Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2012, 13:11   #41
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Net het tegenovergestelde...ondanks dozijnen projecten en miljoenen euros om de integratie te bevorderen kiezen heel veel allochtonen ervoor om tussen het eigen volk en in de eigen cultuur te blijven..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 13:33   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Er gaapt een kloof, maar wat is dat voor kloof?
Die kloof is te verklaren. Daar had ik het niet over.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 14:42   #43
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
of mannen in jurken
en met gehaakte mutskes.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 14:49   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
natuurlijk heb je het daar niet over.

Je hebt het over dit: Hoofdstuk 5: Al-Maidah (De Tafel)

Citaat:
51. O, u die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

55. Uw vrienden zijn slechts Allah en Zijn boodschapper en de gelovigen die het gebed houden en de Zakaat betalen en aanbidden.
Het is overduidelijk dat het vooral die xenofobe racistische fascisten zijn van het VB die geen vriendjes willen worden met moslims.
Oud 16 maart 2012, 21:28   #45
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, verklaring is wel een groot woord. Je had niet meer dan een vermoeden. Ik gaf je een voorbeeld met betrekking tot dat vermoeden. En dat negeer jij.

Waarom? "Daar had ik het niet over"? Bullshit! Wordt dan gelukkig met je vermoedens.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 21:42   #46
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Do Muslims make friends with non-Muslims?

Ik heb een vermoeden dat sommige niet-moslims niet echt openstaan om vriendschap te sluiten met moslims.
Dat is zo. Ik ga dat niet ontkennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ja, maar ik stel dat religie maar 1 aspect is, en volgens mij niet de belangrijkste. Het is een regel die wel niet ontzettend letterlijk zal genomen worden, maar de morele druk zal er ongetwijfeld zijn. Allochtonen leggen zeer graag de nadruk op "EIGEN cultuur", "EIGEN" volk,...
Het zijn volgens mij vooral andere aspecten zijn die de omgang onmogelijk maken.
Ook krijg je de indruk dat wanneer je met een marokkaan e.d. praat, dat je dan steeds op een andere golflengte zit. Vele woorden en begrippen schijnen een andere lading te hebben. Bijvoorbeeld "respect" heeft voor een Vlaming te maken met waardering. Voor een maghrebijn heeft dat te maken met onderwerping. Die zaken gaan volgens mij niet samen.

Ik merk ook een verschil tussen mannen en vrouwen. Heel af en toe zie je al eens een marokkaans(uitziende)tiener met een groepje blanke meisjes rondtrekken.
Citaat:
Wel ja, dat omvat gedrag een beetje.
Is volgens mij een onderschat aspect aan allochtonen. Vlamingen gaan communicatie met allochtonen liever uit de weg. En dan vooral de communicatie met de maghrebijnse allochtonen. Vlamingen hebben over het algemeen liever geen moslims in hun directe vriendenkring of omgeving. Een gesprek met een morokkaan of turk wordt vaak als invasief, aanvallend en agressief ervaren. Over een conflict of een verhitte discussie met een met maghrebijnse allochtonen zal ik maar helemaal niet beginnen.
Citaat:
Zelfs de zogezegde "verdraagzame" hebben dit liever niet (ook al zullen ze dat nooit toegeven). Kijk maar eens in de directe omgeving van deze "verdraagzame". Interessant om te zien of die verhoudingsgewijs evenveel allochtonen vrienden hebben als de stad waarin ze wonen.
Ik geef toe dat ik moslims uit de weg ga (zelfs meer dan dat). Dat is ooit anders geweest. Deze houding komt voort uit jaren lange negatieve ervaringen met moslims (moslims in de ruime zin van het woord).
Andere allochtonen laat ik wel toe, hoewel ik steeds de indruk krijg dat dit nooit tot een echt vriendschap kan leiden. Communicatie in het algemeen zal steeds oppervlakkig blijven, zo ook de band die je er mee hebt.

Het zou een stap vooruit zijn, als moslims zouden begrijpen hoe ze overkomen bij autochtonen. Misschien kunnen ze hun houding een beetje aanpassen, zoals ik bij een japanner (meer afstand) of bij een amerikaan (directer) zou doen.

Ik denk dat zo'n beschouwing er nooit zal komen, wegens ethisch niet verantwoord, en moreel netelig. Naarmate de moslim bevolking toeneemt, zal deze kloof alleen maar groter worden, omdat men te vaak en te gemakkelijk kan terugvallen op het "EIGEN volk".

Nu kan je 2 dingen doen. Gewoon ontkennen, of dit alles toch eens in beschouwing nemen.

Laatst gewijzigd door F.B. : 16 maart 2012 om 22:07.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:32   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat ik moslims uit de weg ga (zelfs meer dan dat). Dat is ooit anders geweest. Deze houding komt voort uit jaren lange negatieve ervaringen met moslims (moslims in de ruime zin van het woord).
Andere allochtonen laat ik wel toe, hoewel ik steeds de indruk krijg dat dit nooit tot een echt vriendschap kan leiden. Communicatie in het algemeen zal steeds oppervlakkig blijven, zo ook de band die je er mee hebt.
Misschien is er een probleem met jou? Heb je daar al eens bij stilgestaan?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:37   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Zelf ben ik moslim en heb ik vrienden van alle rassen, politieke strekkingen en religies. Boeddhist of Hindoeïst, Christen of aanhanger van Marquis de Sade, uiterst-links of uiterst-rechts, ik sluit niemand uit.

Ieder perspectief is interessant. Humani nihil a me alienum puto. Ik geloof dat niets menselijks mij vreemd is, zoals Publius Terentius Afer zo mooi zei.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:55   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Niet enkel gedrag. Ze zijn in het algmeen, betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz
Ben je over flaminganten aan 't reclameren?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 00:17   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
natuurlijk heb je het daar niet over.

Je hebt het over dit: Hoofdstuk 5: Al-Maidah (De Tafel)
Citaat:
Citaat:
51. O, u die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

55. Uw vrienden zijn slechts Allah en Zijn boodschapper en de gelovigen die het gebed houden en de Zakaat betalen en aanbidden.

Het is overduidelijk dat het vooral die xenofobe racistische fascisten zijn van het VB die geen vriendjes willen worden met moslims.
Eens een ander boekske pakken:

27 Als nu een man en vrouw in zich een waarzeggenden geest zal hebben, of een duivelskunstenaar zal zijn, zij zullen zekerlijk gedood worden; men zal hen met stenen stenigen; hun bloed is op hen.

http://svg.scripturetext.com/leviticus/20.htm

Exodus 22:18: http://svg.scripturetext.com/exodus/22.htm

18 De toveres zult gij niet laten leven.
20 Wie de goden offert, behalve den HEERE alleen, die zal verbannen worden.
6 Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen;

7 Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde;

8 Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen;

9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.

10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.

11 Opdat gans Israel het hore en vreze, en niet voortvare te doen naar dit boze stuk in het midden van u.

http://svg.scripturetext.com/deuteronomy/13.htm

12 Wanneer gij van een uwer steden, die de HEERE, uw God, u geeft, om aldaar te wonen, zult horen zeggen:

13 Er zijn mannen, Belials-kinderen, uit het midden van u uitgegaan, en hebben de inwoners hunner stad aangedreven, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt; 14 Zo zult gij onderzoeken, en naspeuren, en wel navragen; en ziet, het is de waarheid, de zaak is zeker, zulk een gruwel is in het midden van u gedaan;

15 Zo zult gij de inwoners derzelver stad ganselijk slaan met de scherpte des zwaards, verbannende haar, en alles, wat daarin is, ook haar beesten, met de scherpte des zwaards. 16 En al haar roof zult gij verzamelen in het midden van haar straat, en den HEERE, uw God, die stad en al haar roof ganselijk met vuur verbranden; en zij zal een hoop zijn eeuwiglijk, zij zal niet weder gebouwd worden.

Mark 6:11

11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

http://svg.scripturetext.com/mark/6.htm

12 De man nu, die trotselijk handelen zal, dat hij niet hore naar den priester, dewelke staat, om aldaar den HEERE, uw God, te dienen, of naar den rechter, dezelve man zal sterven;

http://svg.scripturetext.com/deuteronomy/17.htm

Allemaal uit pure vriendschap en menslievendheid natuurlijk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 maart 2012 om 00:28.
Oud 17 maart 2012, 00:25   #51
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eens een ander boekske pakken:

27 Als nu een man en vrouw in zich een waarzeggenden geest zal hebben, of een duivelskunstenaar zal zijn, zij zullen zekerlijk gedood worden; men zal hen met stenen stenigen; hun bloed is op hen.

http://svg.scripturetext.com/leviticus/20.htm

Exodus 22:18: http://svg.scripturetext.com/exodus/22.htm

18 De toveres zult gij niet laten leven.
20 Wie de goden offert, behalve den HEERE alleen, die zal verbannen worden.
6 Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen;

7 Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde;

8 Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen;

9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.

10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.

11 Opdat gans Israel het hore en vreze, en niet voortvare te doen naar dit boze stuk in het midden van u.

12 Wanneer gij van een uwer steden, die de HEERE, uw God, u geeft, om aldaar te wonen, zult horen zeggen:

13 Er zijn mannen, Belials-kinderen, uit het midden van u uitgegaan, en hebben de inwoners hunner stad aangedreven, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt; 14 Zo zult gij onderzoeken, en naspeuren, en wel navragen; en ziet, het is de waarheid, de zaak is zeker, zulk een gruwel is in het midden van u gedaan;

15 Zo zult gij de inwoners derzelver stad ganselijk slaan met de scherpte des zwaards, verbannende haar, en alles, wat daarin is, ook haar beesten, met de scherpte des zwaards. 16 En al haar roof zult gij verzamelen in het midden van haar straat, en den HEERE, uw God, die stad en al haar roof ganselijk met vuur verbranden; en zij zal een hoop zijn eeuwiglijk, zij zal niet weder gebouwd worden.

Mark 6:11

11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

http://svg.scripturetext.com/mark/6.htm

12 De man nu, die trotselijk handelen zal, dat hij niet hore naar den priester, dewelke staat, om aldaar den HEERE, uw God, te dienen, of naar den rechter, dezelve man zal sterven;

http://svg.scripturetext.com/deuteronomy/17.htm
waarom haal je er joden bij? We hebben het toch over moslims en stoute racistische VLAMINGEN?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 maart 2012 om 00:27.
Oud 17 maart 2012, 00:30   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom haal je er joden bij? We hebben het toch over moslims en stoute racistische VLAMINGEN?
Dat boekske ligt in elke Vlaamse kerk.
Oud 17 maart 2012, 00:37   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geschiedenis van 't Joodse volk, elke Vlaam leest dat.

Leeft ernaar, z'n hele leven draait om die verhalen, die geschiedenis, letterlijk.

Jup!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 06:55   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nou, verklaring is wel een groot woord. Je had niet meer dan een vermoeden. Ik gaf je een voorbeeld met betrekking tot dat vermoeden. En dat negeer jij.

Waarom? "Daar had ik het niet over"? Bullshit! Wordt dan gelukkig met je vermoedens.
Ik dacht dat je het over deze kloof had.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=22
Oud 17 maart 2012, 08:55   #55
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Niet enkel gedrag. Ze zijn in het algmeen, betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz
De moslims die ik ken, en het zij er veel, zijn verre van zo. Maar bon, jij zal wel, als een van de weinigen die echt weet hoe moslims denken en hoe ze in elkaar zitten door bij hun veel tijd hebben gespendeerd en opgetrokken te hebben voor ze beter te leren kennen, gelijk hebben zeker?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 09:52   #56
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
De moslims die ik ken, en het zij er veel, zijn verre van zo. Maar bon, jij zal wel, als een van de weinigen die echt weet hoe moslims denken en hoe ze in elkaar zitten door bij hun veel tijd hebben gespendeerd en opgetrokken te hebben voor ze beter te leren kennen, gelijk hebben zeker?
Het zijn vooral Berbers die aan de beschrijving van Kwantum voldoen denk ik. Turken zijn helemaal anders, en ook verarabiseerde Noord-Afrikanen (de franskiljons zouden ze in Vlaanderen zeggen) zijn kalmer... degenen die ik kan dan toch.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 maart 2012 om 09:52.
Oud 17 maart 2012, 10:06   #57
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, is dat geen teken van openheid en verdraagzaamheid van de Vlamingen naar de joden toe? In hoeveel islamlanden wordt dat boekske getolereerd?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 10:15   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn vooral Berbers die aan de beschrijving van Kwantum voldoen denk ik. Turken zijn helemaal anders, en ook verarabiseerde Noord-Afrikanen (de franskiljons zouden ze in Vlaanderen zeggen) zijn kalmer... degenen die ik kan dan toch.
De Berbers die ik ken voldoen ook niet aan de beschrijving van Kwantum.

P.S. Aan het kruim van dit forum : door te betwijfelen of de beschrijving van kwantum klopt voor vooral de Berbers; verdedig ik niet :"betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz"

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 maart 2012 om 10:15.
Oud 17 maart 2012, 10:15   #59
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zelf ben ik moslim en heb ik vrienden van alle rassen, politieke strekkingen en religies. Boeddhist of Hindoeïst, Christen of aanhanger van Marquis de Sade, uiterst-links of uiterst-rechts, ik sluit niemand uit.
Ja, ja, zal wel... een paar minuten geleden een openbaring gekregen zeker.
En die vrienden zijn facebook vrienden zeker.

Laatst gewijzigd door F.B. : 17 maart 2012 om 10:18.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 10:21   #60
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De Berbers die ik ken voldoen ook niet aan de beschrijving van Kwantum.

P.S. Aan het kruim van dit forum : door te betwijfelen of de beschrijving van kwantum klopt voor vooral de Berbers; verdedig ik niet :"betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz"
dat is enkel maar het Artisjok-GEVOEL mensen.... niks aan het handje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be