![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de reden van mijn faling was van heel andere orde dan sociale bijdrage . trouwens achterstand van sociale bijdrage door zelfstandige zal momenteel niet te ver meer uit lopen, ze zijn vrij snel met bewarend beslag, zelfs op de prive goederen van de zelfstandige , en zelfs op je kantentegoeden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja hoe dan ook zelfstandigen hebben dikwijls ook de fout hun centen die ze voor de sociale zekerheid opzij zouden moeten zetten over het algemeen al uitgegeven hebben aan andere zaken.
Nu hoe werkt dat allemaal? Het eerste jaar betaal je het minimum, pas na 3 jaar krijg je de rekening want men refereert naar het 1é jaar na het 2é jaar, 3é" jaar dus. Idem met belasting. Het eerste jaar heb je geen belasting, dat dien je het 2é jaar in en betaal je pas in het 3é jaar. En het is in het 3é jaar dat vele zelfstandigen er het bijltje bij neerleggen, ze krijgen hun torenhoge rekeningen binnen en zijn niet voorzien. En gaan dus failliet. Meestal rond die periode dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar met iemand die drie keer ontkent dat loontrekkers sociale lasten moeten afdragen, is geen discussie mogelijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2011 om 02:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het klopt inderdaad dat niet alle inkomsten die in het laatje liggen onbezonnen mogen worden uitgegeven , want dan gaat de zon na 3 jaar onder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ronduit een schande , de hele onderaannemers wereld. De brave Belgische aannemer kan onmogelijk nog concurenen tegen de Romeense , bulgaarse en portugeese aannemers die hier grote sier maken en na 2 jaar onvindbaar zijn en gelijktijdig al onder een nieuwe naam met de zelfde arbeiders verder doen . Maar de werkende zelfstandige landgenoot is makkelijk op te sporen en het slachtoffer . Ik heb laatst een Bulgaarse aannemer gesproken met een nieuwe Audi Q 7 , hij toonde me zijn faktuur aan 21 € per uur aan de hoofdaannemer . hij betaald zijn bulgaren 4 € per uur en steekt de rest in zijn zakken , ZUIVER . Hoe kan je daar als Belg tegen concureren. Van de 42 € / per uur ( net het dubbele ) dat ik vraag moet ik de werknemers ook voorzien van alle gereedschappen , en bedrijfsvoertuigen , en lonen en sociale bijdragen en verzekeringen. daar hou je amper 2 a 3 € aan over als je geluk hebt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arbeid schept geen meerwaarde. Als je voorbeeld een regeninstallatie voor je gezon schep je juist een minwaarde voor het milieu.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 december 2011 om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof me gerust, het is goedkoper om als werkgever al je sociale bijdragen te betalen dan dit niet te doen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 december 2011 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de politie die doet daar zo te zien ook allemaal niks tegen. Nog nooit gezien dat er eens een combi stopt waar buitenlanders bezig zijn. Maar ze maken die "klanten" daar van alles wijs en proberen zo snel mogelijk te ontvangen met valse facturen, facturen met nr 1 ook al is het al de duizendste en die ondervinden daar precies geen last van. Oh ja je hebt meldingsplicht en zo, tenzij je het allemaal niet aantrekt natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het bedrijf is overgenomen, ik veronderstel met schulden en al? Een aantal ouderen is niet mee overgenomen. Sommigen zijn net voordien afgedankt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;5899724]
Citaat:
Vergeet dat aanzuiveringsuitstel maar. Je krijgt enkel boetes. Vooraleer je in een "aanzuiveringsuitstel" terecht kan komen moet je eerst OCMW klant worden en dat gaat niet als je nog vastgoed hebt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 december 2011 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Investeren in een regeninstallatie in een gazon leidt praktisch nooit tot meerwaarde. Dat arbeid per definitie meerwaarde creëert is dus onzin.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga het opzettelijk eens wat forceren:
zelfstandigen die failliet gaan, die moeten boeten. Die moeten in een sociaal isolement, tot al hun schulden afbetaald zijn. Een zelfstandige moet maar op tijd stoppen met zijn zaak; en alle openstaande facturen eerst vereffenen. En voor tegenslagen op te vangen, zijn er verzekeringen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven dan ook in een modern land, waar - volgens de toenmalige voorzitster van de tsjeven - justitie werkt. Wie niet op tijd betaalt, zou heel eenvoudig en snel voor een bemiddelende rechtbank moeten kunnen komen. (want het kan ook dat de zelfstandige prutswerk afgeleverd heeft ...) Kan niet snel beslist worden over het geheel, dan moet een voorlopige gedeeltelijke betaling maar opgelegd worden. Ik moet denken aan mijn vroegere leverancier van stookolie: - eerste maal klant: een kortinkje als je contant betaalt - blijf je klant: zelfde kortinkje als je contant betaalt, of per overschrijving binnen de 4 dagen - niet op tijd betalen: redelijk gauw een advocaat en een rechtszaak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar jongens, op het einde van elk aanslagjaar sloegen de Belastingen me dood met een loodzware aanslag op mijn minimumwedde... Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2011 om 17:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meerwaarde is al meer kunnen factureren dan de overhead. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2011 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |