![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() in mijn familie werd jaren smalend gedaan over homos. tot op het ogenblik dat ze het vernomen van mij. dan merk je dat veel van het gedoe ervoor gedaan werd om stoer te zijn en hetero zijn, gewoon omdat het zo normaal is dat je met homos lacht, want homos zijn verwijfd, dragen leren pakskes en neuken alles wat beweegt. mijn familie heeft nu een beeld van hoe het werkelijk is. en nog meer dan ervoor tonen ze respect voor mij en men vriend. dat is wat telt voor mij, wat een wildvreemde, zoals bobbie, van me denkt kan me niks schelen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bobbie zou eens moeten begrijpen dat holebi's niet pervers zijn, niet afwijkend zijn. Ze vormen een minderheid in de samenleving, dat is waar. Maar 'anders' zijn is nog helemaal iets anders dan 'afwijkend' zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Misschien even toelichten: U respecteert 'iets' bij 'iemand'. Ik kan respect opbrengen voor iemand die een oudere over straat helpt = behulpzaamheid, maar als diezelfde persoon 's avonds een bank overvalt dan breng ik daar geen respect voor op. Ik weeg de goede kanten op tegen de slechte kanten en op basis daarvan vel ik een oordeel. Dit gaat dus NIET over een oordeel vellen. Duidelijk? Terug ontopic: Als iemand het storend gedrag vertoont om tegen gevels van huizen te pissen dan kan hij geholpen worden. Het storend gedrag van een holebi kun je niet verhelpen. Dus we tolereren het. Dat wil dus NIET zeggen dat ze hun afwijkend gedrag openbaar mogen tentoonspreiden. Daarom moeten de holebi's respect opbrengen voor het gegeven dat de mensen afwijkend gedrag als storend (of hier 'pervers') ervaren, door het niet publiekelijk te tonen (en daarmee bedoel ik ALLE handelingen waaruit het afwijkend gedrag blijkt). - Niet hand in hand lopen. - Geen T-shirt 'Ik ben homo' - Geen homo optochten. - Geen mensen provoceren op basis hiervan. Nog een reden: rond een bepaalde leeftijd komen kinderen in een fase die bepalend is voor het gedrag waar het over gaat. Als ze dit gedrag in 't openbaar meer tegenkomen dan gaan ze vlugger neigen om in die richting 'door te slaan'. Anders (en universeel) gezegd: een afwijkend gedrag dat men publiekelijk moet tolereren (als 'normaal gedrag' beschouwen) versterkt zichzelf, of gaat u de kinderen in de 'natuurlijke beslissingsfase' opsluiten? En is het de bedoeling dat we evolueren naar een maatschappij met 50-50 verhoudingen? Dit heeft niks te maken met een technologische vooruitgang hoor. We hebben honderdduizenden jaren kunnen evolueren op de relatie man-vrouw. Moeten we dan het risico nemen om dat op het spel te zetten? Of rekenen op biotechnologie om het weer 'recht' te zetten als de risico's gefundeerd bleken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bobbie vraagt Holebi's om respect te hebben voor wat HIJ als normale mensen beschouwt en in de eerste plaats ook zichzelf. Nu, zijn posts geven duidelijk zijn homofobe aard weer. Vandaar dat Raging ... hem die vraag stelde, volgens mij niet zonder het nodige sarcasme. Vwolla, niemand denkt dat homofobie normaal is, ik in de laatste plaats. trouwens.... je weet wat ze zeggen hee? Over homofoben?? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Ze spelen hier weer op de man in plaats van op de bal zunne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe meer BS ik van je lees, hoe meer ik het idd ook begin te geloven. Want, wie tracht je nu te overtuigen? Ons? Wij zijn met z'n allen een andere mening toegedaan. Dus het kan alleen jezelf dus maar zijn. Wat voel jij? Als je in de spiegel kijkt? Minachting waarschijnlijk? Misschien zelf ook eens uit de kast komen? Kan opluchten hoor. enneuh, tegen ons kan je 't wel zeggen hoor, WIJ hebben geen probleem met holebi's ! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
homoseksualiteit is aangeboren. dus neiging om door te slaan is totaal uit de lucht gegrepen. homo ben je, dat word je niet. als we zouden evolueren nr een 50-50 maatschappij, wat nog meer uit de lucht gegrepen is maar jij blijkbaar schrik voor hebt, dan zou da willen zeggen dat het natuurlijk is en dus helemaal nie pervers... en dat we het dus al veel te lang tegenhouden ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Here we go : Citaat:
Citaat:
Citaat:
De andere punten die u nu hier aanhaalt zijn te gek om los te lopen. U 'tolereert' homo's maar ze moeten verborgen blijven? Er is een wet mijnheer, en die geeft gelijke rechten aan homo's dus u hebt u er maar aan te houden. Het is duidelijk dat U een probleem hebt, nl. homofobie. Nu op zich kan men een fobie ook plaatsen onder afwijkend gedrag hoor, maar niet getreurd, daar zijn therapiën voor. Citaat:
Gelukkig voor de nieuwe generaties holebi's ZIJN er nu voorbeelden en beseffen ze tenminste dat ze NIET abnormaal zijn en dat er nog vele anderen zijn. Ik hoop voor u dat u nooit een holebietje ter wereld zet, of nee, ik hoop het voor dat kind eigenlijk. Citaat:
Wat is dat nu met die 50/50 verhouding? 50 % hetero en 50 % homo? So what moest dat zo zijn? Hoewel het percentage eerder 20/80 is. Maar als dat zo zou zijn dan beseft u misschien eens dat het iets doodnormaals is? U spreekt van honderd duizenden jaren als man en vrouw, tjonge tjonge, al evenlang bestaat homosexualiteit, dat is er al zolang er mensen zijn. Dus WAT kan je op het spel zetten? En WAT zou er volgens u dan zo nodig recht moeten gezet worden. Als u over transexualiteit spreekt kan ik u 100 % gelijk geven ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uw zaak en uw leven. Ik (en ben zeker - vele - nu gelukkig nog - anderen) zal wel wegkijken van wandelende 'ik ben holebi' reklametoestanden. Niet om rechten te krijgen maar gewoon om hun afwijkend gedrag te 'etaleren'. Tjonge. Moest u op een eigen planeet wonen zou ik zeggen: doe maar. We zullen over 500 jaar een sonde langssturen om de gevolgen van uw normloze 'maatschappij' (alles tolereren) vastleggen als les voor 't nageslacht hier. Succes! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het is aangeboren, dat zeg niet ik maar verschillende wetenschappelijke instanties.
en als uw "aangeleerde" theorie klopt, dan zouden we nu allemaal homoseksuelen moeten zijn, want bij grieken en romeinen was dat wél de gewoonste zaak van de wereld. dus dan zou dat zich moeten voortzetten hebben tot nu, dat heeft het niet gedaan omdat de kerk het werkelijk onderdrukt heeft.
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegd dat zulke uitspraken getuigen van weinig respect en domheid, ik heb U niet respectloos noch dom genoemd. Over arrogant gesproken, uw evolutie opmerking? Hoe komt het dan 'volgens u' dat er nog steeds dagelijks homo's geboren worden? Want ja idd, homo ben je, dat wordt je niet. Ik heb idd een "en dan"-reactie op het 50/50 scenario, ik zou me daar niet aan storen. Ik voel me dan ook niet bedreigd door holebi's. Nu is de maatschappij gelukkig wat toleranter (het overgrote gedeelte denkt écht wel anders dan u) maar denkt u nu echt dat in tijden van onderdrukking en discriminatie mensen ervoor kiezen homo te zijn? Ik denk dat er velen, hoewel heel gelukkig misschien, liever hetero hadden geweest. Want dat is een verdomd stuk gemakkelijker, maatschappelijk gezien. Homo's willen (terecht) dezelfde rechten als hetero's, zij kunnen dat enkel bekomen door zich te outen als homosexueel en voor hun rechten op te komen. Als MENS, als ouder, als partner, als collega, als zoon of dochter. Als u dat etaleren vindt, dan wederom, hebt U een probleem. U begrijpt in eerste instantie het homozijn niet, dus waarom denkt u dat U kan weten waarom zij om andere redenen dan affectie, net zoals elk ander individu, hand in hand willen lopen op straat? Etaleren heeft daar niets mee te maken, denk je nu echt dat zij zich daar druk om maken? Weet u hoeveel schrik zij daar waarschijnlijk voor hebben moeten overwinnen om dat te doen? Omwille van zulke homofobe reacties? Ik speel hier niet op de man, zoals u jammer genoeg denkt, ik geef u mijn mening en argumenten. Aan u om ze te interpreteren zoals u wil. Geen reden om defensief te worden ![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Burger
|
![]() Om maar op één ding te antwoorden: waar staat dat ik me 'bedreigd' voel? Dat is wat ik bedoel: u haalt telkens zaken aan die ik niet gezegd heb. Zo kunnen we nog 7 dagen discussieren hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |