Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2012, 00:32   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Een iemand laat een job liggen aan de andere kant van de wereld voor zijn lief en heel de Vlaamse jeugd is lui en niet meer flexibel, wat een oude-wijvengezeik.
Vind ik ook.
Voor wat op een computer te gaan tingelen Godbeter dan nog.
Kan hij hier ook hé.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 00:40   #42
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bullshit...geen grenzeloze ambities hebben op professioneel vlak heeft niks met 'luiheid' te maken...hoeveel personen hebben al één of meerdere gezinnen opgeofferd aan hun ambities ?
Och ja het is het resultaat van jarenlange indoctrinatie zulke reacties als dit.
Een jong persoon die nog de waarde van het leven inziet en niet zijn financieel gewin en/of carrière boven alles stelt wordt zelfs als een parasiet gezien. Het is ver aan het komen met de mens. Ooit zou dit nog als normaal beschouwd geweest zijn; enkel een uitzondering die dat wél deed. Nu zijn die uitzonderingen de regel maar daar zijn we sociaal niet beter van geworden. Zie inderdaad maar de echtscheidingsmode.

Ik vind het alvast ferm van hem en ze zullen allebei hier ook meer dan goed hun boterham gaan verdienen.

Wat wel duidelijk is dat men altijd een mening heeft en commentaar op een ander maar niet op zichzelf, laat staan dat men zelf commentaar duldt.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 00:51   #43
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Een voorbeeld van luie en niet flexibele jongeren:
Mijn moeder werkt al bijna 40 jaar in de gehandicapten zorg; heeft gaan staken/betogen in de jaren 80 voor sociale vooruitgang in die sector, betere verloningen, betere werkregelingen en extra personeel.
Wat stelt ze vast; sinds de jaren 90 ,nu dat die beter voorwaarden er gekomen zijn dat stilaan de nieuwe krachten steeds meer en meer gingen eisen en niet bereid zijn om dezelfde werkethiek, collegialiteit, en algemene flexibiliteit aan de dag te leggen.
Praktijkvoorbeeld; mentaal en motorische gehandicapten is bijna dagelijks pis en stront kuisen en een zware fysiek onderschatte bezigheid. Al haar jongere collega's doen dat met zware tegenzin en klagen dan ook constant over de job inhoud. Veel hoger en beter opgeleid dan mijn moeder zelf (jaren 60-70) en toch minder bekwaam!

Dat is een zeer goed voorbeeld. Uiteraard zijn er altijd uitschieters maar de trend is duidelijk en overal aanwezig.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 06:45   #44
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Oeh! Daar heb ik niet van terug!
Dat weet ik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 06:50   #45
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Enkel om de houding van de doorsnee Vlaamse jeugd. Studenten/werknemers in grote landen die trekken vaak duizenden km van huis, ver weg van familie, vrienden enzovoort.. om te gaan studeren/werken. Zij hebben dus wel die flexibiliteit, iets wat hier vaak ontbreekt. Hier kijkt men blijkbaar niet verder dan zijn eigen dorpsplein '' in de hoop daar werk te vinden'' , van die mentaliteit moeten we dringend vanaf zien te geraken.
Dus één iemand is de weerspiegeling van de doorsnee Vlaamse jeugd. Indien hij echt zo doorsnee zou zijn, zou er nooit een krantenartikel over hem verschenen zijn.

Ik begrijp trouwens je obsessie met "werken in het buitenland" niet. Net alsof het daar per definitie beter is.

Laat de mensen dat zelf beslissen en hou op met je arrogante instelling om iedereen die er anders over denkt te beschouwen als kerktorenheikneuters.
Oud 3 februari 2012, 08:37   #46
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Enkel om de houding van de doorsnee Vlaamse jeugd. Studenten/werknemers in grote landen die trekken vaak duizenden km van huis, ver weg van familie, vrienden enzovoort.. om te gaan studeren/werken. Zij hebben dus wel die flexibiliteit, iets wat hier vaak ontbreekt. Hier kijkt men blijkbaar niet verder dan zijn eigen dorpsplein '' in de hoop daar werk te vinden'' , van die mentaliteit moeten we dringend vanaf zien te geraken.
Dat heeft geen zak te maken met "de jeugd". Belgen zijn, net zoals vele andere West-Europeanen, van oudsher honkvast. Ze verhuizen weinig doorheen hun carrière en houden er niet van jobs te zoeken in het buitenland of zelfs buiten de eigen regio. Hier heb je een linkje naar een artikeltje uit 1969: toen al waren West-Europeanen (Italianen om precies te zijn) veel minder mobiel dan bijv. Amerikanen of Australiërs.

http://www.jstor.org/pss/2092302

Bovendien zijn vrouwen hier ook alweer een paar decennia geëmancipeerd, wat inhoudt dat zij (terecht overigens) niet zomaar bereid zijn hun carrière op te geven om manlief te volgen naar de andere kant van de wereld. Maar goed: ik zou toch graag van jou horen wat jij in die kerel zijn situatie zou doen. Hou er rekening mee dat een aantal van de veronderstellingen die je maakt, langs geen kanten kloppen. Zo kan hij wellicht evenzeer een pak geld verdienen in België of een eigen zaak beginnen en bijvoorbeeld zijn ontwikkelde producten verkopen aan andere bedrijven, zoals Google.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 08:41   #47
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat weet ik.
'k Heb er zelfs niet van geslapen vannacht!

Wel cute verder om in dit topic te zien hoe snel mensen zich aangevallen voelen in hun kerktorenmentaliteit
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 09:55   #48
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
'k Heb er zelfs niet van geslapen vannacht!

Wel cute verder om in dit topic te zien hoe snel mensen zich aangevallen voelen in hun kerktorenmentaliteit
Straf hoe snel de dollartekentjes in je ogen gingen blinken toen je aan kwam hollen met het loon van een software copy/paster.
Oud 3 februari 2012, 10:51   #49
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Straf hoe snel de dollartekentjes in je ogen gingen blinken toen je aan kwam hollen met het loon van een software copy/paster.
Lol, is dat het beste dat je kan bedenken? Of stoort het je gewoon dat die kerel meer kan verdienen dan jij?

Feel free to enlighten me trouwens waarom ik daarbij dollartekens in mijn ogen zou moeten krijgen. Als software engineer zou ik nooit zoveel verdienen en zouden ze me niet aannemen (ik ben dan ook geen programmeur/software developper) dus why would I bother? Voor het bedrag? Daar ben ik niet van onder de indruk.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 10:56   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb zo de indruk dat er weer heel wat afgunst is het spel hier als ik de reacties lees.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 10:58   #51
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vind ik ook.
Voor wat op een computer te gaan tingelen Godbeter dan nog.
Kan hij hier ook hé.
Pas op, een kans laten liggen voor zo iets fragiel als een relatie zou ik nooit doen. De veralgemening vind ik best walgelijk.
Oud 3 februari 2012, 11:03   #52
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
‘Al sinds mijn twaalfde vloek ik op de inefficiënte manier waarop België georganiseerd is. Maar de voorbije maanden zag ik hoe er in een van de rijkste regio’s van de Verenigde Staten, Silicon Valley, een enorme kloof gaapt tussen arm en rijk. Bijna altijd zaten er daklozen op de bus. Het is er werkelijk ieder voor zich.’ Voor een 24-jarige geeft de Limburgse informaticus Wim Leers blijk van veel maturiteit. Na 16 weken stage op het hoofdkwartier van Facebook in Palo Alto (Californië) - van 26 september tot 16 december vorig jaar - had de Hasselaar zijn buik vol van de Verenigde Staten
interview in de (online ) Tijd...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 11:53   #53
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Uit datzelfde interview in de tijd:

Citaat:
Veel whizzkids verklaren hem allicht stapelgek, maar sinds begin januari is ‘de man die Mark Zuckerberg afwees’ gewoon terug in het land. Nadat hij op zijn blog ‘Wim Leers looking for a job!’ had aangekondigd, stroomden er al 50 aanbiedingen binnen. Maar het ondernemersvirus van Silicon Valley lijkt Wim Leers te pakken te hebben. ‘Ik overweeg sterk om zelf een start-up te beginnen.’
Lui en niet flexibel? Ik dacht het niet.
Oud 3 februari 2012, 20:53   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Pas op, een kans laten liggen voor zo iets fragiel als een relatie zou ik nooit doen. De veralgemening vind ik best walgelijk.
Hoeveel keer heeft een mens kans op een goede relatie?
Waarschijnlijk heeft die jongen dat.

Jobs komen en gaan, dat is toch niet te vergelijken met een goede relatie?
Die vind je 1 of hoogstens 2 keer in uw leven en je moet dan nog veel geluk hebben.
Nee ik zou ook mijn relatie niet opgeven voor zoiets stoms als werk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 februari 2012 om 20:54.
Oud 3 februari 2012, 21:09   #55
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die vind je 1 of hoogstens 2 keer in uw leven en je moet dan nog veel geluk hebben.
Tututut

Dat is volgens sommigen kerktorenmentaliteit !

De bedoeling is dat je alles laat vallen om als een gek naar de VS te vertrekken voor wat extra geld. En wie er anders over denkt, is bekrompen.
Oud 3 februari 2012, 21:11   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tututut

De bedoeling is dat je alles laat vallen om als een gek naar de VS te vertrekken voor wat extra geld. En wie er anders over denkt, is bekrompen.
Tja...ik vermoed dat ze dan geen goede relatie kennen of hebben.

Het zal misschien nog wel komen.
Oud 3 februari 2012, 21:34   #57
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Ken een soortgelijk geval.

Heb in de jaren '70 zo'n 5 jaar baseball gespeeld in een Antwerpse ploeg.
Een speler in ons team had zoveel talent, dat ie door een Amerikaanse talentscout werd gespot en opgepikt, om in de VS te gaan spelen, in (verplichte) combinatie met nog 2 highschooljaren te gaan.
Iedereen jaloers, maar niemand van ons had zijn spelerstalent in huis, want de helft van onze ploegoverwinningen hadden we aan hem te danken.
Die gast stond echter na 5 maanden terug op ons terrein te spelen, wegens heimwee naar huis en omdat ie z'n lief te hard miste.

That's life en wie zijn wij om daarover te oordelen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 17:41   #58
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Tja, ik zou mijn werk niet opgeven voor zoiets stom als een relatie. Die prioriteiten stellen op dat gebied is erg persoonlijk. Het ging mij vooral om de veralgemening dat de Vlaamse jeugd lui en niet flexibel is.
Oud 5 februari 2012, 17:51   #59
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tututut

Daar heeft u noch ik over te oordelen.
Oud 5 februari 2012, 18:01   #60
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er zo speciaal aan werken voor facebook?
Allee gij ! Da's modern, jong !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be