Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2012, 12:24   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jaja woorden en daden... ik weet het er is een groot verschil tussen beiden. Een partij die zichzelf aan de kant zet houdt woord een partij die meedoet en haar stempel doordrukt houdt geen woord. Je mag je wel afvragen welk woord? Welke daden hebben de mannen van de grootste partij van dit land al op hun naam staan?
Woorden en daden
Gelieve on topic te blijven. Het gaat hier over de VLD en de uitdrukkelijk belofte aan het kiespubliek (ja, ik hoor daar ook bij en mag dus nog altijd mijn mening ventileren over de VLD) om niet in een belastingsregering te stappen. Ondertussen zit hij wel in een regering die als enige in Europa het leeuwendeel van het begrotingstekort probeert toe te rijden via belastingsverhogingen. Dit is hij precies alweer vergeten.

In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 12:47   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gelieve on topic te blijven. Het gaat hier over de VLD en de uitdrukkelijk belofte aan het kiespubliek (ja, ik hoor daar ook bij en mag dus nog altijd mijn mening ventileren over de VLD) om niet in een belastingsregering te stappen. Ondertussen zit hij wel in een regering die als enige in Europa het leeuwendeel van het begrotingstekort probeert toe te rijden via belastingsverhogingen. Dit is hij precies alweer vergeten.

Neen jij moet je mening niet "ventileren" je bent geen kiespubliek... ttz. jij hebt helemaal niet te zeggen dat je door hen "bedrogen" bent omdat je niet eens voor hen hebt gestemd. Ik heb dat wel en voel me helemaal niet bedrogen. In tegendeel ik voel me gesterkt door het feit dat zij WEL beslisten om mijn belangen te verdedigen al zijn ze maar zo klein. Je kan niet èn zorgen dat de VLD zo klein is en achteraf "boeee" roepen dat de kleine VLD niet veel doet. Als de VLD al niet veel kan doen is het UW fout omdat je bent getrapt in de verkiezingsbeloftes van de demagogen van de N-VA. als je dat geen demagogie vindt dan moet je achteraf niet komen blijten dat Uw stem niet werd gehoord. Indien wij rechtse stemmen vandaag voor een groot deel in de kou blijven staan (zal zeker zo zijn) is het door de lafaards van de N-VA die geen akkoord wouden of konden bereiken. Dat ze dat akkoord samen met de PS moesten maken stond in de sterren geschreven... er is geen excuus voor onkunde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 12:49   #43
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ah bon? Dacht nochtans dat ik het NVA bolleke gekleurd had
Nee ik bedoelde "moest U ooit stemmen voor het VB...". Ik had zo wel een donkerbruin vermoeden dat je op de N-VA had gestemd.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 27 januari 2012, 12:56   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen jij moet je mening niet "ventileren" je bent geen kiespubliek... ttz. jij hebt helemaal niet te zeggen dat je door hen "bedrogen" bent omdat je niet eens voor hen hebt gestemd. Ik heb dat wel en voel me helemaal niet bedrogen. In tegendeel ik voel me gesterkt door het feit dat zij WEL beslisten om mijn belangen te verdedigen al zijn ze maar zo klein. Je kan niet èn zorgen dat de VLD zo klein is en achteraf "boeee" roepen dat de kleine VLD niet veel doet. Als de VLD al niet veel kan doen is het UW fout omdat je bent getrapt in de verkiezingsbeloftes van de demagogen van de N-VA. als je dat geen demagogie vindt dan moet je achteraf niet komen blijten dat Uw stem niet werd gehoord. Indien wij rechtse stemmen vandaag voor een groot deel in de kou blijven staan (zal zeker zo zijn) is het door de lafaards van de N-VA die geen akkoord wouden of konden bereiken. Dat ze dat akkoord samen met de PS moesten maken stond in de sterren geschreven... er is geen excuus voor onkunde.

Natuurlijk wel. Jij hebt helemaal niet te zeggen dat ik mijn mening niet mag verkondigen. En ik ben wel degelijk kiespubliek. Ik mag hier nog altijd mijn democratisch stemrecht laten gelden. En als ze mij voor aanvang van de verkiezingen dergelijke beloftes maken mag ik daar uiteraard op reageren als ze die beloftes niet nakomen. Dat ik niet op hen gestemd heb is irrelevant. Ze hebben die beloftes gemaakt en elke stemmer in Vlaanderen en niet alleen aan diegenen die achteraf op hen hebben gestemd.

Verder vraag ik u nogmaals om on topic te blijven. Als u het wenst te hebben over het feit dat N-VA langs de kant werd geschoven, kan u daar misschien een ander topic over openen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 januari 2012, 13:02   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

moeilijk op die koers te blijven als 90% tegentrekt en spreekt van keaines en ondertussen het omgekeerde van keynes doet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:04   #46
largo_w

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Jij hebt helemaal niet te zeggen dat ik mijn mening niet mag verkondigen. En ik ben wel degelijk kiespubliek. Ik mag hier nog altijd mijn democratisch stemrecht laten gelden. En als ze mij voor aanvang van de verkiezingen dergelijke beloftes maken mag ik daar uiteraard op reageren als ze die beloftes niet nakomen. Dat ik niet op hen gestemd heb is irrelevant. Ze hebben die beloftes gemaakt en elke stemmer in Vlaanderen en niet alleen aan diegenen die achteraf op hen hebben gestemd.

Verder vraag ik u nogmaals om on topic te blijven. Als u het wenst te hebben over het feit dat N-VA langs de kant werd geschoven, kan u daar misschien een ander topic over openen.
Zeg slimmeke we zijn gewoon verder gegaan op een opmerking van U hé... misschien vergeet je wat rap maar je kan dan ook eens terugscrollen. Als je niet "of topic" wil gaan... ga dan niet "of topic".

Verder zit U zich weer in een soort van gekke gedachtengang te draaien waar ik zelf niet wil op ingaan. Ik denk dat mijn punt duidelijk is...
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 13:08   #47
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moeilijk op die koers te blijven als 90% tegentrekt en spreekt van keaines en ondertussen het omgekeerde van keynes doet
Men roeit met de roeien die men heeft... Er is maar één partij die schuldig is aan het feit dat rechts Vlaanderen meer besparingen moet slikken dan eigenlijk democratisch zou moeten en dat zijn zij die hun kiezer op de zijlijn hebben geplaceerd zelf al waren ze de grootsten. Dat de kleintjes proberen te redden wat er te redden valt is enkel en alleen positief... dat het maar gaat om redden spreekt voor zich.
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 13:08   #48
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Neen jij moet je mening niet "ventileren" je bent geen kiespubliek... ttz. jij hebt helemaal niet te zeggen dat je door hen "bedrogen" bent omdat je niet eens voor hen hebt gestemd.
Volgens je eigen redenering, zou jij moeten zwijgen over NVA ? ...
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:10   #49
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 Bekijk bericht
Volgens je eigen redenering, zou jij moeten zwijgen over NVA ? ...
Ik voel me inderdaad niet bedrogen door de N-VA. Ik ben nooit zo dom geweest te denken dat separatisten uit waren op het herstellen van de federale staat België. Ik zie wel dat anderen daarin getuimeld zijn en met alle krachten die ze nog hebben willen bewijzen dat ze niet bedrogen zijn...
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 13:14   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men roeit met de roeien die men heeft... Er is maar één partij die schuldig is aan het feit dat rechts Vlaanderen meer besparingen moet slikken dan eigenlijk democratisch zou moeten en dat zijn zij die hun kiezer op de zijlijn hebben geplaceerd zelf al waren ze de grootsten. Dat de kleintjes proberen te redden wat er te redden valt is enkel en alleen positief... dat het maar gaat om redden spreekt voor zich.
in de onderhandelingen had je 2 partijen die het been stijf hielden: de N-VA en de PS.

de andere partijen hadden de keuze om ofwel de ene partij te steunen ofwel de andere, het was perfect mogelijk om een regering te vormen zonder 1 van deze 2.

SPa, OVLD en CD&V hebben er voor gekozen om de kant van de PS te nemen. het excuus "jamaar, de Franstalige partijen gingen nooit de PS laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de N-VA laten vallen" kon perfect omgekeerd gebruikt worden.
maw, het kon evengoed geweest zijn dat CDH, Ecolo en MR samen met de Vlaamse partijen een regering gingen gevormd hebben, zonder de PS met als excuus "jamaar, de Nederlandstalige partijen gingen nooit de N-VA laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de PS laten vallen".

ik zie dus geen enkele reden waarom de OVLD moet klagen dat de N-VA niet mee onderhandeld hebben tegen de PS, dat is een keuze die ze zelf volledig hebben genomen.
Oud 27 januari 2012, 13:14   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg slimmeke we zijn gewoon verder gegaan op een opmerking van U hé... misschien vergeet je wat rap maar je kan dan ook eens terugscrollen. Als je niet "of topic" wil gaan... ga dan niet "of topic".
U mag de quote aanhalen waarin ik N-VA vermeld, "slimmeke".

Citaat:
Verder zit U zich weer in een soort van gekke gedachtengang te draaien waar ik zelf niet wil op ingaan. Ik denk dat mijn punt duidelijk is...
Ik noteer dat u zichzelf hebt vastgereden. Uw "punt" is zo troebel als maar zijn kan. "Mensen moeten zwijgen over partijen waar ze niet over stemmen" kan je niet echt sterk noemen.

Laatst gewijzigd door fox : 27 januari 2012 om 13:15.
Oud 27 januari 2012, 13:15   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel me inderdaad niet bedrogen door de N-VA. Ik ben nooit zo dom geweest te denken dat separatisten uit waren op het herstellen van de federale staat België. Ik zie wel dat anderen daarin getuimeld zijn en met alle krachten die ze nog hebben willen bewijzen dat ze niet bedrogen zijn...
wie op de N-VA gestemd heeft en hoopte dat de N-VA de federale staat België zou herstellen, is gewoon oerdom. ik denk trouwens niet dat er hier op dit forum dermate dom waren.
Oud 27 januari 2012, 13:23   #53
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de onderhandelingen had je 2 partijen die het been stijf hielden: de N-VA en de PS.
Ja een jaar en meer... de PS heeft geslikt de N-VA zit nog steeds met een stijf been en ondertussen ook al een stijve nek.
Citaat:
de andere partijen hadden de keuze om ofwel de ene partij te steunen ofwel de andere, het was perfect mogelijk om een regering te vormen zonder 1 van deze 2.
Of gewoon hun stempel doordrukken... wat ze dan ook gedaan hebben.
Citaat:
SPa, OVLD en CD&V hebben er voor gekozen om de kant van de PS te nemen. het excuus "jamaar, de Franstalige partijen gingen nooit de PS laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de N-VA laten vallen" kon perfect omgekeerd gebruikt worden.
maw, het kon evengoed geweest zijn dat CDH, Ecolo en MR samen met de Vlaamse partijen een regering gingen gevormd hebben, zonder de PS met als excuus "jamaar, de Nederlandstalige partijen gingen nooit de N-VA laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de PS laten vallen".
Dat "excuus" heb ik nooit gehoord. Normaal gezien moest helemaal niemand worden weggelaten de twee grootste partijen zouden de regering moeten vormen. Vlaanderen haar voorkeur en Wallonië haar voorkeur... en samen vormen die een regering. Na meer dan een jaar onderhandelen zou men dit toch moeten kunnen waarmaken.
Citaat:
ik zie dus geen enkele reden waarom de OVLD moet klagen dat de N-VA niet mee onderhandeld hebben tegen de PS, dat is een keuze die ze zelf volledig hebben genomen.
Goed maar dan moeten de N-VA'ers niet klagen dat er nu procentueel meer (klopt dat wel?) nieuwe belastingen komen dan besparingen. De rechtse stem staat zwak in deze regering... en de reden daarvan is duidelijk.
Open VLD en MR staan erg zwak tegenover CD&V-PS-en co.
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 13:23   #54
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou jij niet de eerste moeten zijn die zich bedrogen voelt door een politieke partij?
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:26   #55
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
Zou jij niet de eerste moeten zijn die zich bedrogen voelt door een politieke partij?
Niet onmiddellijk...
waarom?
Citaat:
Oud 27 januari 2012, 13:29   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat een politieker die zijn kiezers staat te beliegen en te bedriegen dat het geen naam heeft, bij u aan vertrouwen wint.
Anders zouden het geen beleidsmensen zijn. Blijkbaar ben jij een voorstander van een linkse regering waar de Vlamingen nauwelijks vertegenwoordigd zijn. Ik niet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:30   #57
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Anders zouden het geen beleidsmensen zijn. Blijkbaar ben jij een voorstander van een linkse regering waar de Vlamingen nauwelijks vertegenwoordigd zijn. Ik niet.
uw deductievermogen bereikt een all time low.

Trouwens, enkel een Belgicist vindt het volkomen normaal dat beleidsmensen het tegenovergestelde doen van wat ze beloven.
Oud 27 januari 2012, 13:31   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja een jaar en meer... de PS heeft geslikt de N-VA zit nog steeds met een stijf been en ondertussen ook al een stijve nek.

Of gewoon hun stempel doordrukken... wat ze dan ook gedaan hebben.

Dat "excuus" heb ik nooit gehoord. Normaal gezien moest helemaal niemand worden weggelaten de twee grootste partijen zouden de regering moeten vormen. Vlaanderen haar voorkeur en Wallonië haar voorkeur... en samen vormen die een regering. Na meer dan een jaar onderhandelen zou men dit toch moeten kunnen waarmaken.

Goed maar dan moeten de N-VA'ers niet klagen dat er nu procentueel meer (klopt dat wel?) nieuwe belastingen komen dan besparingen. De rechtse stem staat zwak in deze regering... en de reden daarvan is duidelijk.
Open VLD en MR staan erg zwak tegenover CD&V-PS-en co.
de rechtse stem staat niet zo zwak, volgens mij, en het is niet zeker dat de N-VA in de regering zo heel veel meer rechtse maatregelen zou genomen hebben. Nu spelen ze de rol van de oppositie, vergeet dat ook niet.

maar hoedanook, als de OVLD en CD&V samen met de N-VA "neen" hadden gezegd tegen de nota van Di Rupo en zelf een nota hadden geschreven, kon alles anders geweest zijn.

hoe je draait of keert, De Croo is meegestapt in een onderhandeling op basis van een nota die hij totaal niet goed vond en heeft enkel maar wat gerommel in de marge kunnen veranderen. Had hij neen gezegd tegen die nota, hij had nu niet in deze situatie gestaan.

het probleem van die nota was niet of ze te rechts of te links was, ze was redelijk gematigd, maar wel of er genoeg systematische veranderingen gingen komen, zowel op instituoneel vlak als op sociaal-economisch vlak. Op beide zaken kan je zeggen dat er niets echt verandert, het is wat geschuif van bevoegdheden en wat vestzak/broekzak-operaties op sociaal-economisch vlak.

maar er is geen richting ingebouwd, dit land is nog steeds stuurloos, de problemen gaan zich blijven opstapelen.

en dat is de fout van diegenen die op basis van de nota van Di Rupo wilden onderhandelen, in de hoop dat Di Rupo die nota compleet in de vuilbak ging smijten. je kan diegenen die niet wilden mee onderhandelen over dat onding dit niet verwijten.
Oud 27 januari 2012, 13:32   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onze buurlanden hebben anders wel een vermogenbelasting die vrij hoog ligt.
Toch hebben zij minder last van bedrijven die wegvluchten( integendeel, veel Belgische bedrijven verhuizen net over de grens) en moeten zij minder besparen op kosten van de werknemers en ligt de loonlast er veel lager dan hier en krijgen de mensen toch meer uitbetaald aan sociale zekerheden.
De realiteit bewijst dus het tegenovergestelde van wat De Croo staat te verkondingen.
Over welke bedrijven en welke buurlanden heb je het in concreto ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:37   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Dat is volgens mij ook deel van het politiek spel, maar zoals gezegd CD&V heeft zijn been gebroken over arco. Nu belgie staat onder curatele, ik heb zo de bedenking dat die arco constructie niet alleen bevroren maar zelf verboden zal worden vanuit europa. IN feite moet de vakbond die 1miljard ophoesten, dus een deukje in hun oorlogskas
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be