![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat fragment heb ik op het nieuws gezien en raakte me ook. Ik bedoel ... Peeters heeft goed knikken om zijn economische missie waar te maken. Subtiel vroeg hij al over hoeveel jongeren de man sprak ... Waarover het hier echt gaat, zijn zeer zwaar getraumatiseerde jonge mensen waarvoor de hulpverlening in eigen land, maar vermoedelijk in iéder land, ontoereikend is. Waarvan de Libische regering hoopt enkele doelstellingen te hebben bereikt: - zich vrijwaren van enige schuld, ze hebben immers een serieuze compensatie aangeboden, nl. een trip naar België met onderwijskansen daar en een mogelijk inburgering en blijven daar, meer dan in België wonen wenst de gemiddelde Arabier echt niet ... van meer wordt dan ook niet gedroomd dus ... - een geste doen naar de jongeren, in de hoop dat ze de regering ontzien van compensaties die al dan niet via juridische en correcte weg of via bloedbaden zullen verlopen - de hoop dat deze jongeren gekalmeerd en afgekoeld zijn vooraleer ze terugkomen, want hij weet niet hoe hij moet afraken van getraumatiseerde vechtmachines die alles gezien hebben (ja zo creëer je afgestomptheid, en afgestomptheid betekent een bodem voor wat wij een antisociale persoonlijkheidsstoornis of psychopaat noemen ... het betekent namelijk dat je niets meer voelt, wat ze ook doen of wat er ook gebeurt ...) - ... De Belgische inwoners mogen op hun beide oren slapen, na de getraumatiseerde mensen van Kosovo, de wilde Berbers die nooit een andere samenlevingsstructuur hebben gekend en al van generatie op generatie overleefden op rotsen en in berghutten waar behalve kennis van de natuur en je handen weten te gebruiken geen enkele andere kennis of kunde belangrijk was, waardoor de integratie in een ander type samenleving vanzelfsprekend zeer moeizaam verloopt, de mensen die wegliepen voor de bewinden in de balkan, Oost-Europeanen uit in het ergste geval streken als Wit-Rusland waar de politie en het leger grote "gangsters" zijn die iemand omleggen voor twee euro de normaalste zaak van de wereld vinden, ... gaan we nu opnieuw verse en zeer zwaar getraumatiseerde ex-soldaten binnenlaten... Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat hun overkomen is. Maar voelt de Belgische bevolking zich klaar om als compensatie te fungeren voor het leed dat deze mensen hebben ondergaan en doorstaan? Want ze zullen met deze mensen geconfronteerd worden, in hun privé-leven of op professionele weg. De cursussen "Libanees" mogen alle gehaald worden, de brochures al gedrukt ... Best schuilen zou ik zeggen, vrouwen en kinderen eerst... Hopelijk zetten ze duidelijk in de brochures dat geen burka maar wel een gewone rok aandoet niet gelijkstaat aan toestemming geven om besprongen te worden, dat geweld, agressie, wapens, verkrachtingen, moorden, of gewoon materiële schade aanrichten en de boel kort en klein meppen... handig zijn in een oorlog maar niét in een georganiseerde en gestructureerde samenleving waar iedereen gewoon op deftige wijze en ongestoord naar het werk wil gaan en levend en wel wil terugkeren om voor zijn kroost te zorgen en deze te beschermen, zijn leven op te bouwen of weet ik wat, ... Ik vind het echt niet grappig eigenlijk dat België, zonder de mening van de echte Belgische en oorspronkelijke bevolking te vragen die er tenslotte VOOR BETAALT eerst door al die mensen van ambtenaren en instanties te voorzien die hun kunnen "verder helpen" (denk aan gebouwen, mensen opkleiden en betalen, logistiek en inboedel), vervolgens al deze mensen van gratis onderdak en van een gratis vrij geschonken inkomen door de staat zonder dat er enige verplichtingen tegenover staat, gewoon omdat zij hier zijn en verblijven, hier wandelen, hier ademen, hier zitten of hangen, omdat zij zo schoon en zo lief en fantastisch zijn en we hun loutere aanwezigheid hier alleen al zodanig de moeite waard en verrijkend vinden dat we er probleemloos grof geld voor over hebben, grof geld dat we nog meer zullen geven indien zij zorgen voor meer gezinsleden, door ze te laten overkomen of door er nieuwe bij te maken, ..., en dan betalen we nogmaals om ervoor te zorgen dat al deze mensen min of meer binnen de samenleving passen en betalen we alle bewijzen dat ze dat niet doen ... (eigen moskeeën, ziekenhuizen, onderwijsinstanties, delegaties, nachtwinkels, slagers, supermarktjes, telecomwinkels, ... tot zelfs: afgebroken bushokjes, gebouwen, glazen, wagens, justitie, politie, gevangenis, reïntegratie na gevangeniswezen, budgetten voor de veiligheid, privé-veiligheidsinstallaties, diefstallen van het eigen bezit tot zelfs in natura betalen door het met je eigen leven te moeten bekopen of dat van een geliefde te zien ontnomen worden... ). Zin voor sarcasme hebben ze wel, onze leiders. Dat moeten we ze nageven...
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Ze kunnen dat allemaal aan. Ze kunnen alles hebben en betalen sowieso al voor zowat alles ter wereld wat onder de Vlaamse grens ligt, terwijl hun eigen leiders hun om de vijf botten een hak zetten. Van een crimineel feit in hun land of een niet-Belgische gevangene meer kijken ze al lang niet meer op.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Er moet me toch ook wel iets anders van het hart, dat zich afspeelde op televisie voor de ogen van de wereld, nog vòòrdat de Libiër subtiel vroeg of het de totaal getraumatiseerde, ontheemde en verwilderde jongeren even in België los mocht laten: Peeters die in alle ernst verkondigde (niet letterlijk geciteerd!), met de bedrijfsleiders bij hem: wij kunnen u helpen, wij hebben de expertise in Vlaanderen om uw land her op te bouwen ... Het ging bijna zo "we hebben gehoord dat hier een oorlog geweest is en alles is platgebombardeerd?" "Per chance hebben wij hier een reddingsteam, het kost maar 10 000 euro per dag". Voor de slechte verstaander kan ik het anders formuleren: Is er iets beter dan oorlogje te voeren om de staatsschuld die zich heeft opgestapeld te doen verdwijnen? Banken zijn lange tijd hoofdbeleggers in de militaire industrie geweest. En als alles plat is gewalst, zijn er mensen en middelen nodig die de boel heropbouwen. Win - win, ook voor Wallonië. Of zijn we de helikopter met de wapens van Herstal al vergeten? Goed bezig, Europa. Dat alles doet me bijna de vraag stellen wie er ècht achter de Arabische lente zat. Was de man die zichzelf een jaar geleden in brand stak en daarmee een revolutie ontketende, (we zijn blijkbaar de massa-opstanden in Iran al vergeten die volgens mij ook een keerpunt vormden) wel zelf op dat idee gekomen? En verspreidde alles zich niet vooral via sociale media die mekaar ophitsten? Dingen die vooral in het westen gebruikt worden en waar men in die wereld niet zomaar toegang toe heeft ... iedereen kan overigens anoniem achter een account zitten. Zowaar zou een mens plotsklaps nog wel geloven in een NWO. Ik geloof bovenstaande overigens niet, maar ik moest echt wel walgen en was bijzonder gedegouteerd toen Peeters aanbood Libië te helpen... Daarom vond ik het tegenbod van Libië nog niet zo gek ver gezocht. Hij lapt ons iets enorm, en dat weet hij ... En neen zeggen wordt nu wel erg moeilijk. Al die top-industriëlen stonden al te watertanden ... We zijn mekaar waard ... ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 december 2011 om 02:18. |
|
![]() |
![]() |