Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 14:14   #41
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ongelukkige tactloze uitspraken voor personeel van CGKR maar waarschijnlijk niet veroordeelbaar noch voldoende jodenhaat voor interne bestraffing
dat moet nog worden uitgemaakt. Ondertussen heeft Yussef wel al klacht neergelegd tegen de klager.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:31   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat moet nog worden uitgemaakt. Ondertussen heeft Yussef wel al klacht neergelegd tegen de klager.
Dat wordt moeilijk.
Yussef
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:35   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe pakken we racisme en discriminatie aan?

Bij de weg, welk punt wenst deze man nu eigenlijk te maken:
Heel simpel. Dat het CGKR zich meer moet bezig houden met de integratie van allochtonen in plaats van met repressie tov autochtonen die de onwil tot integratie aankaarten. Dat ze dus bijvoorbeeld eindelijk eens echt werk maken van het voor de rechtbank sleuren van sharia for Belgium en consoorten. DAT zou de taak moeten zijn van het CGKR, niet het janken op bijvoorbeeld Filip Dewinter omdat hij zijn mond opentrekt in het parlement.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 januari 2012 om 14:36.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:49   #44
Koevoet
Burger

Koevoet's schermafbeelding

Standaard

CGRK moet afgeschaft worden. En eigenlijk zouden we beter die moslims deporteren eer er nog meer geïnstitutionaliseerde fantomen �* la CGRK opduiken die de aanwezigheid van dat moslimtuig hier legitimeren.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:56   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koevoet Bekijk bericht
CGRK moet afgeschaft worden. En eigenlijk zouden we beter die moslims deporteren eer er nog meer geïnstitutionaliseerde fantomen �* la CGRK opduiken die de aanwezigheid van dat moslimtuig hier legitimeren.
PIL en gescheld en tegen de godsdienstvrijheid
Oud 5 januari 2012, 15:02   #46
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo "gescheld tegen godsdienstvrijheid"? Is elke kritiek op de katholieke kerk dan ook gescheld tegen godsdienstvrijheid?

godsdienstvrijheid betekent gewoon dat ze niet worden opgeknoopt als ze hun eigen religie belijden zolang deze niet indruist tegen de plaatselijke wetten.
Oud 5 januari 2012, 15:07   #47
Koevoet
Burger

Standaard

Citaat:
En?
Oud 5 januari 2012, 15:07   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit die personeelslijst eens gezien , als ik mij goed herinner was dit zelfs op dit forum.
Er werkt daar in verhouding haast geen autochtone Belg . Het geheel fungeert eerder als een soort van werkgelegenheidsagentschap voor moslims . De sossen moeten hun kiesvee uiteraard aan de waggel houden, nietwaar .
Klaarblijkelijk kunnen ze nu ook via dit centrum hun Jodenhaat ventileren en ze worden er nog voor betaald ook.
De volgende stap is nu waarschijnlijk die commissaris die klacht heeft neergelegd intimideren en indien mogelijk zijn werk afnemen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 15:11   #49
Koevoet
Burger

Standaard

Zoals ik zei deporteren. Voor de enkele autochtoon die er werkt, zou best één of ander tuigdorp voorzien worden, zodat ze de samenleving niet meer kunnen besmetten met hun multikul geleuter.
Oud 5 januari 2012, 15:19   #50
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wordt moeilijk.
Yussef
Citaat:
Naar aanleiding van de beschuldigingen van racisme door politiecommissaris David Vroome op de website van het tijdschrift Joods Actueel zet het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (verder: Centrum) zelf verdere stappen en zal het een klacht indienen bij de Algemene Inspectie van de federale en lokale politie (AIG).
Het Centrum neemt de fout op zich en betreurt de uitspraken, maar betwist de beschuldigingen van antisemitische uitlatingen. “Vandaag werd ons bevestigd dat deze uitspraken verdraaid en ten onrechte uit de context geïsoleerd werden”, stelt Jozef De Witte, directeur van het Centrum. “Politiecommissaris Vroome baseert zich op een oneerlijke en kwaadwillige weergave van wat de betrokken medewerk(st)er van het Centrum gezegd heeft. Deze medewerk(st)er levert al 18 jaar uitstekend werk op het Centrum. De betwiste uitspraken, waarvan we nogmaals erkennen dat ze een betreurenswaardige fout van het Centrum vormen, kaderden in een hele discussie. Gedurende deze vorming heeft onze medewerk(st)er nooit de intentie gehad om enige vorm van antisemitisme te insinueren. Maar door net die enkele uitspraken eruit te lichten en bovendien ook nog eens de woorden te verdraaien, doen ze de waarheid oneer aan om doelgericht het Centrum schade te berokkenen.”

Dat het duidelijk om een intentieproces gaat, bewijzen bovendien de evaluaties die met geen woord reppen over dit incident. “Daarnaast bevestigden verschillende andere aanwezigen ook al spontaan aan het Centrum dat deze woorden volledig uit de context gehaald werden en zo maar een deel van de werkelijke discussie weergeven”, gaat De Witte verder. “Dit is pure provocatie om de werking van het Centrum op de helling te zetten en daar laten we het niet bij. Het Centrum zal dan ook een klacht indienen bij de Algemene Inspectie van de federale en lokale politie (AIG) waarbij de houding van Dhr Vroome als politiecommissaris in vraag gesteld wordt."
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=634
Oud 5 januari 2012, 15:32   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
hoezo "gescheld tegen godsdienstvrijheid"? Is elke kritiek op de katholieke kerk dan ook gescheld tegen godsdienstvrijheid?
Hoezo "gescheld tegen godsdienstvrijheid"?
Ik lees "gescheld en tegen de godsdienstvrijheid"!
Er is dus enerzijds "gescheld" en anderzijds "tegen godsdienstvrijheid"

"moslimtuig" is gescheld.
"alle moslims deporteren" is tegen godsdienstvrijheid.

Eigenlijk is dit racisme van type D
Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld).

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 januari 2012 om 15:36.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 15:33   #52
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb ooit die personeelslijst eens gezien , als ik mij goed herinner was dit zelfs op dit forum.
Er werkt daar in verhouding haast geen autochtone Belg . Het geheel fungeert eerder als een soort van werkgelegenheidsagentschap voor moslims . De sossen moeten hun kiesvee uiteraard aan de waggel houden, nietwaar .
Klaarblijkelijk kunnen ze nu ook via dit centrum hun Jodenhaat ventileren en ze worden er nog voor betaald ook.
De volgende stap is nu waarschijnlijk die commissaris die klacht heeft neergelegd intimideren en indien mogelijk zijn werk afnemen.
Hoeveel Belgen werken bij Yussef?

Die stoere commissaris mag van mij gerust een schop krijgen als hij zijn boekje te buiten gegaan is in zo'n functie, en die medewerkster van Yussef ook, als de fout bij haar lag, in zo'n functie.
Oud 5 januari 2012, 15:33   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoezo "gescheld tegen godsdienstvrijheid"?
Ik lees "gescheld en tegen de godsdienstvrijheid"!
Er is dus enerzijds "gescheld" en anderzijds "tegen godsdienstvrijheid"

"moslimtuig" is gescheld.
"alle moslims deporteren" is tegen godsdienstvrijheid.
Heb je nu iets weerlegd?
Oud 5 januari 2012, 15:34   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

godsdienstvrijheid betekent gewoon dat ze niet worden opgeknoopt als ze hun eigen religie belijden zolang deze niet indruist tegen de plaatselijke wetten.
Beter lezen (en citeren...)

Arti had het goed

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 15:37.
Oud 5 januari 2012, 15:36   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En?
Ik hou niet zo van PIL- gescheld
Oud 5 januari 2012, 15:41   #56
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Godsdienstvrijheid:

Citaat:
Vrijheid van eredienst
De antidiscriminatiewet van 10 mei 2007 doet geen afbreuk aan de uitoefening van de in de Grondwet en in de internationale mensenrechtenconventies opgenomen fundamentele rechten en vrijheden.

Eén van deze vrijheden is de vrijheid van eredienst. Vrijheid van eredienst houdt enerzijds in dat men vrij is om in het openbaar een eredienst uit te oefenen en om op elk gebied zijn mening te uiten, en anderzijds dat de Staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de benoeming of de installatie van de bedienaren van enige eredienst.
godsdienstvrijheid houdt niet in dat anderen plat op de buik moeten gaan omdat jij gelooft in een profeet die vindt dat de vrouwen een mankement aan hun hersenen hebben.
Oud 5 januari 2012, 16:50   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid:

godsdienstvrijheid houdt niet in dat anderen plat op de buik moeten gaan omdat jij gelooft in een profeet die vindt dat de vrouwen een mankement aan hun hersenen hebben.
we hadden het over moslimtuig de grens over schoppen
Oud 5 januari 2012, 21:25   #58
Koevoet
Burger

Standaard

Citaat:
we hadden het over moslimtuig de grens over schoppen
Naar het tuigdorp met jou. De mensen zijn volksverraders zoals jij helemaal beu.
Oud 5 januari 2012, 21:36   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afgeschaft ?
Het geld stroomt daar binnen. Onlangs werd het rechtse N-SA veroordeeld tot het betalen van 1 € morele schadevergoeding aan het CGKR...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:36   #60
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar het tuigdorp met jou. De mensen zijn volksverraders zoals jij helemaal beu.
Ik hoop dat ze jou zo spoedig mogelijk van het forum schoppen

In elk geval is jouw P-Aaatje hier al een aantal banpuntjes waard

en bovendien mijn verzekering dat we onze laatste communicatieve uitwisseling gehad hebben

Nu al

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 22:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be