Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 09:44   #41
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Laat hem toch, hij kan alleen vanuit z'n onderbuik discussiëren.
Holland boppe, fryslan in de groppe
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 09:45   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat hem toch, hij kan alleen vanuit z'n onderbuik discussiëren.
Hahaha, het is notabene Van Poppel die dit zegt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 09:45   #43
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Holland boppe, fryslan in de groppe
U bent een provocateur pur sang!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 09:47   #44
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Jullie Friezen zeggen toch altijd:

Fryslân boppe, Holland in de groppe?

Ik kan je nu ook wat beter plaatsen....
Het fanatisme van de Friezen is alom bekend in Nederland....
Het graafschap Holland heeft honderden jaren last van de Friezen gehad..
Graaaf Willem de II van Holland en Zeeland ( was ook zoon van Machteld van Brabant) had ook Rooms Keizer kunnen worden, maar dankzij de laffe moord op hem door de Friezen is hij dit nooit geworden....
Het is trouwens...

Fryslân boppe, Hollân yn 'e groppe

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 7 januari 2012 om 09:48.
Oud 7 januari 2012, 09:52   #45
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee.

Het gaat om het geloofwaardig spreken van de taal van de (betalende) meerderheid van dit land.

Aan Elio's Nederlands is niks charmant, het is het dagelijks gedemonstreerd symbool van het racistische misprijzen van de Belgen voor de Vlamingen.
2
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 09:52   #46
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Vriendelijk zijn ze in Friesland niet, ooit eens een weekendje naar Dokkum geweest. ze geven daar u een antwoord precies dat ze u met huid en haar gaan binnenschrokken! Enkel een hoofddeksel met twee hoorns zoals de vikingen ontbrak nog...
Oud 7 januari 2012, 09:54   #47
Hollander

Standaard

Citaat:
Oud 7 januari 2012, 09:54   #48
Hollander

Standaard

Citaat:
Vriendelijk zijn ze in Friesland niet, ooit eens een weekendje naar Dokkum geweest. ze geven daar u een antwoord precies dat ze u met huid en haar gaan binnenschrokken! Enkel een hoofddeksel met twee hoorns zoals de vikingen ontbrak nog...
Wees dan maar blij dat de heldhaftige Hollanders er nog zijn om u te beschermen tegen deze bloeddorstige Friezen.
Oud 7 januari 2012, 10:10   #49
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wees dan maar blij dat de heldhaftige Hollanders er nog zijn om u te beschermen tegen deze bloeddorstige Friezen.

Oud 7 januari 2012, 10:21   #50
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En terecht, wij hebben een bloedhekel aan Belgen...je hebt trouwens geluk dat je het hebt overleefd; er zijn katholieken die we op onze eigen manier eruit hebben gewerkt.

Dokkum is een moordstad!!!
Oud 7 januari 2012, 12:39   #51
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Als ik dan denk aan de tienduizenden Vlamingen die in de`16e en de 17e eeuw naar Nederland gevlucht zijn en daar warm onthaald zijn door met name de oude Hollandse steden.

En dan vervolgens de haat op dit forum van de Vlamingen richting de Nederlanders en dat men ons beschuldigt van hoogmoed, dan zijn de Vlamingen diep gezonken...

Het is triest om te zien dat het anti- Ollandse virus zich steeds meer en meer nesteld in de harten van de Vlamingen.
Het is inderdaad triest, maar hebben de Nederlanders in eerste instantie schuld aan.

Ik ging vroeger heel veel naar Nederland op vakantie en heb daar een aantal goede vrienden gemaakt.
Sedert ik hier op dit forum in contact ben gekomen met een aantal Nederlanders die inderdaad neer kijken op Belgen/Vlamingen heb ik op een bepaald moment ook mijn mening bijgesteld.

Om nu te zeggen dat ik er een bloedhekel aan gekregen heb is veel gezegd, en ik zal ook IRL Nederlanders niet op voorhand een vooroordeel aansmeren, maar ik heb wel gemerkt dat niet alle Nederlanders zijn zoals mijn vrienden en dat er toch een redelijk groepje tussen zitten die een naar mijn mening verwerpelijke attitude hebben tov ons.
Oud 7 januari 2012, 12:40   #52
Alboreto

Standaard

Citaat:
Projectie?
Oud 7 januari 2012, 12:45   #53
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is inderdaad triest, maar hebben de Nederlanders in eerste instantie schuld aan.

Ik ging vroeger heel veel naar Nederland op vakantie en heb daar een aantal goede vrienden gemaakt.
Sedert ik hier op dit forum in contact ben gekomen met een aantal Nederlanders die inderdaad neer kijken op Belgen/Vlamingen heb ik op een bepaald moment ook mijn mening bijgesteld.

Om nu te zeggen dat ik er een bloedhekel aan gekregen heb is veel gezegd, en ik zal ook IRL Nederlanders niet op voorhand een vooroordeel aansmeren, maar ik heb wel gemerkt dat niet alle Nederlanders zijn zoals mijn vrienden en dat er toch een redelijk groepje tussen zitten die een naar mijn mening verwerpelijke attitude hebben tov ons.
Het grappige is dat je hier op het forum de Nederlanders niet met zekerheid van de Belgen kunt onderscheiden. Er zitten lieden bij die zich als Nederlander of Ollander voordoen maar die in werkelijkheid Belgen zijn, en vice versa.

Wees dus voorzichtig met het krijgen van een beeld op basis van wat iemand zegt op een forum. maar goed, dat spreekt voor zich, nietwaar?
Oud 7 januari 2012, 12:54   #54
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Dus je zegt eigenlijk dat de hollanderhaat is begonnen met de opkomst van het internet? Dat is dus pas een jaar of 10, wat niet strookt met mijn ervaringen.

Bovendien vind ik het echt buitengewoon triest dat je je mening laat afhangen van een aantal mensen op een forum. Ik denk niet echt positief over de Vlamingen. Maar dat komt door ervaringen uit de echte wereld, en niet die online.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 12:58   #55
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.belgenmoppen.nl/top25.phtml

Belgenmoppen?

Laatst, bij een grote geboortedag heeft Nederland geen afvaardiging gestuurd naar Belgie. Nog steeds boos omdat de Belgen wilden scheiden?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 13:00   #56
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://www.belgenmoppen.nl/top25.phtml

Belgenmoppen?

Laatst, bij een grote geboortedag heeft Nederland geen afvaardiging gestuurd naar Belgie. Nog steeds boos omdat de Belgen wilden scheiden?
Het interesseert ons gewoon niet. De Belgische afscheiding is slechts een voetnoot in onze geschiedenis. Dat is mischien moeilijk voor te stellen voor jullie Belgen, want een aantal gedragen zich alsof ze 1830 zelf hebben meegemaakt.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 13:26   #57
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat je hier op het forum de Nederlanders niet met zekerheid van de Belgen kunt onderscheiden. Er zitten lieden bij die zich als Nederlander of Ollander voordoen maar die in werkelijkheid Belgen zijn, en vice versa.
Gij zijt een Hollander, niet?
Oud 7 januari 2012, 13:28   #58
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het interesseert ons gewoon niet. De Belgische afscheiding is slechts een voetnoot in onze geschiedenis.
De krampachtige en obsessieve manier waarmee jullie de afscheiding proberen ongedaan te maken bewijst het tegendeel.
Oud 7 januari 2012, 13:31   #59
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus je zegt eigenlijk dat de hollanderhaat is begonnen met de opkomst van het internet?
Nee, dat zeg ik niet.
Voor mij heeft het inderdaad gedeeltelijk te maken met de ontmoetingen met Hollanders hier, maar dat is niet de enige reden.

Ook IRL heb ik de laatste tijd al spijtig genoeg meer slechte dan goede ervaringen gehad met Nederlanders.

Citaat:
Bovendien vind ik het echt buitengewoon triest dat je je mening laat afhangen van een aantal mensen op een forum.
Of die mensen nu communiceren via de digitale weg, via de media of IRL doet weinig af aan de mening en het gedrag van die persoon.
Ik zie niet in waarom ik beledigingen van Nederlanders niet mag meenemen in mijn oordeel gewoon omdat ze via het internet komen?
Oud 7 januari 2012, 13:32   #60
Alboreto

Standaard

Citaat:
By the way als ge het hebt over 'Van Poppel'.
Ja, ik vermoed ook dat hij/zij een Belg is, en een troll.
Dus die speelt absoluut niet mee in mijn oordeel, wees gerust

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be