Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 11:05   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik vraag het aan iedereen die ik het wil vragen.
Probleem mee?
Als je het mij vraagt, ik ben karima tegen dat de borgstelling voor Arco doorgaat.

Als je ziet dat er maar een paar honderden vennoten opdaagden op de buitengewone aandeelhoudersvergadering van Arco dan snap ik echt niet waarom de federale overheid hiervoor 1.5 miljard € haar broek aan moet scheuren.

Het is uiteindelijk het ACW dat gaat moeten opdraaien voor de particuliere vennoten in Arco.

Bij mij moet je hier niet komen bedelen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 11:07   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van VOKA weet ik niets.
De N-VA heeft geen vakbond, dus niet relevant in deze discussie.
Wat ik wil aantonen is dat politici uit eigenbelang altijd maar een wig proberen te drijven tussen Franstaligen en Nederlandstaligen door communautaire discussies tot prioriteit te verheffen. Terwijl er veel belangrijker zaken zijn waarbij de scheidingslijn helemaal niet communautair is.

Of wat denk je dat de meerderheid van de Belgische bevolking aanbelangt: welke taal een winkelier uit BHV spreekt, of de duizenden euro die per belastingbetaler naar DEXIA, KBC enz. versast werden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 11:07   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je het mij vraagt, ik ben karima tegen dat de borgstelling voor Arco doorgaat.

Als je ziet dat er maar een paar honderden vennoten opdaagden op de buitengewone aandeelhoudersvergadering van Arco dan snap ik echt niet waarom de federale overheid hiervoor 1.5 miljard € haar broek aan moet scheuren.

Het is uiteindelijk het ACW dat gaat moeten opdraaien voor de particuliere vennoten in Arco.

Ik bedel bij niemand. Ik zal er tenslotte gene boterham minder om eten.
Ik vind het echter niet kunnen dat er bonussen uitbetaald worden terwijl ze mijn aandelen ....
Trouwens ik denk dat we van deze staatswaarborg weinig mogen verwachten hoor.
Oud 6 januari 2012, 11:08   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat ik wil aantonen is dat politici uit eigenbelang altijd maar een wig proberen te drijven tussen Franstaligen en Nederlandstaligen door communautaire discussies tot prioriteit te verheffen. Terwijl er veel belangrijker zaken zijn waarbij de scheidingslijn helemaal niet communautair is.

Of wat denk je dat de meerderheid van de Belgische bevolking aanbelangt: welke taal een winkelier uit BHV spreekt, of de duizenden euro die per belastingbetaler naar DEXIA, KBC enz. versast werden?
Toch begint de helle discussie bij het communitaire. Dit ontkennen is hetzelfde als het licht van de zon ontkennen.
Oud 6 januari 2012, 11:18   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedel bij niemand. Ik zal er tenslotte gene boterham minder om eten.
Ik vind het echter niet kunnen dat er bonussen uitbetaald worden terwijl ze mijn aandelen ....
Trouwens ik denk dat we van deze staatswaarborg weinig mogen verwachten hoor.
Jij stelt aan mij de vraag, terwijl je de vraag aan het ACW moet stellen. Dat is hetzelfde als bedelen.

Je kan trouwens eens aan het ACW vragen wat ze juist onderhandeld hebben in de CAO's en wat ze juist als aandeelhouder verdedigen in de raad van bestuur. Als Arco vennoot heb je dat recht om dat aan het ACW te vragen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 14:10   #46
zomdupar
Banneling

Standaard

Een kleine geste volgens de christelijke vakbond ...
zomdupar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 15:12   #47
pegasus6869
Banneling

Standaard

ALLE !!! Topmanagers bij de banken blijven gewoon

+++++++++ GORE SMEERLAPPEN +++++++++

Zijn er hier soms van de banken op dit forum die hun MUIL !! durven opendoen??????Nee zeker !!!
Ik kots van die zakkenvullers,wanneer gaan de mensen op treden tegen die GANGSTERS !!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 6 januari 2012 om 15:13.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 15:29   #48
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht

Zijn er hier soms van de banken op dit forum die hun MUIL !! durven opendoen??????Nee zeker !!!
Ik kots van die zakkenvullers,wanneer gaan de mensen op treden tegen die GANGSTERS !!!!
Een topmanager die 15.000 euro netto bonus krijgt. Die kan in andere landen tienvouden hiervan krijgen maar die miertjes zijn natuurlijk de zakkenvullers.

De politici en vakbondsvoorzitters die maandelijks minstens zoveel op hun rekening zien verschijnen en dan nog eens in de raad van bestuur van die bedrijven zitten, dat zijn de goeden.

Beetje overdreven reactie niet?

Laatst gewijzigd door Bollywood : 6 januari 2012 om 15:31.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 15:48   #49
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Een topmanager die 15.000 euro netto bonus krijgt. Die kan in andere landen tienvouden hiervan krijgen maar die miertjes zijn natuurlijk de zakkenvullers.

De politici en vakbondsvoorzitters die maandelijks minstens zoveel op hun rekening zien verschijnen en dan nog eens in de raad van bestuur van die bedrijven zitten, dat zijn de goeden.

Beetje overdreven reactie niet?
Nee,absoluut geen overdreven reactie.Die topklungels blijven graaien,en incasseren,en steeds hebben ze een reden.Mijn respekt voor die klungels reikt maar tot waar ze het niet graag hebben als u mij begrijpt.
het zijn mijn gevoelens tegenover die bankgangsters,en dat blijft zo.
SCHAAMTELOZEN !!!!!!!!!!!!!
Oud 6 januari 2012, 16:20   #50
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee,absoluut geen overdreven reactie.Die topklungels blijven graaien,en incasseren,en steeds hebben ze een reden.Mijn respekt voor die klungels reikt maar tot waar ze het niet graag hebben als u mij begrijpt.
het zijn mijn gevoelens tegenover die bankgangsters,en dat blijft zo.
SCHAAMTELOZEN !!!!!!!!!!!!!
Staat meestal gewoon in het contract is een deel van het loon maar zwaarder belast.

Ik werk niet voor een bank maar krijg ook een bonus weliswaar stukken lager. Deze wordt bepaald op basis van mijn prestaties. Moest men nu zeggen "je krijgt geen bonus maar hebt wel goed gewerkt" dan zie ik dat als een eenzijdige contractbreuk want dit is geld waar ik contractueel wel recht op heb.

Bij banken en zeker in sommige onderdelen ervan is dit nog veel meer het geval. Minder loon en op het einde van het jaar een mooie bonus indien goed gepresteerd. Als de bank of vakbonden dit wil aanpassen, dan moeten ze het arbeidscontract maar wijzigen.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 17:27   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En krijg ik mijn aandelen nu uitbetaald?
dju ja....ik had eigenlijk mijn ARCO-dinges al op 0 gezet(ervan uitgaande dat de EU de terugbetaling door de Belgische Overheid eenvoudigweg zal verbieden)...maar er schijnen inderdaad nog wat centjes over te zijn in Dexia Holding....

De toekomst ziet er plotsklaps weer beter uit
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 18:42   #52
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Een belastingbetaler die een bank overvalt vliegt normaal gezien de bak in (OK, misschien niet in Brussel). Maar een bank die de belastingbetaler besteelt (want dat zijn die riante bonussen)... Geen probleem!

Laatst gewijzigd door Wautd : 6 januari 2012 om 18:44.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 22:47   #53
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Punt is ... ze komen niet bedelen, ze roven het gewoon uit je zakken!

Laatst gewijzigd door WetIsWet : 6 januari 2012 om 22:48.
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 23:49   #54
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch nog tot 45.000 euro bonussen voor personeel Dexia
Terwijl de regering garant moet staan voor DEXIA en hier waarschijnlijk miljarden aan gaat verliezen, krijgen 360 medewerkers van Dexia toch nog een bonus die kan oplopen tot 45.000.

De schaamte voorbij.

Lees meer
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...eel-dexia.aspx
wij worden letterlijk ge...pt door de banken. Het kan niet blijven duren, samen zijn wij macht warmee die dikke nekken zouden moeten rekening houden!! op straat komen en protesteren, anders gaan onze kinderen onzekere toekomst hebben, deze cinema kan niet blijven duren, alles heeft zijn einde

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 6 januari 2012 om 23:50.
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 23:57   #55
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Stoer!

Ook al ben ik dan geen bank of ben ik van geen bank, ik wil gerust mijn mond open doen on their behalf. Altijd lachen met gifgroene, jaloerse, giftige pubertjes
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 23:58   #56
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

ik heb gisteren een dikke factuur van 650euro van electrabel gekregen. vorig jaar was net hetzelfde en ik heb met electrabel gecontacteerd om mijn maandelijkse betaling tot 160 euro te verhogen toen hadden ze beloofd dat als ik deze bedrag blijf de hele jaar betalen dat ik geen bijkomende facturen zou moeten betalen, hoe naive ben ik geweest. ik hoop net als veel andere electrabelklanten dat electrabel in hel brand, vroeg of laat gaan mensen bui worden en een mooi vuurwerk van die bedrijf maken!!!!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 6 januari 2012 om 23:59.
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 00:25   #57
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vlaanderen.....de plaats waar men de kiezer dus gewoon negeert en vooral geen schaamte kent.
Zien wat de verkiezingen van dit jaar zullen brengen. Hopelijk zijn er nu eindelijk wat ogen open gegaan.
Nee waar de burger zo lam, a-politiek en totaal niet geëngageerd is om zich tegen zijn onderdrukking in opstand te komen. Aan de toog en op fora klagen en zagen maar verder braafkes alles betalen en slikken wat men hem voorschotelt.
Hypocriete lafheid. Beven voor het geld en zichzelf daaraan prostitueren.

Tijd dat men zich eens gaat organiseren; zet alles wat je zogezegd zou moeten betalen op een aparte rekening; sla met alle gedupeerden bijeen en trek die monsters voor de rechter, weiger te betalen en durf het als een groep mensen aan om stop te zeggen.
Het is immers hun macht want zij weten dat iedereen we lklaagt en zaagt maar uiteindelijk toch betaald uit angst. Maar het vraagt maar een klein beetje ruggegraat en een nee van onze kant om hun die macht te ontnemen.
Maar zolang wij ze de macht verschaffen zal er niets veranderen. Op een smeekbede of arme meer zullen zij alvast niet buigen hoor.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 7 januari 2012 om 00:31.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 08:28   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Staat meestal gewoon in het contract is een deel van het loon maar zwaarder belast.

Ik werk niet voor een bank maar krijg ook een bonus weliswaar stukken lager. Deze wordt bepaald op basis van mijn prestaties. Moest men nu zeggen "je krijgt geen bonus maar hebt wel goed gewerkt" dan zie ik dat als een eenzijdige contractbreuk want dit is geld waar ik contractueel wel recht op heb.

Bij banken en zeker in sommige onderdelen ervan is dit nog veel meer het geval. Minder loon en op het einde van het jaar een mooie bonus indien goed gepresteerd. Als de bank of vakbonden dit wil aanpassen, dan moeten ze het arbeidscontract maar wijzigen.
Hebben ze goed gewerkt ?
En wat met het contract met de klant ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 11:52   #59
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Stoer!

Ook al ben ik dan geen bank of ben ik van geen bank, ik wil gerust mijn mond open doen on their behalf. Altijd lachen met gifgroene, jaloerse, giftige pubertjes
Niks stoer !!! dat zijn mijn diepste ongenoegen,en de comentaar daarop deert mij absoluut niet.
één ding...... al die zogezegde ++ slimme ++ in de wereld hebben reeds VEEL kapot gemaakt.....En mijn achting is zeer laag voor al die witte boorden heerschappen!!!
Oud 7 januari 2012, 12:46   #60
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks stoer !!! dat zijn mijn diepste ongenoegen,en de comentaar daarop deert mij absoluut niet.
één ding...... al die zogezegde ++ slimme ++ in de wereld hebben reeds VEEL kapot gemaakt.....En mijn achting is zeer laag voor al die witte boorden heerschappen!!!
Jouw achting en ongenoegen deert anderen ook absoluut niet
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be