![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wel. Jij hebt helemaal niet te zeggen dat ik mijn mening niet mag verkondigen. En ik ben wel degelijk kiespubliek. Ik mag hier nog altijd mijn democratisch stemrecht laten gelden. En als ze mij voor aanvang van de verkiezingen dergelijke beloftes maken mag ik daar uiteraard op reageren als ze die beloftes niet nakomen. Dat ik niet op hen gestemd heb is irrelevant. Ze hebben die beloftes gemaakt en elke stemmer in Vlaanderen en niet alleen aan diegenen die achteraf op hen hebben gestemd. Verder vraag ik u nogmaals om on topic te blijven. Als u het wenst te hebben over het feit dat N-VA langs de kant werd geschoven, kan u daar misschien een ander topic over openen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Verder zit U zich weer in een soort van gekke gedachtengang te draaien waar ik zelf niet wil op ingaan. Ik denk dat mijn punt duidelijk is...
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Men roeit met de roeien die men heeft... Er is maar één partij die schuldig is aan het feit dat rechts Vlaanderen meer besparingen moet slikken dan eigenlijk democratisch zou moeten en dat zijn zij die hun kiezer op de zijlijn hebben geplaceerd zelf al waren ze de grootsten. Dat de kleintjes proberen te redden wat er te redden valt is enkel en alleen positief... dat het maar gaat om redden spreekt voor zich.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Ik voel me inderdaad niet bedrogen door de N-VA. Ik ben nooit zo dom geweest te denken dat separatisten uit waren op het herstellen van de federale staat België. Ik zie wel dat anderen daarin getuimeld zijn en met alle krachten die ze nog hebben willen bewijzen dat ze niet bedrogen zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de andere partijen hadden de keuze om ofwel de ene partij te steunen ofwel de andere, het was perfect mogelijk om een regering te vormen zonder 1 van deze 2. SPa, OVLD en CD&V hebben er voor gekozen om de kant van de PS te nemen. het excuus "jamaar, de Franstalige partijen gingen nooit de PS laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de N-VA laten vallen" kon perfect omgekeerd gebruikt worden. maw, het kon evengoed geweest zijn dat CDH, Ecolo en MR samen met de Vlaamse partijen een regering gingen gevormd hebben, zonder de PS met als excuus "jamaar, de Nederlandstalige partijen gingen nooit de N-VA laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de PS laten vallen". ik zie dus geen enkele reden waarom de OVLD moet klagen dat de N-VA niet mee onderhandeld hebben tegen de PS, dat is een keuze die ze zelf volledig hebben genomen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 januari 2012 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Open VLD en MR staan erg zwak tegenover CD&V-PS-en co.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders zouden het geen beleidsmensen zijn. Blijkbaar ben jij een voorstander van een linkse regering waar de Vlamingen nauwelijks vertegenwoordigd zijn. Ik niet.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, enkel een Belgicist vindt het volkomen normaal dat beleidsmensen het tegenovergestelde doen van wat ze beloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar hoedanook, als de OVLD en CD&V samen met de N-VA "neen" hadden gezegd tegen de nota van Di Rupo en zelf een nota hadden geschreven, kon alles anders geweest zijn. hoe je draait of keert, De Croo is meegestapt in een onderhandeling op basis van een nota die hij totaal niet goed vond en heeft enkel maar wat gerommel in de marge kunnen veranderen. Had hij neen gezegd tegen die nota, hij had nu niet in deze situatie gestaan. het probleem van die nota was niet of ze te rechts of te links was, ze was redelijk gematigd, maar wel of er genoeg systematische veranderingen gingen komen, zowel op instituoneel vlak als op sociaal-economisch vlak. Op beide zaken kan je zeggen dat er niets echt verandert, het is wat geschuif van bevoegdheden en wat vestzak/broekzak-operaties op sociaal-economisch vlak. maar er is geen richting ingebouwd, dit land is nog steeds stuurloos, de problemen gaan zich blijven opstapelen. en dat is de fout van diegenen die op basis van de nota van Di Rupo wilden onderhandelen, in de hoop dat Di Rupo die nota compleet in de vuilbak ging smijten. je kan diegenen die niet wilden mee onderhandelen over dat onding dit niet verwijten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |