![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is meer discriminatie in Wallonië dan in Vlaanderen, hoe leg jij dat dan uit?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het europees bevriezen van de Arco Corruptie en PS prostitutie van CD&V zit als een zwaard van Damocles boven het hoofd van deze regering. De CD&V liefde voor deze regering zal straks wel onderkoelen tot beneden het vriespunt. Wait &See
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Alle mainstream Fr partijen in Belgie zijn pro immigratie) Citaat:
Dit weten we wél: http://www.n-va.be/nieuws/persberich...d-onderschat-0 "Hiermee kunnen scholen ervoor zorgen dat voorrang wordt gegeven aan kinderen uit de eigen buurt en gemeente. Op die manier worden anderstalige leerlingen uit Brussel aangemoedigd om in onze hoofdstad een plaats te vinden. " Dus: Anderstaligen uit de Rand/Brussel liever niet welkom op Nederlandstalige scholen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 januari 2012 om 12:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sterk merk Duitsland en sterke geografische liging. Voor de rest 1 van de slechtste politieke leiding en structuren.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat snap ik namelijk niet, en ik wil daar een stukje over schrijven voor bij ons in de lokale krant. bvd.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 26 januari 2012 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zal BHV gesplitst worden, iets waar we reeds 55 jaar op staan wachten. Als ze er geld voor krijgen, ik had liever van niet, maar so what? Over die uitbreiding van Brussel moet ik eerst nog zien of daar iets van komt. Ik denk het niet. Citaat:
De franstaligen stonden van in het begin als één blok tegen alles wat ook maar een millimeter moest veranderen. S.pa vond na het allereerste gesprek, zowat een week na de verkiezingen, dat er 'een goed akkoord op tafel lag', sic Gennez. Dus van hen was niets goeds te verwachten. En openVLD heeft eerst maanden niet mogen meedoen, om uiteindelijk snel te zeggen dan ze voor een compromis wilden gaan. De enige partij die niet zonder N-VA wilde is CD&V. Wouter Beke heeft lang stand gehouden, maar uiteindelijk is de druk te groot geworden en ging hij mee met de andere traditionele partijen. En dat had De Wever moeten zien aankomen, want de CD&V is geen Vlaams-Nationalistische partij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() West-Europa werkt - gelukkig genoeg - op een andere manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eerste heb ik nooit beweerd en met het tweede stuk ben ik het eens. Maar men moet dat op een pragmatische manier doen, zeker niet met dictatoriale middelen, maar ook niet door het land volledig te blokkeren.
Laatst gewijzigd door Antoon : 26 januari 2012 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat weet u ook wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat doen we als als die Franstalige politici samenkomen en een "Vlaamse gemeentelijst" indienen voor de verkiezingen? Gaat u dan een wet stemmen waarin staat dat de politici die op een Vlaamse lijst opkomen een taaltest moeten doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het niet zo dat men de problemen oplost door alleen maar het been stijf te houden. Het is goed dat De Wever dat heeft gedaan, en dat hij met de vrij grote score van zijn partij een invloed heeft op wat er bij de Fanstaligen gebeurt, maar vergeet niet dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen geen splitsing van België wenst, en dat velen onder hen nog altijd met natte oogjes staan te zwaaien naar de koning en de koningin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te beginnen was dat niet zo eenvoudig geweest. Verder herhaal ik wat ik hierboven schreef : de overgrote meerderheid van de Vlamingen staat niet te wachten op een splitsing van het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent me waarempel een dromer! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 januari 2012 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je mijn tekst nogmaals moet lezen. Wat je hier eigenlijk zegt is dat 1) politici van Wallonië voor hun Franstalige inwoners geen welvaart creeëren, maar welvaart importeren en hun beleid op dit vlak niet willen wijzigen 2a) ze de Nederlandse taal willen afbouwen, en dit gebruiken om politieke macht te verwerven 2b) dat ze in deze strategie beloond worden, bijvoorbeeld door faciliteiten om te zetten tot grondwettelijke rechten Met andere woorden: "wij betalen, zij bepalen" In feite kan U mijn tekst ook lezen zonder de transfers. Veeg de transfers weg uit mijn verhaal en je houdt het volgende over: "zij bepalen" U bent duidelijk tevreden met het vlinderakkoord en met de staatshervorming. Ik niet. De aanpassingen in de grondwet die er gaan komen vind ik op zich al voldoende reden om de huidige regering te verwensen. De nota Di Rupo was een nefaste basis om als startpunt van de onderhandelingen te gebruiken. Citaat:
In ruil voor geld? (dit laatste stak ongetwijfeld in het plan van BDW) Voor wat betreft het oplossen van operationele problemen. Dit had ook gekund met een regering van lopende zaken. Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Ik zou nog kunnen meegaan in uw redenering, ware het niet dat de nota Di Rupo een aanzienlijke achteruitgang was tov de nota van Vande Lanotte. Ik heb de Vlaamse kiezer begrepen my ass.
En wat wil je daar mee aantonen?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Was de cash positie 31 december 2011 dan niet hoger dan de cash positie van 31 december 2010?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de begroting 2010 is het tekort beperkt tot 493 mln. Dat is een verbetering met 2 mld ten opzichte van ongewijzigd beleid. Dat is voor 459 mln te danken aan extra ontvangsten. Als de Vlaamse regering wil dat de begroting 2012 in evenwicht is, zal ze een inspanning moeten doen van 383 miljoen euro. Dat heeft de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV) berekend Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 januari 2012 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2010 was het jaar, waar de overheid investeerde in de heropleving van de economie. U antwoordt niet op mijn vraag. Was de cash positie 31 december 2011 dan niet hoger dan de cash positie van 31 december 2010?
|
![]() |
![]() |