Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 december 2011, 14:12   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nee, Zwitserland is juist géén goed voorbeeld. De enige gelijkenis met België is dat er verschillende taalgroepen zijn, maar daar houdt iedere vergelijking dan ook op. Qua staatstructuur, organisatie en democratisch gehalte zijn beide landen totaal verschillend.
Zwitserland is inderdaad niet vergelijkbaar. Dat is nu eenmaal een democratie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 december 2011, 14:14   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zwitserland is inderdaad niet vergelijkbaar. Dat is nu eenmaal een democratie.
België ook. Of beschouwt u in een dictatuur te leven? U kan nog niet een Pinochet vergelijken met de situatie in België.
Everytime is offline  
Oud 5 december 2011, 14:24   #43
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
V

Nederlanders zijn ook veel meer begaan met vlamingen, en andersom. ?
Nederlanders noemen Vlamingen steeds "domme Belgen" dat kan tellen als aanvaarding.
In de provincie Antwerpen ga je niet veel bijval vinden met je hereniging.
In de jaren '60 heb in 6 jaar op internaat gezeten in het College van Turnhout,....hoe de Nederlanders daar gepest werden dat wil je niet weten.
Op het raam van een café op de Merodelei, de hoofdstraat in Turnhout, stond in grote letters "hollanders en honden verboden" .
Dit café is nu omgedoopt tot het lokaal van de plaatselijke VB afdeling..
speurneus is offline  
Oud 5 december 2011, 14:24   #44
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
België ook. Of beschouwt u in een dictatuur te leven? U kan nog niet een Pinochet vergelijken met de situatie in België.
Ik leef in een scheve particratie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 december 2011, 14:25   #45
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. Een Belgisch premier is automatisch een premier van de Walonen. Vlamingen kunnen beter alleen verder gaan als ze een premier willen.
Waarom doen ze dat dan niet?
speurneus is offline  
Oud 5 december 2011, 14:30   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Omdat ze in de leegte spreken. Net als ze te hypocriet zijn om duidelijk tegen de Franstaligen te zeggen dat ze het meer dan beu met hen zijn.
Everytime is offline  
Oud 5 december 2011, 14:52   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dus de redenen waarom u zich tot dwergstaat wil afscheuren vormen tegelijk de hinderpalen om u te kunnen afscheuren. Tough one. Ik wens u veel succes en tot Sint-Juttemis
Voor u is België misschien een grootmacht, ik denk dat Vlaanderen in ieder geval niet moet onderdoen voor Belgie. Integendeel.

Dit even terzijde (want deze loze discussie ga ik niet aan met een belgicist), of u het goed vindt of niet, Vlaanderen is op weg naar een onafhankelijk land.

Zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 december 2011 om 14:53.
Antoon is offline  
Oud 5 december 2011, 14:53   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ze zijn op weg, langzaam maar zeker.
Oud 5 december 2011, 14:56   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor een vechtscheiding is geen meerderheid te vinden in geen enkele kieskring.
De meningen rijpen sneller dan u denkt.

Vooral met een Eerste Minister als Di Rupo, de beste manier om sneller te gaan naar onze onafhankelijkheid.

Die man is geen Eerste Minister van de Vlamingen, en zal het ook nooit zijn.
Oud 5 december 2011, 14:56   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet als u goed beseft wat het betekent een land te splitsen. Een land splitst u niet met een toverstok. Wat doet men met Brussel CONCREET bijvoorbeeld? Het gekste volgens mij is dat wij GEDWONGEN zijn samen te leven terwijl men inderdaad niets gemeens deelt.
Het excuus dat men omwille van Brussel niet zou kunnen scheiden is ridikuul. Er zijn verschillende oplossingen voor Brussel denkbaar.

Een ervan is een gebied in infrastructureel co-bestuur, waar elke inwoner een buitenlander is, die dus ofwel de Vlaamse, ofwel de Waalse nationaliteit heeft, en die verder belastingen betaalt in Vlaanderen of in Wallonie, en daar ook de sociale zekerheid van krijgt.
patrickve is offline  
Oud 5 december 2011, 14:58   #51
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Vooral met een Eerste Minister als Di Rupo, de beste manier om sneller te gaan naar onze onafhankelijkheid.

die man is ook geen Eerste Minister van België. Die man is enkel Eerste Minister van Wallonië.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 5 december 2011 om 14:58.
Amon_Re is offline  
Oud 5 december 2011, 14:59   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze in de leegte spreken. Net als ze te hypocriet zijn om duidelijk tegen de Franstaligen te zeggen dat ze het meer dan beu met hen zijn.
Ik denk dat de helft ervan dat nu wel redelijk openlijk wil zeggen hoor. Let wel, dat is geen agressieve daad, of een misprijzende daad om zoiets te zeggen. je kan in volle respect voor iemand zeggen dat je geen bestuur wil delen met hen, omdat de visies te ver uit elkaar liggen, en dat het compromissen maken eerder nadelig dan voordelig is. Maw, de toegevoegde waarde van de samenwerking is negatief.

Ik wil niet gemeenschappelijk met mijn buurman beslissen wat we gaan inkopen. Maar ik heb niks tegen die mens, ik vind dat zelfs ne redelijk toffe. Maar we hebben aparte smaken en goestingen, dus is het veel beter dat we elk apart onze boodschappen doen.
Wat niet wil zeggen dat we nu en dan geen barbecuke samen doen, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2011 om 15:02.
patrickve is offline  
Oud 5 december 2011, 15:00   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Enkel en alleen omdat hij Franstalig is. Wat meer dan duidelijk de bekrompenheid van de Vlamingen toont. Maar soit, voor mij kan Vlaanderen zijn onafhankelijkheid nemen als ze dat wil. Ik ken heel veel Franstaligen die pro-België waren maar die het meer dan beu zijn met die blinde haat in Vlaanderen tegenover alles wat Franstalig is.
Everytime is offline  
Oud 5 december 2011, 15:01   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het excuus dat men omwille van Brussel niet zou kunnen scheiden is ridikuul. Er zijn verschillende oplossingen voor Brussel denkbaar.

Een ervan is een gebied in infrastructureel co-bestuur, waar elke inwoner een buitenlander is, die dus ofwel de Vlaamse, ofwel de Waalse nationaliteit heeft, en die verder belastingen betaalt in Vlaanderen of in Wallonie, en daar ook de sociale zekerheid van krijgt.
Het lijkt mij zowiezo zeer moeilijk België te laten splitsen.
Everytime is offline  
Oud 5 december 2011, 15:02   #55
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel en alleen omdat hij Franstalig is. Wat meer dan duidelijk de bekrompenheid van de Vlamingen toont. Maar soit, voor mij kan Vlaanderen zijn onafhankelijkheid nemen als ze dat wil. Ik ken heel veel Franstaligen die pro-België waren maar die het meer dan beu zijn met die blinde haat in Vlaanderen tegenover alles wat Franstalig is.
Het is geen blinde haat, het is "meer dan beu zijn" tegenover de franstalige arrogantie èn er bovendien ook nog voor te moeten betalen ook.
Oud 5 december 2011, 15:03   #56
Shadowke

Standaard

Citaat:
zoek de oorzaak
Shadowke is offline  
Oud 5 december 2011, 15:03   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat de helft ervan dat nu wel redelijk openlijk wil zeggen hoor. Let wel, dat is geen agressieve daad, of een misprijzende daad om zoiets te zeggen. je kan in volle respect voor iemand zeggen dat je geen bestuur wil delen met hen, omdat de visies te ver uit elkaar liggen, en dat het compromissen maken eerder nadelig dan voordelig is. Maw, de toegevoegde waarde van de samenwerking is negatief.
Dat ze het dan openlijk zeggen.
Everytime is offline  
Oud 5 december 2011, 15:05   #58
Shadowke

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij zowiezo zeer moeilijk België te laten splitsen.
als je het territorialiteitsbeginsel van de grondwet volgt en het volkenrecht is het wel mogelijk.

Brussel ligt in Vlaanderen en wordt dus Vlaams. steden hebben ook geen zelfbeschikkingsrecht.
Shadowke is offline  
Oud 5 december 2011, 15:06   #59
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een bewijsbaar foute stelling. DR wordt premier van iedereen die de Belgische nationaliteit heeft. Ook als dat toevallig Vlamingen zijn.
drosophila is offline  
Oud 5 december 2011, 15:07   #60
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat is een bewijsbaar foute stelling. DR wordt premier van iedereen die de Belgische nationaliteit heeft. Ook als dat toevallig Vlamingen zijn.
niet in mijn naam.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be