![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die trekt zich niks aan van waar de gelijkstroom komt, is dat nu een windmolen, zonnepaneel, of een batterij.
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik dacht alleen maar om een permanentie te bekomen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Googlet eens op "5kW VAWT", fabrikanten en leveranciers zat (vooral uit China). En ja die dingen staan op een paal, kwestie van storende effecten van de grenslaag bij de grond wat te vermijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lukt even goed met een accu dus.
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik geloof dat die turbines van Fortis zijn (nee, niet die bank maar het windmolenbedrijf), type Montana 5kW - maar dat is uiteraard geïnstalleerd vermogen. Het gemiddelde geleverde vermogen daarentegen... wie weet ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Enkele jaren geleden hadden we een vrij grote verbouwing , de woning was al super geisoleerd en had vloerverwarming de hele ruimte van Cv ( gasketel ) moest verdwijnen voor uitbreiding woonkamer . Maar ; het was putje winter en men wou natuurlijk niet in de kou zitten . Ik heb in de garage een simpel elekttrisch boilertje van 80 liter gehangen er een thermostaat op aangesloten die tussen de 20 en 35 ° bufferde , een circulatie pompje er aan en klaar was kees . het werkte nog ook . gevolg . ze hebben het nu al 4 jaar en laten hangen en het werkt nog steeds , veel goedkoper dan gas .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8 kw.
Dus als de wind zo rond de 5-6 beaufort blijft, heb je 210 megawatt/u op een jaar. Helaas, is de windsnelheid variabel, en de afname van't net ook. Reken op zijn best op een kwartje (beste rendement van een zee-gebaseerd windmolenpark). Toch de niet onrespectabele 52.5 megawatt/u. Daar moet Doel 3 welgeteld 3 minuten voor opstaan op volle capaciteit.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat U het over iets anders hebt , zo'n turbine kan toch nooit voldoende wind vangen als die simpel op de grond staat? , geen een 3 wieken windmolen , Een turbine is waarover we het hebben . de turbine is 1,5 meter hoog en 90 cm doormeter zie Vini Green Energy Solutions . dus als je die 5 x vergroot heb je een turbine van 7,5 m hoog en 4,5 m doormeter , dat lijkt mij , alleeee ik heb het nog niet gezien . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een moderne windmolen voor electriciteitsproductie is een windturbine. Is dan nu een VAWT, een HAWT of een marsipulami.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik ben eens gaan kijken , toch bedankt , nee , ik had het hier over een totaal ander toestel Zoek maar naar "vini green energy solutions" of Geert Devisch eerste huis op windenergy in Oedelem .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
massa*versnelling= kracht. We hebben massa lucht X, die beweegt met snelheid Y. Je windmolen/turbine, kan een deel van die windkracht omzetten in electriciteit (de wet van Betz) Het maakt weinig uit dat een goed ontworpen windmolen nu 2 3 of 25 bladen heeft in horizontale of vertikale as. Alhoewel de vertikale as windturbines minder efficient zijn dan hun horizontale broers, hun eigen voordelen tellen wel door.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Hé Maddox , heb je die 5kw VAWT toestellen bekeken waarover Aurora het had ?
k'vroeg me af of zoiets niet heel efficient zou zijn om in grote hoeveelheden op de middenberm van de snelweg te zetten . gezien de voorbij razende auto's een bijna constante wind ontwikkelen . of gaat het licht dan uit als het file is ?hahahahhaha |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een idee waar ik ook aan gedacht heb. Maar het is gewoon niet de moeite.
1) Je hebt 2 rijrichtingen. Dat heft elkaar op. 2) Auto's en zelfs vrachtwagens zijn gestroomlijnd, net om minder "energie" te verspillen aan luchtweerstand.
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() maar als je aan de kant van de snelweg effe staat , is het er toch meestal felle wind door de pasage , nu als je zo'n vertikale as turbine in de midden zet , krijgt ze van weerzij een duwtje .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan kan ik misschien toch beter Dexia aandelen kopen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 januari 2012 om 01:42. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil gerust een testopstelling maken. Komt U mee meten?
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, ik zit hier achter de computer bij kaarslicht.