Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 15 juni 2004, 17:18   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Hingis, wie is die persoon in je avatar nu eigenlijk?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 15 juni 2004, 19:46   #42
Shake
Vreemdeling

Standaard

Laat je stem horen tegen de idiotie van het BLOK :

http://www.petitiononline.com/blok13/petition.html
Shake is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:03   #43
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik zie geen probleem. Ik voel me Brabander, geen Vlaming. Dat is mijn goed recht, niet?
Hans1 is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:06   #44
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België04
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een geluk dat ik een Brabander ben en geen Vlaming. Ik zou me dood schamen dat 1.000.000 van mijn streekgenoten op een racistische partij als het Vlaams Blok zouden stemmen.

Méér dan ooit ben ik Belg en Europeaan en méér dan ooit gaat de B.U.B. door voor de verdediging van de democratie en van de nationale eenheid !

Wij stegen van 10.000 naar 13.000 kiezers in zéér moeilijke omstandigheden: nooit kwamen we op TV tenzij één keer op TV Brussel. Voor de rest kwamen we zeer zelden eens op de radio.
Is dit nu een pleidooi voor Franstalig-Brusselse onafhankelijkheid?
Neen, dit is een pleidooi voor de eenheid van België, me dunkt, die geen boodschap heeft aan de kunstmatige dualiteit "Vlaanderen-Wallonië".
Hans1 is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:11   #45
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen probleem. Ik voel me Brabander, geen Vlaming. Dat is mijn goed recht, niet?
Idd, maar besef dat uw mede-brabanders (of het nu om de provincie of het historische Brabant gaat) even massaal op het Blok gestemd hebben als elders... Uw topic is dan ook een volledig onjuiste en misplaatste stemmingmakerij...
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:16   #46
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een geluk dat ik een Brabander ben en geen Vlaming. Ik zou me dood schamen dat 1.000.000 van mijn streekgenoten op een racistische partij als het Vlaams Blok zouden stemmen.
Het aantal "Brabanders" dat voor het Vlaams Blok koos is niet onaardig in aantal.

Citaat:
Méér dan ooit ben ik Belg en Europeaan en méér dan ooit gaat de B.U.B. door voor de verdediging van de democratie en van de nationale eenheid !
Meer dan ooit maakt u zich onsterfelijk belachelijk.

Citaat:
Wij stegen van 10.000 naar 13.000 kiezers in zéér moeilijke omstandigheden: nooit kwamen we op TV tenzij één keer op TV Brussel. Voor de rest kwamen we zeer zelden eens op de radio.
Het Vlaams Blok steeg van 750000 kiezers naar meer dan 1 miljoen kiezers. Met tegenwerking van de linkse media!

Kortom, u stelt niks voor en hebt niks te vertellen.
Guderian is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:32   #47
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hansje, redeneerfoutje jongen:

Je telt een deel van de BUB-kiezers dubbel om tot 13.000 te komen: Brusselse Vlamingen kozen afgevaardigden voor de Vlaamse Raad en dan nog eens afgevaardigden voor de Brusselse Raad. Jullie tellen de BUB-stemmen van die twee verkeizingen op (500 + 700). Dat kan niet, want het zijn dezelfde kiezers.

Dus, ofwel tel je alles dubbel, en zeg je: 13.000 stemmen voor de BUB, en 2.000.000 voor het VB (regionaal en Europees).

Ofwel tel je niets dubbel, en zeg je: 12.500 stemmen voor de BUB, en 1.000.000 voor het VB.
John Stufflebeam is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:03   #48
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft het over Europees?

We hebben het over België in het totaal. Dat betekent, Vlaamse Raad, Waalse raad, Brussels gewest. Inderdaad heeft het Brussels kiespubliek meerdere stemmen kunnen uitbrengen: een voor gewest en een voor raad, waar de andere Belgen slechts voor een raad hebben kunnen stemmen.

Maar maakt dat dat wij minder stemmen hebben? Nee. Wij hebben nog steeds 13.162 stemmen. Ik zeg niet dat dat daarom 13.162 verschillende individuen zijn. Maar deze onduidelijkheid, die wenst de B.U.B. net af te schaffen...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 16 juni 2004, 02:07   #49
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Maar maakt dat dat wij minder stemmen hebben? Nee. Wij hebben nog steeds 13.162 stemmen. Ik zeg niet dat dat daarom 13.162 verschillende individuen zijn. Maar deze onduidelijkheid, die wenst de B.U.B. net af te schaffen...
Om de onduidelijkheid tegen te gaan zit Yammine dus al te kukelen over de "bijna 15.000 stemmen" die de BUB gehaald heeft zeker?

De N-VA haalde de vorige verkiezingen "bijna" een miljoen stemmen, om 800.000 na. De moeite van 't vermelden niet waard.
zorroaster is offline  
Oud 16 juni 2004, 09:12   #50
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Ik heb beslist de "dubbele" nationaliteit die ik had aan te houden...
wonen in Crisnée en vaker verblijven in Genk...
de Hollander betaalt genoeg voor mijn aan hem verkochte kooi voor het fermetteke in mijn geboortestreek Luiks-Haspengouw... ik hou echteook een "pied-�*-terre" te Genk, in de vorm van een klein appartementje...

dus Limburgse-Waal of Waalse-Limburger...
dus een perfecte Eurregio'aan...

en maak ik de transfers mogelijk aan mij ten minste: altijd gewerkt in Genk, veel bijdragen afgedragen aan de Noordelijke sociale zekerheid en nu pensioen in Wallonië....

allez... wat gaan ze nu weer te zeggen hebben....
ik blijf dus een beetje inwoner van het NL-talig gebied van het stukske België in de Eurregio....
kapitalist!
Eten van 2 walletjes he
en soms ga ik ook in Maastricht en Aken eten....
Oud 16 juni 2004, 10:00   #51
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

kapitalist!
Eten van 2 walletjes he
en soms ga ik ook in Maastricht en Aken eten....
Een echte Europeaan,smakelijk
doornroosje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be