![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe mensen toch dit soort uitspraken kunnen doen aan de hand van zo'n filmpje blijft me verbazen. Ik weet niet wat voor menigte dat is, maar het lijkt er niet op dat al die mensen er zijn om een meisje aan te randen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 februari 2012 om 09:21. |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste, dat is misbruik en geen gebruik van de gelegenheid. Ten tweede, het is waarschijnlijker om aan te nemen, zeker als je relaties legt met andere gebeurtenissen tijdens de revolutie, dat het mannen van het regime zijn, dezelfde mannen die achter boomaanslag op de kerk stonden, toegegeven door minister van binnenlandse zaken. Te derde, oogkleppen afdoen en zien wat de rest probeerden en zeiden naast een handjevol die misbruik wouden maken van de situatie. Ten vierde, luisteren naar het verhaal van slachtoffer en vergelijken met een verhaal van filmpje. Ten vijfde, er is noch scheiding noch uw illusionair beeld van scheiding tussen seksen in de niet-golf Arabischtalige wereld. En ten laatste, het is beter om minder ideologisch en meer realistisch en logisch te denken, anders zitten we hier het zelfde liedje herhalend krijgen. En graag gedaan. Laatst gewijzigd door porpo : 6 februari 2012 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft haast iets van bezoekers in een dierentuin die het bordje "verboden te voederen" negeren. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 6 februari 2012 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is zo met primaten van het geslacht Pan, die worden wild bij de geringste ophitsing.
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vriendin werd correct behandeld zo lang ze met mij was, maar toen ze eens alleen naar de apotheker ging kreeg ze direct een zwerm mannen achter haar die seksuele toespelingen maakten. Toen ik de laatste keer alleen naar Cairo ging voor zaken kreeg ik dikwijls oneerbiedige voorstellen, toen ik zei dat ik geen homo ben zeiden ze "wij ook niet, gewoon amuseren". Volgens mij is dit een gevolg van opgekropte seksuele gevoelens. Wat betreft het regime, niemand ontkent dat mubarak corrupt was en een slechte leider, maar ik weet niet of ze met de moslimbroeders beter af zijn. Alleszins gaat het economisch erg slecht het laatste jaar, is er veel chaos en gebeuren zaken (zoals die verkrachtingen) die vroeger onmogelijk zouden zijn. Toen m'n vriendin door die mannen achtervolgd werd verzekerden anderen ons "geen schrik, ze zullen geen vinger uitsteken, als ze aan toeristen raken worden ze kapotgeslagen in het politiekantoor". Die schrik is er nu duidelijk niet meer... |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waarover gaat uw bericht?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 februari 2012 om 03:07. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zeker als de politie geen vinger uitsteekt, zoals ook bij de voelbalrellen. Oh ja: Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|||
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120206_021 Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus aanranden wordt verkrachten en dat allemaal op basis van filmpje waarna trouwens selectief wordt verwezen? Dat is leuk !! En ik heb gezegd dat die logica van jou hier niet deugt. Dat zijn allemaal lege beweringen die op niets zijn berust en de conclusie zijn illusoir. En nog eens, ex-sovjet moslimlanden dit dat deze en die en blabla want ik heb gezien en ik was geweest en ik keek en ik draaide daar ergens op een berg rond een steentje en ik en ik en ik .. Arabischtalige wereld is dit dat en deze blablaba want ik was overal geweest en binnen overal ook overal verbleven en binnen deze overal had ik niets anders te doen dan een paar jaar de maatschappij en zijn problemen en constructies bestuderen en ik en ik en ik was en ik ben en ik ging en ik en ik en ik .. zijn allemaal pogingen die geen meerwaarde hebben in een discussie waarin beweerd wordt. Dat kan misschien een betekenis hebben in het schrijven van een verhaal of zoiets in de aard, maar niet in een uitspraak waarin je iets beweert. Laatst gewijzigd door porpo : 7 februari 2012 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik vind dat de westerse cultuur superieur is, heeft ook serieuze gebreken. Uw grootmoeder bij het groot vuil dumpen bvb. vanaf ze hulpbehoevend wordt... Ik zal deze discussie bij favorieten zetten, en dan spreken we nog eens als de islambroeders enkele jaren aan de macht zijn... dan zal blijken wie gelijk heeft, en of de islambroeders de Arabische wereld naar een glorierijke toekomst zullen voeren. Ik blijf erbij dat de progressieve hervormingen van Nasser goed waren voor de Arabische wereld, spijtig genoeg werden ze gehijackt door gecorrumpeerden zoals Sadat en Mubarak. De terugkeer naar middeleeuwse normen en waarden zullen de Arabische wereld heus niet redden of moderniseren. Wat betreft Azerbaidjan: uit statistieken blijkt dat Azerbaidjan het vijfde minst religieuze land in Europa is, dus veel minder religieus dan België. Komt volledig overeen met m'n eigen bevindingen. http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Europe De enige weg vooruit voor de islamitische en Arabische wereld is secularisatie, zo lang ze dat niet doorhebben zullen ze niet vooruitgeraken. Laatst gewijzigd door tomm : 8 februari 2012 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb je trouwens ook cijfers over de afkomst van de verkrachtingen die hier in het westen gebeuren? Ooit al eens gehoord van de verkrachtingsgolf in Scandinavië? Geloof mij is spot er niet mee. Ik neem het een pak serieuzer dan jou. Laatst gewijzigd door F.B. : 8 februari 2012 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verkrachting van een franse journaliste in Libië, door de vriendjes van het Westen, de vriendjes van velen hier op het forum, op facebook gegooid.
Deze beelden zul je niet zien op CNN, BBC en de andere media for profit. 7 februari 2012 18:57
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde beelden op youtube. Bekijk ze snel. Ze zullen er niet lang staan.
Rape of a journalist by NATO rebels - rats from Benghazi (all languages)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 februari 2012 om 23:38. |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een betere link.
http://libyasos.blogspot.com/2012/02...e-news_07.html |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De hoeveelste is dat al? Laatst gewijzigd door Yous : 9 februari 2012 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een vrouw alleen vraagt om verkracht te worden. Zo gaat dat nu eenmaal in een moslim land.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een discussie moet je romanschrijverij, waarin illusies en ironie en overdrijven vrij traditioneel zijn, en ideologie maar vergeten. In een discussie waarin je discussieert moet je redeneren, refereren en argumenteren, anders zoek je een andere plaats voor onzin te verkopen want discussie is daar absoluut niet voor geschikt. Om te beginnen, wat bedoel je met "culturele tendensen kunnen moeilijk wetenschappelijk bewezen worden"? Wat is de waarde van deze uitspraak hier? En wat heeft deze uitspraak met jouw eerdere beweringen te maken? Een beetje consistent blijven a.u.b en begin niet over andere onderwerpen die niets van doen hebben met jouw grote beweringen hier. Maakt niet uit wat je zegt of het westen al dan niet superieur is. Superioriteit van het westen is in de taal een dogma en daarmee boven een discussie verheven, en in de praktijk is het een realiteit en heeft dus geen zin om het te ontkennen, relativeren of in twijfels trekken. Wat voor hervormingen had Nasser nu weer gerealiseerd?!! Nasser had twee goden (oostblok en westblok) en hij was dynamisch in het selecteren van welke god hij moest aanbidden en zijn dynamische aanpak was pragmatisch. Voor de rest deed hij niet veel buiten het vervolgen van de oppositie. Hij was een andere Ataturk, een andere Sjah, een andere Bourguiba en een andere Qaddafi in de Arabischtalige wereld. Zijn populariteit in die tijd was te danken aan zijn emotionele slogan "Arabieren verenigt u" en dat was in feite het vertalen van "arbeiders verenigt u" !!. Essadat voerde tenminste competitieve meerpartijenpolitiek in en veranderde Egypte in een natiestaat. Hij vervolgde verder de islamisten en keurde een islamistische politieke partij af, maar hij kon dat tenminste rechtvaardigen. En wat bedoel je met je verwijzing naar Azerbaijan? Waar staat het op je wikipedia link? Ik heb de referentie gevolgd: The Eurobarometer Poll 2005[6] 6: http://ec.europa.eu/public_opinion/a..._report_en.pdf En waar is referentie voor 2007-2008? Zonder de bron weet ik niet wat je wilt zeggen en zonder bron kan ik ook niet weten wat men bedoelt met "domineert religie jouw dagelijks handelen?"!!!! De religie domineert niet mijn dagelijks handelen, ben ik dan minder religieus of irreligieus? Bovendien, waarom zoek je altijd naar voorbeelden bij de dictaturen? Er is daar geen vrijheid en secularisatie wordt onder dwang opgelegd, en ze gebruiken (en gebruikten) daarvoor alle middelen. Je kunt het vergelijken met een ander sjiitisch land en dat is Iran onder de Sjah. Ze hebben gelijk om te seculariseren maar op voorwaarde dat ze in de toekomst ook islamisering aanvaarden zonder een burgeroorlog te starten. Met andere woorden die seculieren moeten in de toekomst ook vredig en tolerant blijven: The Politicization of Islam in Azerbaijan - Svante E. Cornell http://www.silkroadstudies.org/new/d...s/0610Azer.pdf U bent op zoek naar zelfvertrouwen maar je moet niet op die naïeve manier proberen. Je kunt het aan mij vragen en ik geef het toe: de communisten waren altijd beter geslaagd in het seculariseren van de landen die ze veroverden. Blijf a.u.b daarom bij echte ex-sovjet landen zoals Rusland om voorbeelden op te sporen. Vraag het anders aan China waar ze Confucianisme met alle middelen hebben bestreden en later, als reactie op westerse kritiek betreffend hun onderdrukkend politiek, gingen ze beweren dat ze de traditionele waarden van China en het Confucianisme moeten respecteren. ![]() Confucianisme vs. verwesterlijking - de twee groeiende stromingen http://nl.radio86.com/cultuur/confuc...nde-stromingen En als het land vandaag bevrijd wordt zullen ze daar binnen 50 jaar van het atheïsme een "sinterklaas-verhaal" maken, en dan zal het enkel geschikt zijn voor café en "ooit was er in China"-praat. Het gebeurt al in Europa en wat er hier in Europa gebeurt heeft invloed op de rest van de wereld. (lees maar uw eigen wiki links aub!). De scherpe anti-theïstische reacties vandaag zijn serieuze indicaties. Het verschijnen van Richard Dawkins, Sam Harris, Daniel Dennett, Christopher Hitchens en anderen bewijzen deze indicaties. En waarom kunnen (de islamitische) middeleeuwse waarden en normen de Arabischtalige wereld niet redden/moderniseren? Waarom moet je slimmer zijn dan al die miljoenen die denken dat die waarden en normen dé enigste oplossingen zijn? Waarom is secularisatie een (de enige? ![]() En waar plaats je de andere meningen van islamieten, moslims en islamisten die een moslimstaat, islamitische staat en islamistische staat nastreven? En waar plaats je de meningen van miljoenen die denken dat alle moslimlanden seculier of opportunist zijn? Of denk je, zoals gewoon, zwart/wit? Jouw voorbeeld Azerbeidzjan spreekt jou tegen. Het land is het achterlijkste land in de regio naast Syrië als het gaat om het beperken van vrijheden (vooral politiek vrijheid) en onderdrukking van meerderheid door een minderheid die aan de macht is!! Laatst gewijzigd door porpo : 9 februari 2012 om 21:26. |
|
![]() |