLB gelezen? Zulke taal , zulke scheldpartijen, zulk misprijzen lees je op geen enkel Vlaams forum tov de Franstaligen!
U frequenteert duidelijk niet het lezersforum van HLN

Het zijn niet zozeer de reacties van lezers, maar de teneur van de artikelen zelf.
Toch bewonderswaardig hoe sommige journalisten erin slagen door belangrijke nuanceringen niet te vermelden de waarheid in hun voordeel kan doen liegen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 08:14   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
komkom, het is nu toch duidelijk dat het enkel de Nederlandstaligen zijn die communautaire spanningen opkloppen??

ma goed, dit past in de lijn over hun reportages over De Wever en beslissingen over de Vlaamse kinderbijslag ea.
Oud 2 november 2011, 08:19   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen nemen ze het communautair veel meer au sérieux dan op de Franstalige kant waar men vooral daarmee zal lachen en waar we er geen belang van maakt. Een bepaalde Vlaanderen neemt het communautair aspect van België echt au sérieux, ze leven ermee (Vlaamse vlaggen aan hun vensters, VL stickers op de wagen, ze zijn lid van TAK, NSV, VNJ, etc...), het is ergens een "godsdienst" voor hen. Ze zijn er meer dan beu met al die Franstaligen en met Franstaligen te moeten samenleven maar wat zien ze? Franstaligen die nog steeds evenveel Vlaanderen bezoeken als vroeger, zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hun aanwezigheid denken.
ik bekijk het toch net omgekeerd. het zijn net de Franstaligen, met de Franstalige pers op kop, die alles communautair maken. Ongeveer elke beslissing van de Vlaamse regering wordt bekeken op een manier alsof het sowieso een aanval is tegen de Franstaligen en/of Wallonië. De bevolking stapt daarin mee.

De Vlamingen zijn veel te laks, behalve hier en daar wat vlaggengezwaai en wat domme opmerkingen over luie Walen, wilt die er in feite niets aan doen, zolang hij maar zijn 88e herhaling van FC De Kampioenen kan bekijken en 's zondags naar de cross kan gaan om zich laveloos te drinken.
Oud 2 november 2011, 08:22   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat lukt maar al te best, ook Franstaligen zijn maar mensen, als al jarenlang een hele stroom haatberichten de ether wordt ingestuurd of op krantenpapier gedrukt wordt, gaat dat op een gegeven moment invloed hebben.

je kan niet blijven denken dat berichten over mensen op een boot zetten, of foto's van massagraven bij beslissingen van de Vlaamse regering, of schietschijven gebruiken als het over uitspraken van De Wever gaat, geen invloed gaan hebben hé.

en dan spreek ik nog niet over de dagelijkse "mots qui tuent" die er dagelijks in de Franstalige kranten verschijnen als het gaat over De Wever en de Vlamingen in het algemeen. zoals dit artikel dus.
Oud 2 november 2011, 08:24   #56
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
U frequenteert duidelijk niet het lezersforum van HLN

Het zijn niet zozeer de reacties van lezers, maar de teneur van de artikelen zelf.
Toch bewonderswaardig hoe sommige journalisten erin slagen door belangrijke nuanceringen niet te vermelden de waarheid in hun voordeel kan doen liegen.
Ik lees wel eens reacties op HLN! Maar in vergelijking met wat ik vaak lees op LDHnet zijn het vaak kinderversjes! Ik moet wel toegeven dat de 'variatie' op HLN groter is dan bv. op LDHnet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 08:45   #57
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Kinderen kennen 'Kuifje' niet en zijn niet geinteresseerd in een film van een personage dat ze niet kennen. En hun ouders, die Kuifje misschien nog wel lazen, herkennen in de Engelse titel met 'Tintin' niet 'Kuifje'.
Daar ben ik niet zo zeker van.

Ik herinner me toch het grote succes van de Kuifje-musical.
Eerst met Michael Pas en later met Jelley Cleymans als Kuifje.

Dat het succes van de herhaling meer aan de casting van Jelle lag wil ik nog in overweging nemen.

Net op de Radio 1 iemand horen uitwijden over de flop-berichten van de film.
Hij haalde aan dat het een typische vakantie-film is, en nu is het net vakantie.
Laten we over het succes van de film op het einde van deze week nog eens bekijken.

Als er daarover iets in de Franstalige pers verschijnt, zal me echt verbazen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 09:02   #58
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelf vertalen zij al hun filmtitels naar het Frans.
Harry Potter heet bij hen ook Harry Potter.
Maar spreek er over Baywatch, en niemand weet waarover het gaat.
Zelfs Suske en Wiske vertalen ze naar het Frans.
Maar ook andere namen vertalen ze steevast naar het Frans. Waar wij spreken over Leonardo Da Vinci, spreken zij over Léonard de Vinci.
Tik Léonard de Caprio in bij Google, afbeeldingen, en Leonardo diCaprio's foto's komen zo op je scherm.

Ze trachten in hun media de Vlamingen belachelijk te maken met zaken die zij zelf voortdurend toepassen.
Arme franco's....
Oud 2 november 2011, 09:21   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze maar al te goed beseffen dat zij niet op hun eentje kunnen bestaan, natuurlijk.
Dan maar liever het idee op zich belachelijk maken...

De Walen ook, het is hun koevoet om in te breken in Vlaanderen en altijd maar meer geld te jatten ('solidariteit'...).

Zoals een koloniaal dus...
Helemaal niet. Iedereen is vrij zich te verplaatsen waar hij/zij wil.
Oud 2 november 2011, 09:24   #60
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van.

Ik herinner me toch het grote succes van de Kuifje-musical.
Eerst met Michael Pas en later met Jelley Cleymans als Kuifje.

Dat het succes van de herhaling meer aan de casting van Jelle lag wil ik nog in overweging nemen.

Net op de Radio 1 iemand horen uitwijden over de flop-berichten van de film.
Hij haalde aan dat het een typische vakantie-film is, en nu is het net vakantie.
Laten we over het succes van de film op het einde van deze week nog eens bekijken.

Als er daarover iets in de Franstalige pers verschijnt, zal me echt verbazen
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ifje_boxoffice

Citaat:
Kuifje-film scoort in Europese bioscopen

"The adventures of Tintin: The secret of the unicorn" doet het erg goed in de Europese bioscopen. Na het eerste weekend staat de film op de eerste plaats in de Belgische en de Britse box office en ook bovenaan de Franse box office.

Tijdens de openingsavond deed "Code 37" het in de Vlaamse bioscopen veel beter dan "Kuifje: het geheim van de eenhoorn", maar na het eerste weekend zijn de rollen omgedraaid.

Maandag raakte bekend dat al 237.000 Belgen naar de bioscoop getrokken waren om de gehypete Kuifje-verfilming van Steven Spielberg te bekijken. "Code 37" kon 79.000 Vlamingen naar de zalen lokken, ook een indrukwekkende prestatie voor een Vlaamse film, vergelijkbaar met de start van de ultieme Vlaamse kaskraker "Loft".

In de Verenigde Staten komt "The adventures of Tintin: The secret of the unicorn" pas op 21 december uit.

Laatst gewijzigd door SDG : 2 november 2011 om 09:25.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be