Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2012, 20:19   #41
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Maar liefst 26 van de 72 effectieve PS-kandidaten voor de Brusselse regionale verkiezingen van juni waren import Nieuwe Muzelbelgen.
n° 3 : Emir Kir
n° 7 Fadila Laanan
n° 8 Mohammed Daïf
n° 10 Sfia Bouarfa
n° 13 Rachid Madrane
n° 19 Jamal Ikazban
n° 20 Fatiha Saïdi
n° 22 Nadia El Yousfi
n° 25 Mohammed Azzouzi
n° 27 Ahmed El Ktibi
n° 28 Souad Razzouk
n° 29 Emin Ozkara
n° 35 Abdallah Boustani
n° 42 Yasmina Nekhoul
n° 43 Mohamed Errazi
n° 45 Mohamed Lahlali
n° 47 Mounir Laarissi
n° 51 Ahmed Laaouej
n° 54 Myriem Amrani
n° 55 Ibrahim Dönmez
n° 57 Ahmed Ouartassi
n° 59 Ahmet Gjanaj
n° 61 Hava Ardiclik
n° 63 Abobakre Bouhjar
n° 67 Talbia Belhouari
Maar 't zijn wel allemaal Belgen/brusseleirs anders kan je niet op een lijst staan.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 20:23   #42
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Maar 't zijn wel allemaal Belgen/brusseleirs anders kan je niet op een lijst staan.
Daar hebben de criminele linkse partijen als PS en consoorten voor gezorgd.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 21:09   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nope: wegens geen vrouwen.
Geen vrouwen?
Bekijk de lijst nog eens.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 21:33   #44
parsprototem
Banneling

Standaard

Ik zit nog met het programma van 17 februari op ndl 2 in mijn maag. Halve maan.
Een zogezegde sheik (lees 'imam van keske schiet') die aan een debat deelneemt in een programma voor allochtonen in Nederland.
De vrouwelijke moderatrice is van tafel gegaan omdat meneer 'gast' niet aan tafel wilde zitten met een gesluierde vrouw. Dat was vooraf afgesproken door de programmamakers.
Op google vind je alles. Ik ben dan in mijn 'exploraties' beland op een Marokkaans-Nederlandse site en heb alle reacties gelezen (meer dan twee uren leeswerk). Gewoon om een indruk op te doen wat er leeft aan 'die andere kant'. Daar is wel een debat aan de gang, het niveau van dat debat laat ik in het midden. De extremen komen daar samen. Het is dus een bloedbad met woorden. Coherent discussïeren... sommigen doen een poging. Scheldwoorden, denigrerende zaken, historische onjuistheden, op de man spelen ipv van op de bal... schering en inslag.
Een man-aan-man-gevecht waar alle denkbare slagen onder de gordel geoorloofd zijn.
Een impressie.

Dat nieuwe Belgen op een Brusselse lijst staan... ik ken die mensen niet en oordeel niet op grond van een lijst namen.
Ergens heb ik wel het gevoel dat België en Nederland mogelijkerwijze een slag van de molen hebben gekregen op het gebied van 'democratie', het 'multi-culturele', en erg naïef omgaan met wat er aan de gang is. Nederland is te tolerant, te goedgelovig.
Na het lezen van alle berichten op die Marokkaans.Nederlandse site zit ik met het gevoel dat ik ook erg naïef ben.

52% van de Brusselse bevolking is niet autochtoon.

Leuven ligt er niet veraf. Hoelang nog eer Leuven voor 52% allochtoon wordt?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 21:42   #45
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zit nog met het programma van 17 februari op ndl 2 in mijn maag. Halve maan.
Een zogezegde sheik (lees 'imam van keske schiet') die aan een debat deelneemt in een programma voor allochtonen in Nederland.
De vrouwelijke moderatrice is van tafel gegaan omdat meneer 'gast' niet aan tafel wilde zitten met een gesluierde vrouw. Dat was vooraf afgesproken door de programmamakers.
Op google vind je alles. Ik ben dan in mijn 'exploraties' beland op een Marokkaans-Nederlandse site en heb alle reacties gelezen (meer dan twee uren leeswerk). Gewoon om een indruk op te doen wat er leeft aan 'die andere kant'. Daar is wel een debat aan de gang, het niveau van dat debat laat ik in het midden. De extremen komen daar samen. Het is dus een bloedbad met woorden. Coherent discussïeren... sommigen doen een poging. Scheldwoorden, denigrerende zaken, historische onjuistheden, op de man spelen ipv van op de bal... schering en inslag.
Een man-aan-man-gevecht waar alle denkbare slagen onder de gordel geoorloofd zijn.
Er werd al klacht neergelegd tegen die haatbaard.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...n-haatimam.htm
Oud 18 februari 2012, 21:52   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen probleem met mannen die niet met een vrouw aan één tafel willen zitten.

Mijn probleem begint wanneer de mannen in kwestie de vrouw erop attent maken dat zij degene is die van tafel moet.
Oud 18 februari 2012, 23:06   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar liefst 26 van de 72 effectieve PS-kandidaten voor de Brusselse regionale verkiezingen van juni waren import Nieuwe Muzelbelgen.
Jouw "import Nieuwe Muzelbelgen" zijn daar al een halve eeuw, hoor. Wake up to the real world!

Overigens zijn de kandidaten:
- een kleiner percentage dan het aandeel van wat jij "importbelgen" noemt in de Brusselse bevolking
- geselecteerd op basis van trouw aan de Brusselse francofone bourgeoisie, en deze laatsten zijn geen moslims of "importbelgen" zoals je weet, maar misprijzenswaardige, zelfhatende FDF-ers (Fils De Flamands / Front Des Frustrés)
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 09:27   #48
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jouw "import Nieuwe Muzelbelgen" zijn daar al een halve eeuw, hoor.
Je zou het niet zeggen als je de kolonnes hoofddoeken en niqaabs ziet lopen. Als je je zo etaleert moet je niet verschieten dat iedereen je zo percipieert.
Oud 19 februari 2012, 14:05   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou het niet zeggen als je de kolonnes hoofddoeken en niqaabs ziet lopen. Als je je zo etaleert moet je niet verschieten dat iedereen je zo percipieert.
Wel, ik heb toch gezegd dat er (heel) veel mensen in Brussel afkomstig zijn uit Zuid-Europa, Oost-en Centraal-Europa, Noord-Afrika, Klein-Azië, enz... Alleen is dat proces al meer dan een halve eeuw aan de gang, dus het is nu rijkelijk laat om wakker te schieten! De Belgische bourgeoisie heeft dit georganiseerd, en niemand protesteerde...

Wat de niqab betreft, die heb ik in Brussel één keer gezien, en dat waren Saoedische touristes. En ik woon al redelijk lang in Sint-Jans-Molenbeek. Ik zie van tijd tot tijd een hoofddoek, maar ook veel Marokkaanse deernen in sexy tenue.

Nu kan je je afvragen: waarom zou iemand die zich rechts of conservatief noemt, per se moeten verkiezen dat vrouwen in string of bikini over het straat lopen? Waarom is het tegenwoordig subversiever van een hoofddoek te dragen dan van naakt in de Playboy te poseren?
Oud 19 februari 2012, 14:19   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wat de niqab betreft, die heb ik in Brussel één keer gezien, en dat waren Saoedische touristes. En ik woon al redelijk lang in Sint-Jans-Molenbeek. Ik zie van tijd tot tijd een hoofddoek, maar ook veel Marokkaanse deernen in sexy tenue.
Blijkbaar hebben veel mensen een oogafwijking waardoor ze meer wandelende tenten zien dan U.
Oud 19 februari 2012, 14:26   #51
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, ik heb toch gezegd dat er (heel) veel mensen in Brussel afkomstig zijn uit Zuid-Europa, Oost-en Centraal-Europa, Noord-Afrika, Klein-Azië, enz... Alleen is dat proces al meer dan een halve eeuw aan de gang, dus het is nu rijkelijk laat om wakker te schieten! De Belgische bourgeoisie heeft dit georganiseerd, en niemand protesteerde...
Tiens, ik meen me te herinner dat protesteerders achter een ondemocratisch cordon gestoken werden en dat de PS daar op aandrong.

Citaat:
30 jaar geleden zag je amper een hoofddoek, nu zie je er bijna geen zonder.
Ga eens op een zaterdag shoppen in de Westland (Anderlecht) en je zal de kolonnes zien.

Citaat:
Nu kan je je afvragen: waarom zou iemand die zich rechts of conservatief noemt
,

Ik ben rechts en progressief. De hoofdoek is een symbool van een extreem-rechts en conservatief gedachtegoed. Jij als verdediger van de hoofddoek bent dus de conservatieve en extreem-rechtse.

Citaat:
per se moeten verkiezen dat vrouwen in string of bikini over het straat lopen? Waarom is het tegenwoordig subversiever van een hoofddoek te dragen dan van naakt in de Playboy te poseren?
Niemand heeft dat hier ooit al geëist dat vrouwen in een string of bikini lopen of zo achter het loket zitten, of dat vrouwen naakt in de Playboy poseren.
Oud 19 februari 2012, 14:42   #52
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu kan je je afvragen: waarom zou iemand die zich rechts of conservatief noemt, per se moeten verkiezen dat vrouwen in string of bikini over het straat lopen? Waarom is het tegenwoordig subversiever van een hoofddoek te dragen dan van naakt in de Playboy te poseren?
Het ene symboliseert de overwinning van de burgerlijke vrijheid op de enggeestige (katholieke) moraal. Het ander symboliseert het terug willen oppikken van de draad van de enggeestige moraal die het katholicisme heeft laten vallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 15:11   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het ene symboliseert de overwinning van de burgerlijke vrijheid op de enggeestige (katholieke) moraal. Het ander symboliseert het terug willen oppikken van de draad van de enggeestige moraal die het katholicisme heeft laten vallen.
Erger nog , het één staat symbool van de seksuele verantwoordelijkheid van mannen, bij mijn weten zijn er geen of amper gezinnen die dochters naar het leven staan wanneer ze NIET in de playboy willen en mannen die ene playboy kopen denken niet dat de dame verantwoordelijk is voor wat zij met die playboy wel of niet doen, omgekeerd staan hoofddoeken voor de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksuele gedrag van mannen,en wordt er wel degelijk ook druk uitgeoefent ze te dragen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 15:21   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Grapje? Moet men die allemaal "Belgen" noemen, en zijn die dat in hart en nieren? Of is dat de voorhoede van het toekomstige Belgikistan?

Laatst gewijzigd door andev : 19 februari 2012 om 15:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 15:27   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Waarom is het tegenwoordig subversiever van een hoofddoek te dragen dan van naakt in de Playboy te poseren?
Waarom is het subversiever van met een nazisymbool op je mouw gespeld te lopen dan met een symbooltje van de plaatselijke kaartersclub?
Misschien iets te maken met het gedachtengoed dat er achter steekt?
Hoe zei Erdogan dat weer?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 17:36   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, ik meen me te herinner dat protesteerders achter een ondemocratisch cordon gestoken werden en dat de PS daar op aandrong.
De PS-top behoort inderdaad tot de Belgische bourgeoisie, dus dat hoeft niet te verbazen. Dat betekent niet dat er geen goede mensen kunnen zijn aan de basis, hé.

Citaat:
30 jaar geleden zag je amper een hoofddoek, nu zie je er bijna geen zonder.
Ga eens op een zaterdag shoppen in de Westland (Anderlecht) en je zal de kolonnes zien.
Ik moet daarvoor niet naar Anderlecht. Ik woon in Sint-Jans-Molenbeek.

Citaat:
Ik ben rechts en progressief. De hoofdoek is een symbool van een extreem-rechts en conservatief gedachtegoed. Jij als verdediger van de hoofddoek bent dus de conservatieve en extreem-rechtse.
Ik verdedig vrijheid, ook voor conservatieven en extreem-rechts. Als dat extreem-rechts zijn is, noem mij dan gerust extreem-rechts.

Citaat:
Niemand heeft dat hier ooit al geëist dat vrouwen in een string of bikini lopen of zo achter het loket zitten, of dat vrouwen naakt in de Playboy poseren.
Anke Vandermeersch maakte carrière door te beloven in de Playboy naakt te poseren. Ik heb nog geen enkel parlementslid carrière zien maken door een hoofddoek te dragen, wel integendeel.
Oud 19 februari 2012, 17:38   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat is er mis met een Christelijke visie op sexualiteit? Waarom wordt De Sade vandaag heiliger geacht dan Jezus Christus?
Oud 19 februari 2012, 17:49   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met een Christelijke visie op sexualiteit? Waarom wordt De Sade vandaag heiliger geacht dan Jezus Christus?
Ik denk dat die laatste stelling wat voorbarig is. De christelijke moraal zit nog volledig in ons seksueel denken.

Het is niet omdat bepaalde daden geen taboe meer zijn, dat erover spreken geen taboe meer is. Alluderen op seks kan op het werk, onder vrienden (iets openlijker) dan wel begrinnikt worden; over orale seks tussen mannen, vaginaal vocht, anale stimulatie &c. beginnen, daar is de wereld precies niet aan toe. Terecht, misschien - ik vestig geen waardeoordeel.
Oud 19 februari 2012, 18:17   #59
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik verdedig vrijheid, ook voor conservatieven en extreem-rechts. Als dat extreem-rechts zijn is, noem mij dan gerust extreem-rechts.
Ach ja, het soort vrijheid dat moslimmannen eisen van hun vrouwen, de vrijheid om onderdrukt te worden door een schaamhaarlap. Mooie vrijheid is dat! Beoefen je zelf dat soort vrijheid? Heb je een haarcamouflagedoek nodig om buiten te komen zonder uigescholden te worden voor ...
En de boerka is zeker het summum van de bevrijde moslima?
Oud 19 februari 2012, 18:53   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, het soort vrijheid dat moslimmannen eisen van hun vrouwen, de vrijheid om onderdrukt te worden door een schaamhaarlap. Mooie vrijheid is dat! Beoefen je zelf dat soort vrijheid? Heb je een haarcamouflagedoek nodig om buiten te komen zonder uigescholden te worden voor ...
En de boerka is zeker het summum van de bevrijde moslima?
Pas op man, seffens heeft hij u vast.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be