![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij willen de bevoegdheden, maar niet zonder de fiscale autonomie! Dat is toch maar logisch zeker? De federale regering stoot bevoegdheden af, maar geeft maar 80% van de middelen die nodig zijn. Als je wil spreken over bedrog, moet je niet richting N-VA kijken. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#43 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij willen: - De bevoegdheden. - De mogelijkheid om zelf de belastingen te innen, zonder op- of afcentiemen. Niet meer, niet minder.
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar is hij inderdaad blijkbaar te dom voor.
|
|
|
|
#48 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Terwijl de gemeentelijke opcentiemen normaal 8,5 bedragen, wat al het hoogste is van heel België. En ik dacht dat dit een Vlaamse bevoegdheid was. Zij doen net hetzelfde, alles doorschuiven en de schuld op anderen steken. En die peutertuin denkt dan, dat het dan niet hun schuld is. Loop toch door met het volledige doorschuif systeem, dat in alle echelons van het bestuur is ingevoerd. En de Vlamingen zijn daar nog meer achterbaks in, dan eender wie. Meester, die is de schuld, nee,nee meester het is die geweest. Als ze het echt meenden konden ze beginnen met zelf 20% te bezuinigen. Maar bleiten en lamenteren, omdat zij 5% moeten inleveren, is gemakkelijker. Je moet toch werkelijk oer stom zijn, als je die lamstralen nog gelooft. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat de federale lang Sinterklaas speelde door extra premies toe te staan ten koste van de aangroei van de staatsschuld ( in tijden van Verhofstadt tegengegaan door éénmalige maatregelen) was het mooi weer dat niet voor eeuwig kon blijven duren.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Eén en ander kan evenwel slechts zolang de Vlamingen zullen blijven slikken dat zij als meerderheidsbevolkingsgroep in België in de praktijk niets in de pap te brokken hebben. U gaat er kennelijk van uit dat de slaafse tamheid van het gros der Vlamingen ver genoeg gaat opdat dit inderdaad zo zal wezen, en grif toegegeven : tot dusver geven de feiten u 100% gelijk. Ikzelf kan mij desondanks nog steeds niet inbeelden dat de irrationele onderdanigheid der Vlamingen werkelijk zo grenzenloos zal blijven. Zelfs een aantal naties in het vroegere Oostblok hebben zich op de duur vrijgevochten van het hen opgelegd regime, dus mijn logica zegt mij dat dit evenzeer met Vlaanderen kan gebeuren. Maar…..het is wel juist dat ik mijn oorspronkelijke visie op de Vlamingen inmiddels al zéér ruim heb moeten bijstellen. In ieder geval begrijp ik de houding van de Vlamingen steeds minder. Zij zijn veruit de grootste bevolkingsgroep in België, maar ze laten zich niettemin in de meest duidelijke mate slaafs overheersen door de Belgische Franstalige minderheid. Voorheen stelde ik hier dat de heldhaftige leeuw op de Vlaamse vlag beter vervangen zou worden door een gewillig lam. Sinds einde vorig jaar ben ik er van overtuigd dat een grijze muis nog iets meer aan de werkelijkheid zou beantwoorden. Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 maart 2012 om 11:11. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We zullen Uw kennis eens testen. Welke uit het volgende rijtje zijn federale inkomsten ?
- Registratierechten te betalen bij afsluiten hypotheek. - Belasting op inverkeerstelling voertuigen. - Opcentiemen op personenbelasting. - Belasting op drijfkracht. - Verkeersbelasting auto's en vrachtwagens. - Tolheffingen wegeninfrastructuur. - Grondlasten. - Belasting bedrijfsoppervlakten. - Belastingen op erfenissen van kasbons.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 maart 2012 om 11:16. |
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#53 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben eens gaan rondneuzen bij mensen die ik kende aan mijn 18de in mijn klas en zo. Een kwart is de wereld rond getrokken. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2012 om 11:21. |
||||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en waarom zou ze een valse perceptie hebben? wat is er mis?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
qed.
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Een iets ernstiger noot : ik vrees dat ik, zelfs in de inmiddels fel aangepaste versie, een veel te gunstig beeld heb van wat Vlaanderen nochtans op papier voorhoudt te zijn. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij hebben het hier over bevoegdheden, waarvan we wel de lasten maar niet de lusten krijgen. Gemeentelijk hebben ze inderdaad opcentiemen, niet voor de bovoegdheid maar om centen in de kas te krijgen. Verwerpelijk? Misschien wel, maar dat is hier niet aan de orde.
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij hebben het hier over bevoegdheden, waarvan we wel de lasten maar niet de lusten krijgen. Gemeentelijk hebben ze inderdaad opcentiemen, niet voor de bovoegdheid maar om centen in de kas te krijgen. Verwerpelijk? Misschien wel, maar dat is hier niet aan de orde.
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|