Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 19 juni 2004, 21:13   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Groene Leeuwtje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Jullie vergeten snel hoor.

Vóór de kiezingen stelde de N-VA dat ze niet in een regering zouden stappen VOORALEER B-H-V geregled werd.
Nu laten ze zich paaien met een werkgroep (om toch maar te kunnen regeren?).
Een kinderhand is blijkbaar snel gevuld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fragment uit de Standaard, reeds eerder gepost, maar blijkbaar overgelezen,
Een snelle splitsing van Brussel-Halle-
Vilvoorde is een topprioriteit voor de
N-VA en een voorwaarde voor deelname
aan de Vlaamse regering.
Hewel?
Ze laten zich paaien met een studiegroep en stappen in de regering ALVORENS B-H-V gesplitst is.
Dit in tegenstelling tot wat ze voor de kiezingen beweerden.
8)
Oud 19 juni 2004, 21:16   #42
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

We kunnen blijven goochelen met termen en verwoordingen.
Oud 19 juni 2004, 21:18   #43
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nva niet aleen ookk cdnv.Wilde in een regering stappen met de slitsing BHV.Ik denk dat die vlaamse regering bestaat uit mensen die veel beloven.Maar door met elkaar,denk goed na geen 3partijen maar wel 6.Geen woord zullen kunnen houden.
Oud 19 juni 2004, 21:18   #44
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Het stoort me een beetje dat ik me bij dit gespreksonderwerp moet aansluiten bij de kant van de belgiscisten als het over de NV-A gaat maar het is nu eenmaal zo al dat NV-a kiezers te naïef zijn om dit in te zien.
Cyperken is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:19   #45
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Het stoort me een beetje dat ik me bij dit gespreksonderwerp moet aansluiten bij de kant van de belgiscisten als het over de NV-A gaat maar het is nu eenmaal zo al dat NV-a kiezers te naïef zijn om dit in te zien.
Het is nu eenmaal zo dat Vlaams Blokkers nooit een goed woord zullen hebben voor acties of voorstellen van de N-VA.
Oud 19 juni 2004, 21:22   #46
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat Vlaams Blokkers nooit een goed woord zullen hebben voor acties of voorstellen van de N-VA.
Dat heeft nu eenmaal zijn redenen...maar omgekeerd is het wel andere koek dan!
Cyperken is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:22   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen blijven goochelen met termen en verwoordingen.
Neen hoor.

Ik bezie de feiten.

Vooraf zwoer de N-VA niet in een regering te stappen als B-H-V niet gesplist was vóór de verkiezingen.
Nu, n�* de kiezingen is B-H-V niet gesplitst, er zijn geen garanties ervoor, enkel een vage 'werkgroep' en toch zwijgt Bourgeois in alle talen (in de hoop op een paar mandaten?)

PS
Vind je het niet merkwaardig dat mensen met tegenstrijdige belangen exact hetzelfde waarnemen en evalueren?

Voor mijn part mag de N-VA op de bek gaan, woordbreken, slapjanus zijn zoveel ze wil: als Belgicist heb ik niet liever dat ze compleet onderafgaan, en hun programma begraven wordt zowat 10 meter onder de grond.
Doch de flaminganten die de vroegere onafhankelijkheidsen en de eerdere splitsingsafzeik van de N-VA genegen waren, merken nu identiek hetzelfde als ik op: de N-VA gaat de Belgische boot in en wordt hoogst on-Vlaams in de reet gereden in de Laekense bosjes.
Oud 19 juni 2004, 21:24   #48
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Sommige Vlaams Blokkers en belgicisten hebben altijd hand in hand gelopen om de N-VA af te breken. Ik heb dat al eerder gezegd en zelfs een verklaring voor gegeven. Dat verwondert mij niets.
Oud 19 juni 2004, 21:24   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hoeft je niet te storen.
We nemen beiden hetzelfde waar.
Wat we zien stoort u, doch verheugt mij.
Dat we echter identiek dezelfde feiten, hetzelfde interpreteren, betekent dat we eenzekere mate van objectiviteit bereikten.
Oud 19 juni 2004, 21:26   #50
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik heb wel een goed woordt voor de NVA.
Als ze bij hun woordt blijven
Maar nu boerke swa zeker is van een postje zullen we niet veel meer horen van de vlaamse eisen .Want de CDN V is nu al op zijn buik gegaan voor de PS
Oud 19 juni 2004, 21:28   #51
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Het formatieberaad is nog volop bezig (misschien nog wel voor weken) en het is dus koffiedik kijken wat er uit de bus zal komen.

Alle Vlaamse partijen hebben zich voor de verkiezingingen geëngageerd om BHV te splitsen; men kan er dus niet alleen de N-VA op afrekenen.

Tot nu toe heb ik nog geen wanklanken gehoord. Behalve dan de lijken die uit de kast vallen, zoals de nieuwe voedingscrisis en het budgettair tekort.

Wij worden natuurlijk gezegend met het optrekken van de klassieke mistgordijnen. Stevaert wil snel een sterke Vlaamse regering met een globaal programma, De Gucht wil een gedetailleerd uitgewerkt programma; Groen! doet niet mee; het Vlaams Blok stelt zijn "breekpunten" zo scherp dat je bij voorbaat moet nee zeggen. En zo zal dat nog wel een tijdje duren. Men wil het Leterme duidelijk moeilijk maken, zich kapot laten onderhandelen; men noemt dat ook wel eens verrottingsstrategie; wie daar beter van wordt? Zeker niet de burger die moet geregeerd worden.

Maar om dan het debat te vernauwen tot natrappen naar de N-VA is minstens flauw.
Oud 19 juni 2004, 21:30   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige Vlaams Blokkers en belgicisten hebben altijd hand in hand gelopen om de N-VA af te breken. Ik heb dat al eerder gezegd en zelfs een verklaring voor gegeven. Dat verwondert mij niets.
Dat is het grote verschil tussen iemand die onafhankelijk mag spreken-denken en een volgzaam partijslaafje.

Als Vlaamsblokkers een correcte analyse maken, dan mag ik die onderschrijven.
Jij zit daarentegen met een (zelfopgelegd) cordon.
Je vecht met één arm op de rug gebonden en een prop in de mond.
Oud 19 juni 2004, 21:31   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Maar om dan het debat te vernauwen tot natrappen naar de N-VA is minstens flauw.
Op woordbreuk en hypocrisie reken ik ook partijen en personen af, zelfs als ze daardoor in mijn voordeel handelen.

In love and politics, all is fair.
Oud 19 juni 2004, 21:33   #54
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het ongeschreven Monsterverbond - zoals ik het wel eens durf noemen - tussen sommige Vlaams Blokkers en Belgicisten wat betreft het afbreken - liefst zonder argumenten - van de N-VA, sterk mijn overtuiging dat de N-VA goed bezig is. Té goed zelfs.
Oud 19 juni 2004, 21:39   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het ongeschreven Monsterverbond - zoals ik het wel eens durf noemen - tussen sommige Vlaams Blokkers en Belgicisten wat betreft het afbreken - liefst zonder argumenten - van de N-VA, sterk mijn overtuiging dat de N-VA goed bezig is. Té goed zelfs.
Dat stukje door mij in het blauw gezet, neem ik je uiterst kwalijk.

Ik argumenteer hier een godganse avond, gestaafd mét krantenknipsels.
Ik ben zo vriendelijk om jouw zwakke rond-de-pot gedraai niet te kwalificeren, en het enkel keer op keer te weerleggen, en dan moet ik dit hier slikken......

Ik begin stilaan te begrijpen waarom julie dringend een apart Vlaamsnationalistisch subforum nodig hebben. De uitstervende indianen hadden ook hun reservaat.
Oud 19 juni 2004, 21:40   #56
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het formatieberaad is nog volop bezig (misschien nog wel voor weken) en het is dus koffiedik kijken wat er uit de bus zal komen.

Alle Vlaamse partijen hebben zich voor de verkiezingingen geëngageerd om BHV te splitsen; men kan er dus niet alleen de N-VA op afrekenen.

Tot nu toe heb ik nog geen wanklanken gehoord. Behalve dan de lijken die uit de kast vallen, zoals de nieuwe voedingscrisis en het budgettair tekort.

Wij worden natuurlijk gezegend met het optrekken van de klassieke mistgordijnen. Stevaert wil snel een sterke Vlaamse regering met een globaal programma, De Gucht wil een gedetailleerd uitgewerkt programma; Groen! doet niet mee; het Vlaams Blok stelt zijn "breekpunten" zo scherp dat je bij voorbaat moet nee zeggen. En zo zal dat nog wel een tijdje duren. Men wil het Leterme duidelijk moeilijk maken, zich kapot laten onderhandelen; men noemt dat ook wel eens verrottingsstrategie; wie daar beter van wordt? Zeker niet de burger die moet geregeerd worden.

Alle vlaamse partijen hebben zich voor de verkiezingen geëngageerd om BHV te kunnen splitsen omdat geen enkele partij bij zijn originele standpunten blijft en zo hypocriet is omtrent dit onderwerp dat het de spuitgaten uitloopt! Ik herinner me nog Steve Stevaert zeggen enkele maanden terug dat we solidair moesten blijven met onze walen als het over de gezondheidszorg ging...enkele weken voor de verkiezingen zegt hij dan "ik wil spreken over een splitsing van die bevoegdheid!". Over BHV van hetzelfde laken een broek, het zag ernaar uit dat plots alle traditionele partijen centrum en vlaamsgezind waren. Het enige waarover werdt gesproken waren de leugens van de vld waar leterme ze zo van beschuldigde. De media-campagne was één grote populariteitsverwerving - niets meer, niets minder - je ziet waar ze dat toe brengt. Ik zie die CD&V waar iedereen zoveel in gelooft nu nog juist dezelfde fout maken als de VLD. Dat wordt weer een politieke aardverschuiving in de federale van 2007.
Cyperken is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:45   #57
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Op woordbreuk en hypocrisie reken ik ook partijen en personen af, zelfs als ze daardoor in mijn voordeel handelen.

In love and politics, all is fair.
Van woordbreuk en hypocrisie heb ik nog niets gehoord; dat kan ook moeilijk want er is nog geen regeerakkoord.
Oud 19 juni 2004, 21:46   #58
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Groentje zonder argumenten Boerke swa niet met de SPA.
En eerst BHV zijn dat geen argumenten.Geef toe dat de NVA nu niks meer zal betekennen.NVA heeft zijn kiezers bedrogen.En wie nu afkomt er is nog geen vlaamse regering gevormd.Dat zijn personen die niet zien dat het CDNV SPA VLD is drie partijen die tegen elkaar zijnEen regering zullen vormen en vlaanderren zullen blijven verkopen aan de walen
Oud 19 juni 2004, 21:57   #59
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Beer,

Er is inderdaad nog geen regeerakkoord; tot nader bericht moeten we dus nog wachten en niet te veel hypothetische verhalen schrijven.

Mij verwondert altijd opnieuw dat men in de richting van de N-VA trapt; ik vind dat niet fair; als N-VA-stemmer geef ik de partij nog krediet; ik ben echter geen lid van de partij en ik ben er ook niet mee getrouwd. Als deze partij op essentiële punten toegevingen doet, is het gedaan met mijn platonische liefde. Maar wie zegt dat het zover zal komen? Madame Blanche?
Oud 19 juni 2004, 22:22   #60
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

kijk nu, de pot verwijt de ketel.
Cyperken is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be