![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken iemand, die spuit al dertig jaar. Uiteraard zie je dat eraan, maar verder baat die alle dagen haar eigen zaak uit, en met redelijk goed succes. Ik bedoel maar, mensen die gaan stelen voor dope, dat zijn in wezen uitzonderingen, dat zijn geen "echte" criminelen. Bij de echte criminelen is het een way of life als het ware. En mispak u niet, veel criminelen hebben vast werk.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen worden niet opgesloten in de gevangenis omdat ze een gevaar vormen voor de maatschappij, ze worden opgesloten als straf voor feiten die ze al dan niet gepleegd hebben. Anders moet je me eens uitleggen op welke manier de man die zijn alimentatie niet kon betalen en daarvoor opgesloten wordt gevaarlijk is voor de maatschappij? Of diegene die aan de grens met Nederland tegengehouden werd met 7 gram wiet door onze immer op de loer liggende federale politie, hoe is dat gevaarlijk? En de minimumstraf en maximumstraf verdubbelen bij recidive is nu al voorzien in de strafwetgeving en is dus eigenlijk standaard praktijk. Niet dat het iets uithaalt trouwens want o.a. bij straffen tot drie jaar blijft het ook in wettelijke herhaling 1/3.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() [quote=Xenophon;5934850]Mij komt het voor dat je daar een ideëel beeld hebt dat helemaal verkeerd is.
Anders moet je me eens uitleggen op welke manier de man die zijn alimentatie niet kon betalen en daarvoor opgesloten wordt gevaarlijk is voor de maatschappij? Als je het hebt over alumentatie dan moet je er wel eerst bijzeggen dat die meestal niet betaald is geworden omdat Madam, de vader in kwestie eerst plat heeft geruineerd of heeft leeggemolken tot en met het ruggemerg hé . en dan mag je nog brommen ook . |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Gevangenissen zouden onder privébeheer moeten vallen.
Veel goedkoper en de behandeling zou ook volgens betaling kunnen zijn. Zo kunnen arme gevangenen een basispakket krijgen en rijken betalen zo een deel van hun "onderhoud" terug.
![]() |
#45 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jouw geleuter over feiten die ze niet gepleegd hebben, is niet ter zake. De wel erg zeldzame uitzondering bevestigt immers de regel. Maar zonder deze regel (in combinatie met "twijfel is in het voordeel van de verdachte") is geen enkele maatschappelijke ordening mogelijk. Citaat:
Waar zouden we naar toe gaan, indien vaders hun verantwoordelijkheid zouden kunnen afwimpelen als een ordinair faillissement ?? Citaat:
Ik vind dat toch, maar wie ben ik; dat is dus niet relevant. De wetgever heeft het wel gestemd; dat is dus wel relevant. Citaat:
We herhalen: wat is er oneerlijk of onrechtvaardig aan, indien voorzien zou zijn dat een dief: - na één feit enkel een weekend bak krijgt - na twee feiten een maand krijgt - na drie feiten zes maanden bak - van vier feiten een jaar - na veertig feiten, veertig jaren bak ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 januari 2012 om 15:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk ben ik hier weer. Want ik heb gelijk.
Jij mag (en jij moet, als jij het nodig vindt) betwisten dat de wetgever ongelijk heeft; maar zolang de wet niet gewijzigd wordt, is en blijft het de wet. Er zullen wellicht andere domeinen of items zijn, waar de wet volgens jou wel terecht ok is, en waar ik vind dat de wet gewijzigd moet worden. Ik kan mijn argumenten dan opsommen en verdedigen, ik kan werkgroepen oprichten, lobbyen, zelf aan politiek gaan doen .... maar ik zal het relevant moeten vinden dat een parlementaire democratische meerderheid voorlopig mij ongelijk geeft. Ik, en jij, kunnen dat irritant vinden. Maar "dura lex, sed lex". In extremis: de wet moet niet 'gelijk hebben', maar de wet "krijgt wel gelijk". Het komt er vaak aan in het leven, niet om gelijk te hebben, maar om gelijk te krijgen. Als de dingen dan geregeld worden via een parlementaire democratie naar Westers model, dan moet je dat toch leefbaar kunnen vinden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 januari 2012 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is inderdaad geen argument als men zegt "dat de wetgever zulks gesteld heeft". Ik, en iedereen, op de domeinen en items waar men ermee akkoord gaat, kunnen wel zeggen dat ze akkoord gaan met de argumenten waarop de wetgever zich gebaseerd heeft om die wet te stemmen. Het is inderdaad geen argument als men zegt "roken is ongezond, want de dokter heeft het gezegd"; maar wel: de dokter heeft wetenschappelijke argumenten aangehaald en besloten dat roken ongezond is; dus ik refereer daar naar. Dus hou je vast aan de takken van de bomen: invoeren uit het buitenland van illegale verdovende middelen, is een bedreiging van de maatschappij. Zelfs in die mate dat er op gereageerd wordt met een gevangenisstraf. En het ziet er naar uit dat deze conclusie nog een tijdje zal stand houden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de wetgever zelf heeft geen argumenten voor die wet, of het zijn heel slechte argumenten. Veel mensen willen drugs, zijn bereid om daarvoor te betalen en daar verandert een verbod of gevangenisstraffen helemaal niks aan. Sterker nog, het is nota bene het verbod zelf dat een bedreiging vormt. Het is 1 grote cirkelredenering. Als je het uit de illegaliteit haalt en doet zoals nu het geval is met alcohol is het dus niet illegaal meer want er valt dan immers niks meer aan te verdienen voor criminelen, en dan heb je ook geen "soorten gevangenissen" zoals jij zegt nodig omdat zo goed als de helft van de gevangenispopulatie voor drugsgerelateerde feiten zit. Dat zal veel plaats maken denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 januari 2012 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Als je twee minuten eerlijk en gezond verstand gebruikt dan weet je dat drugs zeker geen meerwaarde hebben . waar gaat het geld heen , en wat zijn de gevolgen voor de gebruiker ? Wie zijn de dealers ? zijn dat voorbeeldburgers ? Man Man Man
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiet is redelijk goedkoop ook dus in wezen zijn er geen gevolgen voor de gebruiker. Als hij tenminste door de staat niet opgesloten wordt in de gevangenis. Je mag altijd uw lijst van schadelijke gevolgen van wietgebruik hier geven, dan kunnen we er eens over praten, want eerlijk gezegd, ik zie er geen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wist je al. Ik wens je dus weinig succes bij het trachten overtuigen van voldoende politieke verantwoordelijken, om sommige illegale drugs gelegaliseerd te krijgen. En jij zal mij weinig succes toewensen, om eindelijk eens werk te maken van een toepassing van de drugswet. (ik heb recent nog een link gegeven: slechts de helft van de opgepakte drugsdealers worden voor de rechter gebracht !!) Maar nu terug naar de soorten gevangenissen. Heeft iemand bezwaar tegen een soft-gevangenis (soft op het vlak van beveiliging tegen ontsnapping en organisatie van de bewaking), waar niet recidieven die bij eventuele ontsnapping geen kritiek maatschappelijk gevaar betekenen, hun gevangenisstraf kunnen uitzitten ? ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn zo gevaarlijk dat ze moeten opgesloten worden, hoe kunnen ze dan ongevaarlijk zijn bij ontsnapping?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Bier heeft ook geen meerwaarde, net zomin als religie en ganzenlever. Maar dit bespreken we dus best in de drugsdraad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar zijn elektronische enkelbanden voor dacht ik. Maar ik vind 'soorten gevangenissen' helemaal niet zo interessant. Wat mij eerder bezighoud, zijn soorten straffen voor bepaalde soorten misdrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het laatste decennium is men de paaltjes aan het verplaatsen. Je moet al verdacht worden van heel zware zaken alvorens men U ook vast houdt. De boodschap is tegenwoordig: foei hoor!,kzalt zeggen aan uw moeder! Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2012 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |