Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2012, 19:21   #41
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Die tactiek is makkelijk te doorbreken hoor: het enige wat moet gebeuren, is dat De Wever het cordon opblaast. Zolang hij dat niet wil, moet hij niet komen bleiten dat hij tot samenwerking met de traditionele partijen veroordeeld is.
Zo simpel is het eigenlijk...Ma ja onzen Bart
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 19:22   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Welke tactiek? Verdeel en heers? Misschien, maar ik heb altijd meer sympathie gehad voor iemand als Gerolf Annemans en Frank Vanhecke dan die azijnfles van een Bourgeois, die kleuter van een Muyters en de blaaskaak van een Bart Dewever. Enkel Peumans kan ik nog pruimen....
Jij doet dus gewoon aan personencultus? Ik vermoedde het al.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 19:30   #43
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij doet dus gewoon aan personencultus? Ik vermoedde het al.
Gelieve blinde persoonsaanbidding (zoals velen hier) niet te verwarren met het naar waarde schatten van individuele kwaliteiten : Annemans is een zéér intelligente, welbespraakte dossiervreter....

Daarenboven geloof ik in het kunnen van individuen i.p.v. één of andere partijdictatuur
Oud 13 maart 2012, 20:04   #44
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vrees dat je overschot van gelijk hebt!
De bedoeling is duidelijk. Het resultaat zal anders uitdraaien.

Nu komen er twee nationalistische partijen op het scherm. Het vlaamsnationalistische discours wordt common speak. De 'godverdomde' kleine Vlaming moet naar het VB en de meer gepolijste naar de N-VA. Voor elk wat wils. We missen nog de ecolologische nationalisten. Voor elke kiezer van de traditionele partijen is er dan een Vlaams alternatief.

De optelsom van beide partijen zal groter worden. Wat zij aan mekaar zullen winnen of verliezen is niet relevant. Zij vissen niet meer in de zelfde vijver.
Oud 13 maart 2012, 20:16   #45
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Gelieve blinde persoonsaanbidding (zoals velen hier) niet te verwarren met het naar waarde schatten van individuele kwaliteiten : Annemans is een zéér intelligente, welbespraakte dossiervreter....

Daarenboven geloof ik in het kunnen van individuen i.p.v. één of andere partijdictatuur
Oh, maar, let op, hoor: ook ik kan het sarcasme van Annemans smaken. Wat anders dan die andere zieligaards van de traditio's die pijn hebben als ze hun mondhoeken omhoogtrekken.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 13 maart 2012, 20:37   #46
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De bedoeling is duidelijk. Het resultaat zal anders uitdraaien.

Nu komen er twee nationalistische partijen op het scherm. Het vlaamsnationalistische discours wordt common speak. De 'godverdomde' kleine Vlaming moet naar het VB en de meer gepolijste naar de N-VA. Voor elk wat wils. We missen nog de ecolologische nationalisten. Voor elke kiezer van de traditionele partijen is er dan een Vlaams alternatief.

De optelsom van beide partijen zal groter worden. Wat zij aan mekaar zullen winnen of verliezen is niet relevant. Zij vissen niet meer in de zelfde vijver.
2!

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 maart 2012 om 20:37.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 21:59   #47
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar, let op, hoor: ook ik kan het sarcasme van Annemans smaken. Wat anders dan die andere zieligaards van de traditio's die pijn hebben als ze hun mondhoeken omhoogtrekken.
Inderdaad....heb al een paar keer op de grond gelegen bij tussenkomsten van Gerolf in 't parlement (villa politica)...die man is erg geestig
Oud 14 maart 2012, 20:46   #48
lennert5
Lokaal Raadslid

lennert5's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder aanmodderen en niets bereiken is beter? Er zijn mensen die voor de goede zaak van hun troon moeten afkomen. Of zijn ze misschien die goede zaak niet zo goed genegen?
PS: Ik ben geen N-VA'er : ik ben Vlaams-nationalist en zoek de kortste weg naar de teloorgang van België en het ontstaan van een zelfstandig Vlaanderen.
Ben benieuwd of sommigen in hun Vlaamsvoelendheid bereid zijn zichzelf op te offeren of of er Vlaams-zijn zich voor hen maar enkel in de coulissen afspeelt.
Ik dacht vroeger ook zo toen ik bij NVA ging. Na 4jaar zag ik de partij steeds meer 'verbelgen' en 'ontvlaamsen'. En wat je zegt 'even rusten en de mensen op NVA laten stemmen' dan kan de NVA 4 jaar ongemoeid zijn gang gaan. NVA zou beter gwn de hand reiken aan VB en samen een meerderheid vormen. Daar al is aan gedacht ?
lennert5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 20:48   #49
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De vraag is dan waarom de 4 miljoen Belgische unitaristen op de "VRT" hun mond moeten houden. Waar slaat dit nog op? Dit is helemaal geen democratie meer, dit is Vlaams-nationale propaganda aan de lopende band zoals gebeurt in Noord-Korea of Iran.
Die 4 miljoen unitaristen is een fabel, net als NVA vol zit met nationalisten die willen splitsen.
Oud 14 maart 2012, 20:50   #50
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Moest de N-VA in jaren dat het VB de een na de andere verkiezingsoverwinning behaalde een zelfde voorstel gedaan hebben om de krachten te bundelen zou ik zeggen,er zit iets in, maar nu.....
2
Oud 14 maart 2012, 20:53   #51
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Die tactiek is makkelijk te doorbreken hoor: het enige wat moet gebeuren, is dat De Wever het cordon opblaast. Zolang hij dat niet wil, moet hij niet komen bleiten dat hij tot samenwerking met de traditionele partijen veroordeeld is.
NVA kan toch niet in zijn eentje het cordon 'opblazen' ?
Kan iemand uitleggen hoe dit zou kunnen verwezenlijkt worden ?

Laatst gewijzigd door lennert5 : 14 maart 2012 om 20:53.
Oud 14 maart 2012, 21:08   #52
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
NVA kan toch niet in zijn eentje het cordon 'opblazen' ?
Kan iemand uitleggen hoe dit zou kunnen verwezenlijkt worden ?
Als VB en N-VA samen een meerderheid behalen in het Vlaams Parlement (zoals het er nu naar uitziet), dan is dat perfect mogelijk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 21:14   #53
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
Ik dacht vroeger ook zo toen ik bij NVA ging. Na 4jaar zag ik de partij steeds meer 'verbelgen' en 'ontvlaamsen'. En wat je zegt 'even rusten en de mensen op NVA laten stemmen' dan kan de NVA 4 jaar ongemoeid zijn gang gaan. NVA zou beter gwn de hand reiken aan VB en samen een meerderheid vormen. Daar al is aan gedacht ?
Wie niet beseft dat je daarmee mogelijke N-VA-kiezers wegjaagt, leeft in een vreemde wereld. Niet dat ik dat goedkeur. Maar het Belgisch establishment is er - met hulp van het VB zelf - in geslaagd om het VB in het xenofoob verdomhoekje te krijgen en zolang de gangmakers van die vermeende xenofobie de plak zwaaien in het VB, zal het Belgisch establishment niet nalaten op die zere plek te duwen en zelfs zout in de wonde strooien. Die tactiek heeft nog heel veel invloed op de kiezer uit het middenveld. Openlijk kiezen voor een ongelimiteerde samenwerking met het VB zal automatisch de kiezer uit het middenveld terug naar de traditio's laten keren. En dat is het laatste wat ik wil. Je merkt ook aan de achterbaksheid van de traditiofans hier dat ze op zo een keuze van N-VA aandringen omdat ze weten dat dat hun enige redding nog zou kunnen zijn in 2014.

Citaat:
Oud 14 maart 2012, 21:19   #54
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie niet beseft dat je daarmee mogelijke N-VA-kiezers wegjaagt, leeft in een vreemde wereld. Niet dat ik dat goedkeur. Maar het Belgisch establishment is er - met hulp van het VB zelf - in geslaagd om het VB in het xenofoob verdomhoekje te krijgen en zolang de gangmakers van die vermeende xenofobie de plak zwaaien in het VB, zal het Belgisch establishment niet nalaten op die zere plek te duwen en zelfs zout in de wonde strooien. Die tactiek heeft nog heel veel invloed op de kiezer uit het middenveld. Openlijk kiezen voor een ongelimiteerde samenwerking met het VB zal automatisch de kiezer uit het middenveld terug naar de traditio's laten keren. En dat is het laatste wat ik wil. Je merkt ook aan de achterbaksheid van de traditiofans hier dat ze op zo een keuze van N-VA aandringen omdat ze weten dat dat hun enige redding nog zou kunnen zijn in 2014.
Hoe het uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid een 'redding' kan betekenen voor de traditionele partijen is mij een raadsel. Welk alternatief ziet u dan in 2014?
Oud 14 maart 2012, 21:21   #55
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hoe het uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid een 'redding' kan betekenen voor de traditionele partijen is mij een raadsel. Welk alternatief ziet u dan in 2014?
Ik spreek van nu, niet van na de verkiezingen van 2014! Probeer bij de les te blijven!

Citaat:
Oud 14 maart 2012, 21:24   #56
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik spreek van nu, niet van na de verkiezingen van 2014! Probeer bij de les te blijven!
Als ik de vorige reacties terugvolg, kan ik zien dat u het wel degelijk over 2014 had. Dat VB en N-VA nu geen meerderheid moeten vormen is nogal wiedes, ze hebben er dan ook (nog) geen.
Oud 14 maart 2012, 21:28   #57
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Als ik de vorige reacties terugvolg, kan ik zien dat u het wel degelijk over 2014 had. Dat VB en N-VA nu geen meerderheid moeten vormen is nogal wiedes, ze hebben er dan ook (nog) geen.
NEEN! Je moet mij niets in de mond trachten te leggen wat ik niet geschreven heb. Ik zeg dat N-VA en VB pas kunnen iets verwezenlijken als ze samen in 2014 de meerderheid van de zetels in het VP halen. Als N-VA nu openlijk de hand naar het VB uitsteekt, kun je dag met het handje zeggen tegen je Vlaamse zelfstandigheid en... ik denk niet dat DAT jouw bedoeling is.

Citaat:
Oud 14 maart 2012, 21:42   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De vraag is dan waarom de 4 miljoen Belgische unitaristen op de "VRT" hun mond moeten houden. Waar slaat dit nog op? Dit is helemaal geen democratie meer, dit is Vlaams-nationale propaganda aan de lopende band zoals gebeurt in Noord-Korea of Iran.
Iran is op een aantal vlakken democratischer dan België.
Oud 15 maart 2012, 12:50   #59
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is het je al opgevallen hoeveel punten van het 70-puntenplan dat destijds als discriminerend werd aanzien, er nu uitgevoerd zijn ?
Oud 15 maart 2012, 12:52   #60
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
NEEN! Je moet mij niets in de mond trachten te leggen wat ik niet geschreven heb. Ik zeg dat N-VA en VB pas kunnen iets verwezenlijken als ze samen in 2014 de meerderheid van de zetels in het VP halen. Als N-VA nu openlijk de hand naar het VB uitsteekt, kun je dag met het handje zeggen tegen je Vlaamse zelfstandigheid en... ik denk niet dat DAT jouw bedoeling is.
In 2014 zal NVA dus VB de hand reiken ? Ik ben benieuwd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be