Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2011, 12:35   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

een revox, super gave installatie, mankeert in feite nooit, speelt hier al 15jaar

maar moest ik nu moeten kiezen

Sonos, Denon, B&W boksen

maar ik moet wel zeggen de hifi-vlaag is over, mensen kopen dus meer en meer gewoonweg DVD spelers, en vroeger was er een ganse wereld van hifi, maar nu is dat allemaal veel verminderd

Spitzenklasse
Naim Unity 2700 Euro Profitest 15.12.2009 10:13 Uhr
Music Hall CD 25.2 mit DAC + A 50.2 2400 Euro Profitest 06.11.2009 11:49 Uhr
Magnat MC 850 + MA 800 2750 Euro Profitest 06.11.2009 12:33 Uhr
Electrocompaniet Prelude 4150 Euro Profitest 15.02.2010 13:28 Uhr
Oberklasse
Denon PMA 710 AE + DCD 710 AE 800 Euro Vergleichstest 19.11.2009 10:02 Uhr
Harman Kardon HD 980 + HK 980 800 Euro Vergleichstest 19.11.2009 10:02 Uhr
Marantz CD 6003 + PM 6003 800 Euro Vergleichstest 19.11.2009 10:02 Uhr
Magnat Music System 400 1000 Euro Profitest 28.07.2011 12:41 Uhr
Yamaha MCS 1330 1050 Euro Vergleichstest 19.11.2009 10:02 Uhr

als je vriendjes wilt imponeren moet je zeker die overwegen

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 december 2011 om 12:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 13:23   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een revox, super gave installatie, mankeert in feite nooit, speelt hier al 15jaar

maar moest ik nu moeten kiezen

Sonos, Denon, B&W boksen

maar ik moet wel zeggen de hifi-vlaag is over, mensen kopen dus meer en meer gewoonweg DVD spelers, en vroeger was er een ganse wereld van hifi, maar nu is dat allemaal veel verminderd
...
Oberklasse
Denon PMA 710 AE + DCD 710 AE 800 Euro Vergleichstest 19.11.2009 10:02 Uhr
...
Die combinatie had ik ook al op't oog. Hier ook te vinden voor 399 per stuk. (Was duitsland niet goedkoper voor zo'n dingen?)
Daar nog de tuner TU1510AE bij en we zijn vertrokken.

Op de boxen na dan...

Laatst gewijzigd door BigF : 6 december 2011 om 13:24.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 14:51   #43
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Audiofiel hier.

Ik heb een LFD versterker in combinatie met Heco "Statement" speakers.

Mijn eerste tip die ik kan geven is; koop geen versterker en speakers apart, maar koop ze samen, en natuurlijk pas als je ze in combinatie hebt gehoord.

Mijn tweede tip is dan ook; ga luisteren en gebruik daarbij je eigen muziek die je veel speelt en graag hoort.

De rest is minder van belang. Ik heb tuner en CD speler van Cambridge Audio.

En ja, ook ik heb een Sonos, om mijn iTunes database (mp3, maar vooral ook veel AIFF) te kunnen afspelen op de stereo. In feite is dat zo duur niet hoor, zo'n Sonos. De connector langs de netwerk kant; 100€. De connector (met de D/A convertors) die je aansluit op je ampli; 350€. Afstandsbedining heb je niet nodig; er is gratis bedieningssoftware voor PC/Mac, iPhone en iPad.

Nog één ding; ik zie hier veel B&W verschijnen. Sowieso een populair merk, akkoord. Maar waarom het zo'n hype is?? Persoonlijk vind ik het geluid van B&W's veel te wollig, of juister gezegd; té oneerlijk-warm. Ik wordt er snel luistermoe van. Ben content dat ik van mijn B&W 220DM's vanaf ben.

Mvg,

J.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 6 december 2011 om 14:54.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 16:39   #44
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Leuk speelgoed, een moderne platensnijmachine.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:34   #45

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat zal allemaal wel goed zijn enzo maar geef mij toch maar gewoon een nieuwe installatie. Normaal gezien levert dat het minste zorgen op en dat is voor mij een niet te onderschatten pluspunt.
Ik vind Yamaha een deftig (financieel) alternatief. Voor boxen daarentegen zou ik kiezen voor B&W, Bose of Kef.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:37   #46
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Audiofiel hier.

Ik heb een LFD versterker in combinatie met Heco "Statement" speakers.

Mijn eerste tip die ik kan geven is; koop geen versterker en speakers apart, maar koop ze samen, en natuurlijk pas als je ze in combinatie hebt gehoord.

Mijn tweede tip is dan ook; ga luisteren en gebruik daarbij je eigen muziek die je veel speelt en graag hoort.

De rest is minder van belang. Ik heb tuner en CD speler van Cambridge Audio.

En ja, ook ik heb een Sonos, om mijn iTunes database (mp3, maar vooral ook veel AIFF) te kunnen afspelen op de stereo. In feite is dat zo duur niet hoor, zo'n Sonos. De connector langs de netwerk kant; 100€. De connector (met de D/A convertors) die je aansluit op je ampli; 350€. Afstandsbedining heb je niet nodig; er is gratis bedieningssoftware voor PC/Mac, iPhone en iPad.

Nog één ding; ik zie hier veel B&W verschijnen. Sowieso een populair merk, akkoord. Maar waarom het zo'n hype is?? Persoonlijk vind ik het geluid van B&W's veel te wollig, of juister gezegd; té oneerlijk-warm. Ik wordt er snel luistermoe van. Ben content dat ik van mijn B&W 220DM's vanaf ben.

Mvg,

J.
Een hype ?? Ze domineren al zo'n veertig jaar de mondiale hifi-markt qua kwaliteitsspeakers. Wat niet wegneemt dat speakers kiezen zeer persoonlijk is en voor een groot stuk afhangt van het soort muziek dat je speelt.
Ik heb zelf B&W's, maar hoorde onlangs de Wharfedale Diamond 10, en was wel danig onder de indruk, zeker voor zo'n kleine klankkasten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 09:02   #47
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een hype ?? Ze domineren al zo'n veertig jaar de mondiale hifi-markt qua kwaliteitsspeakers.
En toch noem ik het deels een hype, omdat het gros van de B&W kopers (daarom niet persé jij!) weinig kritisch is wat geluid betreft. Beter gezegd; het grootste segment van hun kopers zit bij de "goede verdieners" die niet noodzakelijk weten wat een eerlijk geluid is, maar sowieso meegaan in het credo: "B&W klinkt fantastisch". Concreter; de meeste van die kopers beseffen zelfs niet dat ze zijn verleid door een kunstmatig gewarmd geluid. Laat staan dat ze weten dat zoiets kan; luisteraars verleiden door het geluid wollig-warm te maken. Als ik op de equalizer van mijn jeugd-stereo de "pink noise" toets induwde, dan had ik meteen ook een paar B&W's in huis. Het waren echter KEF speakertjes toen.

Voor de volledigheid moet ik daar ook aan toevegen; voor de meeste van deze kopers is B&W geen slechte koop hee. Gezien het kwalitatief goede speakers zijn (technich vlak), en gezien ze zelden langer dan een uurtje of twee hun stereo opzetten, wat de kans tot luistermoeheid aanzienlijk beperkt.

Er zijn nog zo'n hypes hee. Zo zweren veel van onze rijkere medemensen bij B&O, omwille van het design, "maar ook omwille van het geluid". Say what?? Die dingen produceren metaalachtige klanken uit low-end conussen made in China.

Nog zo'n hype die dicht bij voorgaande hype aanleunt; Bose. Laat ons zeggen; de design variant van B&O voor het plebs. Bose produceert lawaai, maar geluid zou ik dat niet durven noemen. En toch zul je vele mensen hebben die intussen zweren bij Bose. Harman Kardon is nog zoiets. Als er bij mij ene komt zeggen dat zijnen auto de max is oa omwille van Bose of Harman Karton (pardon), dan heb ik moeite om mijn ergernis te verbergen.

Citaat:
Ik heb zelf B&W's, maar hoorde onlangs de Wharfedale Diamond 10, en was wel danig onder de indruk, zeker voor zo'n kleine klankkasten.
Dan moet je eens gaan luisteren naar Sonus Faber's!

Maar ook; opgelet met het horen van speakers zonder dat er andere speakers in de buurt zijn. Je kan dan niet vergelijken, en je impressie kan zuiver gebaseerd zijn op je stemming op dat moment. En het feit dat je niet nét een maaltijd achter de kiezen hebt, bvb.
Oud 7 december 2011, 09:03   #48
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Voor boxen daarentegen zou ik kiezen voor B&W, Bose of Kef.
Quot erat demonstrandum.
Oud 7 december 2011, 09:09   #49
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Herstellen, niks gaat boven de ouwe dingen
idd, je zou verschieten als je enkel de speakers eens zou vervangen door nieuw goeie.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 09:21   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vooral boxen baren me zorgen. Daar ken ik nu echt eens niks van.
En je kan vooraf wel gaan luisteren maar als je niet weet waar beginnen kan dat wel eens heeel lang duren.
Zelf bouwen.
heb ik gedaan. de broekpijpen wapperen als je eens open zet.

Hier een schitterende speaker van B&C. heb ik 4 stuks van gemaakt in combinatie met 1 sub.

1" hoog driver met 8" midbas

Hoog driver B&C DE10

Bijpassende hoorn B&C ME 10

midbas: B&C 8MDN51

En een 15" sub bas

Speaker B&C 15NW100

Oud 7 december 2011, 16:36   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch noem ik het deels een hype, omdat het gros van de B&W kopers (daarom niet persé jij!) weinig kritisch is wat geluid betreft. Beter gezegd; het grootste segment van hun kopers zit bij de "goede verdieners" die niet noodzakelijk weten wat een eerlijk geluid is, maar sowieso meegaan in het credo: "B&W klinkt fantastisch". Concreter; de meeste van die kopers beseffen zelfs niet dat ze zijn verleid door een kunstmatig gewarmd geluid. Laat staan dat ze weten dat zoiets kan; luisteraars verleiden door het geluid wollig-warm te maken. Als ik op de equalizer van mijn jeugd-stereo de "pink noise" toets induwde, dan had ik meteen ook een paar B&W's in huis. Het waren echter KEF speakertjes toen.

Voor de volledigheid moet ik daar ook aan toevegen; voor de meeste van deze kopers is B&W geen slechte koop hee. Gezien het kwalitatief goede speakers zijn (technich vlak), en gezien ze zelden langer dan een uurtje of twee hun stereo opzetten, wat de kans tot luistermoeheid aanzienlijk beperkt.
De beste jaren van B&W zijn imo de seventies en de eighties, en dan bedoel ik de DM 2A en de DM 6, en die klonken alles behalve "wollig". Vandaag de dag is B&W zo goed als onbetaalbaar geworden (het zijn haast "meubels" geworden), 20.000Euro voor hun topmodel is pure waanzin. En correct, die klinken zelfs aan de wollige kant. Mijn B&W's zijn zo'n 16 jaar oud, en klinken best lekker, maar moest ik ze kunnen ruilen voor een paar in goede staat verkerende DM6, ondanks 30 jaar oud, dan doe ik dat direct.
Citaat:
Er zijn nog zo'n hypes hee. Zo zweren veel van onze rijkere medemensen bij B&O, omwille van het design, "maar ook omwille van het geluid". Say what?? Die dingen produceren metaalachtige klanken uit low-end conussen made in China.
B&O is enkel en alleen design. De klank wordt er bij geleverd.

Citaat:
Nog zo'n hype die dicht bij voorgaande hype aanleunt; Bose. Laat ons zeggen; de design variant van B&O voor het plebs. Bose produceert lawaai, maar geluid zou ik dat niet durven noemen. En toch zul je vele mensen hebben die intussen zweren bij Bose. Harman Kardon is nog zoiets. Als er bij mij ene komt zeggen dat zijnen auto de max is oa omwille van Bose of Harman Karton (pardon), dan heb ik moeite om mijn ergernis te verbergen.
Wat Bose betreft, geef ik je gelijk, hoog vermogen doch een matte klank, ondanks de bijgeleverde equalizer. Bose lijkt mij enkel geschikt voor discoteken.

Citaat:
Dan moet je eens gaan luisteren naar Sonus Faber's!
Maar ook; opgelet met het horen van speakers zonder dat er andere speakers in de buurt zijn. Je kan dan niet vergelijken, en je impressie kan zuiver gebaseerd zijn op je stemming op dat moment. En het feit dat je niet nét een maaltijd achter de kiezen hebt, bvb.
Nog nooit gehoord, maar bij gelegenheid zal ik eens luisteren.

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 december 2011 om 16:40.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 18:18   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

KEF klinkt ook niet onaardig, en is ook betaalbaar.
Ik heb mijn B&W ondanks de zekeringen een keer opgeblazen.
Een goekope CD van de Iron Butterfly's met in-a-gada-da-vida.
Die was digitaal vervormd en daar kunnen speakers niet tegen.
Met mijn Opel Kadett D naar Soest naar importeur, kreeg gratis nieuwe speakers.
Verder is een fabeltje dat je versterker altijd minder vermogen moet leveren dan de speakers aanhunnen.
Bij een 2 x 100 watt versterkers horen ook twee 100 watt boxen, niet meer en niet niet minder.
Zijn te speakers te zwaar dan neig je om de volumeknop extra open te draaien en dus in de vervorming.
De B&W 220i was een referentie voor de speakers de de NOS zelf maakte.
Ik ben eens de NOS-dode kamer geweest, een zwaar geïsoleerd gebouw op trellingsdempers die weer in een ander gebouw staat.
Daar heerste vrijwel 0 db geluid en dat is vreselijk eng. Als iemand achter je staat en hij zegt wat dan hoor je hem niet. Hij moet echt pal voor je gaan staan.
Ook hoor je je eigen lichaam, bloed dat door je binnenoren stroomt en dat op maat van je hartslag.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 18:51   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
...Verder is een fabeltje dat je versterker altijd minder vermogen moet leveren dan de speakers aanhunnen.
Bij een 2 x 100 watt versterkers horen ook twee 100 watt boxen, niet meer en niet niet minder.
...
Eèn en ander heeft ook te maken met de soort van speakers/kast die je gebruikt, zo zijn er wezenlijke verschillen "open back" en "closed back" boxen.

Maar eerst en vooral begint het met de Watt RMS van je versterkers. Kijk naar Marshall, de 50 en 100 Watt versterkers spelen normalerwijze door 2 cabinets met vier 12 inchers van 25 Watt.
Oud 7 december 2011, 18:52   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beste jaren van B&W zijn imo de seventies en de eighties, en dan bedoel ik de DM 2A en de DM 6, en die klonken alles behalve "wollig". Vandaag de dag is B&W zo goed als onbetaalbaar geworden (het zijn haast "meubels" geworden), 20.000Euro voor hun topmodel is pure waanzin. En correct, die klinken zelfs aan de wollige kant. Mijn B&W's zijn zo'n 16 jaar oud, en klinken best lekker, maar moest ik ze kunnen ruilen voor een paar in goede staat verkerende DM6, ondanks 30 jaar oud, dan doe ik dat direct.

B&O is enkel en alleen design. De klank wordt er bij geleverd.

Wat Bose betreft, geef ik je gelijk, hoog vermogen doch een matte klank, ondanks de bijgeleverde equalizer. Bose lijkt mij enkel geschikt voor discoteken.

Nog nooit gehoord, maar bij gelegenheid zal ik eens luisteren.
Ik heb B&W Matrix 802 III.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 19:38   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eèn en ander heeft ook te maken met de soort van speakers/kast die je gebruikt, zo zijn er wezenlijke verschillen "open back" en "closed back" boxen.

Maar eerst en vooral begint het met de Watt RMS van je versterkers. Kijk naar Marshall, de 50 en 100 Watt versterkers spelen normalerwijze door 2 cabinets met vier 12 inchers van 25 Watt.
Heb jij geen boxen meer in de aanbieding die ze niet gevonden hadden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be