![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeft niet, bepaalde types kernreactor gaan proliferatie actief tegen.
Van de generatie II's komt de CANDU in mij op. Maar er zijn Generatie IV reactoren die alles wat bruikbaar is voor een kernbom gewoon meenemen in hun brandstofcyclus. Niks proliferatie meer dan. Neen, alleen uw ijskast die blijft werken. Helaas worden de groenen hier misbruikt in hun waanzinnige kruistocht tegen kernenergie.
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al leren genieten van meer geluk met minder . op een aziatisch eilandje waar we 2 a 3 dagen geen stroom hebben in de week en niemand die er om zaagt, dan draait de wasmachine morgen wel hé . of een handwasje . Ik heb daar zelfs gene facteur die mijn brievenbus komt volproppen . weet je welke luxe dat is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klarekijk, U geeft aan dat U op een tropisch eilandje woont.
U hebt een paar dagen stroom, en een paar dagen niet. Prima. Hoe groot is het eiland, en met hoeveel woont U daar? Ik doe een "onderlegde gok". Als men België 2 dagen zonder electriciteit zet hebben we een massahysterie/moord en stapelen de duizenden tonnen menselijke uitwerpselen zich op in de rivieren die al gauw weer hun vervuilingspijl uit de jaren 80 halen. En daar moeten we onze consumptiedrang niet voor hebben. op 2 dagen is er niemand aan't verhongeren. Wel wordt proper water een probleem voor 90% van de bevolking, omdat ze de eerste paar uur de watertorens hebben leeggetrokken om hun WC door te spoelen...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 januari 2012 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon daar niet ( nog niet ) ik ga daar wel al verschillende jaren 2 a 3 maand per jaar . het heeft een omtrek van 34 Km en er wonen ongeveer 17.000 mensen waarvan 6 Eu burgers en 2 Australien . thats it . en scheiten doen de meeste achter nen boom , al moet ik toegeven dat er jammer genoeg een beetje te nochaland wordt omgesprongen met plastiek zakjes en blikjes die overal aanspoelen en rondslingeren in de omgeving van het dorp . buiten het dorp zijn de stranden vrij proper. en Nagenoeg GEEN toeristen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België heeft iedereen 300m² ter beschikking. Met wat weinig directe zonne-energie. Citaat:
Mare, 'k zie een gebrek aan bomen-probleem hier in België. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 januari 2012 om 01:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook nog eens 14.5 uur varen vanuit de dichts bijzijnde bevoradings haven . en comfort op dat schip is er niet hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voorraden die het schip aflevert vertegenwoordigen een ferme brok energie.
En dan bedoel ik niet de paar 100 of zelfs paar 1000 liter mazout en de stapel AAA batterijtjes die er bij zitten. Energie die bv in China is opgegraven in de vorm van steenkool, en in Japan is omgezet in cokes, waarmee staal is gemaakt in India, en dat staal is gebruikt om blikjes mee te gemaken waar de Peruaanse asperges in verpakt zijn die uiteindelijk als slap excuus voor echte Puurse asperges moeten dienen.
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of dat Eu oud ijzer en electronica dumpt in afrika , afrika ontmanteld , of haalt er het koper uit . china koopt de metalen op , verwerkt dat tot nieuwe zaken , transporteerd die opnieuw naar Eu en wij kopen dat . Dan vraag ik me af Of het hier herverwerken en terug wat werken in de fabriek niet beter zou zijn voor het milieu , de werkgelegenheid en de econamie . leuk cirkeltje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, Het is de vraag, wat is milieuvriendelijker en grondstofbesparender, het werk hier doen en de torenhoge loonlast erbij nemen, of het importeren uit verreweggistan, zonder de loonlast. Een loonlast arbitrair opgelegd door "onze leiders". Het gebruik van die "staatinkomsten" zorgt gewoon voor wat consumenten die mee verteren, maar niks effectiefs toedragen aan de maatschappij. Vraag U maar eens af welke Amazone-Indianen-neolithische junglestam genoeg mankracht overheeft om 2.5 stammen te voeden
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 januari 2012 om 03:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U wegjagen ja , met een groot mes achter U aanzetten ja . t'is alleen maar hier dat profiteurs meer beschermt worden en meer te zeggen hebben dan de productief werkenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bv: in onze sporthal is het dak praktisch niet geïsoleerd. gevolg: als je de verwarming opzet, warmt de zaal nauwelijks op en als je ze afzet, is het binnen de 5 minuten weer even koud als ervoor. maw, we verwarmen in feite niet de zaal maar de omgeving er rond, voor niemand. het zijn zulke zaken die je kan voorkomen, door beter te isoleren. dat mag toch hé?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik acht de kans aardig groot dat U dat niet gaat vinden. Citaat:
Kortom, zet eens een ander SD kaartje op. Neen, geef me dan eens de andere organisaties die fossiele brandstof vervloeken en biofuel pushen?
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De "ecologische indiaan" is een mythe.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vervolg op "the noble savage".
De neolitische junglebewoners zijn maar "ecologisch" omdat ze in de generaties geleerd hebben dat ze hun gebied niet moeten leegvreten, of dat ze regelmatig moeten verhuizen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 januari 2012 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paar 100 000 mensen uit die periode ... Misschien dat ze de mamoeten te grazen hebben kunnen nemen, maar dat is wel twijfelachtig.
Wat niet twijfelachtig is , is dat de onvoorbereide zeik en schijt van 1 000 000 mensen een rivier als de Zenne veranderd in een dode open riool waar zelfs ratten niks meer te zoeken hebben.
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |