![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op zijn best, een tijdelijke oplossing.
De staat maakt sneller schulden dan de werkende mens in staat is spaargeld opzij te zetten. Ooit zal de tering naar de nering moeten gezet worden. En voor de werkende mens is dat beter nu dan straks.
#42 |
|
![]() Waarom kreeg ik bij het lezen van dit artikel het buikgevoel dat de juiste titel zou moeten zijn "Wanhopig België krijgt schuldenpapier aan de straatstenen niet kwijt" ?
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=SR3INE20
#43 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hoeveel schrijf je voor jezelf in op de staatsbon ? http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...e_staatslening
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De secundaire markt heeft wel degelijk een enorme invloed op de rentevoet bij primaire uitgiftes.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
om de staatsbonnen te stimuleren moet je: 1) de roerende voorheffing op interesten verhogen tot 25% 2) de staatsbons vrijstellen van roerende voorheffing (en dit de enige uitwijkmogelijkheid maken voor de roerende voorheffing) 3) de burger er op wijzen dat de garantie op staatsbons onbeperkt is. Ze zullen enkel niet uitbetaald worden als de staat failliet gaat, in welk geval ook de deposito garantie op het spaargeld niet verzekerd is. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de banken die (uiteraard spaargeld) aan de Belgische staat lenen, die doen al wat de OP voorstelt ; alleen moeten die banken ook aan hun klanten denken, en kunnen die banken niet teveel risico nemen zonder daarbij de risicopremie op te strijken (om het verlies te dekken) met het geld van hun klanten he. Dat wordt hen nu al genoeg verweten.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opdat de rationele spaarder natuurlijk voor zijn spaargeld de beste verhouding interest/risico wil toepassen, kan je zijn spaargeld niet bekomen als je MINDER rente geeft dan de internationale markt voor die rente, he. Want anders kan die spaarder veel beter via die internationale markten beleggen in de belgische staat dan rechtstreeks. Als je met FISKALE VOORDELEN het verschil opvangt, wel, dan heb je PRECIES EVENVEEL INKOMSTEN verloren aan fiscale inning dan je zou verloren hebben had je gewoon op de internationale markt geleend. Wat hier voorgesteld wordt is aan een verkoper van BMW's: - kijk, de internationale prijs voor die wagens is 40 000 Euro, en er staan klanten genoeg in de rij om uw auto's in uw garage voor 40 000 Euro te kopen, maar ik zou willen dat je die aan mij verkoopt voor 30 000 Euro. (niet veel succes) - ok, om U te overhalen zal ik U 11 000 Euro belastingskorting geven. Ik krijg dus 10 000 Euro minder belastingen van U, en ik koop die BMW voor 30 000 Euro, ok ? (mij niet gelaten ![]() In totaal heeft de staat dus een BMW gekocht voor 30 000 Euro en een belastingsvermindering toegekend van 11 000 Euro, dus er is nu 41 000 Euro minder in de staatskas. Waarom heeft ze eerst dan die BMW niet gewoon zoals iedereen voor 40 000 Euro gekocht ?
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou in elk geval mijn geld niet willen geven aan een instelling die intussen bewezen heeft dat ze, ondanks haar enorme inkomsten, geen degelijk budgetbeheer kan doen, die niet kan garanderen dat ik dat geld ooit nog zal terugzien en die voor dat geld dat ik zou geven geen plan kan voorleggen, buiten dan het standaard "we gebruiken het om de put mee te dempen". |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die depositogarantie op spaargeld kan België sowieso niet uitbetalen als het er ooit echt om zou draaien, en die heb je op de koop toe dan alleen maar nodig als je bank overkop gaat. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Bent U zeker dat dat geld van die spaarders al niet in staatsbonnen zit?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in feite wordt er gegokt op de onwetendheid van de kleine spaarder. Zo brengt men momenteel spaarbons op 5 jaar uit met een nettorendement van 3,4% terwijl op hetzelfde moment olo's met dezelfde looptijd kunnen gekocht worden met een nettorendement van 4,5%. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien er nu een geloofwaardige begroting met toekomstperspectieven bestond dan was zelfs een "zoetwaterflamingant" als ondergetekende geheel bereid om wat Belgisch schuldpapier te kopen..
Maar dat is er niet.......ik zou dergelijke beleggingsvormen (trouwens van Belgie niet alleen) zelfs bijna niet meer durven aanraken met een kachelpook ... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 november 2011 om 10:35. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leterme is de man die verantwoordelijk is voor de Fortis ramp, de man die roekeloos voor 45 miljard euro waarborgen geeft ivm de rotte kredieten van Dexia, die Arco een voorkeursbehandeling gunt op kosten van de staat, en noem maar op. En jij zou die man jouw spaarcenten toevertrouwen ? Neen beste vriend, de buiitenlandse beleggers wantrouwen België met reden. Laatst gewijzigd door Kaal : 24 november 2011 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hieronder lees je er meer over. http://forum.politics.be/showthread.php?t=121335
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kleine spaarder ![]()