![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P.S.: Ik woon in Vlaanderen, jammer genoeg deel uitmakend van België. P.P.S.: Ik zeg nergens dat Dewinter de messias is. Maar de "democratische" partijen kan ik allesbehalve democratisch noemen. En als ik nu even uzelve mag citeren: Ik hou ook niet echt van de sofistische techniek die u hanteert...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt mij bekend voor... Iemand dingen aanwrijven (sofismen en begripsverwarring), en dan gaan lopen wanneer het niet kan gestaafd worden. Ook dat komt mij bekend voor...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ter verontschuldiging mag wel in rekening worden genomen dat één en ander met de hete adem van het VB in de nek is gebeurd. Separatisme : "VB light" zal dat wel omzetten in een aantal eisen van mindere orde - en die eisen vind je bij meer dan één partij of kartelpartner. Mensen tegen mekaar opzetten : daar dragen de democratische partijen minstens de helft van de schuld door het gebruik van het cordon sanitaire Rest natuurlijk het argument dat het VB nauwelijks een economisch programma heeft. Maar dat kan ook worden gezegd van de sp.a bvb, daar bestaat het programma ook min of meer uit losse kadootjes. Volgens mij is er geen enkele reden om a priori aan te nemen dat het VB door de mand zou vallen bij regeringsdeelname. Msschn in de ogen van diegenen die nu het VB al volkomen afwijzen. Maar in de ogen van de eigen achterban ? Msschn, maar msschn ook niet. Dewinter zie ik wel met de nodige flair uitleggen dat het nu even "VB light" is, hij is al jaren één en al schaapsvacht en geen volgeling die er zich aan stoort ![]() Het heeft niet zo veel zin om er echt diep op in te gaan, het is louter hypothetisch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat doe ik ook soms - om de lezer te laten lachen. Dhr Verhulst daarentegen is ernstig, vermoed ik. In m'n eerste antwoord ben ik dhr Verhulst een stukje tegemoet gekomen, uit zijn repliek blijkt dat hij enkel z'n stelling herhaalt en er blijkbaar vooral op uit is z'n gelijk te halen. Dat mag. Maar ik zit anders in elkaar. Ik leer graag iets bij in een discussie. Nu wil ik niet beweren dat ik in toekomstige replieken van Dhr Verhulst niks zal bijleren - maar op dit ogenblik is mijn verwachting daaromtrent eerder aan de lage kant. Waarvoor desgewenst excuses. Ik vind het te moeilijk om de wereld van dhr Verhulst ernstig te nemen, en vermoed dat dhr Verhulst het niet prettig vindt dat ik z'n wereld niet ernstig neemt. Daarom bespaar ik mezelf de inspanning en dhr Verhulst het ongenoegen. Als dhr Verhulst de slaap niet kan vatten in deze situatie, zal ik m'n best doen toch iets te antwoorden. Nu goed ? Desgewenst zal ik u ook nog wat repliek geven - en m'n familie, m'n hobby, het boek dat ik aan het lezen ben en m'n andere plannen voor de rest van de dag even opzij schuiven om u ter wille te zijn, o Distel. Maar u weet even goed als ik waarop dat alles zal uitdraaien ? Ja, het komt u vast bekend voor. ![]() Een vraag stellen met het opzettelijk doel een antwoord uit te lokken dat in verlegenheid brengt, is een sofistische techniek. groen! en sp.a neo-racisme aanwrijven, vind ik begripsverwarring. Ik beken dat dat maar een mening is. Als een andere indruk is ontstaan - bvb dat ik een dictator ben - dan excuseer ik mij daarvoor Mag ik nu het doek laten zakken over deze onzinnige discussie ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En "positieve" discriminatie op basis van afkomst (iets dat trouwens de facto ook negatieve discriminatie voor iemand anders betekent) hoort m.i. idd in het vakje (neo-)racisme thuis. Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermeersch is een rode nestbevuiler zoals er wel vélen zijn. De typische onverdraagzame toon waarmee hij de Blok-kiezer bestempeld getuigt van weinig respect. Zulke losers kan men beter uit de politiek weren en ze zeker niet al te ernstig nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En daarnaast eis ik zijn onmiddelijk ontslag. De uitspraken die hij op tv deed waren tienduizend keer erger dan de 'schandelijke' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik hoor onze politici nooit vol verontwaardiging over Amerika spreken dat "ons" in 1944 kwam bevrijden van de "racistische" Duitsers, MAAR in eigen land tot in de jaren 50 en 60 onderdrukking van de negerbevolking toeliet ( cfr. M.L. King ) !! Amerika, model van onze hedendaagse PC-visie !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou NOOIT voor Vermeersch stemmen indien hij op een kieslijst stond (ik ben het trouwens niet eens met zijn statement om te kiezen voor een tripartite). Ik gooi wel graag zijn schrijfsels in de groep om de discussie te openen. Maar uiteraard vang ik weer schuttingstaal aan rechtse kant. Hoe is't toch weer mogelijk !? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vermeersch is zelf de zoon van een VNV-er. Zijn zelfhaat is zielig. Hij is beschaamd dat hij Vlaming is... Wel ik ben ook beschaamd dat hij (geografisch gezien) een Vlaming is. Ook ik probeer trouw te zijn aan de Vlaams Nationale idealen uit mijn jeugd. Tot spijt van verzuurde zelfhaters als Vermeersch. Volgende keer stem ik opnieuw Vlaams Blok, alleen al om Vermeersch te pesten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog nooit een CVP-er of nu een CD&Ver horen afstand nemen van de standpunten van het Vaticaan inzake sex, huwelijk, geboortebeperking, aids, ketterverbranding, hel voor de heidenen etc.
Vermeersch raaskalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vermeersch spreekt klare taal, zeker naast de schuttingstaal van rechts. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1.000.000 kiezers kunnen niet verkeerd zijn, 1.000 mensen kunnen misschien racisten zijn, 1 kan er volledig naast zitten... of de waarheid niet in petto hebben, net zo min als één zwaluw de lente maakt !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Men mag als democraat niet verwarren tussen gelijk hebben en de macht verwerven. Als democraat geef ik de macht aan de door de kiezers aangeduide meerderheid, ook als ik een andere mening heb.
Ik kan met mijn mening ongelijk hebben en de minderheid steunen. Ik kan met mijn mening ongelijk hebben en de meerderheid steunen. Verkiezingen gaan niet over gelijk of ongelijk : zij gaan om het verlenen van wetgevende bevoegdheid. Zoëven de firlm"Ghandi" nog eens bekeken - aan het begin van de firlm zegt Ghandi in zuid Afrika : de waarheid is en blijft de waarheid ook al vertelt iedereen iets anders en is er slechts één persoon die de waarheid vertelt. Ik ben het niet altijd eens met Prof.Vermeersch ik heb vooral moeite met een soort pragmatische ethiek dat hij schijnt te hebben uitgevonden - maar wat het ongelijk betreft van diegenen die op het VB gestemd hebben ben ik het 100% met hem eens. Ik vind zelfs dat diegenen die een onafhankelijk Vlaanderen (voor mijn part zelfs binnen of buiten de EU of UNO) een slechte keuze gemaakt hebben. Echte Vlamingen ? Dat zijn Vlaams Blokkers - dat is de definitie van een echte Vlaming. Ik ben geen racist : ik zal het U bewijzen : sommige bruine mensen zouden zelfs mijn vrienden kunnen zijn. (Met dank aan de VRT om deze intelligente mensen een forum te hebben gegeven zodat ze eerlijk en voor oedereen verstaanbaar hun mening hebben mogen geven.
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Eén nuance, best hand, eerste kan rechten, cursus metafysica - enfin in mijn tijd - 'de' bestaat niet. alles is 'een'.
Een waarheid, een wereld. M.a.w. ieder zijn waarheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij zegt dat sommigen mensenrechten weglachen. En ergert zich daarover. Als iemand 'law and order' weglacht dan ergert hij zich waarschijnlijk niet. En toch gaat het over hetzelfde. Mensenrechten zijn natuurlijk heilig, maar law and order ook. Maar als men heilige zaken misbruikt dan worden ze schijnheilig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En Jos Gheysels had geen bezwaar tegen communisten op zijn lijsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() ik dacht op 13 juni toen ik Vermeersch zag op de VRT,
roep een dokter, want die krijgt een beroerte. nog nooit zo'n van haat verwrongen gezicht gezien. zou men bij de VRT niet gaan beseffen dat elke keer die Vermeersch op de buis te zien is, er zoveel stemmen naar het blok gaan, en dat is toch niet de bedoeling, dacht ik zo Als voormalig jezuiet, denkt hij dat hij alles weet en over alles zijn zeg mag hebben, mensen, zet hem op sterk water en vergeet hem.