Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Deze nacht een akkoord?
JA 24 63,16%
NEEN 14 36,84%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 november 2011, 22:14   #41
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Volgens terzake waren de onderhandelaars flink opgeschoven naar elkaar, zo zou prepensioen niet meer kunnen op 52 maar van 54, en dat zou zelfs al vanaf 2016 in voegen gaan...

Met Elio aan het roer zal SS België veel sneller tegen de ijsberg aanvaren.

Een rechtse regering kan enkel de doodsstrijd rekken.

Dus, niet flauw doen Xeno.
Oud 25 november 2011, 22:15   #42
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zalige gedachte, straks slapen gaan en weten dat morgen wanneer ik opsta premier Di Rupo het van Leterme overnemen zal.

En alsof dit nog niet genoeg was, kan ik niet nalaten nog eens te vermelden : Bart De Wever bolde het zelf af tijdens de regeringsonderhandelingen in juli laatst.
En de inhoud? Niet relevant veronderstel ik?

Verder ben ik ook blij dat we van clown Leterme verlost zijn, EDR zal zijn best moeten doen om een grotere bijdrage te leveren aan de financiële problemen van ons land.

Uw troll-opmerking laat ik voor uw rekening.
Oud 25 november 2011, 22:25   #43
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zalige gedachte, straks slapen gaan en weten dat morgen wanneer ik opsta premier Di Rupo het van Leterme overnemen zal.

En alsof dit nog niet genoeg was, kan ik niet nalaten nog eens te vermelden : Bart De Wever bolde het zelf af tijdens de regeringsonderhandelingen in juli laatst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. La N-VA seule, perd de sa relevance. Elle seule profitera du chaos.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php

Rik Van Cauwelaert in Knack:
' Tekenend voor de politieke vertoning van de afgelopen dagen was het interview met SP.A-voorzitter Caroline Gennez dat de krant Le Soir in haar weekendeditie publiceerde. ‘De N-VA wil de politieke wereld op twee niveaus klem rijden’, verklaarde Gennez. ‘Daarom heb ik Elio Di Rupo de raad gegeven in zijn nota het communautaire zodanig te behandelen dat de CD&V aan de onderhandelingstafel wordt gebracht, gecombineerd met een economisch luik om Open VLD te verleiden. Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’

Elio Di Rupo – als hij en zijn medewerkers daar al niet zelf op waren gekomen – leverde een nota af die erop voorzien was om zonder de N-VA te worden uitgevoerd. Waarna gebeurde wat moest gebeuren: de N-VA zei inderdaad nee. Alleen deed die partij dat sneller dan verwacht.

Maar in hetzelfde interview met Le Soir zei Gennez behoorlijk boos te zijn op Bart De Wever omdat die nee zei tegen Elio Di Rupo. Want dat is volgens haar heel slecht ‘voor de portefeuille van de mensen en voor de jongere generatie’. Een vreemde redenering, want het was kennelijk toch de bedoeling dat de N-VA nee zou zeggen op Di Rupo’s nota. '

En niet te vergeten Wouter Beke die in Terzake zijn neen mocht gaan uitleggen aan Kathleen Cools, en voortdurend (dik tegen haar zin, want ze fietste er voortdurend omheen) suggereerde dat di Rupo's nota niet diegene was die Beke met hem en Dewever had afgesproken tijdens Bekes opdracht als verduidelijker, en in die mate was aangepast dat het hem leek dat het opzettelijk werd gedaan om NVA er af te fietsen.

Systemke Systemke toch.
Denk je nu écht dat we vergeten?
stuyckp is offline  
Oud 25 november 2011, 22:25   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Enkel omdat ze moeten, "om het land te redden"! Walgelijke vertoning!
2!

HIER
zonbron is offline  
Oud 25 november 2011, 22:33   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
En de inhoud? Niet relevant veronderstel ik?

Verder ben ik ook blij dat we van clown Leterme verlost zijn, EDR zal zijn best moeten doen om een grotere bijdrage te leveren aan de financiële problemen van ons land.

Uw troll-opmerking laat ik voor uw rekening.
Inhoud ? Pure onversneden vreugde; wat premier Di Rupo betreft en wat meneer De Wever betreft ook nu ik er over nadenk.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 25 november 2011, 22:34   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
2!

U bedoelt dat andere - niet nader genoemde - ex-regeringsonderhandelaars de redding van het land wel ongenegen waren?

4x10E6 is offline  
Oud 25 november 2011, 23:07   #47
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inhoud ? Pure onversneden vreugde; wat premier Di Rupo betreft en wat meneer De Wever betreft ook nu ik er over nadenk.
Probeer eens te duiden waarom de inhoud aanleiding geeft tot pure onversneden vreugde. Of is dat een iets te moeilijke vraag?
Oud 25 november 2011, 23:09   #48
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Hoelang duurt het eigenlijk eer ze akkoord zijn over het akkoord dat er al was tuseen Elio en baby DC? Of weten ze zelf al misschien niet meer wat ze overeengekomen waren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 november 2011, 23:23   #49
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoelang duurt het eigenlijk eer ze akkoord zijn over het akkoord dat er al was tuseen Elio en baby DC? Of weten ze zelf al misschien niet meer wat ze overeengekomen waren?
Ik vrees dat je jezelf valse hoop geeft... Elio De Wever zal slagen...
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2011, 23:31   #50
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik vrees dat je jezelf valse hoop geeft... Elio De Wever zal slagen...
Geef toe dat het lang duurt om akkoord te geraken over een akkoord dat er al was!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 november 2011, 23:33   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een wedstrijdje quoten is altijd leuk. In DS vertelde Jan Jambon kwansuis dat het nv-a een logische keuze maakte, daar gaat moedwil van uit.

Citaat:
Of het niet frustrerend is, zo aan de kant staan, en werkloos moeten toezien hoe de onderhandelingen dit weekend een kookpunt bereiken? 'Ja, dat is frustrerend', knikt Jan Jambon. 'Maar het zou nog veel frustrerender zijn om wel deel uit te maken van de meerderheid en toch niet onze programmapunten te kunnen realiseren. Daarom vind ik dat wij een logische keuze hebben gemaakt. Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. En als we geen trendbreuken kunnen realiseren, voeren we liever oppositie.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111112_039

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 november 2011 om 23:37.
4x10E6 is offline  
Oud 25 november 2011, 23:36   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Probeer eens te duiden waarom de inhoud aanleiding geeft tot pure onversneden vreugde. Of is dat een iets te moeilijke vraag?
Nee hoor, best makkelijk. Het doet me plezier te weten dat er na vijfhonderd dagen een regering komt, onder het premierschap van de lichtjes fantastische Elio Di Rupo. Ik ben fan, ik beken.

4x10E6 is offline  
Oud 25 november 2011, 23:39   #53
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Nee hoor, best makkelijk. Het doet me plezier te weten dat er na vijfhonderd dagen een regering komt, onder het premierschap van de lichtjes fantastische Elio Di Rupo. Ik ben fan, ik beken.
Ook zo geaard, misschien? En vallend op de verwijfde types? Dan begrijp ik je, hoor!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 november 2011, 23:50   #54
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Koop uzelf eens een woordenboek, zoek de betekenis van het woord "inhoud" op en komt dan terug...
Oud 25 november 2011, 23:51   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat andere - niet nader genoemde - ex-regeringsonderhandelaars de redding van het land wel ongenegen waren?
Nee, ik bedoel dat het afsluiten van deals onder druk van economische problemen wel eens vorm vorm van chantage zou kunnen zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 26 november 2011, 00:00   #56
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ook zo geaard, misschien? En vallend op de verwijfde types? Dan begrijp ik je, hoor!
Een andere reden om optimistisch te zijn over die mijnheer is inderdaad moeilijk denkbaar...
BWarrior is offline  
Oud 26 november 2011, 00:04   #57
BWarrior

Standaard

Citaat:
Geef toe dat het lang duurt om akkoord te geraken over een akkoord dat er al was!
Ja, ge kent dat: punten en komma's... Zo simpel is een begroting nu ook weer niet.

Bovendien: ze moeten toch tonen hoe moeilijk het was, dat ze allemaal zware inspanningen hebben gedaan blablabla. Dan kunnen ze binnenkort weer poseren met een historische akkoord over de begroting en zeggen dat ze een team waren. De mensen geloven hier toch alles.......

Waar is de tijd dat toen iemand naar de Koning ging om zijn ontslag aan te bieden, zoiets geen ijdel woord was (Tindemans...). Als ik staatshoofd was, mocht hij al lang opflikkeren (no pun intended).
BWarrior is offline  
Oud 26 november 2011, 00:44   #58
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een andere reden om optimistisch te zijn over die mijnheer is inderdaad moeilijk denkbaar...
Elio gaat België vernietigen, hoe kan je nu niet optimistisch zijn?!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 november 2011, 00:46   #59
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Elio gaat België vernietigen, hoe kan je nu niet optimistisch zijn?!
Jaja, dat plaatje kennen we al.
BWarrior is offline  
Oud 26 november 2011, 00:49   #60
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is de tijd dat toen iemand naar de Koning ging om zijn ontslag aan te bieden, zoiets geen ijdel woord was (Tindemans...). Als ik staatshoofd was, mocht hij al lang opflikkeren (no pun intended).
Wat krijgen we nu, Bwarrior die Elio afvalt ?
Het einde van de wereld moet nu echt wel dichtbij zijn...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be