![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat als je de volgende keer oververmoeid achter het stuur zit tegen een boom knalt en niet tegen een andere weggebruiker. |
||
![]() |
![]() |
#42 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat je de superboetes overdreven vindt, is heel begrijpelijk. Maar het aantal verkeersslachtoffers is wel degelijk gezakt. Ik geloof niet in "alles gaat goed", ik geloof evenmin in "alles wat ze zeggen, is gelogen". |
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
("Klotesossen", ik vraag me af wat je hiermee probeert te bereiken, is het onderdeel van het Vlaamsnationaaal gedachtengoed of voelt er zich persoonlijk beter door?) |
||
![]() |
![]() |
#49 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#51 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Stefanieke, kijk eens verder dan je neusje lang is. Het heeft niets te maken met het feit dat hij Belg zijn onethisch vindt, maar de indentiteitskwestie op zich is iets lastigs, iets moeilijk. Het is een beslissing die je niet zomaar op 1-2-3- neemt. Ik begrijp dus best dat daar een schoentje wringt, ik kan me namelijk voorstellen dat ik het daar ook erg moelijk mee zou hebben.. (ik had het als Belgische al moeilijk in Nederland... 120 km van mijn ouderlijk huis in België... moet je even nagaan...)
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb SP.A gestemd.
Als er 30% van de Vlamingen voor het migrantenstemrecht was, dan is er toch niets ondemocratisch aan dat er één Vlaamse partij in de Kamer voor stemt ? Als de SP.A had tegengestemd hadden ze niet enkel het eigen partijprogramma verloochend maar hadden die 30% voorstanders geen stem gehad. De wijze waarop het debat gevoerd is, is natuurlijk nog iets anders ![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Mejuffertje Stefanie,
ik denk dat JIJ hier naast de kwestie zit. Ik heb nergens geschreven dat 'Ali' het moelijk/lastig vindt om Belg te zijn, wel om die keuze te maken. Dat heeft niets te maken met rechten of plichten, wel met identiteit!
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt gelijk, jouw opmerking over moeilijk en lastig heeft niets met rechten of plichten te maken, daar moet ik je gelijk geven, maar mijn bericht ging dus net wél over die rechten en plichten. Het is gewoon niet logisch om een precies gelijke behandeling te eisen als je je anders gedraagt dan de Belgen in 't algemeen en als je jezelf buiten de Belgische samenleving plaatst. D�*�*r gaat het om. Zoals ik dus zei: dan krijgt ge segregatie en er zal altijd wel één bevolkingsgroep lopen jengelen dat ze benadeeld of gediscrimineerd worden. |
|
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#59 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je bedenking Stefanie, en een hele tijd geleden dacht ik er wellicht ook zo over gedacht. Beroepsmatig heb ik met asielzoekers, vluchtelingen en migranten gewerkt, en toen ben ik het allemaal anders gaan bekijken. Misschien idealistischer, misschien wat 'menselijker', ik weet het niet. In ieder geval, vind ik dat we elkaar in de eerste plaats als mens moeten beschouwen/benaderen/behandelen en dat het er absoluut niet toe doet welke nationaliteit we dragen. Voor wat mij betreft, hebben alle mensen toch dezelfde rechten en plichten, want waar halen wij als 'westerlingen' de pretentie vandaan om over anderen te beslissen? Om te doen alsof wij de wijsheid in pacht hebben? Om onze normen van ontwikkeling op te leggen (enkel in ons eigen economisch voordeel..) Het is daar dat ik me aan stoor, en het is ook daarom dat ik een voorstander ben van het migrantenstemrecht.
![]() |
#60 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Misschien he, Verhofstadthater, als jij ooit zou emmigreren, zou je begrijpen waar Ali mee worstelt..