![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees als je dergelijke prognoses als weinig geloofwaardig beschouwt je zelf mee aan de oorzaak zal liggen dat deze gaan uitkomen. Ik voorspel dat er ook door het IMF en de OESO gelijkaardige trends voorspeld gaan worden. Citaat:
Dat Vlaanderen het goed doet is toegeven aan de zelfgenoegzaamheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is inderdaad dat saneringen in de overheid in tijden van recessie of mindere groei veel meer pijn doen. Ze kunnen inderdaad zelfs verder aan de oorzaak liggen van nog mindere groei of een zwaardere recessie. De realiteit is dat je geen keuze hebt wil je niet het rentesneeuwbaleffect laten spelen. Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je dat wegfiltert heb je al een eerlijker beeld van de situatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar serieus: het heeft geen zin om te gaan kappen in investeringsuitgaven die er alleen maar voor zorgen dat de werkloosheid gaat toenemen. De federale overheid krijgt de besparingen die ze zou opleggen aan de gemeenten dus onmiddelijk terug op de rekening van de SZ gepresenteerd. Het enige dat België op lange termijn kan redden is jobs bijcreëren, niet ze te vernietigen. 500.000 jobs om precies te zijn. Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een peulschil vergeleken met de 350 miljard op federaal niveau. Die schuld kan je trouwens perfect internaliseren als de Vlaamse overheid obligaties direct aan Vlaamse spaarders zou kunnen verkopen aan zeg maar 2,5%. Eri is geen enkele reden om 5% rente te gaan geven aan buitenlandse aasgieren als een spaarboekje nog amper iets opbrengt. Het schuldprobleem is een probleem van de federale overheid, en van niemand anders.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @fonne
Vind je dan dat Geert Noels een leugenaar is ? Hij valt ook in de categorie van de zwartdenkers bij de economen. Hoe spichtig het ook is, zijn voorspellingen ivm met Griekenland komen uit. Zijn voorspellingen van double dip komen ook uit. Hij stelt wel degelijk dat men schiet op de boodschapper als men schiet op de cijfers van de hoge raad van financiën en ziet wel degelijk een gemiste kans voor de gemeentes om te besparen. Voor de rest kan ik enkel maar vaststellen dat je argumentatie nogal links is. Ik gun je van harte je linkse waarheden maar die resulteren veelal in het Guy Mathot principe. Ik persoonlijk vind dat je nooit een politieker moet vertrouwen laat staan napraten als hij over cijfers begint.
![]() |
![]() |