Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 november 2011, 23:25   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het probleem is dat die staat kleiner en kleiner wordt met elk akkoord.
Tja Dewever en zijn bazen zijn toch voorstander van een kleine staat?
solidarnosc is offline  
Oud 8 november 2011, 23:28   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat is uw mening. Zijn we gerold door een arme minderheid en dus ongeloofelijke loooos-ers of zijn we niet gerold en dus eigenlijk geen losers?
Jij hebt het toch over die snotapen van Vlaamse traditio's, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 november 2011, 23:32   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja Dewever en zijn bazen zijn toch voorstander van een kleine staat?
Ik heb dan ook niets met De Wever of zijn bazen.

Straks ga ik winkelen in Aalst en kan ik daar zoals in Brussel niet meer terecht in het Nederlands
Oud 8 november 2011, 23:38   #44
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Straks ga ik winkelen in Aalst en kan ik daar zoals in Brussel niet meer terecht in het Nederlands
Binnen 20 a 30 jaar is toch gans halle-vilvoorde en omstreken verfranst dus wat jij zegt zal wel eens waarheid kunnen worden.
matthias999 is offline  
Oud 9 november 2011, 00:02   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Resistance is futile you will be Frenchified.
solidarnosc is offline  
Oud 9 november 2011, 00:03   #46
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Binnen 20 a 30 jaar is toch gans halle-vilvoorde en omstreken verfranst dus wat jij zegt zal wel eens waarheid kunnen worden.

Ze stonden erbij en keken ernaar.....

(inclusief de NVA)

Citaat:
Als ik jouw bijdrages op dit forum goed herinner, ben jij een van de velen hier die blijft vinden dat alle Vlamingen daar ook verplicht voor moeten worden opgeleid : Boodschappen kunnen doen in het Frans.

Dus niet verbaasd doen als het ook gaat geschieden.

Vlaanderen organiseert en financieert haar eigen verfransing. Zo leuk is het gewoon.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 november 2011 om 00:07.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 9 november 2011, 00:11   #47
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is uw mening. Zijn we gerold door een arme minderheid en dus ongeloofelijke loooos-ers of zijn we niet gerold en dus eigenlijk geen losers?
Er is geen enkele reden om onze Franstalige landgenoten als een arme minderheid te beschouwen. Integendeel, zelfs.
stropdrager is offline  
Oud 9 november 2011, 00:14   #48
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt de slogan van "verraaaaaaaad naar verraaaaaad naar een Vlaamse staat" niet van Dewever? Hoe zou die man daar zijn opgekomen.
Neen, die slogan komt niet van De Wever. Die slogan bestaat al jarenlang binnen de Vlaamse Beweging. Uw obsessie voor die man begint ziekelijk te worden.
stropdrager is offline  
Oud 9 november 2011, 05:43   #49
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Komt de slogan van "verraaaaaaaad naar verraaaaaad naar een Vlaamse staat" niet van Dewever? Hoe zou die man daar zijn opgekomen.
Nee, die kwam van Hugo Schiltz, als ik me niet vergis.
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 07:23   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat komt dan uit de mond van de man die zelf is gaan lopen en de splitsing BHV overgelaten heeft aan de traditionele partijnen. Dienen mens heeft alle krediet verloren en moet wijs zijn mond houden over 'verraad'!
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 07:24   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dat komt dan uit de mond van de man die zelf is gaan lopen en de splitsing BHV overgelaten heeft aan de traditionele partijnen. Dienen mens heeft alle krediet verloren en moet wijs zijn mond houden over 'verraad'!
Leugenaar.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 november 2011, 08:27   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Leugenaar.
Natuurlijk is hij gaan lopen. Hij had het trouwens aangekondigd dat hij zou gaan lopen. Hoeveel keren heeft De Wever niet gezegd tijdens de onderhandelingen dat hij zou opstappen indien dit of dat niet niet zou veranderen. Minstens 10 keer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 november 2011 om 08:30.
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 08:34   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is hij gaan lopen. Hij had het trouwens aangekondigd dat hij zou gaan lopen. Hoeveel keren heeft De Wever niet gezegd tijdens de onderhandelingen dat hij zou opstappen indien dit of dat niet niet zou veranderen. Minstens 10 keer.
Bron?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 november 2011, 09:05   #54
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. La N-VA seule, perd de sa relevance. Elle seule profitera du chaos.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php

Rik Van Cauwelaert in Knack:
' Tekenend voor de politieke vertoning van de afgelopen dagen was het interview met SP.A-voorzitter Caroline Gennez dat de krant Le Soir in haar weekendeditie publiceerde. ‘De N-VA wil de politieke wereld op twee niveaus klem rijden’, verklaarde Gennez. ‘Daarom heb ik Elio Di Rupo de raad gegeven in zijn nota het communautaire zodanig te behandelen dat de CD&V aan de onderhandelingstafel wordt gebracht, gecombineerd met een economisch luik om Open VLD te verleiden. Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’

Elio Di Rupo – als hij en zijn medewerkers daar al niet zelf op waren gekomen – leverde een nota af die erop voorzien was om zonder de N-VA te worden uitgevoerd. Waarna gebeurde wat moest gebeuren: de N-VA zei inderdaad nee. Alleen deed die partij dat sneller dan verwacht.

Maar in hetzelfde interview met Le Soir zei Gennez behoorlijk boos te zijn op Bart De Wever omdat die nee zei tegen Elio Di Rupo. Want dat is volgens haar heel slecht ‘voor de portefeuille van de mensen en voor de jongere generatie’. Een vreemde redenering, want het was kennelijk toch de bedoeling dat de N-VA nee zou zeggen op Di Rupo’s nota. '

En niet te vergeten Wouter Beke die in Terzake zijn neen mocht gaan uitleggen aan Kathleen Cools, en voortdurend (dik tegen haar zin, want ze fietste er voortdurend omheen) suggereerde dat di Rupo's nota niet diegene was die Beke met hem en Dewever had afgesproken tijdens Bekes opdracht als verduidelijker, en in die mate was aangepast dat het hem leek dat het opzettelijk werd gedaan om NVA er af te fietsen.

Systemke Systemke toch.
Denk je nu écht dat we vergeten?
Citaat:
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 09:09   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ze stonden erbij en keken ernaar.....

(inclusief de NVA)

Als ik jouw bijdrages op dit forum goed herinner, ben jij een van de velen hier die blijft vinden dat alle Vlamingen daar ook verplicht voor moeten worden opgeleid : Boodschappen kunnen doen in het Frans.

Dus niet verbaasd doen als het ook gaat geschieden.

Vlaanderen organiseert en financieert haar eigen verfransing. Zo leuk is het gewoon.
pf, jongen toch, als je het niet wilt begrijpen, mij goed hoor. jij bent van zo'n slag die denkt omdat je een taal kent, dat je ze moet spreken, dat is een soort onderdanigheid die ik enkel herken in slaven die zich totaal hebben overgegeven aan hun meesters.

een normaal mens kan het onderscheid maken tussen een taal kunnen spreken en een taal moeten spreken. dat jij dat niet kent, zegt meer over jouw intelligentie hoor.
Oud 9 november 2011, 09:17   #56
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
pf, jongen toch, als je het niet wilt begrijpen, mij goed hoor. jij bent van zo'n slag die denkt omdat je een taal kent, dat je ze moet spreken, dat is een soort onderdanigheid die ik enkel herken in slaven die zich totaal hebben overgegeven aan hun meesters.

een normaal mens kan het onderscheid maken tussen een taal kunnen spreken en een taal moeten spreken. dat jij dat niet kent, zegt meer over jouw intelligentie hoor.
Jij maakt dat onderscheid misschien. Maar er zijn wellicht nog veel meer Vlamingen dan je denkt die effectief ook zo redeneren, hoor. Ik ervaar zelfs iedere dag nog op mijn werk hoe bepaalde mensen daar nooit, maar dan ook nooit een poging doen om Nederlands te spreken tegen sommige van hun Franstalige collega's.
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 09:21   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Jij maakt dat onderscheid misschien. Maar er zijn wellicht nog veel meer Vlamingen dan je denkt die effectief ook zo redeneren, hoor. Ik ervaar zelfs iedere dag nog op mijn werk hoe bepaalde mensen daar nooit, maar dan ook nooit een poging doen om Nederlands te spreken tegen sommige van hun Franstalige collega's.
ja dat weet ik wel, maar het kind met het badwater weggooien, zeker als het over kinderen gaat, neen, dat doe je niet. maar denk jij dat ze dat niet meer gaan doen, mochten ze Frans als 3e taal geleerd hebben, of zelfs nooit Frans geleerd hebben?

nogmaals, discussies over onderwijs moeten over onderwijs gaan, over de toekomst van de kinderen, niet over geostrategische spelletjes.
Oud 9 november 2011, 09:32   #58
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ja dat weet ik wel, maar het kind met het badwater weggooien, zeker als het over kinderen gaat, neen, dat doe je niet. maar denk jij dat ze dat niet meer gaan doen, mochten ze Frans als 3e taal geleerd hebben, of zelfs nooit Frans geleerd hebben?
Ik denk dat dat een wezenlijk effect kan hebben. Het is immers juist die absolute verplichting om Frans als tweede taal te leren die bijdraagt tot dit soort 'Belgitudevorming'.
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 09:35   #59
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, en? Het gaat om de inhoud van het gezegde, niet om diegene die het zegt.
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 09:37   #60
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, en? Het gaat om de inhoud van het gezegde, niet om diegene die het zegt.
Behalve als het uit de mond van Jean-Pierre Rondas komt, nietwaar system?
SDG is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be