Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 15:48   #41
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-Zoek 't verschil tussen 'conservatief' en 'reactionnair' eens op.
-Zoek 't verschil tussen 'religieus' en 'sociaal' eens op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_conservatism

Wees eens minder arrogant en overtuigd van je eigen gelijk, want gelijk heb je vaak niet.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 15:49   #42
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toch wel, hij geeft een kerkelijke vrijbrief tot misbruik.
Nee. Je hebt het in het Spaans opgezocht, maar kunt het blijkbaar zelf niet lezen.

Typisch, uitspraak zonder inzicht.
Oud 6 januari 2012, 15:52   #43
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Nee. Je hebt het in het Spaans opgezocht, maar kunt het blijkbaar zelf niet lezen.

dikke zever. gelijk hoe je het wil begrijpen of verstaan: hij plaatst vrouwen in een functie als "gebruiksvoorwerp" dat kan en mag mis-bruikt worden als ze ooit abortus heeft gepleegd!

Misschien even ook oproepen tot het castreren van mannen die de geaborteerde eicellen hebben bevrucht? of klinkt d�*t ineens te verregaand?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 januari 2012 om 15:52.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 15:53   #44
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dikke zever. gelijk hoe je het wil begrijpen of verstaan: hij plaatst vrouwen in een functie als "gebruiksvoorwerp" dat kan en mag mis-bruikt worden als ze ooit abortus heeft gepleegd!
Nee, dat zei hij niet. Hij maakte alleen een vreemde vergelijking.
Oud 6 januari 2012, 18:23   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

uitspraak zonder inzicht vanwege die aartsbisschop.Typisch.
Citaat:
Hij maakte alleen een vreemde vergelijking.
J�*, vergoelijk het maar, jij...

Ik noem zijn uitspraak walgelijk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2012 om 18:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 18:38   #46
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat zei hij niet. Hij maakte alleen een vreemde vergelijking.
een vrouw die abortus pleegt heeft niks te maken met een man die een vrouw verkracht.
blijkbaar is dat voor sommigen niet goed te begrijpen;

Gaat de aarsbisschop (of zou deze een aarTsbisschop zijn?) ook begrafenissen regelen voor elke verloren spermacel en elke dode eicel of doet hij dat enkel als de twee cellekes mekaar zijn tegengekomen? Heeft de kerk trouwens rituelen voor miskramen onder de vijftien weken? Of moesten die "kinderen" ook in het voorgeborchte der hel gestopt tot ze van hun zonden verlost waren wegens niet op tijd gedoopt?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 18:44   #47
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
een vrouw die abortus pleegt heeft niks te maken met een man die een vrouw verkracht.
blijkbaar is dat voor sommigen niet goed te begrijpen;
Het is allemaal een kwestie van standpunten. Zo heeft de gemiddelde mens ook niets met jouw Islamhaat.
Oud 6 januari 2012, 19:15   #48
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Mja, de kerk kun je nu eenmaal niet bepaald een bastion van progressiviteit noemen, we hebben lang een aartsbisschop gehad die de schijn hooghield, maar das nu toch wat veranderd.

Nog een mooike uit Spanje: "vrouwen die abortus ondergingen verdienen het om verkracht te worden"
http://www.express.be/joker/nl/brain..._REqY.facebook
Oud 6 januari 2012, 19:17   #49
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Citaat:
Die man heeft in essentie gelijk.
daar zal slechts een kleine minderheid het mee eens zijn denk ik...
Citaat:
- Kinderen komen uit het onderwijs met quasi geen kennis van het christendom. Of je nu atheïst of religieus bent, dat kan gewoon niet hé.
als je dat in zijn cultuur historische zin bedoelt, dan ben ik het daar mee eens. Of ik en anderen het nu leuk vinden of niet, we leven in een maatschappij die sinds de middeleeuwen zeer sterk op het christianisme vorm heeft gekregen. De recente geschiedenis toont aan dat we dat in recordsnelheid achter ons laten, maar dat wil niet zeggen dat kinderen hun geschiedenis niet moeten kennen plus voldoende achtergrond want anders kun je je geen eigen opinie vormen. Als je zou bedoelen : het christendom kennen omwille van de religie op zich, dan ben ik het daar persoonlijk niet mee eens.

Citaat:
- Onze maatschappij gaat er stilaan zelfs van uit dat kinderen voor hun 18 seks moeten hebben, want anders is 'niet normaal.' Kijken maar naar de seksuele voorlichtingslessen.
Sorry maar dat is gezever van bij de nonnekes. Onze maatschappij gaat daar niet van uit maar probeert jonge mensen voldoende in te lichten opdat ze niet zoals vroeger met "een pakske" naar huis zouden komen.
Citaat:
- Het aantal scheidingen piekt, en onze overheid heeft het scheiden de laatste decennia alleen maar makkelijker gemaakt. Niets is nochtans schadelijker voor een samenleving dan de massale desintegratie van gezinnen.
De overheid heeft enkel haar wetgeving aangepast, dan nog met een grote vertraging op de sociologische realiteit, aan hetgeen de bevolking wil. Het aantal scheidingen zou hoedanook vergelijkbaar zijn, enkel het nutteloos menselijk lijden en de tergende procedures die mensen voor jaren als doodsvijanden tegenover elkaar stelden, zijn nu veel soepeler sneller en dus menselijker geworden. Kun je daar echt iets op tegen hebben ? Geloof je echt dat er één koppel nog zou bijeen blijven omdat het "lastig en tijdrovend" is om uit de echt te scheiden ? (moest de oude antieke wetgeving nog van kracht zijn ) Onzin.
Citaat:
- Het doden van een menselijk wezen met een kloppend hart en alle levenspotentieel is verwerpelijk. De gouden regel zegt: Doe tegenover anderen zoals gij zelf wilt behandeld worden. Wel, ik was ooit een foetus, en ik had toen niet gewild dat mijn moeder mij zou aborteren indien ik 'niet gewenst' of 'niet opportuun' was. Dus moet ik andere foetussen zo behandelen. Ik volg de atheïst Christopher Hitchens, die zegt: "Vandaag de dag kunnen baby's steeds vroeger geboren worden; de grens tussen foetus en geboren baby wordt dus kleiner. Er valt steeds meer voor te zeggen dat foetussen ook bescherming verdienen." Het plegen van abortus louter omdat het de moeder beter uitkomt is een van de morele schandes van deze tijd
Net omwille van dergelijke inzichten zal er altijd een vrij absolute barrière zijn tussen strikt katholieken en de rest van de bevolking. Een vrouw, en enkel een vrouw beslist over wat her in haar buik zal gebeuren. Ik weet het, het is een bestofte slogan van dertig jaar geleden maar hij is nu wel de facto van toepassing. Daar is moeten voor gevochten worden. Dat laat de maatschappij haar nooit meer afpakken. De nieuwe spaanse premier zal dat snel genoeg leren. Tenzij hij wil premier zijn van een land dat massaal de wet aan zijn laars lapt.
Ook bij ons zijn de fosiele wetgevingen op dat vlak bij het huisvuil gezet danzij o.a. een grote mevrouw zoals Lucienne Herman-Michielsen en haar collega Roger Lallemand. En dat ondanks de sabotage van de koning-priester Boudewijn.
Anticonceptiva zijn de bevrijding van de vrouw geweest en gaf haar vrijheid haar eigen leven te regelen in plaats van puur biologische processen te ondergaan, abortus gaf de vrouw eindelijk het recht om ook in de feiten te kiezen of ze een ongewenste zwangerschap wil voldragen. Een uiterst persoonlijk recht dat de kerk veel te lang heeft kunnen laten negeren door de wetgever. Het negeren of ondergeschikt maken van de rechten van een vrouw aan de moraal van de kerk die het tot haar taak verhefte om foetussen te beschermen, dat is voor mij een schande. .
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 21:35   #50
Koevoet
Burger

Koevoet's schermafbeelding

Standaard

"abusar de" kan ook "doden" betekenen. Dus dat komt neer op "Als de vrouw het kind doodt, mag de man haar doden". Oog om oog, tand om tand dus, volledig in lijn met het OT.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be