![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een oneindig aantal deeltjes/wezentjes (die op hun beurt ook weer uit wezentjes/deeltjes bestaan enz.) kan NOOIT een eenheid van dezelfde orde vormen. Dat is een ongerijmdheid die in strijd is met elke logica. Uit het feit dat je deeltjes en wezentjes verwart, blijkt ook nog dat je geen flauw benul hebt van organische en anorganische natuur. Morosoof: nomen est omen. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 7 januari 2012 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 januari 2012 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik heb het niet over het ENE, maar over de EENHEID der velen. God is de oneindige eenheid van een oneindig aantal levende wezens waar het heelal uit is opgebouwd. Maar ook kan GOD verschijnen als enkele persoon om die oneindige eenheid te vertegenwoordigen (ik met name in deze). Aldus is God een drie-eenheid van oneindige veelheid, oneindige eenheid en enkelheid. Citaat:
En niet van een beperkte orde, maar van een oneindige orde. Citaat:
Blijkbaar kan je nog niet goed lezen. GOD is de eenheid van een oneindig aantal levende wezens heb ik gezegd. Lees post 30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() elke dag wordt een valse faktuur opgesteld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Studie: Begrip God en Drie-éénheid Dit begrip geeft nogal al wat verwarring en misverstanden. Het woord “God” is niet de eigen-naam van iemand. Het is een taalkundig gramaticale soortnaam dat aanduidt: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt. Webster woordenboek definitie is: Elk van een categorie wezens, die men zich als onsterfelijk voorstelt, (2) mannelijke godheid (3) afgod of idool (4) een verafgood ding of persoon, (5) de Schepper van universum. Maar wie stellen we ons nu als zodanig voor en komt dat eerbetoon en die aanbidding boven alles toe? Nu dan de vraag: wie is God, wie is dat Opperwezen dan wel? De ware God, wie aanbidding en verering toekomt, heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zich van Hem had gekeerd. Wie is nu deze God? De God die zich aan Abraham, Isaak en Jacob heeft voorgesteld, bekend gemaakt. Die God is persoonlijk en vormt een drieéénheid. Dat is niet hetzelde als 3 goden, of 3 diverse verschijningsvormen van één God. Drie-enig wil zeggen: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit. Het één zijn van God is geen getalsmatige één, het cijfer 1, geen numerieke één, maar een idetitieits eenheid. In de franse vertaling staat het juist weergegeven uit de griekse grondtekst: Hoor Israël onze Goden (Elohim) zijn Uniek., dwz enig in hun soort. Wezen\ Identiteit heeft te maken met “wat” iemand is, persoon heeft te maken met “wie” iemand is. Wezen duidt op de hoedanigheid van iemand ongeacht met hoe velen ze zijn. Het wezen, het zijn van God, het Opperwezen omvat drie personen: Vader, Zoon en H Geest. Vergelijk het met een één-eiige drieling: drie onafhankelijke personen en toch wezens identitiek. De éénheid, het één-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal. De volgende vergelijking kan het verduidelijken. Het ziekenhuis heeft een directie welke bestaat uit : algem directeur, medisch directeur en economisch directeur. Ze zijn met drie man, drie directeurs en toch is er maar één directie. We spreken niet van drie directies, maar toch zijn die 3 personen evenveel waard in gezag en functie enz.: ze zijn alle drie directeur. Er is dus één directie omvattende 3 personen. Zo analoog is de vergelijking in er is één God (directie) die bestaat uit drie personen: de Vader, de Zoon en de H Geest. Drie afzonderlijke personen die samen een éénheid vormen. We spreken niet van drie goden. Christenen geloven in één God of beter is eigenlijk te zeggen: één Godheid omvattende drie Goddelijke personen. Door een foute uitleg komen moslims ertoe te denken dat we in drie goden geloven. En die fout komt van mohammed zelf. Geen enkel christen gelooft zoals de moslim veronderstelt dat christenen geloven: drie goden ttz Jezus , Maria en God. Het Zoon zijn is iets geestelijk, drukt een relatie uit tussen 2 personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader, die er altijd geweest is. Maria is moeder van de menselijke hoedanigheid van Jezus, niet van zijn Goddelijke. Daarom is zij ook niet de "moeder Gods, zoals de katholieken haar noemen. Deze gedachte komt uit het heidendom. Jezus Christus is een persoon, een mens met 2 naturen: Goddelijk en menselijk. Is dit zo vreemd te geloven, te aanvaarden? Zelfs de oude grieken geloofden dat dit kon en dan nog wel in relatie tot hun afgoden. In het boek Handelingen hfst14: Paulus en Barnabas in Lystra 8 In Lystra zat een man op straat die geen kracht in zijn voeten had; hij was al sinds zijn geboorte verlamd en had nooit kunnen lopen. 9 Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij genezen kon worden. 10 Daarom riep hij hem toe: ‘Kom overeind en ga op uw benen staan!’ De man sprong op en verkeerdelijkbegon te lopen. 11 Toen de mensen zagen wat Paulus had gedaan, verhieven zij hun stem en ze zeiden in het Lykaonisch: ‘De goden zijn in mensengedaante naar ons afgedaald!’ 12 Ze noemden Barnabas Zeus en Paulus Hermes, omdat hij de woordvoerder was. Als zij abuselijk dachten dat hun afgoden in mensen gedaante naar de aarde konden komen.... waarom zou de ware God niet in mensengedaante onder ons komen leven? En dat is juist wat Hij deed in Jezus Christus, God in mensengedaante. Dus de Tweede Goddelijke Persoon kwam als mens naar de aarde, letterlijk fysiek persoonlijk, stierf strafdragend voor de zonden en stond letterlijk lijfelijk, fysiek op uit de dood. En dat ben jij zeker niet, de weergekomen Christus. Want Die komt als zodanig ook weer terug, niet omdat ik het zeg of de wensgedachte is, maar omdat Hij het zelf gezegd heeft. Dus als ge dat tegenspreekt of op jezelf toepast ga jij onrechtmatig in Gods plaats staan, precies zoals de Lichtengel deed: Gods gelijke willen zijn. Jesaja 14: 1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob. 2 En de volken zullen het met zich nemen en het naar zijn eigen plaats brengen en het huis Israëls zal ze als erfelijk bezit verkrijgen op de grond des HEREN, tot slaven en tot slavinnen. Zo zullen zij degenen die hen gevangen namen, gevangen nemen en heersen over hun drijvers. 3 En het zal geschieden ten dage, wanneer de HERE u rust geeft van uw smart en van uw onrust en van de harde dienst die men u heeft laten verrichten, 4 dat gij dit spotlied op de koning van Babel zult aanheffen: Hoe heeft de drijver opgehouden, opgehouden is de verdrukking! 5 De HERE heeft de stok der goddelozen verbroken, de scepter der heersers, 6 die in verbolgenheid zonder ophouden natiën sloeg, die in toorn volken vertrad in meedogenloze vervolging. 7 De gehele aarde heeft rust, is stil; men breekt uit in gejubel; 8 zelfs de cypressen verheugen zich over u, de ceders van de Libanon: Sinds gij neerligt, klimt niemand naar ons op om ons te vellen. 9 Het dodenrijk beneden is over u in beroering om u bij uw komst te ontmoeten; het wekt de schimmen voor u op, al de bokken der aarde; het doet alle koningen der volken van hun tronen opstaan. 10 Zij allen vangen aan tot u te zeggen: Ook gij zijt krachteloos geworden als wij, gij zijt aan ons gelijk geworden; 11 uw trots is in het dodenrijk neergeworpen, de klank uwer harpen; het gewormte ligt onder u gespreid en maden zijn uw bedekking. 12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. 15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. http://www.biblija.net/biblija.cgi?l...d16=1&m=Jes+14 Als ge hier niet van terugkomt en eens echt naar Jezus gaat luisteren ga jij in dezelfde eeuwig veroordeling delen als de tegenstander van God. Dan ben je echt een dwaas, terwijl God genade wil geven. ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Dat maakt dan al weer 3 + 3 = 6. Citaat:
Dat is de oneindige eenheid. ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 januari 2012 om 19:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eeuwige waarheid vindt gij in mijn atoomtheorie, waarin niets of niemand aan de eeuwigheid ontkomt.
Niet alleen de vader en de zoon, maar ook iedereen was er al in alle eeuwigheid en zal er ook altijd in alle eeuwigheid zijn. Want alles is uit de eeuwige geest en keert ook weer in de eeuwige geest terug. Deze is te vinden in gods rijk in de microkosmos. Amen..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zaag niet, maar ik openbaar Gods eeuwig Rijk in de microkosmos.
Degenen die zagen zijn de christenen, die al 2000 jaar zeuren over hunne Jezus die nooit heeft bestaan en een hoop tegenstrijdige onzin heeft beweerd, waar niemand naar leeft. En onze brave Stropke komt het nog eens over doen. Als dat geen zagen is....... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daarbij uw bewering in # 53 "Jezus is morsdood en opgestaan in harriechristus." is beetje dom zou Maxima zeggen. Ge zwamt er maar op los. Hoe kan iemand die nooit heeft bestaan dood zijn en opgestaan in jou? Ge zijt uzelf ferm aant tegenspreken. Toch tijd om es te gaan nadenken of gauw een pilleke te pakken?
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Let op de woorden van de Heer: 16 Ezechiël 13:6 Hun visioenen zijn bedrieglijk, hun voorspellingen zijn vals. Ze zeggen: ‘Zo spreekt de HEER ...,’ terwijl ze niet door de HEER gezonden zijn. En dan verwachten ze nog dat er iets van hun woorden bewaarheid wordt! 10 Deuteronomium 18:20 Maar als een profeet de euvele moed heeft om in mijn naam iets te zeggen dat ik hem niet heb opgedragen, of om in de naam van andere goden te spreken, dan moet hij ter dood gebracht worden.’ En let op: verander geen letter, komma of punt aan hetgeen in de bijbel staat want er staat geschreven: 1 Matteüs 5:18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke titel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn En let op want er staat geschreven: 117 Matteüs 18:6 Wie een van de geringen die in mij geloven van de goede weg afbrengt, die kan maar beter met een molensteen om zijn nek in zee geworpen worden en in de diepte verdrinken. Bezint eer ge begint meneer Harry....... En gij verkleint iets dat oneindig groot en almachtig is ! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 12 januari 2012 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog geen argument gehoord dan dat je alleen maar teksten uit de Bijbel hier neer zet.
Citaat:
Ik doe dat met mijn nieuwe bijbel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar kent den Heer zijn eigen gebod niet. Citaat:
Maar goed: onze brave Edwin gelooft het nog steeds. Citaat:
Citaat:
Ik heb er nog niet van gehoord. Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe meer men van God houdt des meer zal men het "wezen" of het "wezenlijke" van God leren kennen. Dus zoekt en gij zult vinden...Zo komt men vanuit de eigen werkelijkheid tot God de almachtige vader met de grotere en allesomvattende waarheid die ons zal bevrijden van onze physieke en geestelijke beperkingen...
![]() |