![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wat op een computer te gaan tingelen Godbeter dan nog. Kan hij hier ook hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een jong persoon die nog de waarde van het leven inziet en niet zijn financieel gewin en/of carrière boven alles stelt wordt zelfs als een parasiet gezien. Het is ver aan het komen met de mens. Ooit zou dit nog als normaal beschouwd geweest zijn; enkel een uitzondering die dat wél deed. Nu zijn die uitzonderingen de regel maar daar zijn we sociaal niet beter van geworden. Zie inderdaad maar de echtscheidingsmode. Ik vind het alvast ferm van hem en ze zullen allebei hier ook meer dan goed hun boterham gaan verdienen. Wat wel duidelijk is dat men altijd een mening heeft en commentaar op een ander maar niet op zichzelf, laat staan dat men zelf commentaar duldt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Een voorbeeld van luie en niet flexibele jongeren:
Mijn moeder werkt al bijna 40 jaar in de gehandicapten zorg; heeft gaan staken/betogen in de jaren 80 voor sociale vooruitgang in die sector, betere verloningen, betere werkregelingen en extra personeel. Wat stelt ze vast; sinds de jaren 90 ,nu dat die beter voorwaarden er gekomen zijn dat stilaan de nieuwe krachten steeds meer en meer gingen eisen en niet bereid zijn om dezelfde werkethiek, collegialiteit, en algemene flexibiliteit aan de dag te leggen. Praktijkvoorbeeld; mentaal en motorische gehandicapten is bijna dagelijks pis en stront kuisen en een zware fysiek onderschatte bezigheid. Al haar jongere collega's doen dat met zware tegenzin en klagen dan ook constant over de job inhoud. Veel hoger en beter opgeleid dan mijn moeder zelf (jaren 60-70) en toch minder bekwaam! Dat is een zeer goed voorbeeld. Uiteraard zijn er altijd uitschieters maar de trend is duidelijk en overal aanwezig.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens je obsessie met "werken in het buitenland" niet. Net alsof het daar per definitie beter is. Laat de mensen dat zelf beslissen en hou op met je arrogante instelling om iedereen die er anders over denkt te beschouwen als kerktorenheikneuters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
http://www.jstor.org/pss/2092302 Bovendien zijn vrouwen hier ook alweer een paar decennia geëmancipeerd, wat inhoudt dat zij (terecht overigens) niet zomaar bereid zijn hun carrière op te geven om manlief te volgen naar de andere kant van de wereld. Maar goed: ik zou toch graag van jou horen wat jij in die kerel zijn situatie zou doen. Hou er rekening mee dat een aantal van de veronderstellingen die je maakt, langs geen kanten kloppen. Zo kan hij wellicht evenzeer een pak geld verdienen in België of een eigen zaak beginnen en bijvoorbeeld zijn ontwikkelde producten verkopen aan andere bedrijven, zoals Google. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Straf hoe snel de dollartekentjes in je ogen gingen blinken toen je aan kwam hollen met het loon van een software copy/paster.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Feel free to enlighten me trouwens waarom ik daarbij dollartekens in mijn ogen zou moeten krijgen. Als software engineer zou ik nooit zoveel verdienen en zouden ze me niet aannemen (ik ben dan ook geen programmeur/software developper) dus why would I bother? Voor het bedrag? Daar ben ik niet van onder de indruk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ik heb zo de indruk dat er weer heel wat afgunst is het spel hier als ik de reacties lees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Pas op, een kans laten liggen voor zo iets fragiel als een relatie zou ik nooit doen. De veralgemening vind ik best walgelijk.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Uit datzelfde interview in de tijd:
Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk heeft die jongen dat. Jobs komen en gaan, dat is toch niet te vergelijken met een goede relatie? Die vind je 1 of hoogstens 2 keer in uw leven en je moet dan nog veel geluk hebben. Nee ik zou ook mijn relatie niet opgeven voor zoiets stoms als werk. Laatst gewijzigd door Mambo : 3 februari 2012 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Dat is volgens sommigen kerktorenmentaliteit ! De bedoeling is dat je alles laat vallen om als een gek naar de VS te vertrekken voor wat extra geld. En wie er anders over denkt, is bekrompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal misschien nog wel komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ken een soortgelijk geval.
Heb in de jaren '70 zo'n 5 jaar baseball gespeeld in een Antwerpse ploeg. Een speler in ons team had zoveel talent, dat ie door een Amerikaanse talentscout werd gespot en opgepikt, om in de VS te gaan spelen, in (verplichte) combinatie met nog 2 highschooljaren te gaan. Iedereen jaloers, maar niemand van ons had zijn spelerstalent in huis, want de helft van onze ploegoverwinningen hadden we aan hem te danken. Die gast stond echter na 5 maanden terug op ons terrein te spelen, wegens heimwee naar huis en omdat ie z'n lief te hard miste. That's life en wie zijn wij om daarover te oordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Daar heeft u noch ik over te oordelen.
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |