Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Kinderen verbieden in reklame
geen mening 1 4,00%
algemeen verbod 8 32,00%
beperkt toelaten 8 32,00%
vrij toelaten 8 32,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2011, 21:58   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Who cares, iedereen met 3 gezonde hersencellen die tegen elkaar aanwrijven weet dat het een propaganda filmpje is van Groen!, bepaald door mensen die of een eigen agenda hebben, of minder dan 3 gezonde hersencellen hebben die in elkaars nabijheid verblijven.

Nu besef ik maar al te goed dat de Groen! symphatisantendit filmpje niet nodig hadden om van hun eigen gelijk overtuigd te zijn.

En het gebruik van kinderen voor dit stukje achterlijke agitprop is gewoon hetzelfde als een blote tiet in een Fa reclame in de jaren 80...

Met de wilde frisheid van mijn schoenen....
IK denk dat je het niet helemaal snapt. Dit is gewoon het originele filmpje van Electrabel met een andere tekst erover gesproken. Het is dus Electrabel die de kinderen gebruikte voor zijn agitprop, want zo kan je de inhoud van het origineel ook wel noemen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 22:34   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
IK denk dat je het niet helemaal snapt. Dit is gewoon het originele filmpje van Electrabel met een andere tekst erover gesproken. Het is dus Electrabel die de kinderen gebruikte voor zijn agitprop, want zo kan je de inhoud van het origineel ook wel noemen.
M.a.w.; Jong Groen misbruikt dit reclamefilmpje voor haar propaganda, misbruikt dus deze kinderen, die nooit toestemming gegeven hebben om te fungeren als jong groen-prop, of iig de ouders van deze kinderen, die hun kroost NIET liet opdraven voor jong groen, maar wèl voor electrabel?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 22:52   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kinderen worden steeds vaker misbruikt in reklame.
Vaak weten deze kinderen niet eens waarover de reklame gaat en zijn het de ouders die beslissen dat zij in die reklame moeten meedoen.
En deze ouders kijken vaak enkel naar het geld dat ze binnenrijven.

persoonlijk vindt ik dat er een verbod moet komen op het gebruik van kinderen in reklame, reklame is immers een oorlog en de kinderen gebruikt in reklame kunnen dus bestempeld worden als kindsoldaten.

Wat denken jullie???
Schrap reklame, lees sponsoring. Kinderen zijn niet gebaat met reklame voor volwassenen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 22:56   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat zij geen besef hebben van waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Natuurlijk kennen ze reclame, maar je kan toch bezwaarlijk zeggen dat kinderen ten volle de mechanismen en impact van reclame beseffen. Zoals iemand anders schreef: zij zien meespelen in zo'n reclame als iets fijn en vinden het een eer. Maar misschien denken ze daar later wel helemaal anders over.
Die kinderen voelen zich misschien tien jaar later gelukkiger omdat ze op de buis - in de belangstelling - zijn verschenen. Net zoals hun ouders.
Oud 4 december 2011, 23:01   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft mag er een verbod komen op reclame tout court, maar ik vrees dat dit ondertussen een utopie is geworden...
... omdat je een rijke vrouw bent die voor digitale televisie zonder reklame bereid bent iets meer te betalen, en ondertussen wel beseft dat deze utopie niet voor iedereen is weggelegd. Goed zo.
Oud 4 december 2011, 23:04   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op zich heb ik er niets op tegen dat kinderen figureren in reclamefilms, op voorwaarde dat de wetgeving wordt nageleefd.

Wat me kotsmisselijk maakt bij het bewuste reklamefilmpje, (ondanks de prachtige muziek van Cat Stevens) zijn de leugens van electrabel.

Deze kritiek is meer dan terecht :
"Electrabel doet zich voor als de groene ridder op het witte paard, maar in plaats van bekommerd te zijn over de toekomst van onze kinderen legt het een hypotheek op onze toekomst door in te zetten op kernenergie".

Voor mij zou de titel moeten zijn : "Flagrante leugens in reclame??"
Wat heeft de reklameboodschap van Electrabel specifiek met je kinderen te maken ?
Oud 4 december 2011, 23:06   #47
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet in. Tot zolang de strenge regels inzake kinderarbeid strikt nageleefd worden en het reclame-onderwerp door de beugel kan, zou ik niet weten waarom kinderen niet zouden mogen figureren in reclamefilmpjes.
100%akkoord !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En je vindt dat erger als die compleet overbodige producten door kinderen aangeprijsd worden, dan wanneer ze door volwassenen aangeprijsd worden?
Stel jevooor: Pampers => pedo-commmercial ????????
http://www.youtube.com/watch?v=46f8nK50o84 ??
http://www.youtube.com/watch?v=XJavEGTHxI0 ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
dat de vrouwen bij bosjes aan je voeten vallen als je deodorant van Axe onder je oksels spuit...
holy scheiße , my $$$$$

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 23:08   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die enorme reclame-budgetten bestaan werkelijk alleen maar om een zekere sector in leven te houden.
Marie. Welke sector ?
Welke sector wordt volgens u in leven gehouden door middel van reklame ?
Oud 4 december 2011, 23:24   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
M.a.w.; Jong Groen misbruikt dit reclamefilmpje voor haar propaganda, misbruikt dus deze kinderen, die nooit toestemming gegeven hebben om te fungeren als jong groen-prop, of iig de ouders van deze kinderen, die hun kroost NIET liet opdraven voor jong groen, maar wèl voor electrabel?
Het begrip parodie is je blijkbaar vreemd?
Oud 4 december 2011, 23:34   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begrip parodie is je blijkbaar vreemd?
Ik zie er de 'humor' niet van in, jij blijkbaar wel?

Een parodie is een humoristisch werk waarin een ander werk belachelijk wordt gemaakt.
Oud 4 december 2011, 23:37   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die kinderen voelen zich misschien tien jaar later gelukkiger omdat ze op de buis - in de belangstelling - zijn verschenen. Net zoals hun ouders.
Dat kan, maar het kan net zo goed dat ze er spijt van hebben. Dat is nu net het punt.
Oud 4 december 2011, 23:39   #52
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
... omdat je een rijke vrouw bent die voor digitale televisie zonder reklame bereid bent iets meer te betalen, en ondertussen wel beseft dat deze utopie niet voor iedereen is weggelegd.
1) Ik ben niet rijk.

2) Ik heb geen digitale televisie.

3) Ik betwijfel ten sterkste of reclame de prijs drukt. Ik denk dat die vooral het aanbod bepaalt.
Oud 4 december 2011, 23:40   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een punt.
Maar als het origineel van Electrabel vanuit het oogpunt van kinderarbeid toelaatbaar is, dan de parodie van Groen ook, die de kinderen zelf niet eens gemanipuleerd heeft - wel de opname. Vanuit het oogpunt van plagiaat zouden ze wel eens last kunnen krijgen las ik hier?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 23:42   #54
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie er de 'humor' niet van in, jij blijkbaar wel?

Een parodie is een humoristisch werk waarin een ander werk belachelijk wordt gemaakt.
Het is niet de kwaliteit die bepaalt of iets een parodie is. Wat ik van de kwaliteit vind, kon je trouwens in mijn eerste reactie al lezen.
Oud 4 december 2011, 23:44   #55
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vanuit het oogpunt van plagiaat zouden ze wel eens last kunnen krijgen las ik hier?
Niet echt, want dan zou parodiëren bijna per definitie onmogelijk zijn.
Oud 5 december 2011, 00:01   #56
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een punt.
Maar als het origineel van Electrabel vanuit het oogpunt van kinderarbeid toelaatbaar is, dan de parodie van Groen ook, die de kinderen zelf niet eens gemanipuleerd heeft - wel de opname. Vanuit het oogpunt van plagiaat zouden ze wel eens last kunnen krijgen las ik hier?
Dat las ik ook al, over dat 'plagiaat/auteursrechten'.

Laatst gewijzigd door SDX : 5 december 2011 om 00:09.
Oud 5 december 2011, 00:02   #57
eno2
Banneling

Standaard

Reclame verhoogt de prijs van een product gevoelig . Het is een overhead. Dat zijn enorme budgetten. Al enorme procentages gehoord van het aandeel in de prijs.
Oud 5 december 2011, 00:04   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet de kwaliteit die bepaalt of iets een parodie is. Wat ik van de kwaliteit vind, kon je trouwens in mijn eerste reactie al lezen.
Kwaliteit is niet gelijk aan humor.

'n Parodie is 'n 'humoristisch' werk dat 'n ander belachelijk maakt.

Zie jij de humor, ik niet en dat heeft niets met 'kwaliteit' te maken, er is ook barslechte humor, d�*t was niet humoristisch bedoeld.

Als ik mijn kind 'uitleen/verhuur' om 'n bepaalde reclamespot te maken, betekent nog niet dat ik mijn kind 'uitleen' voor �*ndere doeleinden, stel dat de ouders 't eens zijn met de spot van electrabel, wat hoogstwaarschijnlijk zo is, anders hadden ze hun kind er niet voor 'uitgeleend', betekent nog niet dat ze 't eens zijn met Jong groen en hun kind aan Jong Groen zouden willen 'uitlenen' om in hùn propagandaspotjes te figureren.

Maak deze bedenking; 'n reclamespot voor om 't even welk bedrijf--> 't VB 'ge-/misbruikt' die beelden, exact dezelfde beelden, voor hùn doeleinden en propaganda....

Stel je even voor...'t kot was te klein, 't CGKR zou al staan tr�*ppelen om te 'onderzoeken'...

Laatst gewijzigd door SDX : 5 december 2011 om 00:08.
Oud 5 december 2011, 00:11   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt, want dan zou parodiëren bijna per definitie onmogelijk zijn.
Ik heb het filmpje niet gezien. Maar er zijn parodieën en parodieën natuurlijk. Gaby Marques is juist vrijgesproken na 15 jaar gerechtsgang voor het "parodiëren" (gebruiken) van het leven van een landgenoot in Crónica de una muerte anunciada.
Omdat de creatieve vormgeving prevaleert op het feitenmateriaal, vond de rechter.

Groen ontleent gewoon het hele filmpje en legt een een dun eigen laagje op, misschien is dat onvoldoende?
Oud 5 december 2011, 00:16   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het filmpje niet gezien. Maar er zijn parodieën en parodieën natuurlijk. Gaby Marques is juist vrijgesproken na 15 jaar gerechtsgang voor het "parodiëren" (gebruiken) van het leven van een landgenoot in Crónica de una muerte anunciada.
Omdat de creatieve vormgeving prevaleert op het feitenmateriaal, vond de rechter.

Groen ontleent gewoon het hele filmpje en legt een een dun eigen laagje op, misschien is dat onvoldoende?
Ze 'ontlenen' idd 't héle filmpje, maar met 'n andere tekst en muziekje erbij, voor 'politieke' doeleinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be