Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 november 2011, 15:08   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Leuk. En de pr afdelingen van de spa zijn de vrt, de morgen, de standaard... (gelieve zelf aan te vullen)
Ja maar als je wordt beschouwd als een pr-afdeling van N-VA is dat vééééél erger zie je. Want links is goed en rechts is slecht. Zo hoor je te denken kameraad. Dat is goed voor "de mensen".
Oud 28 november 2011, 16:14   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet ik zo nog niet. Wat den index betreft is het standpunt nogal pragmatisch, ipv dogmatisch (enkel indexering van de nettolonen, ipv de brutolonen). En wat het pensioen betreft, enkel naieve vlamingen geloven nog dat de bomen tot in de hemel groeien, dat de rijken de krisis wel zullen betalen, dat de Polen wel voor ons zullen blijven werken, dat de staatsschuld een fabeltje is, dat er geld voor de pensioenen opzij gezet is, dat een staatsbon een goede zaak is...
Maw men is er wel van overtuigd dat pensioen op 50 jaar in de toekomst niet meer mogelijk is.
De Croo zal met z'n blauwe poten van de index afblijven of we gaan naar z'n kot en slaan hem een (neen twéé) blauwe ogen.
Boduo is offline  
Oud 28 november 2011, 16:15   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Croo zal met z'n blauwe poten van de index afblijven of we gaan naar z'n kot en slaan hem een (neen twéé) blauwe ogen.
Zie eens hoe stoer
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 28 november 2011, 16:36   #44
frank1234
Gouverneur

Standaard

natturlijk gaan ze van de index afblijven. is allemaal maar show. iedere index aanpassing = meer belastingen he. eerlijker zou zijn van de index aanpassingen te doen op netto lonen. maar dat doen ze niet omdat er dan geen belastingen bijkomen
frank1234 is offline  
Oud 28 november 2011, 16:46   #45
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja maar als je wordt beschouwd als een pr-afdeling van N-VA is dat vééééél erger zie je. Want links is goed en rechts is slecht. Zo hoor je te denken kameraad. Dat is goed voor "de mensen".
Toch niet. Soms is links eens goed, soms rechts. Het hangt er maar vanaf welke probleem er moet opgelost worden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2011 om 16:46.
Het Oosten is offline  
Oud 28 november 2011, 16:49   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch niet. Soms is links eens goed, soms rechts. Het hangt er maar vanaf welke probleem er moet opgelost worden.
En hoe zou jij het probleem van een te hoge belastingsgraad oplossen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 16:54   #47
Bovenbuurman
Vreemdeling

Bovenbuurman's schermafbeelding

Standaard

Het gebrek aan hervormingen is behoorlijk zorgwekkend inderdaad. Het lijkt erop alsof Di Rupo gewoon wil doormodderen. Her en der wat taxen erbij en lekker alles bij het oude laten. Terwijl we op een punt zijn aanbeland waar eindelijk eens keuzes gemaakt moeten worden.
Bovenbuurman is offline  
Oud 28 november 2011, 17:01   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuurman Bekijk bericht
Het gebrek aan hervormingen is behoorlijk zorgwekkend inderdaad. Het lijkt erop alsof Di Rupo gewoon wil doormodderen. Her en der wat taxen erbij en lekker alles bij het oude laten. Terwijl we op een punt zijn aanbeland waar eindelijk eens keuzes gemaakt moeten worden.
Di Rupo is een lafaard die naar aloude Belgische gewoonte de lasten op latere generaties probeert af te schuiven. Zelf verantwoordelijkheid nemen staat niet in zijn woordenboek en daarenboven is hij nog eens compleet incompetent, dat bewijzen de statistieken van het florerende Bergen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 november 2011 om 17:02.
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 17:06   #49
Bovenbuurman
Vreemdeling

Bovenbuurman's schermafbeelding

Standaard

In principe is het in NL momenteel niet heel veel anders. Hier wordt op allerlei nuttige dingen bezuinigt waardoor er schade aan natuur, cultuur, onderwijs en groepen mensen wordt toegebracht.

Echte hervormingen zijn allemaal ingeleverd bij de PVV omdat ze bang zijn voor de kiezer.

Gezocht: Leiders met visie en lef

Laatst gewijzigd door Bovenbuurman : 28 november 2011 om 17:07.
Bovenbuurman is offline  
Oud 28 november 2011, 17:09   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat fijn van je dat je geen tegenargumenten geeft en blijft steken in "dat is een N-VA blaadje". Zoals je zelf zegt: Men vindt altijd wel een paar stokken om een hond te slaan.
N-VA is bezig de brievenbussen van de burgers vol junk-mail te steken dat hun gemeentebestuur geld aan deuren en vensters uitsmijt.

Als dat propere politiek is.......

Een bende parvenu's die wel gaan geraken waar ze thuishoren, onder de 15%.
Henri1 is offline  
Oud 28 november 2011, 17:12   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Di Rupo is een lafaard die naar aloude Belgische gewoonte de lasten op latere generaties probeert af te schuiven. Zelf verantwoordelijkheid nemen staat niet in zijn woordenboek en daarenboven is hij nog eens compleet incompetent, dat bewijzen de statistieken van het florerende Bergen.
Zonder de CD&V, SPa en OVLD zou hij dat niet kunnen.
Oud 28 november 2011, 17:15   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe zou jij het probleem van een te hoge belastingsgraad oplossen?
Door de belastingen te verminderen behalve op de grote fortuinen. Die zou ik vermeerderen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2011 om 17:16.
Het Oosten is offline  
Oud 28 november 2011, 17:18   #53
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, neen. Di Rupo is zeker niet te verglijken met tovenaar Merlijn. Maar het is wel een moedig man gebleken, die nooit opgaf. En dat laatste kan men niet van iedereen zeggen.
Nooit opgaf,hij heeft staan bleiten bij zijn koningske dat het niet ging,een moedig man hangt niet aan moeders rok,of vaders broek,een mislukkeling is die gast voor mij....
Brakelaar is offline  
Oud 28 november 2011, 17:20   #54
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is bezig de brievenbussen van de burgers vol junk-mail te steken dat hun gemeentebestuur geld aan deuren en vensters uitsmijt.

Als dat propere politiek is.......

Een bende parvenu's die wel gaan geraken waar ze thuishoren, onder de 15%.
neen jongen,droom maar rustig verder....
Brakelaar is offline  
Oud 28 november 2011, 17:24   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de belastingen te verminderen behalve op de grote fortuinen. Die zou ik vermeerderen.
We mogen dus besluiten dat ook u vindt dat het Di Rupo akkoord nergens op slaat. Bedankt om dat te bevestigen.
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 17:25   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Nooit opgaf,hij heeft staan bleiten bij zijn koningske dat het niet ging,een moedig man hangt niet aan moeders rok,of vaders broek,een mislukkeling is die gast voor mij....
Als ik het aantal keren moest tellen dat Bart De Wever heeft gejankt, dan kan ik hier een halve pagina vullen.

Maar ....De Wever ging lopen.

Di Rupo bleef!
Het Oosten is offline  
Oud 28 november 2011, 17:28   #57
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We mogen dus besluiten dat ook u vindt dat het Di Rupo akkoord nergens op slaat. Bedankt om dat te bevestigen.
Tut tut tut. Men vroeg mij wat ik zou doen om het deficiet te verminderen. Ik zeg dus hoe ik het zou doen. En di Rupo doet dat ook voor een stuk: de gefortuneerden zullen meer moeten betalen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2011 om 17:29.
Het Oosten is offline  
Oud 28 november 2011, 17:28   #58
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
Als ik het aantal keren moest tellen dat Bart De Wever heeft gejankt, dan kan ik hier een halve pagina vullen.

Di Rupo bleef!
wie houd je tegen om een blz te vullen.......
Brakelaar is offline  
Oud 28 november 2011, 17:28   #59
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Di Rupo bleef!
Di Rupo speelde de geschikte marionet. God , le rwa, moest hem gebruiken om van die baarlijke duivel, BDW, af te raken. Zal later in de geschiedenis bekend worden als het Duivelspact!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 17:33   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tut tut tut. Men vroeg mij wat ik zou doen om het deficiet te verminderen. Ik zeg dus hoe ik het zou doen. En di Rupo doet dat ook voor een stuk: de gefortuneerden zullen meer moeten betalen.
Niet alleen de gefortuneerden. Voornamelijk de middenklasse, de motor van de economie. Als je ook maar 1 greintje intellectuele eerlijkheid zou bezitten dan zegt u simpelweg dat dit akkoord een slecht akkoord is. De totale belastingsgraad zal alweer omhoog gaan en dat is in dit land alvast belachelijk. U weet het, ik weet het, iedereen weet het. Alleen zijn sommigen te hypocriet om dat luidop te zeggen omdat het zou betekenen dat ze moeten toegeven dat het Belgische compromismodel zijn houdbaarheidsdatum heeft overschreden. U bent 1 van die hypocrieten.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be