![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste Vlamingen redden zich redelijk, met kinderfrans dat wel, in dit soort instituties. Velen hebben wel ergernis , maar nemen niet de moeite om officieel te klagen. Misschien ook niet onverstandig, want met de klacht gebeurt verder weinig. Die klachtenmeldpunten zijn vooral bedoeld als zoethouder. Voor klager en voor politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit klopt hoor.
Ik ken iemand die er werkt, ze bevestigde dit. Niemand vindt dat daar abnormaal. De zeldzame Nederlandstaligen in Brussel zijn perfect tweetalig en hebben er al lang geen moeite meer mee om Frans te spreken op twee-talig grondgebied. Ze zijn dit immers gewoon, gezien een Francofoon zelden Nederlands kan ... Laat staan deftig. In UZ Brussel werd ik, ondanks mijn naam die weinig aan de verbeelding overliet, ook vaak aangesproken in het Frans. Zelfs in UZ Leuven heb ik dat al meegemaakt. Toen maar gewoon in het Frans geantwoord ook overigens, want ik dacht dat ze effectief geen Nederlands konden. Maar het hoort niet. Het is zelfs niet moeilijk om te bedenken dat het verschrikkelijke gevolgen kan hebben... Denk maar aan een urgente situatie, een allergie voor een geneesmiddel die je niet krijgt uitgelegd, ...
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Voor een klacht tegen een ziekenhuis kan je beroep doen op de ombuds van het ziekenhuis, of bij je ziekenkas te rade gaan.
Maar dit is een gekend probleem. In Zuid-Limburg waar ik woon, krijgen ze regelmatig Franstalige ambulanciers over de vloer en aan de telefoon na het bellen van een noodoproep. Je kan je indenken...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 december 2011 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Dit is niet meer "niet kunnen" dit is een ware schande.
Een kennis van me wiens echtgenoot door een aneurysma werd geveld, sprak als Nederlandse geen Frans. De man was halfversufd. Zij heeft zo goed en kwaad de uitleg gedaan. Er werden platen getrokken en medicatie gegeven.... die het aneurysme deden barsten met de dood als gevolg. Ze dachten dat hij een beroerte had, hadden de vrouw niet begrepen zeker? dit gaat naar de tuchtraad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ja, het probleem is gekend. Daar stopt het dan ook.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is het NL-talige Universitair Ziekenhuis van de VUB (Vrije Universiteit Brussel) , in Jette : http://www.uzbrussel.be/u/view/nl/17362-Home.html http://www.uzbrussel.be/u/view Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2011 om 21:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het k�*n tgv verkeerde communicatie zijn maar de boosdoener was hier hoogstwaarschijnlijk wel degelijk het aneurysma. Dus je vangt waarschijnlijk bot bij de tuchtraad. Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2011 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |