Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2012, 15:11   #41
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Blijkbaar niet, want het ging hier over iemand die ganzen had doodgereden.
En als reactie op Giserke zei je dat in België geen schuld zou moeten bewezen worden, maar dat er met de overtuiging van de rechter gewerkt wordt. Dat drogargument wordt sinds de veroordeling van Clottemans iedere keer aangehaald en daar ben ik op ingegaan.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 15:16   #42
Anna List
Banneling

Standaard

zal m leren, de individuele aso !

gratis openbaar vervoer en toch koppig hautain met die privé-bezit auto rondbollen hé ...

rechtse zak!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 15:19   #43
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zal m leren, de individuele aso !

gratis openbaar vervoer en toch koppig hautain met die privé-bezit auto rondbollen hé ...

rechtse zak!
Nu gaan ze hier op uw kop schijten hoor voor die uitspraak.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 15:19   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Nu gaan ze hier op uw kop schijten hoor voor die uitspraak.
pffft als het daar niet voor is, dan zal het wel voor iets anders zijn

laat ze maar doen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:06   #45
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die openbare aanklager heeft precies veel tijd over, dat hij zich moet bezig houden met zulke prullen.
Idd, vermist echte misdaden niet meer vervolgd worden en de daders achter een paar uur weer rondlopen.
Dan heeft em tijd over voor zulke onnozelheden...
Oud 25 januari 2012, 23:19   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
En als reactie op Giserke zei je dat in België geen schuld zou moeten bewezen worden, maar dat er met de overtuiging van de rechter gewerkt wordt. Dat drogargument wordt sinds de veroordeling van Clottemans iedere keer aangehaald en daar ben ik op ingegaan.
Belgie is nog niet zolang geleden veroordeeld door een Europese rechtbank, omdat er geen motivatie is bij veroordelingen. Wat precies begrijpt ge daar niet aan?

Citaat:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) in Straatsburg heeft België bij arrest van 13 januari 2009 veroordeeld. Het Hof oordeelde dat in de zogenaamde zaak Cools Richard Taxquet geen eerlijk proces wegens een gebrek aan motivering van de uitspraak van het Luikse hof van assisen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 januari 2012 om 23:24.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 00:42   #47
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Belgie is nog niet zolang geleden veroordeeld door een Europese rechtbank, omdat er geen motivatie is bij veroordelingen. Wat precies begrijpt ge daar niet aan?
Ik weet dat. Ik heb dat in deze draad reeds gezegd en uitgelegd hoe het systeem werkt.

Uw stelling was dat je in België zonder bewijsmateriaal kunt veroordeeld worden, dat er enkel met de overtuiging van de jury/rechter. Ik heb u uitgelegd dat het bewijsmateriaal niet noodzakelijk van materiële aard moet zijn.

De veroordeling van België ging enkel daarover dat een assisenjury geen motivatie voor de schuldigverklaring in een arrest moest zetten en je zo ook niet kon weten waarvoor je veroordeeld werd.

Je moet wel erg zwartgallig denken als je wilt geloven in de hypothese dat een jury over één nacht ijs gaat om iemand schuldig te verklaren.
Oud 26 januari 2012, 00:56   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Ik weet dat. Ik heb dat in deze draad reeds gezegd en uitgelegd hoe het systeem werkt.

Uw stelling was dat je in België zonder bewijsmateriaal kunt veroordeeld worden, dat er enkel met de overtuiging van de jury/rechter. Ik heb u uitgelegd dat het bewijsmateriaal niet noodzakelijk van materiële aard moet zijn.

De veroordeling van België ging enkel daarover dat een assisenjury geen motivatie voor de schuldigverklaring in een arrest moest zetten en je zo ook niet kon weten waarvoor je veroordeeld werd.

Je moet wel erg zwartgallig denken als je wilt geloven in de hypothese dat een jury over één nacht ijs gaat om iemand schuldig te verklaren.
Je mag gerust blijven zeveren zoveel je wilt, ik denk dat het EHRM duidelijk was.

Citaat:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) in Straatsburg heeft België bij arrest van 13 januari 2009 veroordeeld. Het Hof oordeelde dat in de zogenaamde zaak Cools Richard Taxquet geen eerlijk proces wegens een gebrek aan motivering van de uitspraak van het Luikse hof van assisen.
Oud 26 januari 2012, 01:07   #49
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je mag gerust blijven zeveren zoveel je wilt, ik denk dat het EHRM duidelijk was.
Uw oorspronkelijke stelling ging niet over een oneerlijk proces, maar dat er in België geen bewijs nodig is om veroordeeld te worden; een foutieve stelling die sinds de veroordeling van Clottemans elke keer wordt aangehaald als iemand zich verkeerd behandeld voelt door het gerecht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be