![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ge kunt misschien naar een moslimland trekken waar ze ook nog zo CONSERVATIEF zijn gelijk uw prustpartijke, en dan heb ik het zowel over de CVP als de hobbyclub nva!! Als KARTEL zijn jullie de "grootste", maar individueel haalt NVA de kiesdrempel niet eens, en CVP zou stemmen verloren hebben. FACE IT, that's REALITY!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Veel mensen hier beseffen nog steeds niet dat het Vlaams Blok (en zeker de top van het VB) racistisch en fascistisch is. Uitspraken van FDW over het feit dat ecologisme, multiculturalisme en andere schijnwaarden zouden zijn, laten niets aan de verbeelding over... en het feit dat het VB er nog steeds niet openlijk afstand van heeft genomen, bevestigt dit alleen maar. Je kan niet ontkennen dat FDW bijvoorbeeld een racist in hart en nieren is, en hij dus onmogelijk voor oplossingen kan zorgen in deze maatschappij die zich nu eenmaal op deze aardbol bevindt. De wereld heeft altijd te maken gehad met mensen onderweg en mensen die wegvluchten van hun oorspronkelijke thuis. Migranten zullen er altijd en overal zijn.
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zijn allemaal uitvluchten om zelf aan de macht te kunnen blijven.
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De overgrote meerderheid van de blokstemmers wenst ook geen extreem rechtse dictatuur, wel een beter, ander beleid dan hetgeen we de laatste 40 jaar gezien hebben. Gezien het Blok de enige partij is die zich duidelijk onderscheidt van het gros van de andere partijen is op het blok stemmen het enige alternatief om dat signaal te geven. Overigens, denk jij nu echt dat het blok hier zomaar een extreem rechtse dictatuur zou kunnen installeren? Het zou hier best wel eens minder links mogen zijn, gezien alle ontwikkelingen op allerlei domeinen. Pleiten voor minder links gelijkschakelen met pleiten voor "extreem rechts" is wat u doet, maar is verre van de werkelijkheid.
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Men moet wel. Zelfs al zijn de problemen in werkelijkheid niet zo groot als het Blok beweert, de mensen GELOVEN het wel. Vandaar die 24%, vandaar de hoogdringendheid om die dingen eens te ontkrachten. Zelfs al wil dat zeggen dat de aandacht voor belangrijker zaken een beetje moet verschoven worden. So be it. Dat is dan de verantwoordelijkheid van ons kiesgedrag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het is toch logisch dat je een regering vormt met de partij die het dichtst aanleunt bij je eigen programma, en met die mensen van die partij waar je het beste mee kan samenwerken?
blijkbaar voldoet het blok gewoon niet aan die eisen.
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan komt links nooit meer aan de macht (beleid in vlaanderen zal centrum-rechts zijn, zoals de meerderheid v/d vlaamse bevolking het wenst) én dan gaan er ook een hele hoop vetbetaalde politieke postjes in rook op, want vlaanderen heeft genoeg aan 1 regering en 1 parlement, al die andere niveaus worden dan overbodig. En zo zou het moeten zijn in een efficiënte, moderne staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben conservatief rechts, en zie geen enkel alternatief om mijn ongenoegen over het gevoerde beleid te uiten dan op het blok te stemmen. Strategisch stemmen heet dat: de andere partijen dwingen een andere mentaliteit en politiek te voeren. Toevallig heeft het blok een paar programmapunten waar de andere partijen best eens werk van zouden maken: een degelijk vreemdelingenbeleid, veiligheid, geen ongecontroleerde multicul, een stop van de miljardenstroom naar Wallonie, een algemene duidelijkheid en rechtlijnigheid over taboe-onderwerpen. etc.. ik ga dat weer niet herhalen. Hoe meer ik mensen zoals jij hoor tekeer gaan, hoe meer ik mijn keuze voor het blok de juiste keuze vind. En ik ben vast niet de enige.
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() De reden waarom met het Vlaams Blok niet kan geregeerd worden, is dat ze geen goede oplossingen bieden. Veel van hun oplossingen zorgen voor nieuwe problemen. Bijvoorbeeld de Vlaamse onafhankelijkheid die ze nodig hebben om veel punten van hun programma te kunnen realiseren, is op een democratische manier niet realiseerbaar. Denk maar aan de 2/3 meerderheid die je federaal nodig hebt. Een ander voorbeeld is de migratiestop, terwijl het nodig zal zijn om juist immigranten aan te trekken om onze pensioenen te kunnen betalen. En dit is niet alleen in Belgie nodig, maar zal in heel Europa nodig zijn.
'Eigen volk eerst' is dat dan geen onverdraagzame toon? Dat houdt toch in dat je andere volkeren uitsluit? Is het niet aangenamer in een wereld te leven waar het is van "Wij, Wij, Wij", "Alle volkeren, Alle Volkeren, Alle Volkeren" in plaats van "Ik, ik, ik", "Eigen volk, eigen volk, eigen volk"? Zo een universalistische visie is nu nog een utopie, maar is het niet beter dat daar aan gewerkt wordt dan aan de visie van de natie-staat? Die natie-staat heeft in vele gevallen een bloedig verleden meegebracht. Veel mensen stemmen blijkbaar op het Vlaams Blok omdat ze een beter beleid willen. Dat is al jaar en dag een thema geweest van de oppositie, ongeacht de partij. Elke oppositie partij zegt dat ze een beter beleid wilt en dat het huidige beleid een puinhoop is. Dat is nu eenmaal wat de oppositie moet zeggen. Dat vind ik dus geen goede reden om op een partij te stemmen. Het zou toch al te belachelijk zijn op een partij te stemmen die haaks staat op uw ideologie, gewoon omdat ze in de oppositie zit. Stem op een partij omdat je u kan vinden in hun programma en de oplossingen die ze aanbieden. Of stem op personen die je bekwaam of verstandig genoeg acht om iets te kunnen doen in een regering. Zo alleen kan democratie werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() P.S. conservatisme is meehuilen met de wolven in het bos. Dat is nu juist wat jij doet, want een originele gedachte heb ik nog niet mogen ontwaren in uw verward koppeke. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
-Het pensioenprobleem is er een van organisatie(repartitiestelsel ipv kapitalisatiestelsel)en niet van demografie. -de immigranten die hier nog eens bovenop zouden moeten komen gaan geen werk hebben en dus een bijkomende belasting op de sociale zekerheid betekenen. Trouwens, als die migranten dan uiteindelijk op pensioen gaan, dan moeten er NOG meer komen of hoe had u dat dan gezien? Een onmiddellijke migratiestop is juist de eerste voorwaarde om de sociale zekerheid te saneren, gecombineerd met een terugkeerbeleid én het stoppen van de transfers naar Wallonië. Dat is een kwestie van logica, niet van racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Denk aan de hypocrisie van Stevaert die vindt dat de mensen altijd gelijk hebben. Als 80 % van die mensen tegen migrantenstemrecht is vertelt die net het omgekeerde en moet de overheid een voortrekkersrolspelen. Ach kom. |
|
![]() |
![]() |