![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien de schenker binnen de 3 jaar overlijdt, dan moet ge nog altijd successierechten betalen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 januari 2012 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik mijn eigen bankrekening leeghaal en mijn kinderen zetten niks op hun bankrekening, dan is het moeilijk om te bewijzen dat ze een som geld gekregen hebben zeker hé? voor hetzelfde gaf ik die som aan één van mijn toyboys. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() haha! ik vind dat niet uit. Ondertussen is de schenker overleden en hebben twee van zijn kinderen het huis in cashgeld kunnen ontvangen. Het derde kind kan op zijn kin kloppen en niemand weet waar de opbrengst van het huis naartoe is. Bewijs maar.
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 januari 2012 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Wat ik niet begrijp aan wat Crombez op het nieuws hierover beweerde is hoe men gaat verhinderen dat 'voorschotten' van bedragen hoger dan 5000 euro in cash gaat kunnen tegenhouden. Kan iemand mij dat uitleggen?
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Snap ik ook niet. Hoe kan je dat controleren, aangezien het per definitie 'zwart' is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een factuur van 25.000 euro moet via de bank betaald worden. Als er een voorschot van +5000 euro wordt betaald is dat ook via bank. Natuurlijk, als de feitelijke waarde 50.000 euro is, en men geeft een zwart "voorschot" van 25.000 euro, dan schiet er gewoon 25.000 witte factuur over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() dit gaat dan wel enkel nog op bij diensten of zo. Weinig waarschijnlijk dat men auto's aan onofficiele prijzen gaat verkopen. Bij de verkoop van huizen is het standaardpraktijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is weer een stapje verder in de beteugeling van onze vrijheid : alles moet zichtbaar zijn voor de overheid, en de banken willen meer en meer ons bezit beheren. Stel je voor dat bankbiljetten en muntstukken afgeschaft worden, en alles electronisch betaald word ! Iemand, ver weg, onzichtbaar, kan beslissen of jij ja of nee een brood kunt gaan kopen...om maar te zwijgen over wat er gebeurd als er een electriciteitspanne is... Contant geld is synoniem voor vrijheid en onafhankelijkheid in onze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid neemt zelden of nooit maatregelen die in het voordeel van het volk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Dat is het nu juist. De overheid heeft zich niet met ?*lles te moeien. Dat ze beter hun neus steken in de zaken van mensen die miljarden en miljoenenzaken afhandelen, inplaats van de gewone man te controleren, die een paar duizend euros opzijlegd, of bijverdient op één of andere manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dubbelpaspoortige kan in Marrokko zijn bankrekening hebben, waar geen enkele Belgische agent van de fiscus ooit zijn lange neus kan insteken. Ook al staat er 10 miljoen op. En die gast kan hier rustig in een sociale woning leven, en OCMW opstrijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij simpel, als men cash afschaft, vinden we wel een achterpoortjes.
Ikzelf ben wel te vinden voor ruilhandel hoor.
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Je kan evengoed zeggen dat je het uitdeelde aan daklozen, of verloren bij het spel. Niemand kan dat nagaan of controleren, en het zijn ook hun zaken niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de druggebruikers onder ons : hoe kan je verboden drugs kopen, als er geen cash meer is ? Voor de hoerenlopers : hoe betaal je die straatmadelief uit Polen of Nigeria ? Enz enz... Cash afschaffen is wel degelijk de mensen in een strenger gareel steken, meer een dwangbuis in feite... |
|
![]() |
![]() |