Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2011, 19:53   #41
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik mag je er toch op wijzen dat je voor de 2 de maal de vraag ontweek.
Tenzij we het over een andere vraag hebben had ik (meen ik) reeds laten weten dat ik de bedenking dat er in de westerse cultuur ook machismo is bevestigd maar tegelijk ook gezegd dat ik dat een vrij zwakke verklaring vond voor het uitgangspunt van dit topic. Als dit het geval is, waarom doet er zich dan vrij recent (onthoud u dit woord) een toename van verkrachtingen voor in Noorwegen?

Citaat:
Ik begin kennis te maken met uw scale van discussie-technieken.
Je geeft mijn overwegingen verkeerd weer en je conclusie over taboes is verkeerd want uit de lucht gegrepen.
Goed, welke zijn dan uw overwegingen? Graag ondubbelzinnig aub. Dus u gefet toe dat het voor u geen taboe is dat er met de mogelijkhied mag rekening gehouden worden dat er een verband bestaat tss migratie/misdaad. Indien enigszins mogelijk hierop graag enkel met JA/NEEN antwoorden.

Citaat:
Is het nu nog de bedoeling om oorzaken te zoeken en oplossingen te vinden?
Uiteraard. Verder onderzoek dringt zich op maar als het verband migratie/misdaad kan aangetoond worden weten we welke beleidslijnen er dienen gevolgd te worden. Dit kan gaan van een uitwijzingsbeleid tot en met inburgeringscursusjes op kosten van de gemeenschap.

Nogmaals, welke zijn volgens U de oorzaken en welke oplossingen ziet U dan? (voor alle duidelijkheid: u geeft op deze vraag uw inzichten weer ipv het balletje steeds terug te kaatsen).

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 december 2011 om 19:57.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 19:55   #42
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het zal alleen maar verergeren...na Breivik zullen alle Noorse multiculcritici wel neergesabeld worden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:44   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tenzij we het over een andere vraag hebben had ik (meen ik) reeds laten weten dat ik de bedenking dat er in de westerse cultuur ook machismo is bevestigd maar tegelijk ook gezegd dat ik dat een vrij zwakke verklaring vond voor het uitgangspunt van dit topic. Als dit het geval is, waarom doet er zich dan vrij recent (onthoud u dit woord) een toename van verkrachtingen voor in Noorwegen?
Op mijn vraag
Als dat de bedoeling is, waarom wordt dan alweer uitsluitend afkomst naar voor geschoven?
Hebben wij geen macho's onder "ons" volk?
Waarbij "dat de bedoeling is" slaat op "dan kan er iets aan gedaan worden"
Ontweek je de vraag met
Men kan zich dan beginnen afvragen waarom die macho-cultuur zich vrij recent is gaan manifesteren. Maar mag dat eigenlijk wel, dat zich afvragen bedoel ik.
en ontweek je nogmaals de vraag met
Effe terug opnieuw beginnen. Waarom is dat macho-gedrag zich dan vrij recent beginnen te manifesteren in Noorwegen?

U baseert zich op de eerste posts in deze draad. Waarop ik u de vraag (opnieuw) stel waarom men zich NIET zou mogen bevragen of er een verband bestaat tss migratie en toename van bepaalde misdaden. Voorts had ik u ook al uitgenodigd om andere oorzaken naar voren te schuiven. Wat u nog steeds mag doen.
Ik weet nu nog niet
Als dat de bedoeling is, waarom wordt dan alweer uitsluitend afkomst naar voor geschoven?
Citaat:
Goed, welke zijn dan uw overwegingen?
Lees wat ik hier eerder schreef.
Citaat:
Graag ondubbelzinnig aub. Dus u gefet toe dat het voor u geen taboe is dat er met de mogelijkhied mag rekening gehouden worden dat er een verband bestaat tss migratie/misdaad. Indien enigszins mogelijk hierop graag enkel met JA/NEEN antwoorden.
Ga je beginnen zoals Paulus.
Neen, dat is voor mij geen taboe dat er mag rekening gehouden worden dat er een verband zou zijn tussen migratie en misdaad.

Citaat:
Uiteraard. Verder onderzoek dringt zich op maar als het verband migratie/misdaad kan aangetoond worden weten we welke beleidslijnen er dienen gevolgd te worden. Dit kan gaan van een uitwijzingsbeleid tot en met inburgeringscursusjes op kosten van de gemeenschap.
Als er nu een ander verband wordt aangetoond?
Dat is toch geen taboe voor jou om er rekening mee te houden dat er mogelijk verbanden worden aangetoond met andere factoren. Misschien is dat verband ook nog anders naar het soort misdaad.
Verder onderzoek dringt zich inderdaad op.
Citaat:
Nogmaals, welke zijn volgens U de oorzaken en welke oplossingen ziet U dan? (voor alle duidelijkheid: u geeft op deze vraag uw inzichten weer ipv het balletje steeds terug te kaatsen).
De orrzaken van misdaad?
Ik denk dat er daar veel verschillende oorzaken voor zijn.
Maar om dat zeker te zijn, dringt een onderzoek zich op.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:55   #44
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Op mijn vraag
Waarbij "dat de bedoeling is" slaat op "dan kan er iets aan gedaan worden"
[indent]
Kan u dat hele onding eens herschrijven aub? Wat is dan volgens u de vraag eigenlijk die ik volgens u steeds poog te ontwijken?

Citaat:
Lees wat ik hier eerder schreef.
En dat is?

Citaat:
Ga je beginnen zoals Paulus.
Paulus is Paulus en ik ben ik. Ik ga u toch ook niet met iemand vergelijken? Of heeft u een Paulus-complex?

Citaat:
Neen, dat is voor mij geen taboe dat er mag rekening gehouden worden dat er een verband zou zijn tussen migratie en misdaad.
Eindelijk een ondubbelzinnig antwoord.

Citaat:
Als er nu een ander verband wordt aangetoond?
Dat is toch geen taboe voor jou om er rekening mee te houden dat er mogelijk verbanden worden aangetoond met andere factoren. Misschien is dat verband ook nog anders naar het soort misdaad.
Verder onderzoek dringt zich inderdaad op.
Als er een ander verband wordt aangetoond dient er daar natuurlijk rekening mee te worden gehouden. Uiteraard dient het dan ook aangetoond te worden.

Citaat:
De orrzaken van misdaad?
Juist.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 december 2011 om 20:56.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:56   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De orrzaken van misdaad?
Nee, niet de oorzaken van misdaad in z'n geheel, de oorza(a)k(en) van deze toenemende golf van verkrachtingen in 't algemeen, waar 't in deze draad om gaat.

Je fietst weer handig om 't onderwerp heen.

Wélke verschillende oorzaken zouden er zoal kunnen zijn bij 't toenemen van d�*t soort specifieke misdaad; verkrachten van Noorse, Zweedse, Deense etc... meisjes die toevallig meestal blond, blauwogig, westers en vooral niet-islamitisch zijn?

Kansarm?

Louter toeval dat er steeds meer verkrachtingen plaatsvinden tegelijk met 't stijgend aantal mohamedaanse allochtonen?

Ze zijn zélf schuldig, de slachtoffers?

Plaats anders die link nog maar eens van ergens 'n onderzoek waar zo en zoveel % de schuld bij de meisjes legt...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:04   #46
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
A begrijpt nog altijd niet wat men met machocultuur wil zeggen.
De topicaster probeert dit nochtans duidelijk te maken.

Citaat:
(gelieve de term “macho” in zijn juiste betekenis te lezen)
Machocultuur wil niet zeggen een beetje stoer doen, of een paar schuine moppen vertellen.
Machocultuur is het fenomeen waar geweld tegen vrouwen en andere groepen steeds te verantwoorden valt. Een cultuur waar agressiviteit wenselijk is en zachtmoedigheid als een vorm van zwakte wordt aanzien.
In deze streken hebben wij geen machocultuur. Deze werd hier geimporteerd zoals men blijkbaar in het noorden ook aan het doen is.
Het beetje machocultuur dat wij onder de vlamingen hebben, wordt over het algemeen afgekeurd.

Voor de rest doet het echt pijn om zo'n berichten te lezen zoals hierboven. Het feit dat je dan geen verband mag leggen met afkomst is nog eens een slag in het gezicht van de slachtoffers. Echt heel nobel van jou A. Die mensen zijn gastvrij, geven hun een onderkomen, die ze elders niet krijgen. Decennia lang investeert men in de integratie van deze mensen, en als dank verkrachten, roven, moorden en spuwen ze op de westerlingen.
En durf hier maar eens verontwaardigd over zijn.

Een tijd geleden was over de machocultuur in de franse buitenwijken een reportage van Ter Zake.
Hierbij werd de inwoners om een reactie gevraagd op de levende verbranding van een meisje. Haar misdaad: S'avonds laat alleen over straat lopen.
Omdat dit niet fatsoenlijk is, werd ze maar levend in brand gestoken.
Een kleine minderheid keurde dit goed. De meerderheid keurde dit af, maar vond toch dat ze het zelf gezocht had.

Is het de bedoeling dat wij met deze mensen een toekomst hebben?

Laatst gewijzigd door F.B. : 2 december 2011 om 23:23.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:52   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut.
Maar die hebben heel wat minder beschermengelen die hun daden proberen goedpraten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:54   #48
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Absoluut.
Maar die hebben heel wat minder beschermengelen die hun daden proberen goedpraten.
Die steken ook geen meisjes in brand omdat ze zonder hoofddoek en voogd over straat lopen, iets waaraan de macho's uit de cultuur waar A zo verknocht aan is, nogal op prijs stellen. Omdat het hun 'koeltoer' is.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 00:00   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
A begrijpt nog altijd niet wat men met machocultuur wil zeggen.
De topicaster probeert dit nochtans duidelijk te maken.

Machocultuur wil niet zeggen een beetje stoer doen, of een paar schuine moppen vertellen.
Machocultuur is het fenomeen waar geweld tegen vrouwen en andere groepen steeds te verantwoorden valt. Een cultuur waar agressiviteit wenselijk is en zachtmoedigheid als een vorm van zwakte wordt aanzien.
In deze streken hebben wij geen machocultuur. Deze werd hier geimporteerd zoals men blijkbaar in het noorden ook aan het doen is.
Het beetje machocultuur dat wij onder de vlamingen hebben, wordt over het algemeen afgekeurd.

Voor de rest doet het echt pijn om zo'n berichten te lezen zoals hierboven. Het feit dat je dan geen verband mag leggen met afkomst is nog eens een slag in het gezicht van de slachtoffers. Echt heel nobel van jou A. Die mensen zijn gastvrij, geven hun een onderkomen, die ze elders niet krijgen. Decennia lang investeert men in de integratie van deze mensen, en als dank verkrachten, roven, moorden en spuwen ze op de westerlingen.
En durf hier maar eens verontwaardigd over zijn.

Een tijd geleden was over de machocultuur in de franse buitenwijken een reportage van Ter Zake.
Hierbij werd de inwoners om een reactie gevraagd op de levende verbranding van een meisje. Haar misdaad: S'avonds laat alleen over straat lopen.
Omdat dit niet fatsoenlijk is, werd ze maar levend in brand gestoken.
Een kleine minderheid keurde dit goed. De meerderheid keurde dit af, maar vond toch dat ze het zelf gezocht had.

Is het de bedoeling dat wij met deze mensen een toekomst hebben?
^2
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 00:22   #50
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

3
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 02:35   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht

Nooit van Vikingen en Noormannen gehoord zeker?

Oslo 2010:

http://www.youtube.com/watch?v=oro-y6pdv5c
Jesse Jones, Ken Ring & Saigon - Drabant (570.000 hits)

Oslo is een snelgroeiende stad waar migranten al een flinke (en groeiende) meerderheid zijn in het basisonderwijs.

The number of immigrants in Norway is currently approximately 601,000
The cities or municipalities with the highest share of immigrants are Oslo (27%)
Immigrants in Oslo make up 59 % of the population in primary education.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 07:13   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kan u dat hele onding eens herschrijven aub? Wat is dan volgens u de vraag eigenlijk die ik volgens u steeds poog te ontwijken?
Moet ik jouw posts herschrijven?
Ik geef chronologisch je antwoorden weer waaruit blijkt dat je de vraag ontwijkt.

Als dit de bedoeling is :
Als er een oorzakelijk verband kan aangetoond worden, tussen macho-cultuur (wat de afkomst ook is) dan kan er iets aan gedaan worden.
Waarom wordt dan alweer uitsluitend afkomst naar voor geschoven?

Citaat:
En dat is?
o.a. :
Ik heb de indruk dat de afkomst van de daders alweer belangrijker is dan de feiten en het gedrag.

Citaat:
Paulus is Paulus en ik ben ik. Ik ga u toch ook niet met iemand vergelijken? Of heeft u een Paulus-complex?
Sorry, je "Indien enigszins mogelijk hierop graag enkel met JA/NEEN antwoorden. " deed me aan Paulus denken.

Citaat:
Eindelijk een ondubbelzinnig antwoord.
Nu jij nog.

Citaat:
Als er een ander verband wordt aangetoond dient er daar natuurlijk rekening mee te worden gehouden. Uiteraard dient het dan ook aangetoond te worden.
Dat geldt toch voor ieder mogelijk verband, dat het dient aangetoond te worden.

Citaat:
Juist.
Daarover zijn we het dan toch eens.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 08:45   #53
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die het moeilijk blijven hebben met de term machocultuur en maar niet kunnen begrijpen wat dit wil zeggen. De vikingen is al even geleden hé. Skandinavie is een koploper in het streven naar gelijkheid. Ze hebben hier een lange traditie in. Het zit in hun cultuur. Daarom zijn ze ook zo gastvrij naar vreemdelingen toe.

Ik merk trouwens dat EL dit soort van ontwikkelingen goedkeurt. Zijn afbeelding verklapt veel. Volgens mij moedigt hij jonge migrantjes aan. "Steel en verkracht die blanken maar"
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 08:54   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ooit al gehoord dat Vikingen en hun vrouwen zowat de meest gelijke samenleving hadden in hun tijd?
Oud 3 december 2011, 09:03   #55
Dick Tator
Banneling

Standaard

Engeland 2011:

ETHNICITY OF OFFENDERS

Half of offenders excluded because of insufficient information about them
Of the remaining:
38% White
32% Unknown ethnicity
26% Asian
3% Black and 0.2% Chinese

http://www.bbc.co.uk/news/uk-13957129
Dick Tator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 09:18   #56
Dick Tator
Banneling

Standaard

Top detective blasts 'culture of silence' that allows Asian sex gangs to groom white girls... because police and social services fear being branded racist

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz1fSR9Cso8
Oud 3 december 2011, 09:38   #57
Dick Tator
Banneling

Standaard

We kunnen er niet omheen dat in Europa de blanken de grootste groep verkrachters zijn en blijven en met matige competitie het klassement van pedofielen blijven aanvoeren..

De Aziaten zijn aan een inhaalbeweging bezig..

Laatst gewijzigd door Dick Tator : 3 december 2011 om 09:39.
Oud 3 december 2011, 10:17   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Die steken ook geen meisjes in brand omdat ze zonder hoofddoek en voogd over straat lopen, iets waaraan de macho's uit de cultuur waar A zo verknocht aan is, nogal op prijs stellen. Omdat het hun 'koeltoer' is.
Evenmin zie ik de hele buurt op straat komen om te beletten dat de politie die gastjes oppakt.
Oud 3 december 2011, 10:24   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator Bekijk bericht
We kunnen er niet omheen dat in Europa de blanken de grootste groep verkrachters zijn en blijven en met matige competitie het klassement van pedofielen blijven aanvoeren..

Komt vooral omdat het hier verboden is.
Oud 3 december 2011, 10:25   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator Bekijk bericht

't zou verdorie een compleet schandaal zijn dat allahtonen desondanks hun minderheid de grootste groep verkrachters zou zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be