![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel zijn er diensten waar je, als je een overuur zou presteren, je dat niet mag terugnemen op een andere dag. Een soepele chef zou het kunnen toestaan, maar even gemakkelijk na de prestatie zijn staart terug intrekken. Zelfs op aandringen van de vakbonden, want zij zijn halsstarrig van het gedacht dat als een dienst overuren moet maken, dit een bewijs is dat er een ambtenaar meer moet aangeworven worden. Er zijn ook diensten waar gewoonweg de deur op slot gaat om vijf uur 's avonds. Je geraakt gewoonweg niet meer buiten ... Waarom dat ? Dat is een conciërge uitgespaard. Eigenlijk zouden ambtenaren een bijzondere supplementaire premie moeten krijgen, omdat ze heel hun loopbaan zo onder het juk van de politiekers moeten lopen. Mensen uit Bergen, perfect tweetalig gelijk de premier van de niet-Vlamingen: ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is de pensioenleeftijd gewoon gebleven, waar het verschil zit, is dat men de prepensionering een klein beetje langzaam maar zeker opschuift. DUs waar men normaal vanaf 65 in pensioen gaat, maar feitelijk werkt 70% al niet meer vanaf 55jaar, krijg je dus een PREPENSIOENLEEFTIJD die men wil verschuiven, maar liefst achter dat je eerst 1000 arcelor mitals laat profiterern van de oude regeling. Aleluja, de eeuwige compromis in het voordeel van wallonie Ik zou het al geniaal vinden als je 5 jaar stempelt, dat men die 5 jaar stempelen NIET MEER GELIJKSTELT met werken... Dat zou toch al geniaal zijn, dat men die mensen verplicht ipv te beweren dat ze 40jaar gewerkt hebben, om ze dan in effectief gewerkje jaren te rekenen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 november 2011 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
eerste pijler : vast laag bedrag voor iedereen (minimum leefloon) bepaald op Max( x, #aantal jaar werken) /X X mag vrij ingevuld worden (suggestie 20) maar aantal jaar werken moet effectief bijdragen zijn aan de maatschappij dus inkomsten aangegeven aan staat - inkomsten verkregen van de staat > inkomsten verkregen van de staat. salarisgrote of werkstatus (arbeider/bediende/kader/ambtenaar/zelfstandige) speelt hier geen enkele rol. verplicht tweede pijler : minimum percentage werkgever bovenop loon/ werknemer deel van loon. (met gunstige belastingsvoordelen voor bedrijven ten opzichte van werkgevers en werknemers belasting op arbeid). Geef werknemers de keuze om voor meer in te stappen dan het aangeboden bedrijfstarief en licht ze erover in. vrijwillige derde pijler : fiscale aftrek afschaffen. Helpen toch maar eenmaal een bepaalde leeftijd bereikt en zijn van weinig waarde om van te leven. Wel is het belangrijk om de mensen in te lichten over hun opgebouwde pensioen en projectie op pensioensleeftijd met een systeem die hun ten alle tijde inlicht over hun opgebouwd pensioen. Mensen kunnen dan zelf beslissen om hier in te stappen of niet en of ze een risicovrije belegging verkiezen of meer risico willen. Is als het ware een shift van eerste en derde pijler naar tweede pijler. Zorgt er ook voor om de druk van de pensioenen op de staat te ontlasten + eenvoudiger systeem. Wie werkt, zal er de vruchten van plukken. Wie profiteert heeft na het bereiken van de pensioensleefttijd gewoon dikke pech. Bedrijven varen er ook wel bij want minder belastingen en meer incentives om werknemers aan zich te binden. En de pensioenssector ziet zijn derde pijler gewoon omgezet worden in een meer lucratieve tweede pijler. En hier heb ik geen jaar voor nodig om dat op poten te zetten zoals mr Daerden zijn vodje papier. En schaf in godsnaam die vaste benoeming van ambtenaren af en laat die werken zoals een privébedrijf en beoordeel ze ook daarnaar. Laatst gewijzigd door Bollywood : 29 november 2011 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Bollywood : 29 november 2011 om 13:15. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen enkele beperkingen: waarom is er een discriminatie tov contractuelen, die hetzelfde werk doen, maar dan tegen veel minder loon. Zij ontvangen dit uitgesteld loon NIET. De huidige lonen van ambtenaren lopen gelijk met vergelijkbare functies in de prive, en zijn zelf kwa startlonen hoger. Met dit uitgesteld loon erbij verdienen ze behoorlijk meer als de prive. Hoe kan je dit verantwoorden ? De prive, die de belastingen moet ophoesten om de ambtenaren te betalen, wordt belast met een overbetaald, disfunctioneel ambtenarenapparaat. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minister Geert Bourgeois veegt intussen de vloer aan met de cijfers die werkgeversorganisatie Voka vorige week verspreidde over de salarissen van de Vlaamse ambtenaren (DS 5-6 november). Het rekruteringsbureau Hudson berekende voor Voka dat de lonen van de Vlaamse ambtenaren enkele honderden euro's boven die van de privésector liggen. Voka had zijn tegenstander slecht ingeschat: de Vlaamse overheid heeft een sterke cel Beloningsbeleid. Die maakt met argumenten brandhout van de berekeningen. Hudson vergelijkt reële lonen van de privésector met geschatte lonen van de Vlaamse overheid. Meerdere salarisschalen werden te hoog ingeschat; die voor directiesecretarissen lag 14 procent te hoog. Ook de salarissen van midden- en topkader werden te hoog ingeschat. Hudson hield verder alleen rekening met vastbenoemde ambtenaren terwijl 37 procent van het personeel van de Vlaamse overheid niet vast benoemd is en 5 �* 20 procent minder verdient. Hudson vergelijkt de lonen van een groot publiek bedrijf niet met die van grote privébedrijven, maar met een steekproef die vooral kmo's bevat, zo luidt het nog. Minister Geert Bourgeois veegt de Voka-cijfers daarmee van de tafel en houdt het bij de conclusies van een eerdere studie van de Vlerick Management School. De lonen van de Vlaamse overheid liggen volgens die studie voor gewone bedienden net onder die van de privésector; hoger in de hiërarchie loopt de achterstand op tot 300 �* 400 euro bruto per maand. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4G3HVSGG M.a.w.: de cijfers van de Voka, nochtans de broodheren van NVA, kloppen niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als een ambtenaar zonder verantwoordelijkehidsgevoel en zonder risicoaanname veronderstelt dat zijn carriere omdat hij bvb 1000man onder zich heeft moet gelijklopen met een opgeklopte prestatiegerichte privésector en dan denkt dat hij zich moet meten aan bvb een baas van omegafarma, dan zal hij natuurlijk minder verdienen Wat die knuppel natuurlijk vergeet is dat iedereen opkijkt naar die omega wonder boy en ondertsussen al de privésectoren allemaal minder verdienen. Maar qua imagebuilding en profilering kan dat natuurlijk tellen, ze verdienen minder, want kijk bij de ambtenaren heb je gewoonweg zo geen american dream toestanden tenzij bij EDR die door Quicky als american dreamboy van europa uitgeroepen is. Dus nogmaals, ga dan in de politiek en neem dan risico's en probeer dan in de storm te staan. EN voer dan dramaqueen momenten op. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder heb ik niet gelezen, want hier sla je de bal al compleet mis.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebben ze de voordelen in natura van de ambtenaren erbijgeteld ?? ZO van aantal vakantiedagen extra ? Aantal dagen opleiding tijdens de werkuren ? aantal dagen bloedgeven die ze dan geen bloedgeven ? aantal jaar vroeger in pensioen gaan met hun opgespaarde ziekteverlofdagen ? procent meerverdienste omdat ze ind e wervingsreserve zitten ? voordeel in natura met gratis treinabonnementen ? en voordeel in natura met maaltijdcheques of maaltijden op het werk ? en voordeel in natura met dienstenwagens die ze gebruiken ? en voordeel in natura met gratis creche ? en voordeel in natura met gratis bibliotheekkaart ? en voordeel in natura met personeelsdienst die hen helpt aan alle hallucinante sociale voordelen die meestal in de privé dan niet mogelijk zijn genre ouderschapsverloven etc ??? en zo niemand die met een tijdsklok zit te kijken, of zo elke dag een kwartierke later beginnen en een halfuurke langer zitten tateren over de middag, en telefoontjes laten overgaan, en nooit op de buro aanwezig zijn, en cumul van jobkes en commissievergaderingskes cumuleren etc ??? |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weer de discussie bruto en netto aan het voeren zeker ?
|
![]() |
![]() |
#53 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat in de privé ook.
Bestaat in de privé ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bestaat in de privé ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hem... "argumenten" slaan nergens op.
||||||||
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet maar wat duidelijker zijn.
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja...
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, ook de ambtenarenpensioenen zijn afgetopt voor de allerhoogsten (akkoord dat het wel hoog is, maar soit ...) En die wonderboy van Omega, daar vergelijkt niemand zich mee. Die pompt ieder jaar enkele tientallen miljoenen € in zijn wielerploeg ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom wie moet je nu de top 10 van de KBC vergelijken ? Dus die directieraad heeft bvb 20.000 man onder zich, met wie ga je die functies vergelijken op ministerie niveau. Nogmaals op papier als je het aantal mannekes personeel telt die eronder staan kun je zogenaamd bepaalde fanasistische vergelijkingen maken, maar je JOBINHOUD is zo totaal verschillend, dat je echt niet moet zitten lullen over dat dit een vergelijkbare job oplevert in Belgie |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |