Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2012, 16:41   #41
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Weeral steunt het westen de fundamentalisten in het midden Oosten, hand in hand met de dictatuur in Saoudi Arabië (o maar wacht dat mogen we nu geen dictatuur meer noemen. )

Er is mijns inziens een relatie tussen de westerse steun voor het religieus fundamentalisme gefinancierd door Saoudi Arabië in het midden Oosten en het moslimfundamentalisme in Europa. De fall out van die vriendschap met regimes als Saudi Arabië reikt tot in Europa zelf.

http://www.sana.sy/eng/337/index.htm

Citaat:

The Reality of Events>>Syrian Citizens: TV Channels Are Fabricating Pseudo-Massacre to Accuse the Army to Influence UNSC Resolutions against Syria

Syrian Citizens: TV Channels Are Fabricating Pseudo-Massacre to Accuse the Army to Influence UNSC Resolutions against Syria

Feb 05, 2012

DAMASCUS, (SANA)_ The ongoing distortion, falsification and instigation media campaigns by some satellite channels are but to cover the crimes and aggressions of the armed terrorist groups in Syria, an information source underscored.

Some satellite channels earlier Saturday aired footage for a group of corpses with hands in chains claiming them to be killed by Army bombardment, while they in fact are the corpses of the innocent citizens kidnapped, tortured and slaughtered by the armed terrorist groups.

People of Homs Recognize Corpses of Their Relatives among the Victims of Armed Groups Aired by Satellite Channels

The corpses, in fetters, bear signs of torture and organized killing with no signs of artillery or mortar shells. Some Syrian citizens made calls to the Syrian TV asserting that they have seen in the footage of the corpses aired by Satellites of lies some of their relatives who were kidnapped earlier by armed terrorist groups.

Mrs. Thana al-Mohamad, a resident of Homs, said that she recognized two corpses of her relatives among those shown by fabrications satellites, who were kidnapped since 17 days in Homs Governorate.
een leugenachtige staatsmedia in Europa die op bloeddorstige wijze regiems over de hele wereld omver wil gooien. Syrië kan de opstand niet onderdrukken als US of andere steun geven aan de opstandelingen. Dan wordt het een interne oorlog met huurlingen. Er bestaat geen Al Qaida.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hoewel ik helemaal niets van deze genoemde groep weet, geloof ik naar aanleiding van de zaken rond de moord op Van Gogh door Mohammed B. en zijn deelname aan de Hofstadgroep, dat deze 'Koran-clubjes,; zoals ik ze noem, en niet allemaal timmeren aan de weg, zo ver ik kan zien; door de Europese Staten zelf worden opgericht, geleid en gefinancierd. Ze zijn in feite de nationale versies van het verzonnen internationaal ding dat men Al Qaida noemt, want de boze en gewelddadige moslim vijand staat maar niet op, dus gaan men zelf ervoor zorgen, met het oog op de beeldvorming, dat zogenaamde 'radicale moslims' en 'baardmannen' in het straatbeeld verschijnen en ook, zoals men dat graag wil zien: aan het moorden slaan.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 februari 2012 om 16:44.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:50   #42
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag. Ik geloof de Nederlandse media niet, vooral omdat ze allemaal precies hetzelfde zeggen alsof dat zo voorgekauwd is. In feite adviseer ik mijn doelgroep, op basis van mijn vele onderzoeken, dat de Nederlandse media over alles liegt.

Men wil blijkbaar niet dat het inter arabische initiatief slaagt, want men wil de macht in Syria laten overnemen door een marionetten regiem, zodat men de handen vrij heeft om Iran aan te vallen.
Nog een rare vogel.Het is weer allemaal een complot tegen Iran dat blijkbaar het lieverdje is van de rare vogels.

Laatst gewijzigd door julian : 20 februari 2012 om 16:50.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:52   #43
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, de volgende stap is hem op mijn negeerlijst te plaatsen zodat ik gevrijwaard ben om deze commentaren niet te lezen. De negeerlijst gaat dan naar de Veiligheidscoordinator, als namen van potentiele 'Breiviks.' Maar deze namen komen sowieso in het systeem, dus als deze mensen zich aan andere feiten schuldig maken, zal men ze met meer dan gewone belangstelling onderzoeken. Zij het drugsgebruik of belastingontduiking, of zwart werk of prostitutie. Het betreft vaak ook sociaal of geestelijk gestoorde personen, die hier hun onvrede komen afreageren. Eentje pleegde onlangs zelfmoord. Andere zijn regelrechte nazi's, die hier op dit forum hun verzamelplek hebben. ook gevaarlijke gekken als je mij vraagt.
Gij zijt zeker over uzelf bezig.
Oud 20 februari 2012, 16:53   #44
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa en de VS staan geïsloeerd in de wereld ivm hun pogingen een regime change programma in Syrië door te voeren.

Het ziet ernaar uit dat (het arrogante neokoloniaal denkende deel van) Europa en de VS nu een burgeroorlog aan het aanwakkeren zijn in Syrië. Dat doet hun mensenrechtenblabla wel erg hol klinken.
Als aanhanger van Assad zult ge beter nooit meer het woord 'mensenrechten' in uw mond nemen.
Oud 20 februari 2012, 16:56   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Eigenlijk wel ironisch dat gij het kamp van Assad kiest.
Mijn kamp is dat van de waarheid, van de informatie, niet dat van Assad. Ik noem Syrië een dictatuur, maar evenzeer Bahrein (waar de koning heerst en de eerste minister al 40 jaar dezelfde is) of Saoudi Arabië. Ik volg de hypocriete mediapropaganda dus niet, Mr. 'persoonlijke aanval'. Waarom houdt ge u niet bij het thema in plaats van zo goed als steeds op de man te spelen met valse beschuldigingen?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 februari 2012 om 16:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:59   #46
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn kamp is dat van de waarheid, van de volleige informatie, niet dat van Assad. Ik noem Syrië een dictatuur, maar evenzeer Bahrein (waar de koning heerst en de eerste minister al 40 jaar dezelfde is) of Saoudi Arabië. Ik volg de hypocriete mediapropaganda dus niet, Mr. 'persoonlijke aanval'. Waarom houdt ge u niet bij het thema in plaats van zo goed als steeds op de man te spelen met valse beschuldigingen?
Gij kiest het kamp van Assad en ontkent gewoon wat u niet past. Kom nooit meer af met het woord 'mensenrechten' want als aanhanger van Assad zijt ge niet goed geplaatsd om dat woord nog in de mond te nemen.
Al uw woorden veroordelen U.
Oud 20 februari 2012, 17:27   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij kiest het kamp van Assad en ontkent gewoon wat u niet past. Kom nooit meer af met het woord 'mensenrechten' want als aanhanger van Assad zijt ge niet goed geplaatsd om dat woord nog in de mond te nemen.
Al uw woorden veroordelen U.
Ik ben geen aanhanger van Assad omdat gij dat beslist hé. Wie meent gij wel dat ge zijt?
Oud 20 februari 2012, 19:01   #48
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen aanhanger van Assad omdat gij dat beslist hé. Wie meent gij wel dat ge zijt?
Ik doe een feitelijke vaststelling.
Oud 20 februari 2012, 21:03   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u doet dat is iemand die niet akkoord is met uw drang tot oorlog als een vijand beschouwen. Met figuren als u zou een dictatuur niet ver af zijn.

En die zogezegde feiten krijgen we niet te zien natuurlijk. Dit is LASTER.
Oud 20 februari 2012, 21:44   #50
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alles is goed zolang het maar TEGEN het Westen(UK,US en Israël) is
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 22:24   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
alles is goed zolang het maar TEGEN het Westen(UK,US en Israël) is
Tegen imperialistische oorlogen...daarom kan je de verkeerde indruk krijgen dat ik iets tegen het westen zou hebben. De situatie is eerder om zich bezorgd te tonen over de teloorgang van de idealen van het westen. De kritiek en het vermelden van doodgezwegen feiten zijn nodig om het westen tot inzicht te brengen dat hun agressieve koers niet de juiste is. Het westen dient geholpen om op een vreedzame wijze af te kicken van haar koloniaal virus zodat de kansen op wereldvrede en ontwikkeling verhoogd worden. Ik vermoed dat de termijn waarop ik redeneer iets te lang is voor de oorlogszuchtigen uit dat westen die het ridicule en uiteindelijk autodestructieve idee in het achterhoofd hebben de wereld te kunnen controleren. Het zijn misschien slechts hun kinderen die de prijs zullen betalen van hun ouders megalomanie en uitroepen "wir haben es nicht gewüsst" als het over de misdaden gaat die hun ouders begingen, verwijzend naar de rol van de propagandamedia in het westen die de misdaden van hun ouders met een vals altruïstisch sausje overgoot.
Oud 20 februari 2012, 22:51   #52
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen imperialistische oorlogen
Syrië en de Falklands wauw zijn dat je imperialistische oorlogen
Oud 20 februari 2012, 23:00   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Syrië en de Falklands wauw zijn dat je imperialistische oorlogen
Kan iemand aub een facepalm smiley bedenken.
Oud 20 februari 2012, 23:04   #54
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand aub een facepalm smiley bedenken.
kan je me effe zeggen welke imperalistische landen oorlog voeren in Syrië of was dit weer eens je dagelijkse onzin
Oud 20 februari 2012, 23:48   #55
-Jo-
Banneling

Standaard

President Assad en zijn lieftallige echtgenote Asam. Je ziet duidelijk dat het hier om een militaristische dictator met zeer slechte bedoelingen gaat.

Deftige mensen die een mooi en deftig land besturen, weliswaar met autoritaire en soms ijzeren hand. Zoals het hoort.

Wie zijn dan die zogenaamde "Syrische vrijheidsstrijders", gesteund door God en kleinpierke in het Westen, te beginnen met die liberaal-extremistische malloot van een Verhofstadt?

Welnu, dit:

De Al Quaida-leiding steunt de terreur tegen president Assad.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 23:48   #56
-Jo-
Banneling

Standaard

President Assad en zijn lieftallige echtgenote Asam. Je ziet duidelijk dat het hier om een militaristische dictator met zeer slechte bedoelingen gaat.

Deftige mensen die een mooi en deftig land besturen, weliswaar met autoritaire en soms ijzeren hand. Zoals het hoort.

Wie zijn dan die zogenaamde "Syrische vrijheidsstrijders", gesteund door God en kleinpierke in het Westen, te beginnen met die liberaal-extremistische malloot van een Verhofstadt?

Welnu, dit:

De Al Quaida-leiding steunt de terreur tegen president Assad.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 13:40   #57
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat u doet dat is iemand die niet akkoord is met uw drang tot oorlog als een vijand beschouwen. Met figuren als u zou een dictatuur niet ver af zijn.

En die zogezegde feiten krijgen we niet te zien natuurlijk. Dit is LASTER.
Gegeven uw sympathie voor Khadaffi,Assad,Poetin,..kunt ge beter zwijgen over dictatuur.
Oud 21 februari 2012, 13:42   #58
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen imperialistische oorlogen...daarom kan je de verkeerde indruk krijgen dat ik iets tegen het westen zou hebben. De situatie is eerder om zich bezorgd te tonen over de teloorgang van de idealen van het westen. De kritiek en het vermelden van doodgezwegen feiten zijn nodig om het westen tot inzicht te brengen dat hun agressieve koers niet de juiste is. Het westen dient geholpen om op een vreedzame wijze af te kicken van haar koloniaal virus zodat de kansen op wereldvrede en ontwikkeling verhoogd worden. Ik vermoed dat de termijn waarop ik redeneer iets te lang is voor de oorlogszuchtigen uit dat westen die het ridicule en uiteindelijk autodestructieve idee in het achterhoofd hebben de wereld te kunnen controleren. Het zijn misschien slechts hun kinderen die de prijs zullen betalen van hun ouders megalomanie en uitroepen "wir haben es nicht gewüsst" als het over de misdaden gaat die hun ouders begingen, verwijzend naar de rol van de propagandamedia in het westen die de misdaden van hun ouders met een vals altruïstisch sausje overgoot.
Gij hebt compleet het noorden verloren.
Oud 21 februari 2012, 19:41   #59
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is het westen en ze doen vandaag wat ze al honderden jaren doen. Hoewel ze het steeds weer anders verpakken. Maar ik zie dat de bewoners van het westen een nog groter probleem hebben daar ze hun eigen elite niet onder controle hebben, die dus dood en verderf zaait in de hele wereld. Het is net als met mensen met een bijterige hond.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 14:07   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kort maar duidelijk interview met Prashad, professor in Hartford

http://www.democracynow.org/2012/2/2...ntion_in_syria

extract:

Citaat:
You know, you have to keep in mind that when the U.N. human rights chief, Navi Pillay, wanted to speak about Libya, the U.N. General—the U.N. Security Council said, "You can present your report on Syria, but it must be done—on Libya, but the Libyan report must be done in a closed session." The Syrian report produced by human rights chair, Navi Pillay, could be done in an open session. In other words, it seems as if the West and NATO, in particular, does not want to have a discussion about Libya in public, but it wants to utilize human rights as a way to start wars, not a way to evaluate what has happened in a society.

Libya is going to suffer from a lack of truth and reconciliation, from a lack of evaluation of the full cycle of human rights investigation to prosecution. You have to remember that when the head of the International Criminal Court, Mr. Moreno Ocampo, decided to frame arrest warrants against Gaddafi, Abdullah Senussi and Saif al-Islam Gaddafi, he framed those warrants immediately. Saif al-Islam Gaddafi was arrested last year and is continuing to be held without being handed over to the ICC. And the ICC—nor has NATO asked for habeas corpus, in other words, the delivery of Saif al-Islam for trial in the International Criminal Court. These are serious questions about the truncating of a human rights process towards war making rather than towards peace making. So I don’t see this as a distraction; I see this as the fundamental question.

And it is precisely why the Russians and the Chinese are loathe to give another open-ended resolution to allow NATO to continue war making in Syria. They have said quite clearly that unless the resolution says this is not going to invoke Chapter 7, Article 42, of the U.N. Charter—in other words, the right to make war or to preserve the principles of the United Nations—unless it says specifically that this resolution is not under Chapter 7, we cannot sign on to it. So, I think there are some serious issues at stake. This veto by the Russians and the Chinese is not disgusting or a distraction. It’s about the principles involved here and whether this is just about a power grab by the West or a genuine concern for the people of Libya and Syria.
duidelijk geformuleerd en een aanwijzing dat mensenrechten misbruikt worden voor imperialistische doelen door het westen in Libië en nu Syrië.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be