![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Minister
|
€400 000 aan luchtbellen die ergens ontsnapt is.
|
|
|
#43 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Indien er al een chaletje op staat is dat meegenomen. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
1* Tussenconclusie
Na 43 antwoorden is er slechts 1 iemand die 25% van dit bedrag zou beleggen op een spaarrekening bij de bank Hieruit kunnen we dus concluderen dat niemand nog vertrouwen heeft in sparen of beter vertaald , in het spaarboekje of de bank zelf. Toch blijkt dat de Belgen de grootste spaarders van Europa zijn en dat er voor miljarden spaargeld staat gestationeerd op onze spaarboekjes. 1* Grote vraag hierover = waarom blijft dit spaargeld dan toch staan op de spaarboekjes ? (misschien allemaal spaargeld van jaren geleden en welke vast staat ? ) 2* Grote vraag = Is die informatie over de Belgische spaarders wel juist ( en de bedragen) en is dit geen desinformatie via de pers naar de burgers toe om de banken en hun risico’s te minimaliseren ?? -> Wordt zeker onder de loep genomen Wat eveneens reeds opvalt = dat investeren in onroerend goed wel in trek blijft, maar meestal in Wallonie Allen reeds bedankt voor het antwoord. Laatst gewijzigd door De Informant : 1 januari 2012 om 17:02. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bye Bye Belgium!
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
Inderdaad
Als er hier 100 antwoorden op komen mag ik blij zijn en tevens als je alles achter mekaar leest valt deze tussenconclusie dadelijk op. Banken en spaarboekjes vallen uit de boot. Onroerendgoed in franstalig Belgie komt in trek Laatst gewijzigd door De Informant : 1 januari 2012 om 17:11. |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Terloops, kun je een verantwoording geven aan de BBI? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2012 om 17:34. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Indien dit geld van een "duistere" oorsprong zou komen ga ik over op plan B: uitgeven in kleine schijfjes en er mijn vrouw en kinderen mee happy maken. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
F) Wachten tot ons moemoe echt dood is alvorens te beginnen zweven. G) 200 G's, nigga? Daarmee kunt ge uw huis op bescheiden wijze renoveren anno 2012. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
Dan maar een cafe beginnen in een of ander exotisch of aziatisch paradijsje . Met Heineken wel te verstaan , dat fluitjesbier verkoopt over tot in de brouche , allen al omddat ze er publiciteit voor maken .
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
Als je voor 200.000 € een appartementje koop , je verhuurd het voor 650 € per maand , je verhuist naar BV De filipijnen en je strijkt maandelijks daar je 650 € op dan heb je voor de rest van je dagen geen brievenbus meer te openen en je kopzorgen laat je in België. Een zalig leventje ? Krijg ik die 200.000 € nu niet , voor het beste ideetje ?
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik koop onmiddellijk een goeie 1000Ha in één of andere wildconcessie in Afrika. Klaserie is goed bij prijs op dit moment.
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zal wel zware offers vragen, daar niet van. Eten zal niet veel meer worden dan Aldi brood en confituur. Water drinken, nooit buitenkomen, en vitaminepillen om toch nog een beetje gezond te blijven. En vooral, geen kinderen hebben.
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik zou er geen problemen mee hebben om dit te zeggen aan de bank. Wat ik ermee zou doen eventueel een stukje gebruiken om te investeren in een stukje bouwgrond kan altijd nuttig zijn om te kinderen een beetje helpen en een stukje investeren in edele metalen.
|
|
|
#56 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Als je echt nog wat rendement wil investeer je het beter in wijn (als je er iets van kent), edele metalen en vastgoed.
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
STOND , want vanaf 2012 ben je verplicht hierop te bouwen en dit ten laatste 5 jaar na aankoop. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Citaat:
Velen vragen zich inderdaad terecht af hoe betrouwbaar die gegevens soms zijn of stroken met de realiteit. En vermits de Belg ook niet bepaald onvertrouwd is met een dubbele boekhouding... de werkelijke gegevens en gepubliceerde gegevens zijn niet per definitie gelijk he.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Minister-President
|
Met 200.000 euro zou ik mijn hypotheek niet afbetalen, daar je daar toch nog altijd een aanzienlijk stuk van de belastingen mee kan 'aftrekken', dus zolang ik een vaste baan heb, is het voor mij OK maandelijks een bedrag aan hypotheek af te betalen en daar dan nog belastingvoordeel uit te halen. Ik zou van die 200.000 euro:
- 50.000 euro op een gewoon spaarboekje zetten, wel een zoeken met een relatief goede interest. - 50.000 euro spenderen aan de aankoop van edelmetalen of grondstoffen (koper, lood, aluminium, tin, al deze metalen floreren op internationale markten) - 75.000 euro steken in langetermijnrekeningen of structured notes, met als voorwaarde een kapitaalsgarantie van 100 %, dus niets met veel risico maar iets dat enkele jaren kan vaststaan. - 25.000 euro voor mezelf te verwennen en uit te geven aan luxeproducten: enkele snoepreisjes met overnachting in chique hotels op exotische locaties zie ik zeker wel zitten. Dat zou ik althans met dat geld doen. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
huis bouwen/afbetalen
mag het nietske meer zijn dan 200k ?
|