![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() De waarheid is afhankelijk van hoe je ze bekijkt.
Het feit is gewoon dat we van Vlaanderen geen ommuurde vestiging kunnen maken.
#43 |
Schepen
|
![]() Nu ja, los van alle symboliek van de hakenkruis (inderdaad misbruikt door de Nazi's) vergeten de mensen gauw.. In 1981 nog wist IEDEREEN dat het Blok neonazi's waren; de leden verborgen dat ook nauwelijks (gelet op hun lidmaatschap van VMO, NSV,ODAL, DELTA en andere knokploegen was dat ook niet mogelijk !). daarna heeft het Blok het spel subtiel gespeeld en een buitenfaçade opgebouwd die zogenaamd democratisch is... de werkelijkheid is echter anders: via de democratie wil het Blok de macht verwerven en dan zullen de façades wegvallen en de nazistische staatsgreep beginnen (of het zal lukken, is iets anders natuurlijk !!!)...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sugereert U nu dat Hitler een moslim was? ![]() Het hakenkruis van de nazis stond in spiegelbeeld in vergelijking met die andere hakenkruis-symbolen of wat het ook mogen zijn. Het symbool van de nazi's was een nep-symbool dat men op artificiële wijze 1 of andere historische relevantie probeerde te geven. Een beetje zoals de nep-cultuur die het Vlaams Blok voorstelt als de authentieke Vlaamse cultuur. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Als Vermeersch zegt dat hij beschaamd is Vlaming te zijn, dan begrijp ik dat maar al te goed. Ik ben namelijk ook beschaamd dat Vermeersch een Vlaming is!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen is m'n politieke overtuiging wel een beetje geëvolueerd 8) De band met het nazisme zal er wel geweest zijn 20 jaar geleden, maar de vraag is in welke mate die nu nog bestaat. Als hij nog bestaat, dan is de tweede vraag : enkel bij de top ? Of ook aan de basis ? Dat is bizonder moeilijk in te schatten, maar mij zou het toch verwonderen als er van dat miljoen kiezers meer dan een paar duizend nazi sympathie hebben. Al wat naar nazi ruikt in België zal idd wel bij het VB zijn beland. Wat Vermeersch hier doet is dus +- 970 000 mensen demoniseren. In een overigens sterk geschreven stukje in DM doet Dewulf precies hetzelfde. De veroordeling voor racisme is een ernstiger argument - ook daar is discussie mogelijk - maar de gemiddelde VBer heeft z'n mening al gevormd : het zou gaan om vrije meningsuiting. Het is jammer dat die discussie niet ten gronde gevoerd wordt. Dewinter zou er in elk geval goed aan doen het racisme openlijk af te zweren. Met deze verkiezingen is bewezen dat hij ook op andere thema's kan winnen ( verhofstadt liegt bvb ) Als hij het blijft vertikken het racisme af te zweren, dan moet je wel begrijpen dat hij in de ogen van drie miljoen mensen totaal onaanvaardbaar blijft. Ik heb het voorbije jaar veel inspanningen gedaan om iets te begrijpen van de groei van het VB en te zien welke werkelijke problemen aan de basis liggen van die groei. Maar VBers moeten ook maar een keer een inspanning doen en zich een keer verdiepen in het hoe en waarom van andere politieke stromingen. Je zal dan mogelijk ontdekken dat de angst voor nazisme sterk leeft bij veel mensen - en begrijpen waarom veel mensen zich schamen bij de groei van het blok. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is erg om vast te moeten stellen dat zulk een aangebrande partij zoveel stemmen heeft kunnen vergaren, en dat een hoop individuen hier nog plezier aan kunnen beleven, arm vlaanderen... |
|
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U blijkbaar ook? Het is inderdaad plezierig voor mensen die jarenlang gediscrimineerd en vernederd zijn, om eindelijk hun stem te laten horen. |
||
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die schamen zich enorm ....omdat ze zich zo laten vangen hebben. |
||||
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan suggereert hij in elk geval dat ze te dom en te onwetend zijn om te beseffen waarvoor ze stemmen. Nu, veel mensen zijn idd politiek analfabeet, maar die stemmen ook voor andere partijen. Er wordt hier wel vaak beweerd van niet, maar ik blijf ervan overtuigd dat VBers vooral tegenstemmers zijn. Dus is het veel interessanter te kijken waartegen precies. Natuurlijk stemmen ze wel allemaal min of meer voor 'eigen volk eerst'. Wat vaag is, maar vrijwel zeker moet uitmonden in racisme. |
||
![]() |
![]() |
#52 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
- verschillende mayapiramides en tempels (hakenkruis afgebeeld) - sommige oud-joodse tempels: hakenkruis op de grond afgebeeld - hiondoestische tempels: hakenkruis in diverse vormen en afmetingen - boedhistische tempels : idem Net als alle symbolen kan je het hakenkruis dus misbruiken: Hitler wsit heel goed dat het hakenkruis in oorsprong teken stond voor "het goede"; door het nu voor het 'kwade' te gebruiken, wilden hij spotten met zijn tegenstanders, wat hem tijdelijk lukte! Als doctor in de sociale en culturele wetenschappen hou ik me enkel bij de feiten, niet bij onzin
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Vermeersch,
Als blijkt in het interview dat u moet terugvallen op een geschiedenis om actueel een blok mee te bestrijden bewijst u dat u de argumentaties niet vind om het oordeel van de 1 miljoen kiezers te snappen. En u bevestigde dat inderdaad in het interview. Er zijn miljoenen mensen die geleden hebben, en nog lijden, onder de Hitler periode, en dus laat aub deze mensen met rust. Gebruik op zn minst actuele thema's om het blok te bestrijden, en niet zulke pijnigende dingen. 2) Wanneer u dan nog de naam "Dutroux" in de mond durft te nemen en dat in verband zet met een vlaams blok( om appelen met peren te vergelijken) bent u wel degelijk nog een grotere schuimer dan uw opponent. Mocht ik in de schoen staan van één vd ouders van die vermoorde kinderen, dan deed ik u een proces aan, omwille van het misbruik van het veroorzaakte leed van een op hol geslagen individue. Met zulke houdingen bent u werkelijk een beest en dankzij dit gedrag weten de 1 miljoen kiezers dat ze duidelijk op de goeie partij hebben gestemd. Mocht u een politieker zij, dan was het blok nu al 4x zo groot. Ga even terug wat bijscholen, want uw leefttijd speelt u parten. |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het enige wat ik betreur aan de uitspraak van toogfilosoof vermeersch is dat hij dit niet voor de verkiezingen heeft gedaan! We zouden nog een procentje gestegen zijn! 8)
|
![]() |
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Misschien willen ze Vermeersch wel als voorzitter bij de BUB?
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat VB-stemmers dom en onwetend zijn. Ik zeg alleen dat ze zich laten vangen door de pseudo-gematigde facade van het Blok. Niet iedereen is bezig met politiek (dat is hun goed recht trouwens). Vele mensen hebben betere dingen te doen en als ze dan moeten gaan stemmen zijn ze uiteraard iets minder geïnformeerd. Er zijn dan ook wel bepaalde dingen waar ze zich aan ergeren bij het huidige bestuur. En uiteraard is dan een partij die de huidige politiek volledig afbreekt een snelle keuze, maar daarom niet de beste. Ik heb toch al heel wat "overtuigde" VB-stemmers weten van gedacht veranderen als ik hen een aantal programmapunten voorlegde van het Blok waar ze niet van op de hoogte waren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de ouders van de vermoorde meisjes enig leed zullen ondervinden van Vermeersch uitspraken vanwege de context. Eigenlijk verwees hij een beetje naar Rob "Klop" Verreyken waarvan de mensen blijkbaar geen enkel probleem hadden dat deze zijn vrouw in het midden van de straat in elkaar timmerde. Hij dreef eerder de spot met hoe blind vele overtuigde Vlaams Blokkers wel zijn voor de gaten en holtes in hun radicale ideologie. Ik denk niet dat dat veel te maken heeft met de meisjes die vermoord zijn in de kelder van Dutroux. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Headinajar schreef:
hahaha... ik vond die van Dutroux eigenlijk wel grappig. Uw zin voor humor is walgelijk meneer!
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() [quote="
Hij dreef eerder de spot met hoe blind vele overtuigde Vlaams Blokkers wel zijn voor de gaten en holtes in hun radicale ideologie. [/quote] Inderdaad, jouw zin voor humor is inderdaad gruwelijk. Met zulke dingen drijf je geen spot. Er bestaat nog iets zoals respect voor de slachtoffers, en voor de mensheid. |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat jij de clou niet doorhebt, verbaasd me eigenlijk niet echt. Wat ook erg typisch is, is dat je 1 zin quote en al de rest dat eronder stond knip je er vantussen en heb je waarschijnlijk zelfs niet gelezen. Tja zo is het eenvoudig om de context te verdraaien. |
|
![]() |