Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2004, 12:48   #41
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
gewoon om zeker te zijn... ouders discrimineren hun eigen dochters?

Inderdaad...nog te veel, en veelal wanneer er ook zonen zijn.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 12:49   #42
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Het feit dat (die vaak arrogante) moslimsjongens massaal naar onze dancings gaan, terwijl de moslimmeisjes moeten thuisblijven, heeft als gevolg dat er in de dancings globaal genomen veel meer jongens aanwezig zijn dan meisjes, wat absoluut geen gezonde situatie is. Er ontstaat daar gewoonweg een tekort aan meisjes. Daardoor geraken vele jongens van ons eigen volk niet aan een gepast lief en komen ze (letterlijk en figuurlijk) onvoldoende aan hun trekken.
Seg pippo, lees eerst eens wat we 3 post eerder over spraken :
Moslim jongens mogen zowiezo in geen enkele dancing binnen op een paar uitzonderingen na.
Ben jij al ooit in een dancing binnen geweest, Cynicus??? Ben jij eigenlijk al ooit ergens geweest?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 16:33   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Bouazza is vrijzinnig, neem hem dus liever niet als maatstaf voor moslims.
Ik weet dat Bouazza vrijzinnig is. Ik vind hem gewoon een ontzettend leuke humoristische persoon en goed schrijver. En bovendien het levende bewijs dat integratie geen probleem hoeft te zijn als je er zelf achterstaat.
(of mag dat ook al niet meer?)

Bouazza is nu eenmaal een ooit-migrant waarvan ik écht spijt heb dat hij niet in Vlaanderen is terechtgekomen! Zouden we hem niet kunnen uitwisselen tegen den Boeboe?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 21:52   #44
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Bouazza is vrijzinnig, neem hem dus liever niet als maatstaf voor moslims.
Ik weet dat Bouazza vrijzinnig is. Ik vind hem gewoon een ontzettend leuke humoristische persoon en goed schrijver. En bovendien het levende bewijs dat integratie geen probleem hoeft te zijn als je er zelf achterstaat.
(of mag dat ook al niet meer?)

Bouazza is nu eenmaal een ooit-migrant waarvan ik écht spijt heb dat hij niet in Vlaanderen is terechtgekomen! Zouden we hem niet kunnen uitwisselen tegen den Boeboe?
Je verwart integratie met vrijzinnigheid. Kijk integratie kan op verschillende niveaus, op het hoogste niveau denk ik dat we al eerder van assimilatie mogen spreken. Ik denk dat Bouazza, en daar heb ik geen problemen mee, eerder geassimileerd is. Waar ik wel problemen mee heb is dat je zegt: Kijk Bouazza doet dit of dat en hij is Marokkaan dus waarom doen die anderen dat niet.

Je hebt onder de Marokkaanse gemeenschap een grote gemeenschap moslims, maar ook joden, christenen en ook vrijzinnigen en die leven allemaal volgens andere maatstaven. Dus het is helemaal fout om het leven van een vrijzinnige te gaan vergelijken met dat van een moslim.

Maar niemand spreekt in termen van fout, dus dat is het niet hoor.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 12:27   #45
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Jongen leer eerst hoe je een debat moet voeren voor je mij beschuldigd ,
ik ben hier inhoudelijk met je aan het discutieren een u verwijst mij naar een zaak los van de discutie !
Dan moet je ook niet aankomen met "maar hij (die moslimjongen die in discotheken lekker aanklooit met "ongelovige" meisjes maar als puntje bij paaltje komt als vrouw een "ghoede moeslim vrouw" uit het achterlijke moederland moet hebben) zal niet aan zijn zonden ontsnappen".

Wie maakt zich nu druk over dat meiske of het nu ginder is of daar een dat gebrabbel over die zonden !!! geef je gwoon toe dat je een snotterige puber bent die z'n tijd door geeft voor een pceetje een niks afweet van cultuur een religies!!
Oud 25 juni 2004, 12:29   #46
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een "marokkaanse" die een hoofddoek draagt een in een discotheek binnen wipt heeft het moraal van "hoofddoek dragen" totaal omver gegooid, een heeft de rol van de "hoofddoek" totaal geen zin meer , het is zoals je een dikke wollen pul aandraagt terwijl je door de hitte warme woestijn loopt !!!
Hetzelfde voor marokkaanse jongeren die binnen glijden in een discotheek hebben het moraal van de islam totaal omver gegooid "la yazni zzani wahowa mo-omin" dat wil zeggen overspel is nooit vereenvoudigd met geloof wanneer men op dat ogenblik illegale relatie aangaat !!
Ik denk ook zouden allochtonen jongeren vlaamse meisjes met gerust laten een op vroegere leeftijd huwen een voor hun gezin een voorzichzelf zorgen een bezighouden met andere zaken dan hadden wij minder last van "rasisme" !!
Omdat we in een maatschappij leven waar iedereen bewust zelf een keuze maakt !!! vrijheid zonder grenzen !!

Ik dacht dat moslims per definitie niet binnen mochten komen in een ruimte waar alcohol geschonken werd.
Indien in een cultureel centrum (Berchem geloof ik) al geen pintje meer mag geschonken worden tijdens de pauze om "de moslims niet voor het hoofd te stoten", dan vraag ik me af waarom men moslimjongeren niet zou mogen duidelijk maken dat een discotheek voor hen een "nono" ruimte is!
En kijk: probleem opgelost!
Oud 25 juni 2004, 12:29   #47
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een "marokkaanse" die een hoofddoek draagt een in een discotheek binnen wipt heeft het moraal van "hoofddoek dragen" totaal omver gegooid, een heeft de rol van de "hoofddoek" totaal geen zin meer , het is zoals je een dikke wollen pul aandraagt terwijl je door de hitte warme woestijn loopt !!!
Hetzelfde voor marokkaanse jongeren die binnen glijden in een discotheek hebben het moraal van de islam totaal omver gegooid "la yazni zzani wahowa mo-omin" dat wil zeggen overspel is nooit vereenvoudigd met geloof wanneer men op dat ogenblik illegale relatie aangaat !!
Ik denk ook zouden allochtonen jongeren vlaamse meisjes met gerust laten een op vroegere leeftijd huwen een voor hun gezin een voorzichzelf zorgen een bezighouden met andere zaken dan hadden wij minder last van "rasisme" !!

Ik dacht dat moslims per definitie niet binnen mochten komen in een ruimte waar alcohol geschonken werd.
Indien in een cultureel centrum (Berchem geloof ik) al geen pintje meer mag geschonken worden tijdens de pauze om "de moslims niet voor het hoofd te stoten", dan vraag ik me af waarom men moslimjongeren niet zou mogen duidelijk maken dat een discotheek voor hen een "nono" ruimte is!
Omdat we in een maatschappij leven waar iedereen bewust zelf een keuze maakt !!! vrijheid zonder grenzen !!
Oud 25 juni 2004, 13:26   #48
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, waarom mocht er dan geen alcohol geschonken worden om de 'moslims niet voor het hoofd te stoten'?
Waarom moeten er dan aparte zwemstonden gereserveerd worden voor moslima's?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:29   #49
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Vele moslim meisjes mogen niet in discotheken... binnen gaan van hun ouders.

Om iets te doen aan deze dicriminatie van moslim meisjes t.o.v. moslim jongens en de integratie te bevorderen, zouden de discotheken misschien een bordje kunnen uithangen, dat moslim jongens alleen nog toegelaten worden indien ze vergezeld zijn van moslim meisjes.

Bovendien zouden de discotheken ook klacht kunnen indienen tegen deze vorm van discriminatie van moslim meisjes (door hun eigen ouders) bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme bestrijding.
Waarom zou u dat nu willen? Eenmaal meer moslimmeisjes in de discotheken, gaat u weer zagen dat er teveel moslims zijn. Nu blijven ze tenminste thuis en "storen" ze u niet.
Wat wilt u nu?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:14   #50
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:

Om iets te doen aan deze dicriminatie van moslim meisjes t.o.v. moslim jongens en de integratie te bevorderen, zouden de discotheken misschien een bordje kunnen uithangen, dat moslim jongens alleen nog toegelaten worden indien ze vergezeld zijn van moslim meisjes.

Bovendien zouden de discotheken ook klacht kunnen indienen tegen deze vorm van discriminatie van moslim meisjes (door hun eigen ouders) bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme bestrijding.
Waarom zou u dat nu willen? Eenmaal meer moslimmeisjes in de discotheken, gaat u weer zagen dat er teveel moslims zijn. Nu blijven ze tenminste thuis en "storen" ze u niet.
Wat wilt u nu?
Wij willen van die arrogante macho-Marokkanen vanaf. En dat zijn altijd jongens. Moslima's heb ik graag, meestal zeer charmante en welopgevoede meisjes en vrouwen... 8)
Oud 25 juni 2004, 14:17   #51
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

Wat wilt u nu?
Wij willen van die arrogante macho-Marokkanen vanaf. En dat zijn altijd jongens. Moslima's heb ik graag, meestal zeer charmante en welopgevoede meisjes en vrouwen... 8)
Maar discrimineren doen wij niet.... En hypcoriet zijn we evenmin.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:41   #52
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat wilt u nu?

"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"
Wat geeft U het recht om te bepalen, dat liever niet samenwonen met moslims, gezien de grote en dikwijls onverenigbare culturele verschillen, racisme zou zijn?

Ongelofelijk dat het juist de (s)linkse advocaten zijn van één van de meest onverdraagzame culturen van allemaal, die 1/4 van onze mensen hier, uit wellicht één van de meest verdraagzame culturen ter wereld, er schaamteloos durven van beschuldigen onverdraagzaam te zijn.

Psychopaten, zoals Dutroux, beweren ook steeds het slachtoffer te zijn, terwijl ze de fout in de schoenen van de echte slachtoffers proberen te schuiven.

Ga eens met een bende (s)linkse Vlaamse jongeren naar een moslim land en probeer daar eens te doen wat vele moslim jongeren hier doen.
Je zult dan snel merken hoe 'verdraagzaam' ze in moslim landen zijn...
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:50   #53
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar discrimineren doen wij niet.... En hypcoriet zijn we evenmin.
Wie zijn 'we'?
Oud 25 juni 2004, 15:48   #54
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, waarom mocht er dan geen alcohol geschonken worden om de 'moslims niet voor het hoofd te stoten'?

Dat moet je aan fillip de winter vragen hij zou dat ook graag willen of niet!!
Oud 25 juni 2004, 16:44   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Er werd aan Filip De Winter niks gevraagd. Dit werd gewoon ingevoerd, en degenen die er iets op aan te merken hadden werden gebrandmerkt en liefst gedeporteerd.

Maar alles went nietwaar!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 17:27   #56
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan moet je ook niet aankomen met "maar hij (die moslimjongen die in discotheken lekker aanklooit met "ongelovige" meisjes maar als puntje bij paaltje komt als vrouw een "ghoede moeslim vrouw" uit het achterlijke moederland moet hebben) zal niet aan zijn zonden ontsnappen".

Wie maakt zich nu druk over dat meiske of het nu ginder is of daar een dat gebrabbel over die zonden !!! geef je gwoon toe dat je een snotterige puber bent die z'n tijd door geeft voor een pceetje een niks afweet van cultuur een religies!!
Hé, jij zegt toch dat die jongen die eerst maar wat aanklooit met een ongelovig meisje met de wetenschap dat hij later toch trouwt met een "ghoede moslim vrouw" uit het achterlijke moederland door "Allah" gestraft zal worden. Ik zeg alleen maar dat jij door ons Opperwezen gestraft zal worden als je als moslim zo'n verschil maakt tussen "gelovigen" en "ongelovigen". Die jongen heeft immers geen waardering voor "ongelovige" meisjes omdat het hem dankzij de islam met de paplepel wordt ingegoten.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 17:35   #57
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hé, jij zegt toch dat die jongen die eerst maar wat aanklooit met een ongelovig meisje met de wetenschap dat hij later toch trouwt met een "ghoede moslim vrouw" uit het achterlijke moederland door "Allah" gestraft zal worden. Ik zeg alleen maar dat jij door ons Opperwezen gestraft zal worden als je als moslim zo'n verschil maakt tussen "gelovigen" en "ongelovigen". Die jongen heeft immers geen waardering voor "ongelovige" meisjes omdat het hem dankzij de islam met de paplepel wordt ingegoten.

Die onderscheid heb je zelf gemaakt , trouwens waar heb ik verteld dat er een verschil is in deze maatschapij tussen gelovigen een ongelovigen .
Oud 25 juni 2004, 17:45   #58
Lincoln

Standaard

Wat mijn boodschap was is dat iemand die zondigt door illegaal (buiten huwlijk) een relatie bouwt of het nu gelovig is of ongelovig dat hij vroeg of laat problemen krijgt in zijn huwlijksleven (door; dat zijn vrouw of man achter komen dat zijn partner vroeger een relatie had ), het is zelfs bewezen zou men achter komen dat men relatie had , dat het voor problemen zou zorgen , dat was mijn bedoeling wat jij vertelt dat ik een onderscheid maak tussen mensen op basis van hun geloofsovertuiging had ik niets overgezegd !!!
Oud 25 juni 2004, 17:47   #59
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:

Er werd aan Filip De Winter niks gevraagd. Dit werd gewoon ingevoerd, en degenen die er iets op aan te merken hadden werden gebrandmerkt en liefst gedeporteerd.

Wat bedoel je ?
Oud 25 juni 2004, 17:59   #60
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat bedoel je ?
Jouw vriendjes die joodse jongetjes vermoorden.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be