Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 juni 2004, 07:30   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zeg Ancapa, spreek jij ook in perscommuniqué's van de partij?
Is dat hier een antwoord op?

Citaat:
WAAROM?

Persconferentie 3 april 2004

Ik zit hier vandaag voor u als onafhankelijke kandidate op de Vlaams Blok-lijst. Verleden jaar heb ik mijn eerste stappen in de politiek gezet binnen een partij waar ik me goed in voelde. We hebben hard gewerkt om onze idealen kenbaar te maken, maar zijn net voor de finish gestruikeld.

Toch ben ik na 18 mei achter de partij blijven staan. Een zinkend schip verlaat ik niet. Maar nu de sleepboot van dienst, CD&V gearriveerd is en het schip in een richting sleept waar ik niet heen moet, is voor mij de tijd gekomen om van boord te gaan. Met het aangaan van het kartel vervallen mijn morele verplichtingen tegenover N-VA. Zij volgen een koers, die de mijne niet is. Ik wens hen goede vaart.

Ikzelf ben nog niets veranderd tegenover mei 2003. Ik ben nog steeds dezelfde Marie-Rose Morel, die nog steeds dezelfde Vlaamse standpunten verdedigt. Mijn "Opiniestuk" in de De Standaard van verleden week, had zeker niet als doel om N-VA in de gracht te rijden. Integendeel, ik wilde de partijtop in kennis stellen van wat er bij onze achterban leeft en hen bovendien argumenten geven om het debat met CD&V aan te gaan. Helaas - en tot mijn grote verbazing - moet ik vaststellen dat het op het Barricadenplein muisstil bleef. Dit in tegenstelling tot de vele reacties die ik kreeg van partijleden en kiezers. Ik heb dan ook mijn conclusies getrokken, weliswaar met de wijze woorden van de ondervoorzitter van de N-VA in het achterhoofd dat "wie zich niet goed voelt bij de richting die wordt ingeslagen, uiteraard vrij is om te vertrekken. Daarvoor moet niet met modder gegooid worden".

Kwatongen zullen natuurlijk beweren dat deze beslissing genomen werd omdat ik zonodig een plaats op een lijst wenste. Ik moet ze teleurstellen. Er zijn me wel degelijk andere plaatsen aangeboden en het zou zonder twijfel makkelijker zijn geweest om hierop in te gaan en me mee te laten drijven met de stroming. Wetende dat ik zou aanspoelen op een strand waar ik helemaal niets te zoeken heb. Mijn keuze om als onafhankelijke voor deze Europese strijdplaats te gaan is zeker niet de makkelijkste keuze, maar wel de oprechtste.

Ik heb deze strijdplaats op de Europese lijst aanvaard omdat ik ervan overtuigd ben dat het dossier van de Vlaamse autonomie ook buiten onze landsgrenzen moet voorbereid en verdedigd worden. Het is misschien wat ambitieus, maar ik zou wat graag de ambassadrice van de idee van Vlaamse autonomie worden. Maar even goed sta ik op deze lijst als signaal van het feit dat steeds minder Vlamingen het ondemocratische Cordon Sanitaire nog aanvaarden. Het wordt tijd dat alle onafhankelijke Vlaams-nationalisten ook de moed hebben om de nek uit te steken. Het cordon rond bijna 800.000 Vlaamse kiezers dient immers enkel onze tegenstanders. Wat mij betreft, ik zal de voorstellen en standpunten van het Vlaams Blok anno 2004 beoordelen op hun inhoud - ik laat mij niet intimideren door geënsceneerde hysterie."

Ik sta als onafhankelijke kandidate op de Vlaams Blok-lijst omdat ik respect heb voor de 18.941 mensen die mij vorig jaar een voorkeurstem gaven op een �*ndere lijst. Ik wil die mensen niet bruuskeren. Ik voel mij moreel gebonden aan de kiezers, maar ik ben niet meer moreel gebonden door de N-VA die een andere weg koos. Vanwege het Vlaams Blok kreeg ik de absolute garantie dat ik zelfstandig mijn stemgedrag zal kunnen bepalen, zodat ik voor de volle 100% mezelf kan blijven. Ik ben en blijf dus een Vlaams-nationaliste.

Marie-Rose Morel
Mij werd anders ook al gevraagd iets dat ik zelf schreef naar het Madouplein door te sturen.
Nochtans had het niet gek veel te maken met wat hier nogal eens als 'ongenunaceerde Blokpraat' wordt bestempeld.
Ik begin wel stilaan te begrijpen waardoor die mensen zo een dikke huid ontwikkelen.
Oud 22 juni 2004, 08:52   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Wees eerlijk zorro en geef gewoon toe dat ge zwaar gefrustreerd zijt omdat dat schoon meiske consequent voor de compromisloze Vlaams nationale partij heeft gekozen en dat gyllie nu nog met een
ouwe taart en een dove seute overblijft!
Het wordt stilaan duidelijk wie hier aardig aan het afgaan is aan uw niveau te oordelen.
Vervelend als ge niet zoals gewoonlijk op iemand zijn gezicht kunt meppen op een forum hé, T.V.?
Ik heb mij voor één keer verlaagd naar uw niveau om u te laten voelen hoe tof het is iemand uit te maken zonder dat die zich kan verdedigen!
en nee ik ben tanguy veys niet!
jan hyoens is offline  
Oud 22 juni 2004, 10:00   #43
Commie
Lokaal Raadslid

Commie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je avatar doet nochtans denken aan Tanguy:

Commie is offline  
Oud 22 juni 2004, 10:51   #44
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
MOREL / één van de vele leugens van het meest leugenachtig mens ooit in de politiek:

--------------------------------------------------------------------------------

Over Marie-Rose gesproken:

Persmededeling 19 mei 2004

Campagne Marie-Rose Morel:de waarheid heeft haar rechten

Vele N-VA-ers hebben me na mijn overstap gecontacteerd met de vraag of ik campagnemateriaal voor hen had. Die mails waren aan mij persoonlijk gericht, en ik ben aan het Vlaams Blok gaan vragen of dit kon.

Zoals beloofd aan N-VA bij mijn vertrek heb ik NIEMAND meer gecontacteerd van leden of militanten, op geen enkele manier. Al deze mensen hebben ZELF met mij contact opgenomen.

Ongelofelijk dat N-VA blind blijft voor het ongenoegen bij zijn eigen achterban en de schuld voor de malaise in de schoenen van het Vlaams Blok schuift.

De waarheid heeft haar rechten. Ook van iemand die voor het Vlaams Blok koos.

Marie-Rose Morel

Bovenstaande persmededeling dateert van 19 mei en is ondermeer terug te vinden op de site http://vlaamsbelang.org. De week hierop ontvangen alle N-VA leden een brief van de welkomgroep gedatteerd op 24 mei met de vraag om over te lopen, getekend door jawel... Marie-Rose Morel. De waarheid heeft inderdaad haar rechten MRM.

ewel??? wat is het probleem dan? 24 mei komt toch na 19 mei? en op 19 mei had ze nog niemand zelf gecontacteerd, zodus kan je moeilijk zeggen dat ze liegt he, meer nog, je kan zelfs zeggen dat ze de waarheid spreekt. En ze heeft in die mededeling niet gezegd dat ze in de toekomst geen contact ging opnemen, na de leugens verspreid door de NVA en de haatcampagne tegen MRM ook door de NVA zal ze het wel welletjes gevonden hebben he, edus, ze heeft ook een menselijk karakter, jammer he , dus geen verkeerde conclusies trekken, probeer het eens objectief te analyseren zonder de haat die je is ingegeven door de NVA-clan
Vengeance is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:04   #45
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
MOREL / één van de vele leugens van het meest leugenachtig mens ooit in de politiek:

--------------------------------------------------------------------------------

Over Marie-Rose gesproken:

Persmededeling 19 mei 2004

Campagne Marie-Rose Morel:de waarheid heeft haar rechten

Vele N-VA-ers hebben me na mijn overstap gecontacteerd met de vraag of ik campagnemateriaal voor hen had. Die mails waren aan mij persoonlijk gericht, en ik ben aan het Vlaams Blok gaan vragen of dit kon.

Zoals beloofd aan N-VA bij mijn vertrek heb ik NIEMAND meer gecontacteerd van leden of militanten, op geen enkele manier. Al deze mensen hebben ZELF met mij contact opgenomen.

Ongelofelijk dat N-VA blind blijft voor het ongenoegen bij zijn eigen achterban en de schuld voor de malaise in de schoenen van het Vlaams Blok schuift.

De waarheid heeft haar rechten. Ook van iemand die voor het Vlaams Blok koos.

Marie-Rose Morel

Bovenstaande persmededeling dateert van 19 mei en is ondermeer terug te vinden op de site http://vlaamsbelang.org. De week hierop ontvangen alle N-VA leden een brief van de welkomgroep gedatteerd op 24 mei met de vraag om over te lopen, getekend door jawel... Marie-Rose Morel. De waarheid heeft inderdaad haar rechten MRM.

ewel??? wat is het probleem dan? 24 mei komt toch na 19 mei? en op 19 mei had ze nog niemand zelf gecontacteerd, zodus kan je moeilijk zeggen dat ze liegt he, meer nog, je kan zelfs zeggen dat ze de waarheid spreekt. En ze heeft in die mededeling niet gezegd dat ze in de toekomst geen contact ging opnemen, na de leugens verspreid door de NVA en de haatcampagne tegen MRM ook door de NVA zal ze het wel welletjes gevonden hebben he, edus, ze heeft ook een menselijk karakter, jammer he , dus geen verkeerde conclusies trekken, probeer het eens objectief te analyseren zonder de haat die je is ingegeven door de NVA-clan
Een principe ("géén N-VA'ers contacteren") blijft maar vijf dagen van kracht dus voor Morel?

Goed om te weten. Ben jij écht zo dom om te geloven dat juffra Morel in minder dan vier dagen (de post werk niet op een half uurtje) zo boos werd op de N-VA dat ze een Welkomgroep oprichtte, een brief opstelde samen met die lui en het ganse N-VA-adressenbestand aanschreef?
Ancapa is dus niet de enige die in Blok-perscommuniqué's spreekt en denkt zo te zien.
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:06   #46
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Het wordt stilaan duidelijk wie hier aardig aan het afgaan is aan uw niveau te oordelen.
Vervelend als ge niet zoals gewoonlijk op iemand zijn gezicht kunt meppen op een forum hé, T.V.?
Ik heb mij voor één keer verlaagd naar uw niveau om u te laten voelen hoe tof het is iemand uit te maken zonder dat die zich kan verdedigen!
Morel komt hier genoeg op het forum posten om elk foutje te ontkrachten. Zonder enige twijfel wordt ze daarvan op de hoogte gebracht door een aantal partijgenoten hier.
Ze kan zich dus perfect verdedigen, Tanguy (minder opscheppen met je studierichting en woonplaats als je anoniem wil blijven), dat moet je echt niet voor haar doen.
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 15:13   #47
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Morel komt hier genoeg op het forum posten om elk foutje te ontkrachten. Zonder enige twijfel wordt ze daarvan op de hoogte gebracht door een aantal partijgenoten hier.
Ze kan zich dus perfect verdedigen, Tanguy (minder opscheppen met je studierichting en woonplaats als je anoniem wil blijven), dat moet je echt niet voor haar doen.
heb dan tenminste de eerlijkheid om te wachten op haar reactie! (en ik wist niet dat tanguy licenciaat in de bestuurswetenschappen was? Ben jij van de staatsveiligheid of wat?)
jan hyoens is offline  
Oud 22 juni 2004, 15:15   #48
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een principe ("géén N-VA'ers contacteren") blijft maar vijf dagen van kracht dus voor Morel?

Goed om te weten. Ben jij écht zo dom om te geloven dat juffra Morel in minder dan vier dagen (de post werk niet op een half uurtje) zo boos werd op de N-VA dat ze een Welkomgroep oprichtte, een brief opstelde samen met die lui en het ganse N-VA-adressenbestand aanschreef?
Ancapa is dus niet de enige die in Blok-perscommuniqué's spreekt en denkt zo te zien.
ja ik ben zo dom en jij bent zo slim , het is ver gekomen als nu al 18-jarige snotapen die nog maar pas de papfles ontgroeid zijn anderen een beetje de les willen gaan spellen, als je niet kan reageren zonder te schelden, hou dan je mening voor jezelf en je NVA-clan, het is hier de ene na de andere scheldpartij wanneer jij effe je mening wil opdringen aan andersdenkenden, arrogante puber ( ja ik kan ook schelden, hoera, )
ik geloof nog steeds wat ik wil, mag het? is dat toegelaten? of moeten we allemaal denken wat de NVA wil dat we denken?
en over principes zou ik maar niet beginnen, we hebben gezien wat principes waard zijn voor sommige NVA-mandatarissen, weer typisch de pot- en de ketelstrategie
en de Welkomgroep was geen éénmansinitiatief van Morel, denk daar misschien ook eens aan voor de verandering, ze heeft op eigen houtje geen contact opgenomen met NVA-mensen, djeezes, eer sommigen iets willen begrijpen...
Vengeance is offline  
Oud 22 juni 2004, 15:17   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

heb dan tenminste de eerlijkheid om te wachten op haar reactie! (en ik wist niet dat tanguy licenciaat in de bestuurswetenschappen was? Ben jij van de staatsveiligheid of wat?)
Aangezien hij lid is van de Nationale Volksarmee denk ik eerder aan de Stasi. Het zou uiteraard kunnen dat hij om opportunistische redenen in kartel is gegaan met de staatsveiligheid na de val van de muur.
solidarnosc is offline  
Oud 22 juni 2004, 15:38   #50
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

ja ik ben zo dom en jij bent zo slim , het is ver gekomen als nu al 18-jarige snotapen die nog maar pas de papfles ontgroeid zijn anderen een beetje de les willen gaan spellen, als je niet kan reageren zonder te schelden, hou dan je mening voor jezelf en je NVA-clan, het is hier de ene na de andere scheldpartij wanneer jij effe je mening wil opdringen aan andersdenkenden, arrogante puber ( ja ik kan ook schelden, hoera, )
ik geloof nog steeds wat ik wil, mag het? is dat toegelaten? of moeten we allemaal denken wat de NVA wil dat we denken?
en over principes zou ik maar niet beginnen, we hebben gezien wat principes waard zijn voor sommige NVA-mandatarissen, weer typisch de pot- en de ketelstrategie
en de Welkomgroep was geen éénmansinitiatief van Morel, denk daar misschien ook eens aan voor de verandering, ze heeft op eigen houtje geen contact opgenomen met NVA-mensen, djeezes, eer sommigen iets willen begrijpen...
1;als je anderen hun puberaliteit verwijt, zou ik geen termen als "djeezes" bezigen
2.niet op eigen houtje ? NEE, ze werd verplicht dat te ondertekenen.
of was het in orde omdat het een "group effort" was
als het in groep gebeurt, is het wel beter dat ze gewoon liegt..

ja ; meer van dat !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 22 juni 2004, 16:47   #51
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ontvanger van zo'n brief kan ik u gerust stellen. Ik verwijt deze de briefschrijfactie van de Welkomgroep niet enkel Morel maar ook de andere ondertekenaars. Ik was ondermeer gedegoutteerd om daar als ondervoorzitter PDB op te zien staan. Wat niet wegneemt dat Morel daar als voorzitter op staat en zich dus geleend heeft voor dergelijke laakbare praktijken.

Wat ik met name het ergst vind aan de brief, is niet zozeer de inhoud. Wel het feit dat de welkomgroep hier bewust gebruik heeft gemaakt van N-VA ledenlijsten.
Oud 22 juni 2004, 17:11   #52
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

lap; morelleke heeft zich dus schuldig gemaakt aan schending van de privacy. Oneigenlijk gebruik van persoonbestanden heet dat.
driewerf is offline  
Oud 22 juni 2004, 20:53   #53
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bedankt om mijn eerste veronderstelling te bevestigen. Je bent inderdaad zo dom...
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 20:56   #54
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wacht al vijf bladzijden lang op Morel. Als ze eens tijd heeft mag ze altijd langskomen, maar blijkbaar zijn 't drukke dagen voor haar?
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 22:41   #55
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bedankt om mijn eerste veronderstelling te bevestigen. Je bent inderdaad zo dom...
geen dank, en u bent een geatrofieerd steatogenecroseerd buldogkalf, kijk , ik kan het ook, reageren zonder inhoud, ik verlaag mij tot het niveau van een puber, hmmz, hoe u mij toch zover krijgt...
Vengeance is offline  
Oud 22 juni 2004, 23:15   #56
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Dom ?
iemand uitschelden met een term die tegelijk "geatrofieerd" en "genecroseerd" combineert, getuigt idd van een aantoonbaar gebrek van intelligentie....
Dat je die zeer ongebruikelijke medische termen wenst te gebruiken , wijst op een compensatie : zie ne keer hoe dom ik NIET ben..
ze nadien verkeerd gebruiken is dan weer super ....

toch een verdienstelijke poging !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 23 juni 2004, 00:10   #57
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

geen dank, en u bent een geatrofieerd steatogenecroseerd buldogkalf, kijk , ik kan het ook, reageren zonder inhoud, ik verlaag mij tot het niveau van een puber, hmmz, hoe u mij toch zover krijgt...
Als u meer inzicht wil krijgen in mijn diagnose, raad ik u aan uw twee opeenvolgende antwoorden te lezen op de kwestie dat Morel géén N-VA'ers zou hebben gecontacteerd.

Antwoord a) Morel heeft dat gezegd op de 19e, maar op de 24e was ze zo boos vanwege alle vuige N-VA-beschuldigingen dat ze besloot de N-VA'ers eens een lesje te leren.

Antwoord b) Dat was helemaal niet de beslissing van Morel zelf, geen éénmansinitiatief, zij heeft de N-VA'ers niet aangeschreven, dat was de Welkomgroep. (nochtans stond haar handtekening onder de brief, maar kom, dat laten we zo).

U slaagt erin twee volkomen uiteenlopende verklaringen te geven voor hetzelfde geval op twee dagen tijd. U hebt mij echt niet nodig om duidelijk te maken dat u achteraan in de rij stond wanneer de hersens werden uitgedeeld.
zorroaster is offline  
Oud 23 juni 2004, 09:07   #58
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Aangezien hij lid is van de Nationale Volksarmee denk ik eerder aan de Stasi. Het zou uiteraard kunnen dat hij om opportunistische redenen in kartel is gegaan met de staatsveiligheid na de val van de muur.
Hoe durf je de eliteorganisatie stasi vergelijken met die amateurekes van de belgische staatsveiligheid! 8)
jan hyoens is offline  
Oud 23 juni 2004, 09:53   #59
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als u meer inzicht wil krijgen in mijn diagnose, raad ik u aan uw twee opeenvolgende antwoorden te lezen op de kwestie dat Morel géén N-VA'ers zou hebben gecontacteerd.

Antwoord a) Morel heeft dat gezegd op de 19e, maar op de 24e was ze zo boos vanwege alle vuige N-VA-beschuldigingen dat ze besloot de N-VA'ers eens een lesje te leren.

Antwoord b) Dat was helemaal niet de beslissing van Morel zelf, geen éénmansinitiatief, zij heeft de N-VA'ers niet aangeschreven, dat was de Welkomgroep. (nochtans stond haar handtekening onder de brief, maar kom, dat laten we zo).

U slaagt erin twee volkomen uiteenlopende verklaringen te geven voor hetzelfde geval op twee dagen tijd. U hebt mij echt niet nodig om duidelijk te maken dat u achteraan in de rij stond wanneer de hersens werden uitgedeeld.
Om te bewijzen wel mens het is, ze heeft 2 N-VA bestuursleden uit Deurne gebruikt om campagne te voeren. Dit vindt zij allemaal correct.
giserke is offline  
Oud 23 juni 2004, 10:00   #60
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

als u mijn antwoorden wil analyseren, doe het dan correct (en plaats geen zelfverzonnen stukjes tekst tussen mijn woorden), is er iets wat ik heb geschreven waar je het volkomen oneens mee kan zijn? ik heb de waarheid niet in pacht, heb er ook het raden naar wat de motieven zijn van een Morel, een Bourgeois..., ik leef niet in hun hoofd he, maar ik probeer een mogelijke verklaring te geven en ik verkoop hier geen flagrante leugens over zaken die zwart op wit staan, u denkt waarschijnlijk dat u alles beter weet en enkel u alleen de waarheid kent, wel, ik heb het al eens gezegd, zal het nog eens herhalen, kom van dat verdomde voetstukje af, je hoort daar helemaal niet thuis, nu ja, je gedrag zal ook wel wat te wijten zijn aan je leeftijd, probeer nu eens respect op te brengen voor andermans mening, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? en probeer misschien de persoonlijke beledigingen even achterwege te laten, want dat verraadt jouw gebrek aan intelligentie, mvg
Vengeance is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be