Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2012, 17:36   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb met enige walging de goedkoopste wagens bekeken die er te vinden zijn.

Zelfs die zijn niet interessant meer.

Aleen nog een velo.

Zijn jullie echt gek dan?
Maar echt gek?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 17:45   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb met enige walging de goedkoopste wagens bekeken die er te vinden zijn.

Zelfs die zijn niet interessant meer.

Aleen nog een velo.

Zijn jullie echt gek dan?
Maar echt gek?
Meneer wil een Mercedes serie S of een Audi A8.
Champain taste and a beer budget.
En dan komen klagen en staatstussenkomst eisen onder de vorm van belastingaftrek. Laat de anderen 't maar betalen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 17:51   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter Bekijk bericht
Neen, maar moest ik laten uitschijnen dat alle Marokkanen fraudeurs zijn, wat dan?
Ik laat iets 'uitschijnen' zoals jij beweert.
John Crombez: 'Enige die zegt dat alle ondernemers fraudeurs zijn, is Unizo zelf'
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 18:24   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje zelfs het onnozelste autootje kost al een honderd of meer euro per maand.
Een auto iets of wat en nog niet de dikste bak of zo kost soms al 500 of 600 euro per maand nu.

Kun jij u dat permiteren om iedere maand een paar honderd euro te geven om rond te rijden + afbetaling wagen + verzekeringen + taks + serieus dure tankbeurten + onderhoud en nog een en ander.
Kan je het?

Wij niet.
En de meeste anderen ook niet.

Er zit geen geldkraantje op ons plassertje hé.
Mambo, een kleine wagen kost rond de 10.000€ en kost zo'n 65€ aan BIV en zo'n 400€ aan verzekering en wegentaks per jaar, zijn verbruik ligt rond de 4 liter per 100km.

Een wagen van 500 euro per maand is een dikke bak.
Laten we maar eens even berekenen, 500€ X 48maanden afbetaling van je autofinanciering komt op 24.000€ euro zonder voorschot of inlevering van de wagen die hij moet vervangen. Maar tegenwoordig lopen de autofinacieringen 60 maanden, wat dus neerkomt op 30.000 € zonder voorschot of inlevering van een andere wagen.

Een werknemer kan daarvan 0% inbrengen in zijn belastingsaftrek. Hoe moet hij dat bekostigen?
En krijgt dan nog op zijn kop als hij niet kan verschijnen op zijn job wanneer de werkgever of zijn afgevaardigde het eist.
Dus niet zeveren, jij was immers ook één van de forummers die geen goed woord over had voor Tata en Geely toen ze probeerde goedkopere wagens op de Europese markt te brengen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 18:28   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Meneer wil een Mercedes serie S of een Audi A8.
Champain taste and a beer budget.
En dan komen klagen en staatstussenkomst eisen onder de vorm van belastingaftrek. Laat de anderen 't maar betalen.
Je betaald daar gewoon noppes aan die autos. Die autos waren voor een deel vrijgesteld van belasting.
Integendeel wij betaalden voorheen al een flinke duit ieder jaar op ons rijden.
Jij niet.

Maar oké voer hetzelfde in voor uw auto als je het dan toch zo graag wil.
Oud 3 maart 2012, 18:31   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mambo, een kleine wagen kost rond de 10.000€ en kost zo'n 65€ aan BIV en zo'n 400€ aan verzekering en wegentaks per jaar, zijn verbruik ligt rond de 4 liter per 100km.

Een wagen van 500 euro per maand is een dikke bak.
Laten we maar eens even berekenen, 500€ X 48maanden afbetaling van je autofinanciering komt op 24.000€ euro zonder voorschot of inlevering van de wagen die hij moet vervangen. Maar tegenwoordig lopen de autofinacieringen 60 maanden, wat dus neerkomt op 30.000 € zonder voorschot of inlevering van een andere wagen.

Een werknemer kan daarvan 0% inbrengen in zijn belastingsaftrek. Hoe moet hij dat bekostigen?
En krijgt dan nog op zijn kop als hij niet kan verschijnen op zijn job wanneer de werkgever of zijn afgevaardigde het eist.
Dus niet zeveren, jij was immers ook één van de forummers die geen goed woord over had voor Tata en Geely toen ze probeerde goedkopere wagens op de Europese markt te brengen.
Jantje zelfs een vw golfke bleumotion kost u om te beginnen al 25000 euro.
En met de nieuwe regeling komt daar ongeveer een 150 euro of per 4 weken bovenop.
+ al de rest van kosten die een auto kost.
+ uw belastbaar inkomen die stijgt en ook meer kost.
+ uw sociale bijdragen die ook verhogen.

We kunnen er blijven over zeveren en doen, het is gewoon gedaan met de bedrijfswagens.

Het is goedkoper ganse dagen een taxi te nemen.

Bah...strontregering.
Frigide menopauzerende wijven en chocos hebben eens samen gezeten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2012 om 18:33.
Oud 3 maart 2012, 18:37   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter Bekijk bericht
Waar schrijft hij dat?
In hun fantasie zien ze dat.

Als je het wil weten ik heb me al verkleind. Van een bmw 325 naar een mazda 6. Maar dat stuk japanse schroot heeft ook 141 pk en een uitstoot van 170 gram of zoiets en kost om en bij de 30000 euro.

Verder heeft mijn zoon en vennoot een 320 diesel die 4,5 liter verbruikt maar ook een uitstoot heeft van weet ik veel hoeveel en toevallig 40000 en wat opties er bij een kleine 45.000 of zoiets kost.
En 560 euro per maand betaald + nu nog eens al de rest.

We krijgen dat ook niet voor niks he.
Oud 3 maart 2012, 18:47   #48
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

En morgen begint dat spelletje weer opnieuw, het zal wel weer een tijdje duren vooralleer ze 2 miljard extra hebben gevonden. Er zullen weer veel broekken zakken. (Vooral aan de Noordelijke kant)
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:03   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje zelfs een vw golfke bleumotion kost u om te beginnen al 25000 euro.
En met de nieuwe regeling komt daar ongeveer een 150 euro of per 4 weken bovenop.
+ al de rest van kosten die een auto kost.
+ uw belastbaar inkomen die stijgt en ook meer kost.
+ uw sociale bijdragen die ook verhogen.

We kunnen er blijven over zeveren en doen, het is gewoon gedaan met de bedrijfswagens.

Het is goedkoper ganse dagen een taxi te nemen.

Bah...strontregering.
Frigide menopauzerende wijven en chocos hebben eens samen gezeten.
Proficiat, je hebt het eindelijk door.
Maar niet getreurd, binnen enkele maanden kan je terug een golke kopen voor slechts 5000€, want anders geraken de fabrikanten niet meer van hun stok verlost
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 21:41   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat, je hebt het eindelijk door.
Maar niet getreurd, binnen enkele maanden kan je terug een golke kopen voor slechts 5000€, want anders geraken de fabrikanten niet meer van hun stok verlost
Zou het niet omgekeerd zijn?

http://www.autogids.be/voordeel-natu...enen&sent=true

En tel dat bij uw belastbaar inkomen en herbegin met rekenen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2012 om 21:54.
Oud 3 maart 2012, 22:50   #51
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In de privé dan ook maar zoveel mogelijk administratie afschaffen?
Daar zijn de kantjes af lopers ook bij de meesten gekend. Maar de beste slijmballen winnen het overal.
Bij de politieke partijen nog erger.
Unizo, VBO en Voka slijmballen, staan zelfs overal aan het hoofd, van die partijen.
Uw antwoord is totaal naast de kwestie.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 22:53   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor werknemers uit de privé is het inderdaad een directe belastingverhoging.
Ik heb hen dan ook niet vernoemt binnen de berekening van besparingen door de regering.
Mijn punt is net dat het grootste deel van het gat dat Di Rupo probeert dicht te rijden bestaat uit belastingsverhogingen en niet uit besparingen.
Er is nog kwasi niets bespaard vergeleken bij de belastingsverhogingen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 12:13   #53
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En jij denkt echt dat het Goldman Sachs clubje van Europa daar iets aan gaat veranderen.
Wie legt die besparingen op?
Een paar rating bureaus, ook clubjes van het groot kapitaal, die de Europese capo's van die politieke maffia, volledig in de hand hebben.
We hebben politici nodig die durven zeggen,
Europa loop naar de kloten, tot ieder land op eigen tempo zijn schuldenberg heeft afgebouwd tot een aanvaardbaar niveau.
Ze halen er nieuwe landen bij, om nog wat meer belastingbetalers te hebben, die ze kunnen uitmelken en om andere landen in de neerwaartse spiraal mee te sleuren.
Denk je niet dat het probleem ligt in de politiek en de privé sector, waar alles draait om meer winst en de graaicultuur ongestraft kan doorgaan. Voorbeelden genoeg.
Ik heb het geluk dat ik mijn auto bij pech zelf kan herstellen en ik verzeker je nu al dat hij minstens 5 jaar langer dienst moet doen als normaal.
Bij mijn buren en kennissen hoor ik hetzelfde: dan moet hij het maar iets langer volhouden, beter een herstelling, dan mijn geld aan de staat te geven met de nieuwe BVI.
Wie wint daaraan?
Dat Europa eerst de interne concurrentie oplost in plaats van enkel een monetaire en economische unie op te richten.
Waar blijft het sociale luik. Hoor je daar iemand over spreken.
Je kan een kip plukken en op eten en dan heb je niets meer, of je kan ze bij de haan zetten en een paar kiekens kweken, dan kan je daarna iedere dag eieren eten. Die kosten je enkel nog het voer.
Het kan en moet anders, maar dat zal niet lukken met dit Europa en zijn landen, waar de maffia een officieel en legaal statuut gekregen heeft.
Waar blijft nu de commentaar over de verlenging van de ambtstermijn van ons haiku wonder. Hebben al onze politici plots hun stem verloren?
Wij willen een warm Vlaanderen, maar we zijn akkoord met een kil ondemocratisch Europa. De hypocrisie ten top.
Is hij democratisch verkozen? Heb jij je stem op hem mogen uitbrengen?
En dan maar kappen op dictaturen, terwijl ze ze zelf aan het installeren zijn.
Democratie is wat het kapitaal wil.
Niet akkoord ben je een terrorist, wel akkoord ben je een rebel.
Ik ben het met je eens als het gaat om het feit dat je economieën niet zo maar aan elkaar kunt koppelen als de arbeidsmarkt e.d. niet enigszins op elkaar lijken, omdat je dan krijgt wat we nu hebben met open grenzen en Polen. Een actie daartegen kan zijn dat iemand die in Nederland werkt voor het Nederlandse loon komt te werken en niet voor het Poolse loon, waar Henk Kamp eindelijk mee bezig is.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be