![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Net het tegenovergestelde...ondanks dozijnen projecten en miljoenen euros om de integratie te bevorderen kiezen heel veel allochtonen ervoor om tussen het eigen volk en in de eigen cultuur te blijven..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt het over dit: Hoofdstuk 5: Al-Maidah (De Tafel) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom? "Daar had ik het niet over"? Bullshit! Wordt dan gelukkig met je vermoedens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Andere allochtonen laat ik wel toe, hoewel ik steeds de indruk krijg dat dit nooit tot een echt vriendschap kan leiden. Communicatie in het algemeen zal steeds oppervlakkig blijven, zo ook de band die je er mee hebt. Het zou een stap vooruit zijn, als moslims zouden begrijpen hoe ze overkomen bij autochtonen. Misschien kunnen ze hun houding een beetje aanpassen, zoals ik bij een japanner (meer afstand) of bij een amerikaan (directer) zou doen. Ik denk dat zo'n beschouwing er nooit zal komen, wegens ethisch niet verantwoord, en moreel netelig. Naarmate de moslim bevolking toeneemt, zal deze kloof alleen maar groter worden, omdat men te vaak en te gemakkelijk kan terugvallen op het "EIGEN volk". Nu kan je 2 dingen doen. Gewoon ontkennen, of dit alles toch eens in beschouwing nemen. Laatst gewijzigd door F.B. : 16 maart 2012 om 22:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf ben ik moslim en heb ik vrienden van alle rassen, politieke strekkingen en religies. Boeddhist of Hindoeïst, Christen of aanhanger van Marquis de Sade, uiterst-links of uiterst-rechts, ik sluit niemand uit.
Ieder perspectief is interessant. Humani nihil a me alienum puto. Ik geloof dat niets menselijks mij vreemd is, zoals Publius Terentius Afer zo mooi zei.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
27 Als nu een man en vrouw in zich een waarzeggenden geest zal hebben, of een duivelskunstenaar zal zijn, zij zullen zekerlijk gedood worden; men zal hen met stenen stenigen; hun bloed is op hen. http://svg.scripturetext.com/leviticus/20.htm Exodus 22:18: http://svg.scripturetext.com/exodus/22.htm 18 De toveres zult gij niet laten leven. 20 Wie de goden offert, behalve den HEERE alleen, die zal verbannen worden. 6 Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen; 7 Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde; 8 Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; 9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks. 10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft. 11 Opdat gans Israel het hore en vreze, en niet voortvare te doen naar dit boze stuk in het midden van u. http://svg.scripturetext.com/deuteronomy/13.htm 12 Wanneer gij van een uwer steden, die de HEERE, uw God, u geeft, om aldaar te wonen, zult horen zeggen: 13 Er zijn mannen, Belials-kinderen, uit het midden van u uitgegaan, en hebben de inwoners hunner stad aangedreven, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt; 14 Zo zult gij onderzoeken, en naspeuren, en wel navragen; en ziet, het is de waarheid, de zaak is zeker, zulk een gruwel is in het midden van u gedaan; 15 Zo zult gij de inwoners derzelver stad ganselijk slaan met de scherpte des zwaards, verbannende haar, en alles, wat daarin is, ook haar beesten, met de scherpte des zwaards. 16 En al haar roof zult gij verzamelen in het midden van haar straat, en den HEERE, uw God, die stad en al haar roof ganselijk met vuur verbranden; en zij zal een hoop zijn eeuwiglijk, zij zal niet weder gebouwd worden. http://svg.scripturetext.com/deuteronomy/13.htm Mark 6:11 11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad. http://svg.scripturetext.com/mark/6.htm 12 De man nu, die trotselijk handelen zal, dat hij niet hore naar den priester, dewelke staat, om aldaar den HEERE, uw God, te dienen, of naar den rechter, dezelve man zal sterven; http://svg.scripturetext.com/deuteronomy/17.htm Allemaal uit pure vriendschap en menslievendheid natuurlijk. Laatst gewijzigd door filosoof : 17 maart 2012 om 00:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 maart 2012 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenis van 't Joodse volk, elke Vlaam leest dat.
Leeft ernaar, z'n hele leven draait om die verhalen, die geschiedenis, letterlijk. Jup!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 maart 2012 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Aan het kruim van dit forum : door te betwijfelen of de beschrijving van kwantum klopt voor vooral de Berbers; verdedig ik niet :"betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz" Laatst gewijzigd door artisjok : 17 maart 2012 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En die vrienden zijn facebook vrienden zeker. Laatst gewijzigd door F.B. : 17 maart 2012 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |