Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2004, 21:50   #41
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Ik denk ook dat de Alevieten niet zouden meedoen, waarvoor mijn respect, en dit niet uit angst maar uit wijsheid......
Ik zei djihad. Verplichte oorlog om jouw identiteit,geloof en cultuur te beschermen. Anders worden we net zoals die 3 dorpen in Georgie verchristelijkt en dat kan bij moslims niet !!! Djihad is gebruikelijk maar natuurlijk neit de djihad van die terroristiche groeperingen in Irak ofzo .... en verdraai de feiten niet
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 21:53   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Als uw beschrijving van uw geloof correct is, heb ik daar geen probleem mee.

(Btw indien uw beschrijving idd correct is, vergist u zich in vijand volgens mij... (uw avatar ))
Maar Ugur heeft toch gezegd dat de Alevieten niet echt geliefd zijn bij de "echte" conservatieve Moslims. (zie reactie van El Turco...... die beschouwd Ugur eigenlijk als een ongelovige en verwijt hem geen oorlog te willen voeren uit lafheid ). Een familievete zoals bij de Katholieken en Protestanten ? Het is al niet genoeg dat ze oorlog voeren tegen andere grote godsdiensten, een persoonlijke vete kan er altijd bij...... (zucht, heel diepe zucht )
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 21:57   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik zei djihad. Verplichte oorlog om jouw identiteit,geloof en cultuur te beschermen. Anders worden we net zoals die 3 dorpen in Georgie verchristelijkt en dat kan bij moslims niet !!! Djihad is gebruikelijk maar natuurlijk neit de djihad van die terroristiche groeperingen in Irak ofzo .... en verdraai de feiten niet
Verwijt toch Ugur niet dat hij vredelievend en verdraagzaam is.
Daarvan gaat mijn haar rijzen......
Oud 2 september 2004, 22:01   #44
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Ugur heeft toch gezegd dat de Alevieten niet echt geliefd zijn bij de "echte" conservatieve Moslims. (zie reactie van El Turco...... die beschouwd Ugur eigenlijk als een ongelovige en verwijt hem geen oorlog te willen voeren uit lafheid ). Een familievete zoals bij de Katholieken en Protestanten ? Het is al niet genoeg dat ze oorlog voeren tegen andere grote godsdiensten, een persoonlijke vete kan er altijd bij...... (zucht, heel diepe zucht )
Ik kan mijn boodschap niet duidelijk maken precies. Tegen ugur heb ik natuurlijk neits. Tuurlijk wens ik een vredevolle wereld maarrr moesten moslims aangevallen worden.. dan is dat plicht om zich te beschermen en dat zouden de alevieten niet doen omdat ze al niet-moslims zijn. Of hij verdraagzaam is of niet heb ik niets ertegen integendeel een Turk is een Turk!!
Oud 2 september 2004, 22:13   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan mijn boodschap niet duidelijk maken precies. Tegen ugur heb ik natuurlijk neits. Tuurlijk wens ik een vredevolle wereld maarrr moesten moslims aangevallen worden.. dan is dat plicht om zich te beschermen en dat zouden de alevieten niet doen omdat ze al niet-moslims zijn. Of hij verdraagzaam is of niet heb ik niets ertegen integendeel een Turk is een Turk!!
Maar toch wel El Turco ik begrijp jou. Alevieten zijn zo te zien in de eerste plaats humanisten en humanisten vechten niet voor een godsdienst. Ze vechten waarschijnlijk als hun familie, kinderen in het bijzonder, in gevaar zijn maar niet voor hun geloof omdat een of andere iman het beveelt. Volgens mij zijn ze eerder dienstweigeraars.... hun geloof in de mensheid en respect voor de andere verbied hen om oorlog te voeren als ze niet rechtstreeks in gevaar zijn.
Maar nu schrijf ik in de plaats van Ugur en dat zou ik eigenlijk niet moeten doen.
Oud 2 september 2004, 22:23   #46
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar toch wel El Turco ik begrijp jou. Alevieten zijn zo te zien in de eerste plaats humanisten en humanisten vechten niet voor een godsdienst. Ze vechten waarschijnlijk als hun familie, kinderen in het bijzonder, in gevaar zijn maar niet voor hun geloof omdat een of andere iman het beveelt. Volgens mij zijn ze eerder dienstweigeraars.... hun geloof in de mensheid en respect voor de andere verbied hen om oorlog te voeren als ze niet rechtstreeks in gevaar zijn.
Maar nu schrijf ik in de plaats van Ugur en dat zou ik eigenlijk niet moeten doen.
Een x volk gaat u aanvallen, u bevelen om geen koran te lezen en om geen moslim te worden..whatever die x-volk dicteert u iets.. en uit respect niets ertegen doen. Klopt dat volgens jou?

Ik zou ook een humanist willen worden. Wat een soenniet doet is pakken zwaarder dan aleviet. Waarom kiezen soennieten dan de moeilijke weg? En ja wie zal er niet voor vechten als hun familie en kinderen in gevaar zijn? Volgens mij is dat pure laxheid. Die zijn gewoon te lui. U moet nu mij niet terroriseren met imperialistische of angstjagende moslim ofzo totaal niet..Ik zeg wat ik zeg en ik hoop dat ugur toch reageert op mijn vragen (nu of later)
Oud 3 september 2004, 07:18   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei het VLAAMS blok moet het dus anders doen? Verplichte OORLOG om onze idientiteit, geloof en cultuur te beschermen. Anders worden we net zoals Trappes in Frankrijk verislamiseerd en dat kan bij vlamingen niet!!!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 07:57   #48
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Alevieten zijn dus intelligente moslims? De anderen denken dat godsdienst een reden is om andere mensen te mogen vermoorden.

Je hebt dus Alevieten, en je hebt gebrainwashte psychopatische islam-robots. El Turco, een beetje verdraagzaamheid naar anderen toe aub, jij bent zelf ook geen perfect moslim, de gemiddelde debiele Al-Qaida strijder vindt jou misschien ook geen echte moslim. Als een Aleviet zichzelf moslim wil noemen dan is dat zijn goed recht, als je jaloers bent op zijn vrijheden, zit jij misschien in het verkeerde kamp ipv hij.
Oud 3 september 2004, 08:19   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ugur
Ik ben persoonlijk een Aleviet.

Korte samenvatting:

We worden al tientallen deccenia door het Grijze Wolf een MHP in Turkije opgezocht en vermoord door onze "te westerse leefwijze".

Het alevitisme is een subcategorie onder de moslims (zoals de protestanten in de katholiek), de reden waarom de algeneme moslims ons zo haten is omdat voor ons de vrouwen een even belangrijke figuur spelen als de mannen (ze moeten geen hoefddoek dragen, hebben meestal evenveel al dan niet meer inbreng in het gezin dan de mannen).

Alevieten moeten dan ook niet naar een moskee gaan of de Ramadan doen. We hebben dan wel de 12-Imam wanneer we wel moeten vasten.

Het alevitisme is ontstaan door Hz. Ali (de schoonzoon en neef van de profeet Mohammed). Na Mohammed's dood wouden bepaalde moslims dat de volgende leider uit de familiekring zou komen (en Mohammed zelf had opgedraged dan Ali zijn opvolger zou zijn) maar dat is dus niet gebeurt, en toen is Ali gesplitst van de moslims en eigen "cultuur" begonnen.

De Alevieten zijn zeer verdraagzaam, ze hebben geen moskees maar wel in de plaats van de moslim Hoca's hebben wij Pir's.

2/3 van de Alevi's zijn Turken
1/3 zijn Koerden.

In Turkije durven de meerderheid van de Turkse Alevi's er niet voor uitkomen in de schrik uitgemoord te worden door de MHP en Grijze Wolven.

Voor meer informatie:
http://www.alevieten.nl/htm/3.htm
http://www.alevieten.nl
Jullie als aleviet zijnde, is dus eigenlijk een soort sekt, een afsplitsing van de islam, want je moet bv, de ramadan al niet volgen, wat toch een vrij essentieel "moslim iets is", worden dus onderdrukt door de moslims.

Is dat dan omdat jullie "ongelovigen" zijn, of "afvallige moslims" zouden zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 08:21   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ugur
Dat was vroeger in de Islam EN Christendom een gewoonte, het werd niet als pervers beschouwd
Daarin heb je inderdaad gelijk, onder de westerse adel komt ook meer inteelt als wat anders voort.
Oud 3 september 2004, 08:37   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
tuurlijk! en die hebben zelfs twintig maagden meer per man!

(en wij moeten het gewoon stellen met rijstpap en gouden lepelkes, toch niet eerlijk verdeeld allemaal hé)
Doet mij denken aan die mop van Bill Gates die voor de hemelpoort staat, ...

Bill Gates slaat met zijn privéjet te pletter nadat hij zichzelf had leren vliegen met Flight Simulator, en plotseling staat hij dus voor Sinte Pieter aan de hemelpoort.

Sinte Pieter klikt zijn webbrowser open (van Netscape) en tikt Bill Gates zijne naam in , nen Querry later op de goddelijke Oracle server laat hem weten wie Bill Gates is, en hij begint tegen Bill te spreken.

Ha Bill, gij zijt een lastig geval jong, gij hebt veel goeds gedaan, iedereen heeft nu ne pc ge ziet zelf in den hemel gebruiken we hem, maar die Windows 95 en die home edition, dat was toch wel echt erg hé, ...

Ge hebt da wel goedgemaakt met Windows XP maar toch, da weegt vrij zwaar door hé vriend.

Maar kom, ik heb hier gezien dat God net een mailke gestuurd heeft om te zeggen dat ge moogt kiezen, den Hemel, of de Hel.

ah zegt den Bill da is wel tof van god, maar eh, mag ik eerst nekeer kijken voor ik een beslissing neem, ah ja, kom ik zal 't u laten zien.

Dus den Bill krijgt den hemel te zien, witte wolkskes, schoon engelkes, gouden lepelkes en rijstpap, ja, schoon, zegt den Bill en de Hel, wel zegt SP da ga ik u nu laten zien, Ze krijgen de hel te zien, schoon vrouwen, een orgie links, een orgie rechts liters wijn en bier, kortom een party bij den Hugh Hefner thuis, heeft er nie aan, ha zegt den Bill, dat is hier duidelijk hé jong geef mij maar de hel.

Een paar maand nadien, Sinte Pieter ervaart nen unknown windows explorer error bij het nakijken van nen nieuwe klant, en besluit den Bill maar eens op te zoeken in de Hell, hij drukt op het 666 knopje in de goddelijke lift en stapt een fractie van een seconde later uit in de Hell,

Ha Sinte Pieter ouwe jongen, ! wa komde gij hier doen, brult de Satan, ik kom voor Bill Gates, ik moet hem iets vragen, Ha die nerd die ge ons een maand geleden opgestuurd hebt, wacht hij zit ginder... Dus Sinte Pieter gaat naar den Bill, en als hij hem daar ziet, ziet hij dat den Bill daar vasthangt met kettingen op een of ander middeleeuws marteltuig, terwijl er een duivel in zijn vlees zit te porren met een gloeiende pook, . Awel Sinte Pieter waar zijn die schoon vrouwen , drank en eten brult hij.

Ah da was nen Demo hé Bill, !
Oud 3 september 2004, 09:59   #52
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Daarin heb je inderdaad gelijk, onder de westerse adel komt ook meer inteelt als wat anders voort.
En "zuivere rassen of volk" als dit geen inteelt is?
Oud 3 september 2004, 10:08   #53
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=EL TURCO]

[quote]
Citaat:
Ik zou ook een humanist willen worden.
Waar een wil is een weg. Humanisme is gewoon respect hebben voor de andere, de andere niet aandoen wat je zelf niet zou willen dat ze jou aandoen, je verantwoordelijkheid nemen in het leven voor je daden en dit niet uit vrees voor een straf maar uit menselijkheid.
Citaat:
Waarom kiezen soennieten dan de moeilijke weg?
Omdat ze vasthouden aan oude geschriften......

Ik vind voor godsdienst strijden absurd...... de boeken zijn door mensen geschreven, niets maar dan ook niets zegt dat een god dat verlangt.
De dag dat God voor jou verschijnt en zegt strijd dan kan je het overwegen.... en dan nog zou ik eerder dienstweigeraar zijn. Ik zou een jaartje zonder wedde aanvragen. Een god kan toch geen oorlog wensen tussen de mensen.....dan is hij toch niet goed.
Bovendien lost djihad echt niets op. Het maakt alles alleen maar moeilijker, de spiraal van geweld en haat wordt dan steeds groter en moeilijk te stoppen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 september 2004 om 11:37.
Oud 3 september 2004, 15:48   #54
JusticeLover
Banneling

Standaard

Neen, ik zeg niet dat wij nu oorlog moeten voeren maar als het moment aankomt... als de evolutie van hedendaagse tijd voortzet is het geval van het uitbreken van een Djihad met steun van moslims wel groot. Niet morgen ofzo maar als het gaat zoals het nu gaat.. geen communicatie tussen auto en allo... geen wederzijdse respect...
Oud 3 september 2004, 20:29   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg niet dat wij nu oorlog moeten voeren maar als het moment aankomt... als de evolutie van hedendaagse tijd voortzet is het geval van het uitbreken van een Djihad met steun van moslims wel groot. Niet morgen ofzo maar als het gaat zoals het nu gaat.. geen communicatie tussen auto en allo... geen wederzijdse respect...
Turco je verlangt toch niet naar dat moment ? Laten we dan samen het nodige doen om het te vermijden.....
Oud 3 september 2004, 21:11   #56
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Turco je verlangt toch niet naar dat moment ? Laten we dan samen het nodige doen om het te vermijden.....
Tuurlijk maar je weet nooit wat er gaat gebeuren met die zionisten.
Oud 3 september 2004, 21:32   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk maar je weet nooit wat er gaat gebeuren met die zionisten.
The only solution is peace, there is no other alternative, there is no other future ! Not for you, not for them, not for us......
Oud 4 september 2004, 13:03   #58
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een x volk gaat u aanvallen, u bevelen om geen koran te lezen en om geen moslim te worden..whatever die x-volk dicteert u iets.. en uit respect niets ertegen doen. Klopt dat volgens jou?

Ik zou ook een humanist willen worden. Wat een soenniet doet is pakken zwaarder dan aleviet. Waarom kiezen soennieten dan de moeilijke weg? En ja wie zal er niet voor vechten als hun familie en kinderen in gevaar zijn? Volgens mij is dat pure laxheid. Die zijn gewoon te lui. U moet nu mij niet terroriseren met imperialistische of angstjagende moslim ofzo totaal niet..Ik zeg wat ik zeg en ik hoop dat ugur toch reageert op mijn vragen (nu of later)
Bedankt om ons hier het juiste beeld van de islam te schetsen.

Het wordt tijd dat we hier in Europa dezelfde mentaliteit overnemen, tegenover JULLIE dan wel te verstaan.

Maar ik vrees dat de Europeanen nog teveel Aleviet zijn in hun manier van reageren. Het zal hen duur te staan komen als ze niet tijdig "moslimachtig" worden in hun reacties.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 13:37   #59
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Bedankt om ons hier het juiste beeld van de islam te schetsen.

Het wordt tijd dat we hier in Europa dezelfde mentaliteit overnemen, tegenover JULLIE dan wel te verstaan.

Maar ik vrees dat de Europeanen nog teveel Aleviet zijn in hun manier van reageren. Het zal hen duur te staan komen als ze niet tijdig "moslimachtig" worden in hun reacties.
Extremisten zijn overal gelijk en men vindt er ook onder Europeanen.
Het zijn zij die de wereld verstoren en onveilig maken.
Alevieten vindt je ook overal en ze zijn zelfs in de meerderheid maar worden door machtswellustelingen gemanipuleerd.
Oud 5 september 2004, 19:29   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
heb jij ervoor 'gekozen' om Moslim te worden of is dat gewoon het resultaat van 'peer pressure' en je opvoeding? Misschien dat je daar eens over moet nadenken

Bitter weinig mensen 'kiezen' voor een geloof, de evolutie van het aantal kerkgangers in Europa bevestigd dat. I.e. bij afwezigheid van sociale druk zijn de meeste mensen zeker niet bereid om alles wat er in een boekje van duizenden jaren terug geschreven wordt voor waarheid en/of wet aan te nemen.

Er is geen god/allah/boeddha of whatever, dat is enkel een middel van de heersende klasse om de minder gelukkigen onder de knoet te houden (dmv een belofte op een beter leven na de dood, kan de situatie voor de dood ongestraft miserabel blijven. In die zin ben ik het volmondig eens met Marx. (Godsdienst is opium voor het volk).

Wie zijn de vijanden v/d moslims? a. het westen/de christenen/... b. de eigen leiders die in grote luxe leven terwijl ze jullie uitbuiten en de dood injagen? (Compensatie: na de dood, je kan erop rekenen! Muhahahahahaha)
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be