Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2012, 09:52   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom moeten zo'n kinderen van 12 jaar naar Zwitserland ?
Nodig ? Nuttig ? Zouden ze niet beter (in de zomer) naar Bellewaarde of Walibi een reisje maken ?
Inderdaad. Waarom kinderen niet tot hun 18 jaar in een couveuse grootbrengen, in dikke schapenwollen doeken gewikkeld, met slangetjes voor de toevoer van zuurstof en vocht?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:55   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Inderdaad. Waarom kinderen niet tot hun 18 jaar in een couveuse grootbrengen, in dikke schapenwollen doeken gewikkeld, met slangetjes voor de toevoer van zuurstof en vocht?
owow, en wat als je allergisch zijn aan schapenwol???
Oud 14 maart 2012, 09:57   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zijn de sneeuwklassen, dat hebben wij toch ook gedaan in het 6e studiejaar hoor, ik zie niet in waarom dit niet zou mogen?
Ik zeg NIET dat dit niet zou mogen. Ik zie er het nut niet van in.
Kinderen van die leeftijd zouden beter "reizen" doen, aangepast aan hun leeftijd.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:57   #44
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Verschrikkelijk nieuws.
Mijn medeleven aan de nabestaanden.
Er is nog niets bekend over de oorzaak.
Oververmoeidheid, te hard rijden ?

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 14 maart 2012 om 09:58.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:02   #45
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
appelen met citroenen. Iedereen heeft het recht om in zijn vrije tijd te doen wat men wil. Maar de vraag mag gesteld worden, in hoeverre behoort het organiseren van zee-, bos- of sneeuwklassen buiten de schoolvakantie om tot het pedagogisch takenpakket van een school?
Dat kan bij het pedagogische takenpakket horen. In Zwitserland zijn sneeuwklassen zelfs verplicht, want sport maakt deel van het leerplan uit.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:05   #46
giserke
Banneling

Standaard

Sneeuwklassen zijn leuk voor die klein mannen. Waarom zouden ze dat moeten afschaffen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:05   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen van die leeftijd zouden beter "reizen" doen, aangepast aan hun leeftijd.
En wat is een reis aangepast aan hun leeftijd? Is sporten iets voor kinderen ouder dan 12 jaar?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:06   #48
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben in de jaren 70 al op sneeuwklasse geweest met de CM...

Je bent de oorzaak aan het zoeken waar die niet ligt...net alsof je ouders gaat verwijten dat hun verkrachte dochter maar niet alleen had moeten 'reizen'...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:10   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
appelen met citroenen. Iedereen heeft het recht om in zijn vrije tijd te doen wat men wil. Maar de vraag mag gesteld worden, in hoeverre behoort het organiseren van zee-, bos- of sneeuwklassen buiten de schoolvakantie om tot het pedagogisch takenpakket van een school?
100 % akkoord.
Reizen naar Zwitserland voor kinderen van 12 jaar zijn misschien een "recht". Zijn ze NODIG, zoals je zegt, volgens het takenpakket v.e. lagere school ? Ze kunnen misschien nuttig zijn tijdens de vakanties...Alhoewel: laat zo'n kinderen eens een dagje spelen op een van onze prachtige stranden...

Oud 14 maart 2012, 10:14   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En wat is een reis aangepast aan hun leeftijd? Is sporten iets voor kinderen ouder dan 12 jaar?
Een reisje, aangepast aan hun leeftijd: ik heb een duidelijke suggestie gegeven.
Sporten kunnen ze even goed en zelfs béter in ons land. Een urenlange reis is hiervoor NIET nodig.

Oud 14 maart 2012, 10:15   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we de vraag omdraaien.
Hoeveel mensen hebben er nog de tijd om het educatieve en pedagogische takenpakket van hun kinderen nog uit te voeren.

Ik ging op mijn 6 jaar reeds op kamp met de scouts. Met 25 kinderen 10 dagen leven in de bossen ondertoezicht van 5 jongeren die zelf amper de leeftijd van 18 jaar hadden bereikt.

Daarnaast ging ik tijdens de vakantie's vaak op reis samen met enkele van mijn neefjes onder begeleiding van onze grootmoeder. En iedereen maar denken dat de sukkel het gemakkelijk had met haar 6 kleinzonen rond haar rok.

Welke grootouder gaat er vandaag nog even met zijn/haar kleinkinderen een uitstapje doen langst de Romeinse beschaving?

Welke grootouder gaat er vandaag nog even een uitstapje doen langst de Belgische kastelen?

Welke grootouder gaat er vandaag nog even skien met zijn kleinkinderen?

Welke grootouder gaat er vandaag nog langst de routes van de Tempeliers met zijn/haar kleinkinderen?

De vraag is dus niet of tot hun takenpakket behoord, maar waarom het takenpakket is verschoven naar de scholen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:20   #52
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:21   #53
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

vreselijk nieuws , sterkte aan alle getroffen families.

Voor de rest, vreemde reacties hier, het ondezoek afwachten... misschien heeft die chauffeur plots iets gekregen, dat kan ook he, wiens fout is dat dan?

op 12 jaar kregen wij ook de mogelijkheid mee te gaan 'sneeuwklassen'. Dat was niet verplicht en werd georganiseerd tijdens de krokus- of paasvakantie. Een skireis is gemiddeld duurder dan eender welke andere zomervakantie. Dit was enerzijds een gelegenheid om eens met schoolvrienden een leuke tijd te beleven tijdens een reisje, anderzijds was het fincancieel haalbaar om eens een skireis mee te pikken. Niets moet, dat is een feit.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 10:24   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ben in de jaren 70 al op sneeuwklasse geweest met de CM...

Je bent de oorzaak aan het zoeken waar die niet ligt...net alsof je ouders gaat verwijten dat hun verkrachte dochter maar niet alleen had moeten 'reizen'...
Inderdaad.

Ik ging trouwens reeds in de jaren 60 mee op verschillende reizen van verschillende verenigingen.

Ongelukken gebeuren nu eenmaal.
Voor hetzelfde geld had het een bus van De Lijn geweest die tegen de wand van de kennedytunnel was gereden geladen met leerlingen uit het 1ste jaar secundair op weg naar een zwemles.
Oud 14 maart 2012, 10:33   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100 % akkoord.
Reizen naar Zwitserland voor kinderen van 12 jaar zijn misschien een "recht". Zijn ze NODIG, zoals je zegt, volgens het takenpakket v.e. lagere school ? Ze kunnen misschien nuttig zijn tijdens de vakanties...Alhoewel: laat zo'n kinderen eens een dagje spelen op een van onze prachtige stranden...

Niets moet, klopt.
Maar ze laten spelen op onze stranden, welke onverantwoordelijke ben jij zeg.
Er verdrinken regelmatig kinderen in zee en er stikken regelmatig kinderen bedolven onder het zand.
Of stel dat de bus betrokken geraakt bij een ongeval met een vrachtwagen op onze overdrukke wegen.
En jij gaat een school even met 60 kinderen naar zee sturen, met slechts 6 volwassenen om toezicht op hen te houden.
Stel dat er een pedofiel onder die volwassenen zit en zich vergrijpt aan 1 van de kinderen of een vroeg rijpe leerling ( zitteblijven) die 1 van de meisjes zwanger maakt tijdens de uitstap.

Steek onze jongeren nog wat meer in hun gouden gevangenis.
Oud 14 maart 2012, 10:53   #56
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mijn hart bloedt.
Een klein stukje van de toekomst van ons volk is ons ontvallen.
Mijn gevoelens van diepe rouw gaan uit naar de familie en vrienden van de slachtoffers.

Deelneming.
Moet u dit tragische nieuws nu ook al in een volksnationalistische context plaatsen??? Wat als het een bus met Belgische kinderen van Noord Afrikaanse oorsprong betrof? Of nog erger : de vervloekte Walen?

Ik vind het vooral gruwelijk dat de ouders ondertussen niet weten of hun kind(eren) al dan niet bij de overlevenden horen...beeld u eens in!
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 11:00   #57
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan in Belgie ook zo'n ramp gebeuren.
Waarom moeten zo'n kinderen van 12 jaar naar Zwitserland ?
Nodig ? Nuttig ? Zouden ze niet beter (in de zomer) naar Bellewaarde of Walibi een reisje maken ?
op reis met de 12 jarigen met de CM is al generaties lang de gewoonte.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 11:04   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

16 kinderen uit Heverlee hebben al contact opgenomen met hun ouders.
8 kinderen uit Heverlee???
2 Begeleiders uit Heverlee zijn overleden.

2 Kinderen uit Lommel hebben contact opgenomen met hun ouders.
20 Kinderen uit Lommel???
Begeleiders uit Lommel???
Oud 14 maart 2012, 11:07   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Moet u dit tragische nieuws nu ook al in een volksnationalistische context plaatsen??? Wat als het een bus met Belgische kinderen van Noord Afrikaanse oorsprong betrof? Of nog erger : de vervloekte Walen?

Ik vind het vooral gruwelijk dat de ouders ondertussen niet weten of hun kind(eren) al dan niet bij de overlevenden horen...beeld u eens in!
Dit maakt u eruit op.
De bedoeling van de poster was helemaal niet om er een rascistisch discours van te maken.

Waalse kinderen, of Noord Afrikaanse zijn net zo goed "onze" toekomst. Trouwens er zaten een zestal Nederlandse kinderen op de bus.

Ik weet niet wat u eigenlijk op dit forum komt doen.
Oud 14 maart 2012, 11:21   #60
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Uitgelezen deus ex machina voor Di Rupette na die 2 'onofficiële' aanslagen van gisteren. De vraag of hij ook op dat vliegerke samen met die ouders zal zitten, beantwoordt zichzelf bijna in België.

't Zal u maar overkomen.. Eerst uw kind afgeven en dan francoflikker Elio die u eigenlijk nog wat in uw smoel komt staan uitlachen bij. Stuur Kris Peeters en Astrid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be